Raskauden viimeinen kolmannes.

tuo ensimmäinen minun äitilläni oli veljeni. minut onkin sitten leikattu hätäsektiolla kun en mahtunut tulemaan. painoin "vaan" 3800g mutta pääni oli liian iso [:D][>:]. saa sitten nähä kuinka isopäinen oma vauva on [&:] arvioitu LA paino on siis jotain siellä 3700g tietämillä
 
Tuo 20 päivää laittoi laskemaan päiviä..  [:D]

Täällä laskettuun on 19 päivää. Sitten jos yli menee niin käynnistys ois 33 päivän tienoille luulisin.

Mietin kyllä synnytystä itsessään hyvin vähän.. Lähinnä katsottu et paljonko aikaa menee ajella sairaalalle ja mitä reittiä mennä. Si annanki sairaalan väelle ohjeistamisen sen hetken tuntemusteni pohjalta [:)].

Nyytti on niin tyytyväisenä masussa, että niin kauan kun ei mitään nykystä hätkähtävämpää tapahu niin otan iisisti vaan ja nautin [:D]
 
Rauhalle voimahalit ja kovasti tsemppiä. Hyvin se menee vaiks sit synnytys jouduttais käynnistäänkin. Oot ajatuksissa. [:)]
 
Voi kauheeta... sitä aikaa on niin vähän enää jälellä! [:o] alkaa nyt tulla tuo asia tajuntaan ihan oikeesti. Kyllä oon kans varautunut pahimpaan niin siitä ei voi ku nousta ylöspäin, mutta silti. [&o] Mitenhän tämä kaikki tulee menemään ja aivan uskomatonta ajatella, että aivan kohta on pikkuinen tässäkin talossa, jota hoivataan. [:)] Osaako sitä sitten edes hoitaa... jotenki tämä aika menny toisaalta niin sumussa, että nyt alkaa palaset loksahtaa kohilleen. Ilta ei kyllä sitä parasta aikaa miettiä tätä. [8|]
 
Huoh, on pitkästä aikaa helpottunu olo...

Käytiin tänään ultrassa kun neuvolassa kuulivat sivuäänen muksun sykkeessä.. Sydän onneksi on kunnossa ja samalla tarkistettiin myös muutkin rakenteet uudestaan. Kaikki hyvin, muksulla ei ole huulihalkiota eikä kompurajalkoja ja napanuorakin ei ollut kietoutunut kaulan ympäri. Muksukin oli kääntyny jo oikein päin :) Kuulemma jalkapalloilijan pohkeet pojalla :) eli treenaus on kannattanu..

Mies mietti, että mistäköhän nyt keksin olla huolestunu kun kaikki mikä on huolettanu niin selvisi tänään :)

Arvioitu syntymäpainokin on 3500g luokkaa, passelin kokoinen.. päänkin pitäis mahtua tulemaan alateitse, sanoi että kun isällä ja äidillä ei näytä olevan iso pää niin ei muksullakaan ole :) Otti hän kyllä mitankin ...

Istukkakin on kunnossa, ei kalkkeutumaa joten synnytys ei oo lähimaillakaan :) Sanoi, että usein on niin että jos äidillä menee LA:n yli niin menee tyttärilläkin. Oma äiti on synnyttänyt muutamaa päivää ennen LA:aa ja samoin on tehnyt sisko, joten odotellaan miten menee minulla..

Käveleminen ollut hankalampaa taas kuin aikoihin, kai se tuon muksun asento vaikuttaa..melko vilkas muksu tulossa, jos nyt alkaa "normaali rytmi" tulemaan esille...

Synnytys ei pelota, pääasia että muksulla on kaikki hyvin ja syntyy hengissä. Ei ne kivut voi olla niin mahdottomia etteikö niistä selviäisi, onhan naiset kautta aikojen synnyttäneet. Kaverikin sanoi, että synnytys on naisen elämän ihanin ja samalla kamalin kokemus :) mielenkiinnolla odotan että millanen kokemus siitä itselle tulee...

Rauha: tsemppiä! Kaveri kaksosiaan odottaessa sai raskausdiabeteksen ja loppuajalla sai raskausmyrkytyksenkin, mutta synnytti terveet lapset.. Se on hyvä että huolehtivat ja sullahan on viikkoja kasassa ihan kivasti :)
 
Tjaah...mitähän täs pitäis omalle kohdalle odottaa.. Me kaikki kolme sisarusta ollaa synnytty etuajas. Sisko,esikoinen, 3kk ennen, veli ja mä molemmat noin 2-3 viikkoo ennen. Ja ainoa "normaalin" kokoinen meistä on tietyst ollu veli. Ainoa porukasta ilman kaappielämää. No, ei tää nyt ainaka kauheen pahasti etuajas ole tulossa.. Onneks. [:D]
 
Kiitos kaikille!

Ihan hyvin olen voinut. Mitään muita oireita ei tosiaan ole kuin tuo kohonnut verenpaine...
Huomenna klo 11 on neuvola joten jos sit sais jotain tietoa tai jotain...
Mut mä infoilen teille heti kun pääsen koneen ääreen.
Pikkuisen jännittää jos käynnistykseen menee kun kämppä ei ole ihan valmis mut vauvahan pärjää mun tissillä ja äitiyspakkauksen laatikolla [:D]

Positiivisella mielellä edelleen
 
Minä synnyin 2.päivää ennen laskettua ja isoveljeni 3.päivää lasketun ajan jälkeen. Joten,en tiiä miten täällä sitten mennään [;)]

Kattoko kukaan,tuli äsken neloselta tuo 4D: Octomom - 14 lapsen julkkisäiti?
Se synnytti 8 lasta samaa syssyyn [8|] Keisarilla tietysti,mutta huhhuh. Oli sillä kyllä aikamoinen mahakin...
Ja siinä ohjelman alussa kun se syötti niitä 8 lasta niin kaikki itki ja parkui siinä,ajattelin itekseni,että "Luoja. Onneks mä saan vaan yhden!" [:D]
Ja sitten sillä on vielä 6 isompaa lasta,joista yksi poika on kauhee rääväsuu. Haukku äitiään nimellä "Ämmä" ja huus "Haista paska"..-Olisko se 4-5.vuotias kenties? [:-] Oijoi.
En oikee tiiä mitä ajatella siitä naisesta. Hyvää vai pahaa.
 
Rauha Mulla myös neuvola huomenna 11.00 [:)] Toivotaan taas kaikki raajat pystyssä,että sulla on kaikki hyvin,niinkun itsellänikin. :)

Taidat tottua jo ajatukseen,jos tulis käynnistys eteen :) Kuulostat ainakin innostuneelta.
Niin ja eiköhän se vaavi tissillä ja laatikolla pärjää aluksi,kuhan saa vaipan vaihdettua ja syötettyä,niin pikkuhiljaa sitä kotiakin laittaa järjestykseen. [:)]
 
En haluis saada vauvaa ennenkuin LA 3.5 mut jos sikseen tulee niin hyvä varmaan varautua...
Harmittaa vaan et omia kamoja pitäis pakata ja miehen luona saada tavarat paikoilleen ennen vauvaa...
Voi olla et aika loppuu... mut se on sit sen ajan juttu. Jos käy niin sit käy...
Niin ja mun 4 kissaakin olis kiva saada muutettua ennen vauvaa... Kaikkee hommaa vielä...
Mut katotaan kuin käy!
Äiti on pessyt kaikki vauvan tavarat kondikseen ja sairaalakassi on osittain pakattuna...
Tänään ostin vihdoin ja viimein kahdet imetysliivitkin...
 
Esikon syntyessä oli vauvalle valmiina tasan vaatteet sänky ja hoitopöytä omassa makkarissa. Meidän talo oli melkoisessa vaiheessa remontin keskellä ja tuli mieleen enempi kuin kerran että mitenhän sitä pienen lapsen kanssa pärjätään talossa jossa remontti ei ole edes lähelläkään valmistumista. Hyvin meni ja pärjättiin, eihän se tietysti aina ollut helppoa mut tilanteen mukaan mentiin ja selvittiin. Nyt kun esikko on kohta 2v. on meillä onneksi viimeinen makuuhuone valmistumassa ja sit enää viimeistä silausta laittamaan olkkariin ja keittiöön ja lasten huoneeseen joka pitää vaan maalata uudestaan. Onhan se ihanaa kun on vihdoin ns. toimiva, turvallinen ja uusi koti mut pärjää sitä hyvin vaikka rempan keskellä joutuisikin olemaan. Itse panikoin tuota silloin, mutta onneksi turhaan [;)]
 
Babaytoy minä katoin sen dokkarin. Voi herranjestas noita ihmisiä... Miksi ihmeessä jo 6 lapsen TYÖTTÖMÄLLE yksinhuoltajaäidille annetaan hedelmöityshoitoja, että se saisi lapsia vielä lisää. Minen ymmärrä  Ja rahastaa lapsillaan, varmaan sillä tavalla maksanut myös ne hirvittävät silikonihuulet ja tissit [:D]

Minö synnyin tasan viikon etuajassa. Mutta sillein hassusti, että synnytys alkoi, mutta loppui sitten kuulemma kesken. Samalla tavalla kävi mun "edellisen sisaruksen" kanssa kuulemma. Mutta silloin äiti lähetettiin kotiin ja sitten kotona se synnytys taas alkoi niin meinasikin syntyä taksiin, kun tuli sitten niin vauhdilla [:-] Elikkäs mun kohdalla eivät sitten enää lähettäneet kotiin (varsinkin, kun silloin asuttiin vielä kauempana sairaalasta) joten käynnistettiin uudestaan. Että jos tämä pitää paikkansa niin... [8|]

Olin eilen vakoilemassa paikallisen kestovaippayhdistyksen tapaamisessa ja nyt sitten viime yönä pyöri kestovaipat ajatuksissa niin, että vessakäynnin jälkeen 3.35 en sitten enää nukahtanutkaan. [8|] Täytyy vissiin alkaa tehä niitä kestovaippoja. Kovasti suosittelivat käymään kirppiksillä kattelemassa vanhoja flanelliyökkäreitä ja lakanoita, niistä saa kuulemma tosi hyviä kestovaippoja [:)] Eipäs ole tuommoinen tullut mieleen. Harmi, että just pari päivää sitten heitin UFF:n keräyslaatikkoon meidän vanhat pyyhkeet, lakanat yms. Siellä olisi ollut ainakin vanha, rumanvärinen froteelakana ja jokunen pyyhe. Onneksi yhden mun lapsuuden lempipyyhkeen säästin kun siitä tosiaan ajattelinkin oikein tehdä vaippoja. Se oli joskus kirkkaanvärinen Karvis-pyyhe, mutta sitä on käytetty niin paljon, että oikeastaan lähinnä ääriviivat on enää jäljellä [:D] Siinä on ainakin imukyky kohdallaan!

Ainiin, tämä mamma on sitten tänään ensimmäistä virallista päivää äitiyslomalla [:)]
 
Onnea mammaloman aloituksesta miiuhoo :)

Mulla takana huonosti nukutti yö. Pyörin ja kääntelin kylkeä puolelta toiselle kokoajan,rasittavaa ja sitten kun pikkunen oli hereillä..aika rankalla kädellä,että muljahteli oikein kunnolla tuolla ja vaihteli asentoaan niin eihän siinä metakassa unta saanut. En sit muista,että monelta olen nukahtanut. [8|]
Ja 50 minsan päästä olis neuvolaan lähtö [:)]
 
Tämä mamma päätti huomenna lähteä reissuun moikkaamaan Tampereella asuvaa hyvää ystävää [:)] Piti toki neuvolasta kysyä et miten reissaamisen kans ku ollaan kuitenki jo loppusuoralla menossa. Ei estettä jos oma vointi tuntuu et jaksaa ja kun ei mulla oo vielä tämä masukki antanu mitään merkkejä et olis pois tulossa. Ja kun ei tuo matka pendolinolla kestä ku neljä tuntia niin ehkä se menee. 
 
Heippa hei kaikki mammat! [:)]

Oli sitte se perhevalmennus. Kesti hiukan päälle tunnin. Aiheena oli siis lähestyvä synnytys sekä vanhemmuus ja parisuhde. Ihan ok homma oli, vähä vaan "myöhässä" meille ketkä synnytetään huhti-toukokuussa. Toi kun oli tarkotettu kesä-heinäkuussa synnyttäville, meille kun ei voitu omaa järjestää niiden possunuharokotushärdellin vuoksi. Tunsin oloni hiukka ulkopuoliseks, ku olin ainut joka synnyttää jo ensi kuussa. Vastoin odotuksiani piti itsensä esitellä ja oli muutama semmonen ryhmätehtäväkin. Minä kun olisin tyytynyt ihan vaan kuunteluoppilaaksi.

No mut aateltiin nyt mennä kuitenki seuraavallakin kerralla, tai minä ajattelin ainakin. Mies tuumasi vaan, että hän se taitaa jättää välistä, kun oli aika turha. No mut katsotaan [:)]
 
RiinuLiinun tekstiä kun luin niin en voi käsittää MIKSI noihin perhevalmennuksiin laitetaan jotain ryhmätehtäviä tai keskustelua? miksi ei oteta huomioon niitä kellä on esim. sosiaalisten tilanteiden pelko ja jää siksi pois noista. [&o] Itse en mennyt/menty tuohon valmennukseen kun pelkäsin, että siellä joutuu just tuohon tilanteeseen. Toki pystyn olemaan sosiaalisissa tilanteissa kun olen jo töissä sosiaalialalla, mutta nyt kun raskauden takia jo herkillä niin ei olisi onnistunut. Sitten joutuvat antamaan jotain yksityistä valmennusta, vaikka sitä ei olla pyydetty. Tultiin siihen tulokseen, että vauva tulee kyllä ulos ilman valmennusta ja tutuilta saa tietoa ja kirjoista.
 
Aurinkopuuteri: mietin ihan samaa. Itsekään kun en tykkää kovin avoimesti kertoa asioista tuikituntemattomille ihmisille. Ja menee aikaa ennenkuin pystyn avautumaan, tai puhumaan edes ylipäätään vaikka vain vähemmän henk. koht. asioista.. Oli jotenkin jäykkä tunnelma siellä koko ajan. Varsinkin, kun olin ainut joka saa vauvan ihan lähiaikoina. Muilla laskettuun aikaan oli vähintään 2kk..

Helpompi on tietty sinne mennä ens kerran, ku on nähny jo keitä siellä käy ja muuta. Mut silti vähä kammoksuttaa, että entä jos taas siellä on jotain tehtäviä.. miksei vaan voi kertoo ja that´s it, ilman mitään sen ihmeempää ryhmässä tekemistä. Joillekin toki noi ryhmätilanteet on ihan ok, mut on myös niitä, meitä, jotka ei sit niinkään perusta tommosesta...
 
Aattelin, että voisin ottaa puheeksi tuon neuvolassa. Todella väärin kun ei ajatella kaikkia ja ihmiset on erilaisia. Voin todella kuvitella, että jäykkä tunnelma ja monilla varmasti siellä istuneilla samat aatokset, että miksi näitä ryhmähommia. [:@] Kait sitä ajatellaan, että samassa tilanteessa olevat haluaa jakaa asioita, mut ei se mene aina niin. Eiköhän tätä raskautta tule jo jauhettua läheisten/mahdollisen puolisonkin kanssa ja näissä odottajien palstoilla.
 
En minäkään välittäisi valmennuksissa mistään ryhmäkeskusteluista. Oonkin ihan tyytyväinen et meillä oli ihan vaan "luento" ja jos oli kysyttävää/kommentoitavaa niin vapaasti sai näin tehdä ilman mitään pakottavia paineita.
 
Tänään on tainnut nyt sit olla jotain ennakoivia supistuksia...ei kivuliaita mut alaselkä ollu kipeenä niinku menkka-aikoina ja masussa ollu semmonen hassu tunne aina ajoittain. Aamulla siihen heräsinkin ja nyt illalla ollu taas aina välillä. Josko poika lähtis vihdoin näiden myötä oikeeseen suuntaan [:D]
 
Meillä ei ole perhevalmennusta,vissiin jos ei itse siitä mainitse,että pääsiskö sellaseen ja missä pidetään. Mutta itekkään en ole semmoinen,että haluisin tollee keskustella vaikka samassa tilanteessa on muitakin,mutta jotenkin niistä tulee mieleen penkit mitkä on asetettu ympyrän muotoon ja kaikki näkee toistensa kasvot,ihanku jossain ryhmäterapiassa,vaikka en ole ikinä ollut,mutta onhan näitä nähnyt. Tulis tosi ahdistunut olo,ja miehen kun tuntee niin hän ei kyllä lähtis mukaan. Mulle riittää se tutustumiskäynti synnytysosastolle :)
 
Takaisin
Top