Raskauden viimeinen kolmannes.

Lme Kaikki kisuthan ei ole samanlaisia. :) Toiset tulee toimeen ja toiset ei. Kyllähän mua todellakin harmitti antaa pois ja kyllä siinä itkukin eilen pääs muutaman kerran. Kyllä mie niitten vointia olen tänään kysellyt,että miten ensimmäinen yö meni ja miten söivät. Hyvin on alkanut sopeutumaan jo.

Täällähän on jo parilla tullut..jos oikein muistan niin Rauhalla ja Mimmu86lla niin 37viikkoa jo [:)] Voi poksahtaa jo milloin tahansa. Mua ihan jänskättää ja oikein ootan,että kuka tulee ensimmäisenä ilmoittamaan,että nyt syntyi [;)] Oivoi.
 
Jeps, aika käy vähiin. [:)] Eikä kyllä yhtään harmittais päästä jo eroon tästä mahasta. [;)] Serkku on gyne ja teki mulle epävirallisen painoarvion. Sukulaiset on kovasti veikkaillu kumpi tulee ja mikä on syntymäpaino ja kun serkku sitten hetken oli kopeloinu ni vaan naurahti että "No sen arvio meni ainakii mettään (joku siis veikkas 3-kilosta) kun tää on jo nyt selkeesti yli...". Kysyin että mitä jos siitä tulee oikeesti tosi jätti ni sanoi että todennäköisesti aletaan miettiä käynnistystä jos viikon päästä siellä painoarviossa aletaan neljää kiloa kolkuttelemaan. [:)]
 
Taidan siis mennä siivoilemaan ja illalla meen agilitykisat juoksemaan josko saatais tilannetta nopeutettua. [:)]
 
RiinuLiinu...Huh, melko viime tippaan oot asian jättäny avonaiseksi... Meillä on 7 vuotias sekarotunen, jolla ei ole tarvinnu muksujen kanssa olla tekemisissä oikeastaan ollenkaan. Toimeen kyllä tulee esim. siskon tyttöjen kanssa koska heihin on tottunu mutta ei tykkää yhtään kun kiljutaan tai vieraat lapset tulee lääppimään... Vahtii kovasti reviiriään. Olenkin miettiny tässä talven aikana, että mitenköhän koira suhtautuu vauvaan.. Pikkuhiljaahan koira pääsisi tottumaan vauvaan, eri asiahan vauva on kuin kiljuva tenava.

Kovasti on kyllä koira rauhoittunu nyt talven aikana ja mietinkin että vaistoaakohan se että perhe tulee kasvamaan.. toivon vaan kovasti, että koira suhtautuu vauvaan hyvin ettei edessä ole koiralle uuden kodin etsintä.

Toivotaan, että miehesi ymmärtää tilanteen ja pääsette ratkaisuun sulassa sovussa :)
 
Minuu kans jännitti tossa pari viikkoa sitte et kuinka käy kun piti kissa opettaa et meidän makkari ei oo enää sen nukkumapaikka. Ikänsä nukkunu mun vieressä [:)] Mut oon siitä nyt kovin ylpeä! Ekana yönä kävi ovella raapimassa ja itkemässä muutaman kerran mut sen jälkeen ei ollenkaan!! Eikä edes mököttänyt aamulla. Eli vaavi ja me saadaan rauhassa nukkua yöt makkarissa [:)] Olin valmistautunut useamman viikon terrorisointiin mut meni kyllä tosi helposti.

Katsellaan sit kun poika on isompi ja ovat toisiinsa tutustuneet jos vaikka avais tuon oven taas.
 
Babaytoy alkaa joo pikkuhiljaa itseäkin jännittää! Varsinkin toi torstainen ultra kun sen jälkeen tietää sit taas tarkemmin. Vähän veikkailen etteivät anna ainakaan kauheesti yli lasketun ajan mennä. Sen verran isokokoiselta tuntuu tuolla masussa.
 
Moikka
vein aamulla nyt näytteet labraan ja soittelin sit uudelle neuvolatädille tuloksia.
Huonojahan ne olivat... [:(]
Proteiini arvo oli 237 ja on kuulemma sallitun rajan yli (hälyttävä raja olisi 300)
Hän yritti saada lääkäriä kiinni jatkotoimenpiteiden suhteen mutta ei onnistunut.
Soitti mulle sit heti takaisin ja käski mitata paineita tänään useaan otteeseen. Ja jos olis muitakin oireita niin pitäis kuulemma päivystykseen lähteä. Mut ei mul kyl pahemmin mitään muita oireita ole...
Eli päänsärkyä, näköhäiriöitä, äkillisiä painonnousuja tai turvotusta (turvotusta on joo ollut koko ajan...)
Keskiviikkona on sit neuvola joten kai nyt sitten odotellaan siihen asti. Yritän ottaa rauhallisesti mut pakko pakata kamoja. Mies sai onnex huomisen vapaax ja laminaatit keittiöön tulossa loppuviikosta.
Toivottavasti ei nyt vaan tule lähtöä... Taidan olla ainoita ihmisiä jotka ei haluis päivääkään etuajassa tätä vauvaa vaik kuinka tavallaan mieli tekisi...

Niin että pitäis vissiin se sairaalalaukkukin pakata... [;)]

noh, kaikesta huolimatta olen yllättävän positiivisella tuulella.
 
:) Nää on niin jännii aikoi nää viimeset 3-5viikkoa.
Mulla se 5vkoo ja 5 päivää laskettuun,mutta silti tuntuu ja jänskättää ja kaikkee [;)] toisinku teillä joillain 2-3 viikkoa laskettuun päivään,ja siinä on aina se "Ei ees välttämättä sitäkään." [:)]
 
Sulla olis Rauha nyt sit käynnistys mahdollisesti edessä vai? [8|]
Varmaan pelottaa ja jännittää.
Mä ajattelen kyllä samoin tavoin,että olis ihana jo saada pirpana sylkkyy,mutta sitten aina parempi sen olla pidempään tuolla.
Tuut sitten kertoon,jos jouvat lähteen.
 
Odotellaan nyt sitten keskiviikon neuvolaa. Ja ens viikolla pitäis olla äitipolille meno...
Jännittää vähän kuin käy...
Parhaimmassa tapauksessa pelkkä lepo riittää.

Mut pidän teidät ajantasalla jos nyt mitään äkillistä ei tule.
 
Kiitos vielä tsempeistä mammat!! [:)]
Me käytiin äsken kaupasta ja isännän piikkiin keräsin kauheesti kaikkee herkkua, ihan vaan että masukki kasvaa... [;)]
Sain perjantaiksi sen ultran. Hyvä ettei tartte vielä vlopun yli jännätä. Viikko menee niin nopeaan, nytkin vasta kerkeää vähän istahtaa ja kello on jo vaikka mitä. Ei kauaa pysty sohvalla rentoutumaan, pitää yrittää vähän aiemmin nukkumaan ku puolilta öin. Tai mä en ainakaan jaksa sellasilla unilla.

Miehestä vielä, se siis sano jo ennenku lähti sillon lauantaina, että se on viimenen ilta ennen muksun syntymää kun ei oo enää ajokunnossa. Varmasti onkin, kun oli itse niin päättänyt ja kerto sen ennen suurinta kinaa. Ja eiköhän toi lauantainen vielä vahvista sen päätöstä. On se ollut taas pahoillaan, se on vaan niin hiton itsepäinen, että eilen sille manasin, että miten siitä mihkään parisuhteeseen on.. Mutta niinpä me ollaan kyllä molemmat. Mutta eipä meistä kyllä kummastakaan varmaan ois suhteeseen sellasen kasnsa joka antais kaiken periks eikä ois ollenkaan omaa tahtoa. [:D] Me kaivataan vähän "vastusta".
Oli se pojillekin huolestellut sillon illalla mun ja vauvan tilannetta, kertonut miten vauva ei ehkä ookaan kasvanu kunnolla jne. Ja oli kyllä siivossa kunnossakin koko illan, oli juono 8 kaljaa 7-8h aikana. Mä kyllä testasinkin sen kuntoa, kun laitoin sille viestiä vielä just puolen yön jälkeen sillon, ni vastas heti. Yleensä jos se on yhtään kännissä vähänkään ni ei enää vastaa viestiin.. [:D] Vähän lohdutti se, että se kuitenkin noudatti mun pyyntöä, että on siistissä kunnossa vaikka lähteekin. Tolla on meinaan hyvinkin tapana yleensä sit vetää kunnolla kun lähtee poikien kanssa.
Mutta oon mä sitä piinannut eilen ja tänään. On se sen piinaamisen ansainnut.

vauveli musta tuntuu kanssa kohtuu usein, että ihan "liian" litkua(siis valkovuodoksi) lirahti, mutta kaipa se on vaan ollut sellasta tosi tosi vetistä valkovuotoa.

Mimmu hienoa, että kisu oppi niin helpolla tuosta unipaikan muutoksesta! [:)]

Rauha ui, vai meinaa käynnistys uhata. Toisaalta niin ehkä täälläkin jos tuo maha-asuja ei tuolla enää kasva. Ja minäkin tuon lauantain reissun jälkeen nyt tosiaan alan pikkuhiljaa pakata sitä sairaalakassia. Kun ei enää tosiaan tiiä.. [:-]
Toivotaan, että ei sitä myrkytystä kuitenkaan tule! Paljon tsemppiä!
 
Rauhalle voimia ja rauhallista mieltä. Oot kuitenkin onneksi vielä melko oireeton (?) labroista huolimatta mikä on tietysti hyvä asia. Pidetään peukut pystyssä että kaikki sais mennä omalla painollaan ja ei tarvis käynnistää!

Itse kävin tarkastuksessa tänään, kaikki oli ok vaikka ultrassa olikin sit ilmennyt jotain pientä. SF mittaa ihmettelin itse kun oli hujahtanut 36een [:-] kun viimeks oli 33!
Ultratuloksesta lääkäri sanoi et tarvii ultrata vauvan munuaiset sit kun syntyy ja tarkistaaa että toimivat hyvin kun oli ollut toisen munuaisen koko normaalin ylärajoilla, eli liikaa täyttöä... miten voikin olla että tuollaisestakin sitä huolestuu vaikka sanoi kyllä et ei välttämättä oo mitään epänormaalia, kun tätä nähdään vauvoilla kuulemma usein ultrassa ts. munuaisten toiminta ei ole vielä lähtenyt täysillä käyntiin ja on takaisin virtausta. No huolettaapa silti [&o], joskus vois olla parempi olla tietämättä asioista...
Tällä kertaa otettiin myös bakteeritesti ja sit ens kerralla on alatietutkimus (sellaseksko sitä suomeks sanotaan?) et miten on asiat siellä...[8|]


Hyvää viikonalkua kaikille, Supernova lähtee nyt pakkaamaan sairaalakassia.
 
Huomenta vaan mammoille [:)]

Huomenna olis sit perhevalmennuksen ensimmäinen osio. Kieltämättä jäntskättää. Pitääköhän siellä olla sit hirveesti äänessä? Onko kellään kokemusta moisesta? Minä kun en niin hirmu avoimesti ala asioistani puhumaan.. Ja kovin helposti tulee oma mielipide ilmoille heitettyä, sitä sen kummemmin miettimättä.. liekkö käy sit samalla tavalla kun Bellinda Olssonin Raskausjärkytys!-kirjassa, jossa neitonen sai porttikiellon perhevalmennukseen [:D].

Neuvolalääkäri olis tosiaan sit torstaina. Hiukan mietityttää sinne meno, kun se tohtori sillon töppäili alku raskaudessa niiden lääkkeiden kans.. Mut jospa tää kerta olis sit parempi. Hope so.

Kävin eilen kirpparilla, löyty vaikka mitä ihanaa pikkuiselle. Semmoinen fleece-kankainen poro(?)-puku, jossa on siis korvat, sarvet, hännät sun muut, supersulonen![:D] Sit kans jotain kesävaatetta tarttu mukaan.

supernova don´t worry, mulla sf-mitta oli venähtäny viimeks 4cm kahden viikon aikana [:D]. Kai se vaan niin on että sitä kasvetaan näin loppuvaiheessa hurjaa tahtia.

Tää mamma alkaa kattelee sitä sairaalakassin pakkaamista. Listaa oon väsänny, jotta kaikki tarpeellinen lähtee sit mukaan. Eri asia on vaan, että mimmoseen kassiin ne vehkeet sit pakkaa.. vai pitääkö se kassi lähtee erikseen ostamaan sitte [:D]

Mukavaa päivänjatkoa teille!
 
Ku lukee näitä viestejä ni mahanpojaa kourasee ku jänskättää NII IN paljo! mullakin enää viisi viikkoa+2 päivää laskettuun aikaan. Mitenhän siitä synnytyksestä selviää ja kaikki tulee niin uutena. Tuntuu toisaalta ettei ole yhtään valmis vielä, miten muilla?
 
Aurinkopuuteri: Mulla kans synnytys pyörii ihan päivittäin mielessä.. Toisaalta sitä oottaa ihan innolla ja malttamattomana, että kumpa syntyis nopeesti että sais pikkuisen syliin, mut sit on taustalla kuitenki se pelko, että miten siitä kaikesta selviää.. kun ei oikeastaan tiedä yhtään mitään yhtään mistään.. Mut kyllä mä uskon ja luotan siihen, että kaikki menee hyvin. Yksinhän siinä tilanteessa ei sit kuitenkaan olla, on paljon ammattilaisia auttamassa ja opastamassa. Ja kuten on moni sanonutkin, niin ei sinne massuun kukaan ole jääny, pois sieltä on tultu tavalla tai toisella [:)]
 
Mulla on 5viikkoa ja 4.päivää ja mietin melkeinpä kokoajan sitä. Varsinkii,että koska tää alkaa kun mulla on järkyttäviä menkkajomotuksia,nytkin..[:(] Mietin ihan samaa kun RiinuLiinu, että kun ei tiedä mistään mitään,niin miten siitä selviää ja mulle on myös monta kertaa sitä sanottu,että ei sinne mahaan yleensä vauvat jää,että ne tulee kyllä kaikki ulos. Huuuuhh,kun satttuuuu [X(][X(][:(]

Menee varmaan tää kokopäivä taas valittaessa näitä kipuja. [&:]
Taidan lähtee syömään jotain ja sitten istuskelee kuumaan suihkuun.
 
Mua ei kyllä jännitä synnytys.. menee ihan omalla painollaan. Jotenkin olisin ihan puulla päähän lyöty, jos nyt alkais tulla ulos. Etenkin, kun eilen sain tietää et on niin pieni pirpana. Ehkä sitten alkaa jo enempi miettimään, kun kuukausi vaihtuu ja näkee päivittäin sen oman lasketun päivän[;)] Ennen kesäkuuta tämä joka tapauksessa ulos tulee, koska rv 42 tulee täyteen 22.5 ja silloin taitaavat viimeistään suunnitella käynnistämistä[:)]
 
Aurinkopuuteri: Kyllä täälläkin mietitään tulevaa synnytystä päivittäin. Jotenkin ei osaa jännittää. Koviin kipuihin olen varautunut, mutta varmaan silti ei osaa kuvitellakkaan sit kivun määrää [8|] Tulee aina mietittyä, mikä voi synnytyksessä mennä pieleen, vaikka niinhän sitä asiaa ei kannattaisi ajatella.

Oletteko kyselleet omilta äideiltänne miten heidän esikoisen synnytys on mennyt? Jotkuhan uskoo periytyvään synnytykseen, jos sen noin voi sanoa. Minun äidillä alkoi vesien menolla ja supistukset ei meinannu lähteä, joten jouduttiin 24h vesien menosta aloittamaan lääkkeillä [&:] Mummo kuunteli ja kommentoi että no ei se sitten periydy. Kyselin huojentuneena sitten hänen synnytyksestään. Kertoi että vedet meni ja melkein jouduttiin hänelläkin tipalla aloittamaan supistukset [:@] mitenköhän nämä nyt sitten eroskaan toisistaan [>:] Eli täällä ainakin "innolla" odotellaan [:'(]
 
Meillä äitin kaksi synnytystä kolmesta käynnistyi vesien menolla, eka ja vika. Keskimmäisen kans jouduttiin puhkasemaan kalvot kun supistukset loppui kesken. Ja kaikkien kans ollu raskausmyrkytys...
 
Vitsit kun kuulostaa hurjalta toi 20 päivää!
 
Takaisin
Top