Raskauden viimeinen kolmannes.

Me oltiin yhdessä perhevalmennuksessa joskus talvella. Se oli semmoinen luento-tyyppinen, eikä ollut mitään keskusteluja. Mikä sopii mulle paremmin kuin hyvin! Meillä on kuulemma tuo Lohjan sairaalaan tutustuminen kuin perhevalmennus eli siellä kuulemma tosi hyvin annetaan informaatiota ja kerrotaan asioista. Näin neuvolahoitaja kertoi ja kehui sitä kovasti. Hyvä näin [:)]
Harmi vaan, että veteen ei saa synnyttää sillä se kiinnostaisi. Mutta vahinkoja on kuulemma tapahtunut [:D] Onneksi siellä sentään on se allas kun haluaisin kivunlievitykseen sitä edes kokeilla käyttää.
 
miiuhoo mulla kans on mielessä käyny toi vedessä synnyttäminen. Tai ainaki haluaisin koittaa
käyttää kivunlievityksenä lämmintä vesiallasta. En tiedä sit vielä, että onko tuolla "mun" sairaalassa mahdollisuus tähän vesisynnytykseen, pitänee kysyä kunhan 24.päivä on se synnytysvalmennus siellä [:)]
 
Hienoa Rauha, että vointi kuitenkin hyvä. Pidetään peukkuja ettei mitään kurjaa sieltä löytyisikään vaan että saisit synnyttää vaavin sitten kun olette molemmat valmiita.
 
Mä taas toivoisin että tää täältä jo kohta ulostautuisi... Kaksi epävirallista painoarviota takana ja molemmat sanoivat vauvan olevan tällä hetkellä n.3300g eli jos tässä vielä kolme viikkoa odotellaan LA:an niin nelikilosta odotellaan ja jos päästetään sen yli niin alkaa jo melkoinen jätti olla tilauksessa. [:-] Eikä yhtään tunnu siltä että tää täältä mihinkään vielä pitkään aikaan tulis. Tiedä pitäiskö sitä käydä jo samantien koulureppu hommaamassa... [;)] Mä oon menny kaks viikkoa yli lasketun, samoin veli ja mulla oli painoa sen 4400g ja veljellä huimat 4800g. Ei kyllä houkuttais...
Kaikkea on koitettu että asia etenis: agiharkat su ja ti, agilitykisat ma (ei huono, kun kolme viikkoa ennen LA:a juoksin toisen kanssa luokkavoiton ja toisen kanssa kakkostilan! [;)] ), kävelylenkkejä, tulista ruokaa, saunaa melkein päivittäis ja välillä oon koittanu tota ukkoakin maata väkisin. [;)] Kuulin vielä että korvissa olis semmoset kohdun akupisteet, joita hieromalla synnytys saattais käynnistyä ja nyt täällä hieron korviani aina ku muistan. [;)] Mut mikään ei vaan auta. [:-] Kai tässäkii on se kun silloin vauvaa toivoessa että parasta kun lopettaa yrittämisen. [;)]
 
Tällä mammalla vähän iskenyt hätä täällä. n.2,5 tuntia sitten alkoi aaltomaiset vatsakivut. Voin kertoa,ei paskahätäkipua,ei nälkäkipua,koska söin sen jälkeen kun ne alkoi,niin sen aikana niitä tuli,kävin vessassa,että jos olisi ollut sitä,tuli senkin aikana. Menin tunniksi sänkyyn kyljelleen ottaa aikaa näistä,silloin tuli. En pysty soittaa kellee(Liittymä kiinni),en ees synnärille ja kysyä mitä teen,että en tiiä mitä nää on,mutta ei ole ennen tällee vatsakivut aaltoina tullut.- Laitoin äitille viestiä tästä tietokoneelta.

Niitä tuli tuon tunnin aikana 17 kertaa,ja kesti 5-21 sekunttiin ja taukoja sain pitää 1minuutista- 7minuuttiin. Ja sitten taas..
nyt on vähän helpottunut,masu on pinkeenä ajoittain ja polttavia aaltoja tulee tälläkin hetkellä. [:(]

Äiskälle hätäviestii laitoin..

"Äiti tuutko tänne! Mun mahaan koskee,eikä ole paskahätä mahankipua,vaan kauheeta aaltomaista poltetta koko vatsan alueella. enkä pysty soittaa synnärille ja kysyä neuvoa..olen tunnin mittaillu niitä aaltoja,17 semmosta aaltoa tullut ja kestänyt 5sek-21sek ja niitä on tullut aina yhen 10 min sisällä 2-7min välein. "

Toinen..

"Niin ja vatsa on mennyt piukaks välillä,kun olen sitä tajunnut samalla kokeilla..mitään muuta kipuja ei ole,alaseläs,tai reisis tai alavatsas.En tiiä supistuksista mitään,mutta kun ensin luulin että mulla on vaan niin kova nälkä etten ole syönyt ja sitten söin tuossa,mut sen aikana tuli ja sit kävin vessas ja sen aikana tuli,ja nyt tunnin olin makaas kylellä sängyssä ja niitä tuli. ja niitä tulee nytkin välillä tässä kun laitan sulle viestiä.."

Perhana se on vissii töissä,kun ei ole vastannut..mutta ei tässä kai niin kauheeta hätää ole kun äsken,mutta kyllä mua vähän pelottaa.. että mitä tämä on. [&o]
 
babaytoy, eikös tuohon hätänumeroon pysty soittamaan vaikkei olis edes sim korttia puhelimessa,tai niin oon ymmärtäny..
 
En mä tiiä,pitäiskö kokeilla. Oon ihan paineissa,että jos tää ei olekkaan vakavaa ja nyt on helpottanut jo...jajaja [&o] ää..
 
joo hätänumeroon saa soitettua vaikka ei olis ollenkaan sim korttia kännykässä..
 
jaa kerkesitkin ensin :) hyvä että soitit.. onkos sieltä tulossa ensimmäinen toukovaavi [8|]
 
kyllä se puhelintyyppi kysy,että tuntuuko siltä,että vauva syntyis,että on supistuksia..ja sanoin,että olen ensisynnyttäjä ja en tiiä millasii supistukset on,että olisko ne nyt näitä sitten.. [8|] En tiiä mitä ne sitten tutkii,tai miten..Ilmotan teille heti kun pystyn. <3
 
hyvä että asia ainakin selviää[:)][:)] Oli pakko tuolta kesäkuisista tulla huutelemaan,alko jo huolestuttamaan[;)][:)]
 
liian tottunu Tiiaa:ksi sua kutsumaan tulee aina Tiiaa: älä nyt meitä mieti vaan keskityt vaaviisi ja sinun hyvin vointii. Parempi ottaa selvää kun miettiä päänsä puhki stressissä kotona. Nyt ainakin selviää hommat. Jaksamisia sinne *voimahali*
 
Noniin. Ei siis hätää. Kivut kerkesvät loppua jo varmaan 7 aikaa,ja nuo hoitajat kävivät 10 vailla 8 tässä. Verenpaine(126/69) ja pulssin kattovat,oli hyvät. Kysy milloin alkoi ja miten usein tuli. Ja sitten millasia kivut oli,ja sanoi että ne on varmaan supistuksia ollut.Kysyivät onko mitään vuotoja tullut,mutta valkovuodosta en osaa sanoa jos sitä on tullut liruittain,mutta muuten ei. Sain ohjeet,että täytyy ottaa rauhallisesti,ja en tarvitse sairaankuljetusta,mutta jos alkaa tulla uudestaan niin 112 ja/tai synnärille. Täytyy liittymä hakea nyt jostain,jotta saan puhelimen toimintaan ja soitettua synnärille tästä tilanteesta. Kysyivät,että tuleeko kukaa tähän yöksi mun kanssa ja sanoin,ettei ole tulossa ja sanovat,että yritän äipän ottaa kiinni ja mennä sen luokse yöksi.

Joten ei taida tulla täältä suunnalta ainakaan toukovauvaa vielä [:)]
Sain teiltä helpotusta ja apua pelon hetkellä,kiitos <3
Nyt mun täytyy lähteä hakemaan se väliaikanen liittymä ja suunnistaa sinne äitille päin.
 
Hyvä että näin :) Mutta parempi selvittää jos vähäänkään epäilyttää kun yksin tuskailla siellä.
 
Kuulostaa vähän samalta kun mulla sillon. Mä en aatellukaan sillon, että se syntyy vielä, mutta hyvä että soitit ja siks mäkin soitin laitokselle, kun mietin millon vielä estellään.. Sulla kun on vielä vähän vähemmän viikkoja ku mulla! 
 
Kysyivät onko mitään vuotoja tullut,mutta valkovuodosta en osaa sanoa jos sitä on tullut liruittain,mutta muuten ei.


Piti sanomani tossa siis,että lapsivettä onko tullut. Sekotin valkovuodon tohon vahingossa.. [:D]
 
Nyt olen tässä äitin luona turvassa,ei tarvi yksin olla :)
Kiitos teille kaikille tuesta. Tulitte todella tarpeeseen ja hätään kun yksin olin enkä saanut kehenkään yhteyttä.
 
Onneks kaikki oli hyvin ja pääsit ehjin nahoin äiteen luo. Tuki ja turva on iha hyvä olla näinä vikoina viikkoina ja varsinkin ku alkaa oireita ilmenee.

Tää mamitsu painuu nyt unten maille, josko supparit hellittäis.. [;)] God natt!!
 
No huh mikä viestimäärä tullut kun en eilen käynytkään kovin montaa kertaa täällä.
Minä jo säikähdin, että joko tämän ketjun viimeisessä viestissä kerrotaan ensimmäisen toukokuisen nähneen päivänvalon [:)]
 
Hih. :) MIIUHOO Täällä on kaikki nyt hyvin,vaikka tässä eilen kun katseltiin iltasella telkkaria niin tuli semmoinen pieni tuntemus,mutta se jäi sitten siihen.

Nyt on väliaikanen liittymäkin niin ei tule sitten hätää jos ei saa jotain kiinni tai ettei pystyis soittaa synnärille. [:)]
Äiskällekin eilen kehuskelin tätä palstaa ja kuinka mukavia odottavia kanssa-äitejä täällä on,joille voi puhua. [:)][:)]
 
Takaisin
Top