Raskauden viimeinen kolmannes.

Babaytoyn vaavi meitä pelottelee vaan [:D]

Täällä aamulla nyt vähän tuntunut menkkamaisia kipuja alamahalla, todella "vaisuja" että olisko neito punkemassa alaspäin [8|] tai ehkä vaan mun mielikuvitusta [:D]
 
Noniin [:D] Jo viikkotolkulla antanut pelon merkkejä [:D]

Kyllä varmaan alkaa INXU puskea tietä alaspäin. Mulla oli sama fiilis niistä menkkajomotuksista,että "mennäänkö nyt alas ja kovaa?[8|]" -kun sattui niin paljon.
Odotellaan kuka seuraavaksi kirjoittaa hätäviestiä tänne..[;)]
 
mä en tänne varmaan oo hätä viestiä kirjottamassa vaikka tuliskin omituisia kipuja, kun kaikki jaksaa mulle toitottaa että heti jorviin yhteydessä kun on jotain. en ois kuulemma saanu 6 tuntia yks yö kärsiä päänsärystäkään =/ neuvolan täti viimeks moitti että olin kärsinyt sen kotona enkä edes soittanut jorviin [8|] mähän en voi parasetamoliakaan ottaa, niin ihan vaan kärsittiin se [&:]
 
Niinhän sitä pitää olla heti yhteydessä sairaalaan tai tämmöseen. Mä panikoidessani eilen olin teihin :)
 
Minäkin ihmettelen tuota.. sittenhä sitä jo oisi pariin otteeseen pitäny olla menossa. Kyl yhel kaveril sanottii et jos kunno päänsärkyy ja ei me ohi ni vast sitte.. Hmmm....[8|]
 
no kait se sit riippuu että mistä laskee että ei mee ohi.. mulla on aika reippaasti turvotusta niin kait se senkin takia haluis olla varma.. mutta verenpaineet on normaalit..
 
Babaytoy

Huh huh kun pelästyin kuin luin noita viestejä...
Onnex kaikki on nyt hyvin.
Rauhallista viikonloppua!

Saas nähdä kuka meistä ekana "poksahtaa"
 
Rauha Minäkii olin kyllä ihan paskat housussa eileen [:D] Hikoilin kokoajan ja sönkötin yms. Pari viikkoa sais vielä pysyä mun puolesta masussa,tai mahd. pitkään juu,mutta että jos on tulos jo ulos niin sitten parin viikon päästä.
 
Hui! Rupee ihan pulssi kohoilemaan kun tuollalailla säikäytellään Babaytoy! [;)] Tosiaan alkaa olla jännät paikat että kenen aarre sieltä ensimmäisenä maailmaan putkahtaa. [:)] Meillä on porukat ja sisarukset nyt viikon reissussa ja mä oon saanu kiellon etten saa synnyttää sillä aikaa... Ja kun ei meillä oo koirillekaan hoitajaa kun kaikki on siellä ni parempi varmaan totella... [;)] Toivottavasti vaavi on asiasta samaa mieltä... [8|][;)]
 
Hyviä vointeja kaikille!
 
Kyllä on nyt onneksi tilanne rauhottunu ja olo kohentunut :) Nätisti on ollut [:D]

Mulla on ihan sellain kutkutus,että ihan muutaman päivien sisällä,joku teistä ketkä menevät pisimmällä,niin synnyttää [:)]
 
Täällä voidaan hyvin ja aika tasapaksusti,eikä kummempia hömpsötyksiä ilmassa joten luulempa että menee iisisti sinne lasketunajan tienoolle [:)]
 
Tein koiran kaa puolen tunnin lenkin ja kyl se riuhto taas niin vimmatusti.. Ilmotin sen eilen pentukouluunkin. Alkaa 3.5. Ite en kyl varmaan pääse siellä käymään, mut likka lupas hoitaa koulutuksen. Joka maanantai toukokuun ajan. Ei paha hinta ku 30€ siitä velottavat. Jospa toi koiruli oppis paremmin tavoille ammattilaisen opastamana.
Aattelin et lenkki auttais vauvaa laskeutumaankin ja sais aikaa muutamia suppareita, mut yhden ainokaisen supistuksen aiheutti kesken lenkin, eikä sekään mikään paha ollu. Saas nähä tosiaan kuka meistä laitokselle joutaa ekana. Jännät paikat kuiteskin kaikilla, ja eiks tuolt huhtimammoista joku synnyttäny jo raskausviikolla 36+0 tai ainakin liki sitä.... [;)]
 
Jep, 35+6 näyttäs olevan aikaisin siellä. [:)]
Kyllä mäkin jo vähän odottelen, että millon täällä aletaan poksua! Tosiaan, kun haitari on kk lasketuissa ajoissa, niin väkisin alkaa osa olla jo aika lähellä eikä mikään ihme olisi! [:)]
Meillä oli eilen tasan 4vkoa laskettuun aikaan, eli about 6vkoa maksimissaan. [:)]

Musta tuli vaan ihan hirmusen kärsimätön nyt, kun tässä on kahden päivän sisällä saanut kaksi kaveria/tuttua vauvan..
Ja tuolla neuvolakuulumisissa kirjoitinkin eilisestä kasvukontrolliultrasta, paino ihan ok ja muksu kasvaa. Mutta kätilö pelotteli mua, että muksun syke ei vaihtele tarpeeks ja alko tökkimään mun mahaa. Ihan käyrän alusta lähtien muksu mylläs mahassa ihan tajuttomasti, ja ei kuulemma vaihtelua tarpeeks. Loppu käyrälle se sais sit jo vähän enemmän vaihtelua, mutta sano, että mahdollisesti vielä lääkäri määrää uusiin käyriin ultran jälkeen. Ei kuitenkaan määrännyt. Se lääkäri on äärettömän pätevä ja kokenut, mutta vetää kyllä sellasella nopeudella, että jos toi syke asia siltä vaan jäi.... ? [:o] Koko ultrauksessa meni yhteensä varmaan 5 min että olin jo takas ulkona huoneesta.. Stressaa, että jos tuolla onkin jotain vialla kun se syke ei vaihtele tarpeeks.
Lauantainakin synnärillä ne kätilöt käski mun ekan käyrän lopulla vähän herätellä vauvaa kun alkoi kuulemma nukkumaan. Silti sillonkin vähän potki.. [&o]  Toisella käyrällä oli jo eri kätilöt, mutta sanoivat sillonkin että näyttää nukkuvan, ei sielläkään lääkärit mitään noista sanoneet..
Hitto, ois jo kk mennyt eteenpäin! Oon joutunut jo sen verran stressaamaan tän vauvan hyvinvoinnista ihan alusta asti, kun kokoajan on peloteltu kaikella, että ei jaksas enää. [:o]
 
Ju mä kävin kans tarkistaas et oli 35+6 eka huhtivauva maailmassa, toka oli 36+0 ja siitä melkein sit muutaman päivän välein aina joku saanu. 18.4 synty eka.. Eli Huomen vois sit joku täältäkin poksahtaa, heheeee [:D]

Jännä ku mull ei o mainittu kertaakaan mistään sykkeen vaihteluista. Muutenkaan ei mainii mikä syke on jollei muista sitä ite kysyä. Ja arvaa vaan montako kertaa oon muistanu kysästä.. [8|] Neuvolakorttiinkin tulee aina vaan merkintä et +D. (= doplerilla ja kuuluu [;)])

Kyl mä alan kans oleen niin valmista kauraa, et syntyis jo.. Nyt on osa alkanu jo kysellä ku näkee, et mitä ooks sä vielä yhtenä kappaleena, et eiks sull jo oo laskettu aika ohitettu.. Tai voi ku su maha o kasvanu ihan hirveesti, et koska se eräpäivä nyt onkaan.. Tai sit soitellaan puhelimeen et joko on tulollaan. Muutkaan ei nähtävästi malta odottaa laskettuun aikaan asti. [:D] Saati sit ite..

Eilen sain kaiken valmiiksi vauvan osalta. Hoitopöytä ja vaavin senkki ja pinnis vaihto vielä paikkaa, ku en ollu ottanu huomioon sitä et sänky on iha ikkunantuuletusaukon alla, ja kesällä eteläpiha ku viel on niin taatusti tuuletetaan makkarissa, eikä o hyvä jos vauva on kokoajan kauheessa ristivedossa..

Kattelin vaatteitakin vähän uudella silmällä et onks kaikkee tarvittavasti. Kestovaippoja hamstrasin vielä edellispäivänä kirppikseltä 6 sisä ja 3 kuorivaippaa niitä imse vimse vaippoja. Samoja ku äippä pakkauksessakin on. ei maksanu ku 1,5€kipale. Yhteensä ei o siis menny ku noin 35€ kolmen ekan kuun vaippoihin. Kyl ne kaupan vaipat os tehny jo 115€ varmaankin siin ajassa, et josko se kestoilu ny ei hirvittävän raskasta oo, niin säästyy tossa ihan mukavasti. Voi siit niillä rahoilla tuhlata vaikka juhannuksen alemyynneissä [:D][;)]
 
Juu minäkii vähän seuraa kaipailen täällä jo,että voiku pieni tulis jo,mutta vasta 35 viikkoa niin olis nyt sitten vaikka viikon tai pari [:D]
Niin lainaten vauvelia, että kuka suostuis pusauttaa huomenissa ekan toukovauvan? [:D]
 
Voi itku että mua ottaa päähän... kuten aiemmin on tullukkii ilmi että tää mun mies on
vähä, no omalaatuisensa tapaus. Eilen sovitusti hän lähti viemään kaverinsa kanssa toista kaveriaan kaupunkiin kapakkaan, puhe oli siis että he vaan vievät hänet, ja tulee sit kotio kun mun pikkusiskokin viikonloppua viettämässä meillä...
Siinä käviki sit niin, että klo 1 yöllä mies soittaa, ja ilmoittaa jääneensä kapakkaan. Huusin siinä aikani puhelimessa, kunnes sit pikkukaveri massussa hermostui ja alko supistukset.
Pakkasin sit vähä kamppeita ja herätin siskoni ja ajeltiin 1h meidän vanhempien luo. Miehestä ei kuulunu mitään. Laitoin hänelle kyllä viestin, että pitäs tässä vaiheessa jo älytä olla kotona, kun lähtö voi tulla koska vaan.. ja se että ylipäätään menee poikkeemaan sovituista asioista..
Oltiin sit yö vanhempien luona, ja ajeltiin tossa päivällä takasi kotio. Mies oli jo useampaan otteeseen aamupäivän aikana soitellu ja kaipaillu että tulisin kotiin.. Kotona oottiki kiva yllätys: täydet grillibileet takapihalla viinoineen kaikkineen. Mitä tän ihmisen päässä oikein liikkuu?? Mikä helvetti siinä on ettei älyä jo laittaa asioita tärkeysjärjestykseen.. En tiedä, ylireagoinko minä?

Tän päivää ollu ihan tajuttomat supparit päällä, kipujen kans ja ilman. Kauppareissukin oli  yhtä tuskaa kun supisteli niin pirusti. Onneks sisko oli jeesaamassa.. en tiiä pitäskö mun ruveta miettii jotakuta tukihenkilöks sinne synnytykseen, ei tästä tunnu tulevan kyllä yhtään mitään..

Mutta aurinkoista päivänjatkoa teille muille!
 
Takaisin
Top