Nopsaan vaan päivitys. Terveiset hieman reilun kolmen tunnin synnärireissulta. Niitä supistuksia tuli ja parhaimmillaan 4 min välein, soitin laitokselle lähinnä ihan siksi, että mikä täällä on raja siihen, että vieläkö synnytystä esteltäisi. Mulla on siis tänään viikkoja 35+1. Kätilö sanoi, että periaatteessa 36+0, mutta riippuu vähän tilanteesta, käski mut HETI sinne kun kyseli supistuksista ja niitä oli noin tunnin verran tullut. Kaveri, kummipojan äiti tuli viemään mut. Autossa alko vähän supistukset helpottaa.
Siellä sit käyrille, supistuksia tuli kuitenkin siinä n. 20min käyrällä 2-3. Sit lääkärille joka ultras ja katto kohdunsuun. Tää mamma on ihan kii vielä!
Eli eiköhän noi vitutus supistuksia ollut.. Mutta liian tiuhaan niitä kyllä niidenkin mielestä tuli. Lääkäri sanoi, että ei enää estellä jos lähtee syntymään. Sit ne laitto mulle kuitenkin tipan, nestetäyttö- termiä ne käytti. Eli pussillinen nestettä tipalla reippaalla vauhdilla. Se vois vähän hillitä supistuksia. Ne kyllä helpottikin. Tiputuksen aikana ei tullut yhtään enää.
Sit tulikin taas pelko-pommi. Lääkäri tuli takas ja halus ultrata uudelleen kun vauvan paino oli niin alhanen. Ihan alakäyrällä... Sai tän hetkiseks painoarvioks 2250g, kuulemma vielä normaalin rajoissa, mutta selkeästi alakäyrällä. Ja kun se neuvolan lääkäri oli 5 vkoa sitten arvioinut painoksi 1800-1900g ni käski mun varata äitipolilta heti maanantaina uuden ultra-ajan johki viikon päähän. Voi olla, että se neuvolanlääkärin arvio on vaan heittänyt, mutta selkeesti tuo lääkäri vähän huolestui, koska jos noi molemmat pitäis paikkaa niin vauva ois kasvanut pari päivää vajaassa 5 vkossa vaan ton noin 400g..
Ja kun on muutenkin niin alakäyrällä tuo paino.
Otti vielä näytteen ettei oo mitään tulehdusta ja b-strepto kokeen.
Sit tippa odoteltiin loppuun ja sit vielä vajaaks tunniks käyrille. Siinäki tuli sit vielä pari pientä supistusta, mutta pääsin sitten kotiin.
Näin täällä. Nyt kun sain tossa syötyä niin tää mamma koittaa nyt lähteä vetämään unta palloon, vaikka hirmu pelko onkin pienestä, että onko mun istukassa vikaa tms miksei se ois kasvanut...
Ja siks pelottaa kun se lääkäri sillon rakenneultrassa sanoi, että se miks se arvo mulla sit veriseulassa oli koholla, on todennäkösesti johtunut siitä, että istukka on valskannut sitä ainetta läpi. Eli hyvin voi olla mun istukassa jotain vikaa..
huh, hirmu stressi pienestä.