Raskauden viimeinen kolmannes.

No niin...mä kävin aamul neuvolas ja muutenki asioil päivällä enkä mistään saanu infoa siitä, et meidän kylän vettä ei saa juoda!!! Nyt vasta äsken naapurin täti pihal kysy et olenko kuullu...no en ole!! Vettä juonu koko päivän! Nyt sit odotellaa et onko kolia tai jotai muuta ja tuleeko oireita vai ei... Voi hemmetin hemmetti! Kuulemma keitettyä vettä saa käyttää normaalisti...tiedä sit..
 
No voi pska Hylene78 [8|] toivottavasti ei kuitenkaan mitään vattatautia tulisi. Mikäs taas sen veemäisempää kuin vaikka halailla pönttöä tän mahan kanssa...

Itselleni ostin tänään vehnätyynyn ja ajattelin kokeilla lämmittää sitä, josko se auttaisi tuohon selän jomotukseen. Kun en itsekään ole enää varma särkeekö se lihaksiin vai siihen selkärankaan niitten lihasten välissä. Mutta ainakin saunassa aina häviää se kipu ja siellä nojailen semmoiseen tyynyyn, joka on aina saunassa eli se on mukavan lämmin. Saattaapi auttaa sekin asiaa. Kun mulla se särky ja jomotus tulee niin ihme kohtaan tuohon about lapaluiden alapuolelle keskelle. Eli tosi ylös siis. Täytyy taas neuvolassa valittaa torstaina. Kumma juttu kun se haihtuu sen siliän tien, kun nousee seisomaan. Ei jomota yhtään enää.

Ja saas nyt nähä että onko huomenna sitten taas supistelupäivä kun tänään tapasin siskoni pitkästä aikaa ja olimme kahdestaan kaupungilla. Taidankin huomisen tämän päivän vastapainoksi vaan makailla sohvalla ihan rennosti vaan - vehnätyyny selän alla [:D]
 
Öitä mammaiset! :)
Kävinpä tänään,tai no eilisen puolella jo ollaan kun kello noin paljon niin anopin kanssa vähän kiertelemässä kirppareilla,kun soitti mulle aamulla,että mitä teen tänään..kieriskeltiin parissakin,mutta ei oikein löytynyt mitään ostettavaa. Rahaakaan ei ole kun vuokranmaksuun..jos siihenkään [8|]
Käytiin kaupasta hakees vähän jotain sapuskaa ja mentiin anopin luokse tekee vähän ruokaa ja jälkkäriksi hedelmärahkaa. Kyllä hän sitten jäätelöäkin siinä tarjos.."Ei varmaan tekis jäätelöä mieli..[;)]" --"joo kyllä itseasiassa voisin ottaa [:D]" Syöppölalli. Tulin vasta puoltoista tuntia sitten kotiin,kun katsottiin leffaa "mitä nainen haluaa" ja välillä sitä suomi D: Skandinavian Hunkeista kertovaa jutskaa..venähti vähän. Oli kyllä sillee ihan mukavaa,mutta sohvalla sai kyllä kokoajan olla vaihtamassa asentoa,oli niin tukalaa kun vauva oli taas miten sattui siellä [:D] Ähkintää ja puhkintaa paljon. Niin ja sitten se monotti mua tonne virtsarakkoon,että sattui ja kokoajan pissatti..oli tosi tukalaa. Ja sitten kun oli syönyt vielä kaikkee herkkuu siinä niin oikein turvotti ;D
Kävin siinä vessakäynnin yhteydessä puntarilla niin herranjumala se näytti 66,4kg. Huuli pyöreenä palasin olkkariin ja kysyin,että onks toi sun puntari ihan toimiva,ja anoppi sanoi kysyvästi,että on kuinka niin ja sitten kerroin vaan,että eiku mä painan sen ja sen verran vaan,että tota..[:D]
mutta vaatteistahan lähtee se kilo,niin lähtöpainosta tullut se 8kg lisää.

Huomenna..ääh..tänään (kello yli 12) meen sitten aamulla viemään pissanäytteen terv.kesk. kun neukku oli sitä pyytänyt,ettei olis muita tulehduksia ja sitten meenkin katsomaan kouluun luokkalaisia vielä viimeisen kerran ennenkun ne lähtee maanantaina työssäoppimaan. Näen niitä sitten seuraavaksi varmaan koulukuvassa,jos kykenen sinne tai sitten päättötodistusten jaossa (Jota itse en siis saa) ja jos viitsin mennä kyynelehtimään sinne kun toiset päättävät koulun ja minulla jäi niin paljon kesken.. [&o] Mutta niin..

No tässäpä tämmöstä turhanpäivästä luettavaa teille kun heräilette [;)]
Öitäpi rakkaat kanssaodottajat <3 [:)]
 
Mulle on iskeny oikeen kunnon räkätauti. Nokka iha tukossa, ja silmii kirveltää.. [:o]
saas nähä nouseeko kuumekin. Laitoin silti vielä mokkapalat äsken uuniin, ni saa jotai hyvää tänään. Menee päivä levätessä. Illalla pitäis sit sen verran jaksaa, et haetaan se auto!!!!!! [:D] Siis oon nii mielissäni, et saadaa se auto mitä halusin ja viel näi nopsaa. Luulin et ois menny loppuviikkoon, joten tää oli kiva yllätys, et jo tänään onnisti. Kyl ny kelpaa [;)]

Täl viikol ei ookkaan mitää aikoja neuvolaan. Ens torstaina ois lekurille aika. saas nähä onko pää jo kiinnittynyt sit. Mä oisin jo valmis laitokselle.. Nyt lepäilemään josko olo yhtään helpottais..
 
Mimmu86
Mulla on on ollut pidemmän aikaa ensin vasen käsi turvoksissa ja myöhemmin tullut myös oikeakin käsi... Sormenpäissä erittäin inhoittavaa pistelyä, eli kuin olisi puuduksissa.
Mulle sanoivat neuvolassa että johtuu siitä turvotuksesta ja et se saa verisuonet ja hermot puristuksiin käsivarresta. Neuvolasta kehoittivat menemään hierontaan.
Ja tietenkin juominen ja suolan vähentämisen pitäisi auttaa... yritän juoda niin paljon kuin mahdollista mutta ei toi vesi mee alas... mut onnex nykyisin on kova jano niin tulee juotua... Töissä join usein paljon mut kun jäin kotiin niin ei aina muista juoda...

Eilen oli tosi rankka päivä. Lähdin puoliltapäivin liikenteeseen ja ajoin Mäntsälään työpaikalle ja juorusin siellä työkavereiden kanssa... No eihän siinä mitään rankkaa mut sit lähdin sieltä kaverin kanssa Vantaan Ikeaan jossa shoppailuihin meni melkein 3h. Huh huh. Ei ihan mun juttu... Tunnissa kierrettiin tavaratalo läpi ja kahviteltiin. Tunti meni itsepalveluvarastossa ja tunti noutopalvelussa... Onnex mies oli jo kahvittelun aikana liittynyt seuraamme ja kaverini kanssa hoitivat painavien tavaroiden nostelut ja kärryjen työntämiset...
ja ei muuta kuin tavarat pakkaamaan kuorma-autoon... sitten suuntana Porttipuiston Tarjoustalo josta ostimme yli 100m listoja asuntoon joka on muuten vihdoin ja viimein listoja vaille valmiiksi remontoitu!!!
Pääsiäisen aikana siivosimme ja ja veimme laatikoita mun luota sinne. Äitini oli pesemässä ikkunoita jne.
Asunto näyttää jo ihanalta... Nyt kun joku ihana ihminen täällä mun luona pakkaisi loputkin tavarat... [:)]

Tää päivä on alkanut sitten "toipumisen" merkeissä... Olen ainoastaan saanut aikaiseksi pestä pyykkiä...
Meillä on tänään Hyvinkään terveyskeskuksessa fysioterapian perhevalmennus joka sisältää:
- liikunnasta hyvinvointia koko perheelle
- lihaskunnon ylläpitäminen
- lantiopohjan lihasten harjoittaminen
- ergonomia

Miestä kiinnostaisi enemmän listojen laittaminen mut tulee ilman muuta mun mukaan valmennukseen... Eilen jo iltamyöhään asunnolla oli koonnut Ikean lipastoja...
 
Heh, just vein tuossa yhen mokkapalan naamariin, ko kaveri kävi pienen vauvansa kanssa kylässä, ja olin sen vierailulle pakastanu mokkapaloja :)
 
Aaargh, kyllä nyt ketuttaa. Ootin tän päivästä neuvolakäyntiä ku kuuta nousevaa, ja tässä on sitte lopputulos [:@][:@].

Kävin jo tuolla Neuvolatarveiset :)) - osiossa purnaamassa ketutustani.. Miten voikaan yks blondibimbo saada tämmösen vitutuksen..

Nojoo. Sitte mukavempiin asioihin. Meidän neuvolassa ei järjestetty perhevalmennusta semmosille, jotka saa vauvan huhti-toukokuussa sikainfluenssarokotusten vuoksi. Niinpä meidät kutsuttiin sit kesä-heinäkuisten vauvojen saajien perhevalmennukseen (josta taisinkin jo mainita jossain jonkun asian yhteydessä..).
Perhevalmennus alkais 14.4 eli tasan viikon päästä. Aiheena on lähestyvä synnytys ja vanhemmuus ja parisuhde. Ihan mielenkiintoiset aiheet molemmat. Sain miehenkin suostuteltua lähtemään, yksin kun ois kovin kurja sinne mennä. Sitä odotellessa siis.

Tohon perhevalmennukseen kuuluu lisäksi kolme muutakin kertaa, kaikki kerrat tietty jaettu eri päiville. En vaan oo ihan varma ehditäänkö käymään kaikkia, kun viimonen kerta ois vasta 28.4, että vieläkö toi massumöhökki vielä tuolla on [:)]. Mielenkiintoisia aiheita kaikkinensa, lapsivuodeaika, imetystä, seksuaalisuus synnytyksen jälkeen jne. Ja kaikista eniten odotan tota kertaa mikä järjestetään sairaalassa, videot ja kaikki [;)].

Pitänee tästä lähtee popsimaan porkkanoita, kun ei saa muutakaan syödä [:@][:@]
(luulkoon vaan neuvolatäti että minä pelkillä porkkanoilla ja salaatilla elän [:D])
 
Heipparallaan! :)
Tässä vähän minun päivää..
menin käymään siellä koululla moikkailemassa kavereita..ne on aina niin ihmeissään mun mahasta. [;)] Tänään vähän liikaakin..menin sinne yhen ihmisen luokse moikkaamaan ja sitten tulee 3-4 luokkalaista tyttöä ja ensin ne katsoo mun mahaa ja oi kun on iso yms..ja sitten vasta "moi,mitä kuuluu? :)" -Hei minä olen täällä ylhäällä en siellä mahassa. Taas sitä ylenpalttista huomioo mitä olen kokoajan saanut,se on niin kiusallista kun tuijotetaan mahaa ja puhutaan minusta vaikka menin sinne lähinnä katselemaan,että miten ne muut voivat,mutta kokoajan juttu oli vaan minussa...tai siis mun mahassa.

Kovast ne puhu mun mahan koosta..vähänkö toi on iso ja yks ainut oli sitä mieltä,että ei toi nyt niin iso ollutkaan kun kuvittelin..(Tämä vähän kateellinen yksilö,olisi itsekin vauvaa halunnut.) Se kun siihen viimeseks minuu tuli muiden sekaan moikkaamaan niin sanoi tosi imelästi "No terve.." [8|]

Ja sitten..olen teillekin puhunut,että koulukuvaukseen menen kyllä..jos olen vielä yhtenä kappaleena. Noh..kysäsin siinä sitten että "Koska on koulukuvaus..?" ja yks sieltä sitten sanoi.."Mikä..? koulukuvaus ..ai..se oli jo..vissii viime viikolla vai toissa viikolla"
???!!! WTF.
Olin syvästi järkyttynyt,koska olin pyytänyt että mulle kerrotaan kun se on..[&o] Olisin tottakai halunut vikaan kuvaa kun olin 2 aijemmassakin ollut..
Kukaan ei kertonut mulle..[&o][8|]

Sitten mun luokanvalvoja tuli siihen kanssa moikkaamaan minua ja sanoin sille heti ekaksi että miksei kukaan sanonut mulle,että se kuvaus oli jo..ja sitten sekin siinä ihmetteli ja kysyi että harmittaako mua ja lupasi yrittää järjestää silleen,että mä saisin ylimääräsenä sen heidän luokkakuvan. Onhan sekin jotain,että jäisin ilman,kun en itse ollut siinä. Vauvamassun kanssa olisi ollut kiva ikuistaa luokkakuvaan tämä hetki [&o] kyllä mua oikeesti harmittaa,mutta ei se maailman loppu ole. [:)]
Menen sitten sinne päättätodistusten jakoon vauvan kanssa [:)] Lupasin tulla sitten pienokaista näyttämään :)

Koulusta menin äipälle ja katseltiin netistä autoja..voi,että kun oli kivoja,ei nyt mitään IHAN uusia,mutta sellasii vm-99 ja -00 pösöö ja sellasta kivaa..eikä maksa paljoa,mutta nyt ei ole kuitenkaan varaa ostaa,mutta jos laittais hieman säästöön autoa varten aina välillä,niin helposti saisi ostettu uudemman kaaran :)

Äsken taas tulin kotiin ja kävin kaupan kautta hakemas vähän naposteltavaa ja ostinpa varalle taas pari purkkii 200ml äidinmaidonkorviketta (0,50€/kpl) halpaa [;)] ja sitten vaippapaketin 5-9kiloisille,maksoi jotain päälle 5€. Aika jännä..oon huomannut,että vaipat mitkä menee isommille niin maksaa vähemmän kun nuo mitkä ovat vastasyntyneille 3-6kilosille..[&:] Miksköhän se menee niin..[8|] No kuhan saa vaippulit ostettua [:D][;)] -niitä pitää kuitenkin olla,kun varmaan menee sitä mukaa.
 
Babaytoy meneehän niihin hitusen enemmän valmistus- ja pakkausmateriaalia [:D]

Tein sitten eilen pellillisen mokkapaloja. Hiivatti, joku sen mainitsi täällä ja alkoi tehdä mieli [;)] Ja sain eilen vähän muutakin aikaiseksi. Ihan pikkusta vaille kolme vuotta ollaan tässä kämpässä asuttu ja tää vasta pikkuhiljaa on alkanut muotoutua sellaseen kuosiin, että mä viihdyn täällä --> tavaroille alkaa jopa löytyä paikat. Kun muutettiin tähän 57neliön vuokrakaksiosta ja tämä on vaan 46,5neliön kaksio, oma tosin! Joten roinaa on ollu aivan liikaa [8|] Onhan sitä edelleen mutta tässä nyt huhtikuun aikana saadaan muutama tosi iso tavara tuolta varastosta pois niin saadaan sinne laatikot, jotka lojuu meillä mm. tuulikaapissa, makkarin kaapissa ja olkkarissa. Jes, tilaa! Nojoo, siis se mitä sain eilen aikaan, oli liinavaatekaapin siivous. Se oli taas niitä projekteja, jotka nyt loppujen lopuksi ei ole kovin työläitä mutta se aloittaminen. Neljä muovikassillista siivosin sieltä pois ylimääräisiä lakanoita ja pyyhkeitä ja verhoja yms. Hiivattiako me niitä kaikkia tarvitaan?!! Kun ei pyyhkeet ole mahtuneet kaappiin pesun jälkeen niin eiköhän niitä silloin ole liikaa Sama lakanoiden kanssa. Meillä on tuplaleveä peitto mutta meidän kaapissa oli puolitoista hyllyllistä niitä normilevyisiä pussilakanoita. Siis mitä ihmettä me niillä tehdään?! Ei meillä koskaan 20 vierasta ole ja vaikka olisikin, ei meillä kuitenkaan ole kuin 2 vieraspeittoa... [:D] Mutta tulipa hyvä mieli kun sai ne pois! Nyt täytyy miehen kanssa vielä roudata ne UFFin laatikkoon.
 
Mites miiu, mahtasko olla mahdoton ajatus lahjottaa nuo ylimääräiset lakanat ja pyyhkeet johonkin eläinsuojeluyhdistykseen / kissa- / koirahoitalaan? Teillä päinhän niitä on ja siellä niille ois oikeesti käyttöä.
 
En tiedä koirahoitoloista mutta UFFiltahan ne menee hyväntekeväisyyteen joko kotimaassa tai sitten kehitysmaissa. Eli en toki missään nimessä roskiin niitä pistä [:)]
 
siinä on isukeille vähän neuvoja [:D]

http://blogit.yle.fi/vaippasulkeiset-kolme-isaa-ja-vauvat/ohjeita-tulevalle-isalle
 
Vois lähettää miehelle tekstarilla nuo,kun tulee vasta parin päivän päästä kotiin [;)] Saa sitten lueskella.
 
paras on tuo ensimmäinen.. ajattelin tulostaa "isyyspakkaukseen" tuon ohjeeksi :)
 
Uni sitte loppu kesken.. Tulihan tuota nukuttua ruhtinaaliset vajaa 5 h :) Nykyään ei voi edes selällään nukkua, kun ylämaha menee kipeäksi. Sain vielä anoppilasta kurkkukipeän ja yskän mukaani pääsiäisloman jälkeen, eipä tuota ole tullutkaan sairastettua koko vuoden aikana.. no, jos pitäis suosiolla kotipäivän tänään ja tekis rästihommia, niin voi tarpeen mukaan päikkärit ottaa :)

Eilen juttelin kavereitteni kanssa, joilla molemmilla on vajaa vuoden ikäiset muksut.. kuulemma yöheräily muksun takia on vaikeampaa sitte kun heräilyä on vaan se 1 tai 2 kertaa yössä :) Eli alussa meneekin ihan helposti että olet hereillä yöllä tunnin välein..ehkä sitä ei ehdi edes nukahtaa kunnolla tai on niin hormooneista sekaisin ettei tarttekkaan niin paljoa unta..

Meillä oli imetyksestä juttua perhevalmennuksessa alkuviikosta ja eipä siellä tullu mitään uutta esille, mitä ei itse olis lukenu jostain.. katottiin filmi imetyksestä ja lopuksi terkkari sanoi, että sairaalassa kyllä opettavat tekniikan jos vain on ongelmia sen kanssa. Jos ei myöhemminkään onnistu, niin sitten he voivat neuvoa.. Eli olis tuonkin kerran voinut käyttää johonkin muuhun hyödyllisempään..
 
Kylläpä taas koskeepi paikkoja menkkamaisesti. Kävin suihkussakin ja suihkuttelin vatsalle,selkään ja valkoihin kuumaa vettä,helpotti hetkellisesti,mutta tässä niistä vielä kärsin kuitenkin. [X(]
Täytyy vaan kestää,asiaan kun kuuluu.
 
Kaikenmaailman vihlaisut ja juilimiset on alkaneet lisääntyä. Eilen kun nousin Kelassa ylös ja lähdin ovea kohti, juili hetken alhaalta nivusten tienoilta melko voimakkaasti. Niitä venymis tai muita kipuja vissiin [8|]
 
Kyllähän näitä on joka lähtöön. [8|] Mulla noita menkkakipuja,vihlaisuja myös ja semmosta nipistelyä välillä..
 
Babaytoy suosittelen lämpimästi kauratyynyä. Ainakin kannattaa kokeilla jos lämmin vesikin auttaa. Tyyny pysyy pitkään lämpösenä ja on pehmee. Mulla autto ennen raskautta menkkakipuihinkin melkein paremmin kun minkään sortin särkylääkkeet. Selkäkivuissakin ihan huippu.
 
Takaisin
Top