Raskauden viimeinen kolmannes.

Voi kun oliskii kauratyyny tai joku jos sais nytten. Nää on kestänyt koko päivän ja jatkuu vaan ja vauvakii potkii hurjaa vauhtia,hyvä ettei tuu vatsasta läpi. Ihan järjetöntä nää kivut. [:(]
 
Mul on kans usesti ollu nyt sellast hermosärkyä tuol lantiossa, aika kamalaa. Särkylääkkeit oon ottanu pahimpaan kipuun, mut en läheskän joka päivä. Täytyy vaan koittaa kestää...
Tänään on ollut huolena kun kaveri tuol masussa on niin hiljaa. Kyl siel välil tuntuu liikettä, mut ei sillai ku yleensä.. Tietyst itsekin ajattelen kaikki asiat erilail, ku joudun oleen yksin kotona 2 viikkoo, mies on reissuhommis taas. Talvel tottunu et on koko ajan menoo ja ääniä koton, mut nyt on nii orpoo yksin ja tääl korves ilman autoa. Ja naapuritki lähteny viikonlopuks jonnekin.. Voi olla et masuski ihmetellää et mikäs nyt on..
 
Mä otin särkylääkkeen tossa aijemmin päivällä,mutta ei kyllä auttanut yhtään. Koko päivän tätä ollut.

Kohta alkavat ylläpidon ihmiset tekemään LA -listoja jo 2011 puolelle varmaan. [:D] Kävin lukemassa vaan tuolta joulukuisista,kun yksi ylläpitäjä siellä naureskeli,että kovasti on keskustelua joulukuisissa,että täytyy varmaan kohta siirtyä jo 2011 puolelle [;)]

Minäpä lähden suihkuun,katson muutaman jakson sinkkuelämää ja painun pehkuihin. :)

Hauskaa viikonloppua äipät! [:)]
 
Mulle lupas neuvolalääkäri kirjoittaa 100kpl Panadol-reseptin mut sit se unohti siinä muussa "hässäkässä"
Täytyy maanantaina olla yhteydes jos muistais laittaa keskiviikoksi mulle reseptin kun meen neuvolaan.
Kaurapussia olen käyttänyt viime aikoina jalkovälis iltasin [:)]
 
No niin, juuri kun eilen olin huolesta lähes sekaisin, niin vaavi pisti yöllä sellaisen shown pystyyn et eihän siinä saanu mamma edes yrittää unta! Taitaa tulla isäänsä, nukkuu päivät ja valvoo yöt.. Paitsi sillon ku on töissä. No jah, mut hyvä että melskasi! [:)]
 
Meillä alkaa oleen niin että pikkuinen alkaa tehdä nyt viimisten viikkojen aikana sitä rytmiä mikä kuulema saattaisi olla ennettä syntymän jälkeiseen olemukseen. Saa nähdä.. si jos tuleeki juuri päinvastaisesti touhottava [:)].
Meillä siis touhutaan välillä päivisin, mutta levätään tai nukutaan enemmän ja sitten illalla 22.00 tienoolla aloitellaan iltatouhut ja jokunen tunti siinä kunnes taas lepoa sinne 03.00-04.00 alkavaan touhotukseen. Loppu unet menee sitten aamuun pikkuisen nukkuessa [:D].

Lääkäri kyseli nivussäryistä.. heh sanoin et ei ny enää oo ollu, mutta si tuolla koipivälissä on tammikuun puolivälistä asti tuntunut kuin olisi nuppineuloja läjä. Aluksi se tuntui hirveeltä, mutta ajanmyötä kipukynnys asiaan on muuttunut ja helpotusta löytynyt äitiyspakkauksen Erisanista pintapuoliseen käyttöön. Yleiskulkuneuvoissa tai kovalla penkillä en pysty enää istumaan. Autolla muuten sitten selkänoja hieman viistossa ja muutenkin kyllä hakee tässä mukavuudenhalua jo [;)]. Selkään olen käyttänyt pakastimessa majailevaa kylmäpussia. Mulle ei noi lämpöpussukat tehoa särkyihin.
 
Jotaa lämpöpussii kyllä täytyy kokeilla. Siinä iltasella mun kivut lakkas pikkuhiljaa. 10-11 aikaa ja nyt tuntuu,että ne ovat taas alkamassa. Mieskin tuli tossa yllättäen kotiin,vaikka mä yleensä haen sen asemalta ja menin monttu auki oven luokse pyjamassa,että "Miten sie nyt tuut? Mä luulin,että haen sut. Rupesin jo aattelee,että kuka tänne murtautuu" [:D] Sillekin sanoin näistä mun kivuista,että taitaa olla niiden oikeiden supistusten poikasia,kun tällee tulee..ja sitten kysyin,että onko hän puhunut vielä intissä,että kuinka pääsee sitten lähtemään kun ilmotus tulee,että nyt tulee lähtö mulla,niin sanoi siinä että no ei kun ei ole oikein kerennyt,huomasi että tiuskasi mulle vähän ja korjasi sitten nätisti,että täytyy ensviikolla ehtiä jutella asiasta.

Pienokaisesta...niinkun eilenkin mainitsin niin täällä oli semmosta myllerrystä mahassa samaan aikaa kipujen kanssa,että nähtävästi sekin nyt siellä aistii,että muutaman viikon päästä pääsee ulkomaailmaan,tai että jotain tapahtuu. [8|] Mulla on kyllä sellainen tuntemus oikeesti,että tää meidän pirpana tulee laskettua päivää aikasemmin.
 
Pakko kirjotella tänne kun ei aina jaksa ukollekkaan valittaa [8|] Onko muilla käsien nivelissä särkyä/jäykkyyttä? Alkaa pikku hiljaa kyrsimään kun unitokkurassa aamulla aina unohtaa ja laittaa käsiä nyrkkiin ja se vihlasee niin pahasti. Koko aamu menee aina sormia jumpatessa että ehkä viiden tunnin päästä saa molemmat kädet nyrkkiin (jos hyvä päivä on siis). Mua vaan huolestuttaa että kun minulla on selkärankareuma että eihän tuo tulehdus vaan leviä sormiin vai onko tämä vaan raskauden aiheuttamaa [:(] Oikean käden yksi sormi alkanu olemaan että ei suostu koko päivänä menemään ihan koukkuun. Muita käsisärkeviä?
 
Mahtavaa..
Täällä supistaa kivuliaasti noin 5min välein. Lähti varmaan siitä kun miehen kanssa tapeltiin kun se lähti poikien kanssa yöks laavulle(oltiin puhuttu et tehdään jotain yhdessä) juomaan kaljaa ja hermostuksissa sit alko supistaa. Että kai nää menee ohi.
Ja sit se aatteli, että huijaan vaan että saisin sen jäämään kotiin. Että valehtelen. Tietysti käski soittaa jos lähtö tulee, mutta voin kertoa, hiukan sylettää tällä hetkellä.
 
Lyydia~ tiedän tunteen. Ja se, että mies edes kehtaa epäillä näyttelemistä on tosi loukkaavaa.
Mun mies väittää kans aina, jos jokin ton sorttinen juttu saa aikaan supistuksia, että mä vaan
näyttelen jotta saisin sen jäämään kotiin tms.

Muutenkin kun loppusuoralla itse kukin on, niin pitäs miehen jo älytä ihan sanomattakin että olis fiksumpaa
pysytellä kotosalla ihan selvin päin, jos lähtö hyvinkin tulee.
Itse olen miehelleni sanonut, että synnytyssaliin hän ei tule mukaan, jos on tippaakaan ottanut.
Meillä kun tästä alkoholinkäytöstä ollaan jo keskusteltu pitkän aikaa ja monet kerrat, mutta mies ei ota älyäkseen ei sitten millään. Ehkä oon liian vaativa, mutta en halua minun lapsi joutuu varttumaan semmoisessa ympäristössä, missä päihteet on vahvasti mukana.
 
Täälläkin on keskusteltu alkoholista ja tupakasta moneen kertaan. Olemme onneksi ihan sovussa voitu siitä keskustella. Meidän sopimus on että 3vk ennen laskettua aikaa loppuu parinkin oluen juominen vkl ja kyllähän sitä syntymän jälkeen muutaman sauna oluen sillon tällöin voi ottaa. Tupakka loppuu kun vaavi syntyy. Ei sillä että ukko nytkään hirveästi joisi, mutta olen halunnut selvittää kaikki että ei sitten tule mitään riitoja kun vaavi on jo syntynyt.

Täytyy myöntää että odotan kyllä itsekkin että saan viinilasillisen ottaa kun tuo yksi viini on odottanut jo vuoden juojaansa [:D] Semmoselta suomalaiselta kotitilalta rose viini [:)]
 
Inxu löytyy täältä muitakin, mulla tosin johtuu kai tuosta turvotuksesta. Vasemman käden kämmenselkä on aikalailla muodoton.[&:] Mut eniten särkee ranteita ei niinkään sormia. Tiiä sit...
 
Mä odottelen et pääsis auringonpaisteeseen terassille yhdelle viinilasilliselle tai siiderille [:D] Muuten ei juurikaan tee mieli mut se yksi terassikäynti olis aika mukava sit kun vauva on syntynyt [:D]
 
Ei mullakaan siis tee mieli hirveesti juoda vaan yhden viinilasillisen rauhassa siemailla.. aaaah [:D]
 
Mulla on oikea ranne ollu kipeänä jo yli viikon, mutta sitä oikeaa kättä tullee tieten enempi käytettyä, ko nousee sängystä tms, joten ehkä son siinä rasittunu, ko tuota painoaki on enemmän ko koskaan..
 
Inxu
Täällä kans molemmat kädet (sekä sormenpäät ja ranteet) kipeät ja turvoksissa. Inhottava olotila.
 
"Kiva" kuulla että en ole ainut, joten mahdollisuudet että liittyy vaan raskauteen on suuremmat. Vaikkakin inhottava on niin osaa ajatella että se on sitten ohimenevää :)
 
Miulla on ollut jo pitempään ranteissa särkyä; niiden kääntely ja käsien "koukistelu" sattuu... Parempia hetkiä on, mutta välillä on tosi kipeet [&:]
 
Nopsaan vaan päivitys. Terveiset hieman reilun kolmen tunnin synnärireissulta. Niitä supistuksia tuli ja parhaimmillaan 4 min välein, soitin laitokselle lähinnä ihan siksi, että mikä täällä on raja siihen, että vieläkö synnytystä esteltäisi. Mulla on siis tänään viikkoja 35+1. Kätilö sanoi, että periaatteessa 36+0, mutta riippuu vähän tilanteesta, käski mut HETI sinne kun kyseli supistuksista ja niitä oli noin tunnin verran tullut. Kaveri, kummipojan äiti tuli viemään mut. Autossa alko vähän supistukset helpottaa.
Siellä sit käyrille, supistuksia tuli kuitenkin siinä n. 20min käyrällä 2-3. Sit lääkärille joka ultras ja katto kohdunsuun. Tää mamma on ihan kii vielä! Eli eiköhän noi vitutus supistuksia ollut.. Mutta liian tiuhaan niitä kyllä niidenkin mielestä tuli. Lääkäri sanoi, että ei enää estellä jos lähtee syntymään. Sit ne laitto mulle kuitenkin tipan, nestetäyttö- termiä ne käytti. Eli pussillinen nestettä tipalla reippaalla vauhdilla. Se vois vähän hillitä supistuksia. Ne kyllä helpottikin. Tiputuksen aikana ei tullut yhtään enää.
Sit tulikin taas pelko-pommi. Lääkäri tuli takas ja halus ultrata uudelleen kun vauvan paino oli niin alhanen. Ihan alakäyrällä... Sai tän hetkiseks painoarvioks 2250g, kuulemma vielä normaalin rajoissa, mutta selkeästi alakäyrällä. Ja kun se neuvolan lääkäri oli 5 vkoa sitten arvioinut painoksi 1800-1900g ni käski mun varata äitipolilta heti maanantaina uuden ultra-ajan johki viikon päähän. Voi olla, että se neuvolanlääkärin arvio on vaan heittänyt, mutta selkeesti tuo lääkäri vähän huolestui, koska jos noi molemmat pitäis paikkaa niin vauva ois kasvanut pari päivää vajaassa 5 vkossa vaan ton noin 400g.. Ja kun on muutenkin niin alakäyrällä tuo paino.
Otti vielä näytteen ettei oo mitään tulehdusta ja b-strepto kokeen.
Sit tippa odoteltiin loppuun ja sit vielä vajaaks tunniks käyrille. Siinäki tuli sit vielä pari pientä supistusta, mutta pääsin sitten kotiin.

Näin täällä. Nyt kun sain tossa syötyä niin tää mamma koittaa nyt lähteä vetämään unta palloon, vaikka hirmu pelko onkin pienestä, että onko mun istukassa vikaa tms miksei se ois kasvanut... Ja siks pelottaa kun se lääkäri sillon rakenneultrassa sanoi, että se miks se arvo mulla sit veriseulassa oli koholla, on todennäkösesti johtunut siitä, että istukka on valskannut sitä ainetta läpi. Eli hyvin voi olla mun istukassa jotain vikaa.. huh, hirmu stressi pienestä.
 
Mulle sanoi käsikirurgi, kun kävin kontrollissa, että ilman mitään sairauttakin voi raskauden aikana kädetkin kipeytyä ja tulla pahojakin oireita, mutta menevät sitten ohi. Mulla on rannekanavan ahtauma molemmissa ranteissa ja toinen on operoitu. Toinen käsi on ollut suht hyvä, mutta nyt alkanut oireilemaan pahasti. Mulla on uus kontrollikäynti elokuussa just siks, että silloin tiedetään jo se onko vaiva nyt raskaudesta johtuvaa vai oikeasti pahentunut.
 
Takaisin
Top