Raskauden viimeinen kolmannes.

Tekee kyllä oikeesti tosi ilkeetä...alavatsaan-selkään sattuu ja nyt rupes nipistelee alavatsan oikealta puolelta ja reisiäkin särkee..[:(] Vatkaan lannetta tässä ja yritän hieroa mistä tuntuu hyvälle..ja hengittelen syvää..tekee vaan tosi pahaa..[X(] -ihanku olis synnyttämässä jo [:D],mutta samaa tein aina silloinkii kun menkat alko ja kivut oli tällaset ja pahemmat. auuu..[:(][:(]
 
Maitohappobakteerithan auttaa mahaa, jos menee antibiooteista sekaisin..

Päivä menny shoppailessa pitkästä aikaa..Kaveri houkutteli seuraksi kun oli muksuineen liikenteessä ja sainpa Henkalta ja Maukalta ostettua vaatetta taas pienelle, kietasubodyn ja housut. Harmi vaan, että vauvan vaatteissa ei uskalleta värejä käyttää. Vastasyntyneellekin on vaan valkosta, vaaleanpunaista tai -sinistä.. Kävin ensimmäistä kertaa Metsola-liikkeessä ja ihastuin niihin vaatteisiin ikiajoiksi, harmi vaan että ne vaatteet siellä on tuhottoman kalliita..

Lähdetään tänään anoppilaan pääsiäislomaksi, saas nähdä tarttuuko tauti kun miehen veljillä on kuume päällä..No, kunhan noro ei tulisi. Kaveri oli laihtunu 2,5kg yön aikana kun oli halaillu pönttöä koko yön..Aattelin ottaa projektiksi neulehaalarin teon, saas nähdä miten onnistuu kun en pahemmin ole muuta kutonut kuin sukkia ja lapasia...Saas nähdä tuleeko sutta ja sekundaa :)

Kaikille mammukoille munarikasta pääsiäistä!!!!
 
multatassu: kaipa se kuuluu sit tuntee että on raskaana [:)]. Niinkun oma isäni sano joku aika sitten, että täytyy nyt nauttia niin hyvistä kuin huonommistakin asioista, sillä nää on näitä once in a lifetime-juttuja, kun odottaa esikoistaan [:)]. Ja liekkö sitä kipua sit aiheuttaa sekin, kun pikku kaveri on laskeutunu jo ihan alas ja on niin jämäkästi kiinnittyny, että neuvolatädin mukaan ei pitäs enää olla sitä pelkoo että pyörähtäs enää toistepäin, parempi niin [:)].

Tänään alkoikin sit äitiysloma! Tosin ei tunnu oikein sen kummemmalta, kun tässä "lomailut" jo helmikuusta lähtien, kiitos riskialttiin työni.

Postissa tuli kutsu perhevalmennukseen. Vois olla ihan mielenkiintoista käydä kuuntelemassa joitaki juttuja, kun se on jaettu neljälle eri päivälle. Pitääköhän sitä osallistua jokaiseen päivään, vai voikohan vaan valita itseään kiinnostavat jutut?

Sit soitti lastenneuvolan puolelta täti. Täällä päin kun on ilmeisesti tapana tavata ennen ja sit jonkun ajan päästä vauvan syntymästä. Kysy haluunko tulla neuvolaan vai tuleeko täti meille. Aattelin että saa täti tulla meille. Mitähän lie kyselee sitte..

Hyvää pääsiäistä kaikille!!!
[:)][:)][:)]
 
Tänään tuli vauva-lehti ja minust siinä oli kiva juttu teiniäideistä..sillee oli kiva lukea "omakohtaista" juttua,että on välillä samoja tuntemuksia kun lehdessä olevalla odottavalla nuorella äidillä.. :) "Tytöstä äidiksi" oli otsikon nimi.. 19-vuotias ja laskettu aika kesäkuussa.

Ainiin ja toinen aihe "Kuin pallo jalassa?" --kertoo vissii nyt 25v äiti kuinka sen elämä muuttui kun vauva syntyi ja kavereiden reaktioita yms. Siinäkin välillä ajatuksia löysin joita itse ajattelen..
 
Mulle ei muuten tullut Vauva-lehteä vaik tilauksen piti alkaa nyt huhtikuussa.
Syynä tosin voi olla se et pistin viralliseksi muuttopäiväksi tämän päivän joten se voi olla nyt pääsiäisen matkalla sitten miehen kämpille... No ompahan jotain mitä odottaa... :)
 
Tämänkertainen lehti oli kyllä luettava [:)] Joskus selaan nopeesti läpi vaan tai en jaksa lukasta jotain juttuja [;)]
 
Ekaa kertaa olen täällä etelä-Suomessa päin pääsiäisenä. Aina olemme pääsiäisen viettäneet tuolla kotisuunnalla Keski-Suomessa. Mutta kun mun selkä ei kestä matkustusta plus että autossa istuminen aiheuttaa supistuksia niin olemme nyt sitten täällä meidän kodissamme. Teen ekaa kertaa lammasta *jännittää* [&:] Ja nyt pitäisi vielä lähteä ostamaan huoltikselta jälkkäritarpeet --> jotain pashan tapaista [;)] Onneksi en sentään pyytänyt anoppia perheineen meille pääsiäisaterialle, olis ollut liian pelottavaa [:D] Olisi ollut kyllä kiva. Meilläkin on nyt tosi pääsiäisen näköistä; tipusia ja narsissi, suklaamunia, koivunoksia, maalattu pääsiäismuna, pääsiäispöytäliina, pääsiäis"rairuohoa" ym. [:D] Mikäs tässä laitellessa, kun aikaa on.
Huomenna menee mies töihin mutta minä pääsenkin sitten anopin kanssa katteleen jotain vauvatarvikkeita, kun niin kovasti tahtoo jotain ostaa. Kun ei hän kuulemma osaa ostaa vaan hänelle pitää suoraan sanoa, mitä tarvitaan. Mikä muuten onkin hyvä, eipähän tule mitään turhaa/epämieluista [:)] Sopii minulle, minulla ei ole ongelmaa "lahjusten" vastaanottamisessa [:D]
Oho, nythän minä vasta hokasin; pistin äsken lyhythihaisen paidan päälle, kun linnun kynnet ei tunnu mukavalta paljasta olkapäätä vasten, niin nyt huomasin että se paitakin on sopivasti pääsiäisen keltainen [;)]
Tässä meidän "pääsiäistiput" Kaneli (vas.) ja Venla [:D] (nimestään huolimatta poika...)

HYVÄÄ PÄÄSIÄISTÄ!


 
ALKUPERÄINEN: Lyydia~

supernova tilitoimistotyötä. Että istualleen koko päivä. Jos se menis. En kyllä vaadi itseltäni tuosta näytöstä sitä parasta arvosanaa, meillä on läpipäässet arvosanat vain 1-3. Kakkonenkin riittää. Ja jos mä jätän taas noi syksylle, niin kakkonen voi olla sit jo tiukassa kun kerkeää unohtaa kaikki jutut. Joten uskoisin selviäväni kahdella kolmella viikolla.

Supernova sulla oli muuten tosi siro maha kun katoin sitä sun mahakuvaa! [:)] Unohdin kommentoida. Eikä kyllä näytä kilojakaan paljon tulleen. Niin vaan sitä sielläkin köllii iso vauva. Meilläkin arvioitiin nelikiloseks syntyessään.. [:-]

Tänään on ollut kyllä alakerrassa tosi raihnanen päivä. Häntä- ja häpyluille on sattunut jo aika lailla. Mutta ei istualtaan vaan kävellessä, joten jospa tuo istumatyö vielä menis.

 
No hyvä ettei raskaampaa hommaa sulla Lyydia. Muuten vois kyllä tulla helposti ongelmia. Toivottavasti jaksat! [:)]
 
Juu, ei oo paljon tullut ylimääräistä 13kg yhteensä lisää lähtöpainoon ja kaikki tuntuis olevan vain vatsaa. Samoin viime raskaudessa tuli vain 12kg ja aika nopsaan palauduin normaalipainoon.
 
Tänään oli sitten ensimmäinen äitiyslomapäivä!! Jee! Suurin osa päivästä meni tosin nukkuessa kun loppu vika yövuoro tänä aamuna, mut on ihana fiilis ettei tarvi enään mennä töihin. Muutenkin upea päivä ulkona +23!! Siis ihan kesä! [8D]
 
 
Parisen viikkoa olisi vielä tätä saikkua, 14.4. alkaa sitten äitiysloma. Saas nähä tuntuuko se kahen kuukauden lomailun jälkeen sitten jotenkin hienommalta [:D]
 
Huhhuh... on tää hienoa. Noin klo 23 väsyneenä ja sohvalle nukahtaneena menee nukkumaan ja ajattelee, että on sitten levännyt aamulla. Juu, ekat kaksi tuntia menikin ihan ok, mutta kun sitten ehkä 01.10 kävin vessassa, niin siinähän sitä sitten aikaa vierähti ainakin 3½h sängyssä pyöriessä, vessassa käydessä ja syödessä, kun ei jumaliste nukuttanut eikä uni vaan tullut sitten millään. Voi elämä... Yleensä olen sentään pystynyt nukahtamaan n. 1½h jälkeen mutta hittolainen... Ainakin 3½, saatto olla yli 4:kin h, en enää muista kun pyörin ja tuskailin tuolla makkarissa yöllä. [&o] Ja sitten pirteenä puoli seittemältä katkee uni ja se yö olikin sitten siinä. Voi elämä kun on pirtee olo [&o]
Tätä varmaan liikkeellä muillakin?
 
Kuulostaa kovin tutulta miiuhoo! Mä heräilen tätä nykyä tunnin-puolentoista välein vessaan ja aina menee hetki ennenku uni uudestaan tulee. Toissayö oli varmaan hirvein ikinä kun sit heräsin viideltä jo. Alkaa olla sen verran ahistava olo ja kun meidän sänkykin on siitä pehmeemmästä päästä niin kyljen kääntäminen on jo melkeen mahdotonta. Ja tähän päälle se hirmunen hikoilu! Tuntuu et ulkonakin vois tepastella t-paidassa kun on niin lämmin jatkuvasti. Mieskin ihmetteli kun en oo piiitkään aikaan valittanu et palelen [:D]
 
Totesinkin eilen et voisin jo ennemmin kantaa tätä pikkuista sylissä kuin mahassa [:)] Mut nyt on enää niin vähän jäljellä et eiköhän tämä tästä [:D]
 
Minen oo palellu syyskuusta lähtien ollenkaan. Normaalisti olen aivan kalikka oli sää mikä tahansa. Ja ulkona kuljen yöpaidas tai muussa ohkasessa, ei haittaa vaikka sataa räntää tai on pakkasta. Saunaan en pysty menemään ja suihku on edelleen ikävää. Mä itseasias kaipaan palelua että vois kääriytyä villapeittoon. 
 
Huvittavaa... minä olen tasan yhtä vilukissa, kuin ennenkin. Jatkuvasti palelee ulkosalla (talvi ei sovi mulle...) [>:]
Mutta sisällä... sisällä mulla onkin sitten tosi helposti huono olo kuumuuden takia. Ei hikoiluta eikä mistään varsinaisesti huomaa, että on kuuma, mutta se huono olo tulee; sydän alkaa jyskyttää, hengitys kiihtyy, paha olo ja sen semmoista.[X(] Siihen ei sitten auta muu, kuin vähentää vaatteita. Välillä olen täällä kotona ollut pelkät alkkarit jalassa röhnöttänyt sohvalla. Ja tietokone on välillä lempipaikka kun on kuuma; se on keittiön pöydällä ikkunan vieressä ja sen tuolin vieressä on tuuletusikkuna Mmm... harmi vaan, että tässä koneella istuessa alkaa tuota selkää särkeä. Mutta se on välillä helpompi kestää, kuin se tukala olo [8|]
 
Minä kans oon aikasemmin ollu oikee vilukissa, aina paleli ja hirmu sota siitä mikä on sopiva lämpötila asunnossa.. Nyt sit on homma kääntyny toistepäin [:)] Mies valittelee esim. autolla matkustettaessa, että hän palelee kun minä käännän lämpötilaa pienemmälle ja pienemmälle.. Taitaa olla melkoinen lämpöpatteri tuolla massussa [:)]. Sen kummemmin ei hikoiluta, viilee on vaan alkanu tuntua sopivammalta. Joskus sit on semmosia tunnin parin kausia, jolloin hiki virtaa ja missään ei oo hyvä olla mitenkään päin.

Tosta yöllä heräämisestä, en muista ees koska oisin nukkunu koko yön heräämättä kertaakaan.. Millon pissattaa, millon sattuu selkään, millon vatsaan, millon kolottaa mitäki kohtaa.. Ois aika luksusta jos sais nukkuu vielä ennen vauvan syntymää kokonaisia öitä [:)]. No mut ehkä tää on hyvää harjoittelua [;)].

miiuhoo: sanoit tosta sydämen tykytyksestä ja hengityksen kiihtymisestä, mulla on kans ihan samaa vaivaa. Tosi rasittavaa, koska sit on niin kokonaisvaltaisesti huono olo ettei usko kukaan. Mulla tosin ei raitis ilma tai vaatteiden vähentäminen auta, se pitää vaan kestää ja menee ajallaan sitte ohi.. Tähtiä kans näkyy sillon tällön silmissä, vaikkei verenpaineen kans pitäs olla mitään ongelmaa. Mistähän moiset vaivat johtuu sitte?
 
RiinuLiinu ei aavistustakaan, mistä ne johtuu [8|] Eipä ne siihen neuvolassakaan ole mitään koskaan osanneet sanoa. Aluksi tämä ilmeni töissä aamuisin, kun oli pakko aamulajittelussa seistä tunti-puolitoista, riippuen päivästä. Kamala olo ja mihinkään ei pääse [:'(] Tuntu, että alkaa vintissä pimetä. Sitten keksin sen, että se lämpö on se avainasia mulla. Pitkähihaiset pois ja vaikka mielummin hieman viluisena lajittelin sitten. Johan olot alkoi helpottaa. No... nyt en ole töissä ollut ehkä 1½kk joten tämä onkelma jäi pois [:)]
Yks päivä tulin n 25min matkan linkillä kotiin ja auringonpaiste oli viime to kova ja oli tosi lämmin. Linkissä ei tietenkään mitään ilmastointeja ollut joten het alkumatkasta tuli niin huono olo. Ja sehän tietenkin vaan paheni matkan edetessä. Voi että oli paha olla ja kun ei siellä linkissäkään viittinyt rueta strippaamaan [:D]  Kun pääsin ulos sieltä niin takki auki ilman hanskoja, kaulaliinaa yms hipsin sitten kotiin ja voi että se kylmä ilma teki hyvää [:)]
 
miiuhoo Mulla on myös tuota unetonta jaksoa..[&:] Viime yönä viimeks. Väsytti kyllä kun nukkumaan menin,mutta makoilinkin siinä silmät auki jonkun aikaa ja sitten kissat alkoikin juoksuttaa ja ärsyttää...niin siinä sitten sai palloilla ylhäällä ja joskus 7 katoin kelloo ja huusin kissoille,että "Enkö mä v***u ikinä saa nukkua??!![:@]" kun muutenkaa saanut unta silloin kun kävin nukkumaan..ja sängyssä saa pyöriä,nukkumisasentoa on todella vaikea löytää tämän mahan kanssa. Missään ei ole hyvä..[&:]

Niin ja minäkii kommentoin tohon hengityksen kiihtymisestä ja sydämmen tykytyksestä...tosi helposti alkaa hengästyttää ja välillä jos vaikka istuu tai makaa sohvalla niin sydän lyö ihan normaalisti ja sit yhtäkkiä alkaa se julmeton tu-tum-tu-tum-tu-tum!! [&:][:D] Hyvin kuvailtu sydänäänet [:D] mutta kuitenkin..
 
Mää kyllä pelästyin [:D] piti ihan tarkistaa että kuva on oikee mut kuka helkkarissa on Babaytoy... hei te joilla on univaikeuksia...kuis ois nukkuminen päivällä? Mulla ei päikkäreiden aikana koskaan koske mahaan...Neuvolan täti sano että ei sen välii millon nukkuu, kunhan vain joskus pystyy.
 
Täällä ei ainakaan onnistu päivällä nukkuminen. En oo koskaan osannu nukkua päivällä, paitsi yövuoron jälkeen [8|] Voi väsyttää vaikka kuinka paljon kun esimerkiksi sohvalla istuu, mutta kun maate menee niin ei uni tuu. Oon joku ihmeellinen olio [:D]
 
Takaisin
Top