Raskauden viimeinen kolmannes.

ALKUPERÄINEN: Rolli10

Ei kai mulla mitään kipuja ole tullu oman kivan/seksin harrastamisen jälkeen.. Viime kerralla mies kyllä sanoi että minun maha alkaa olemaan edessä :) ja on ollu paljon varovaisempi toimissaan mitä aikaisemmin.  Neuvolassa sanoivat, että selällään ei kannattaisi enää seksiä harrastaessa olla koska kohtu saattaa alkaa painamaan verisuonia. Itteä ärsyttää vaan se, että nykyään on niin kömpelö että vaikka tekis kovasti mieli niin miehen kanssa menee äheltämiseksi kun ei voi tuosta vaan asentoa vaihtaa :)


Rolli10 Mulla ihan samanlainen fiilis kyllä..[&:][:D]


Meilläpäin myös hiljaista sänkypuuhissa. Mies oli lomilla huimat 4.päivää ja yritin sitä kokoajan saada suihkuun mun kanssa kun itse menin,mutta "Njääh..[&:]" ja pudisteli päätään. Välillä se on naureskellu,kun se tajuaa kyllä miten yritän vihjailla sen suihkuun mun kanssa. hmph..[&o] Tuli vähän semmoinen olo,että enkö oo haluttava enää kun noin tollee kieltäytyy?...

Tuli kysyttyä mieheltä tosi vaivalloisesti sitä karvojen ajeluakin,kun en itse pysty niin hän ajeli partaansa siinä ja hymähti silleen "Aha [:)]" se oli vähän koko lomailunsa ajan vähän outo..
perjantaina olis jotain puuhailua tapahtunutkin,..kyllä mä siinä hänelle jotain pientä tein,ja hän oli ollut juhlimassa niin vähän humalassa ja melkeinpä aina siinä tilassa sellasella tuulella,mutta nyt mä olin niin väsynyt ja mahaa ahisti tosiaan ja puhkuin siinä kun joku virtahepo kun kyljellään makasin,joten päätin sitten,että "Joo..käydään nukkumaan. Mä teen sulle taikoja joku toinen päivä.." ja mies naureskeli. Toi sanonta on vähän mun ns.tavaramerkki. mies tietää mistä on kysymys kun sanon "Teen sulle taikoja" [:D][:D]

Mutta joo...ei kehumista ole ollut,vaikka haluja on ollut niin kun teillä muillakin..[&o]
 
Ajoittain olis kyllä tosiaan ollut haluja mutta ei mitenkään häiritsevästi. Eli ollaan aika hyvin oltu samaa mieltä tän suhteen. Itellä sitten kuitenkin aika usein niin hankala olo, ettei kiinnostaisi kuitenkaan. Joten kumpaakaan ei häiritse [:)] Muuten kuitenkin halaillaan ja suukotellaan joten mikäs tässä, sehän se onkin tärkeämpää - ihan tavallinen hellyyden osoittaminen arjen keskellä pienin teoin. Niistä tietää, että toinen tykkää [:)] Seksiä on sitten kun on, johan mekin ollaan oltu yhdessä yli 7v joten kyllä sitä muutenkin voi odottaa vähän hiljaisempi kausia välillä [;)]

Töissä käydessäni oli pomo sitä mieltä että poika tulossa. Kuten myös eräs toinen työkaverikin ehti sieltä kommentoimaan, että "poikaa se tekee" [:D] Joopajoo, enpä usko noihin mutta onhan siinä toki fifty-sixty tsäänssit mennä oikein. [:D]
 
Kaverin miehekkeen veli totesi viikonloppuna että "oon ihan varma muuten, että teille tulee tyttö tai poika!! Annan sit tarkemman arvion syntymän jälkeen!"  Mä siihen että no ihanko noin tarkkaan pystyt jo sanomaan [:D]
 
Harmi et joudut vielä harjottelujaksolle. No, mut onneks on sentään tuttu paikka, ettei tarvii ihan alusta alotella.. Josko se aikakin menis sit nopsempaan ku 3 viikkoo vierähtää siellä niin että hups ja sit onkin jo laskettu aika käsillä. [;)]
 
Mullakin jä ylipäätään tota makkaritouhua kommentoimatta. Meillä oli alun viikoista lähtien aika hiljasta, normaaliin verrattuna. Ehkä kerta viikkoon tai kahteen viikkoon. Ehkä siksikin kun vkon 12 jälkeen tuli parin kk ajan aina homman jälkeen hieman vuotoa. Joten en vaan uskaltanut. Sillon oli tosi hiljasta. Nyt mamma on vähän innostunut, mutta onhan se jo vähän hankalaa. Ja paikat alkaa olla aika.. hmm, tiukat ja herkät. Meitä kyllä lähes joka kerralla naurattaa puuhan aikana se mun kömpelyys, mutta jotenkin "ihanaa" kun voidaan sille molemmat nauraa.. [:)] Ymmärtääköhän mitä tarkotan. Ettei se siis kumpaakaan haittaa vaan on vain huvittavaa. [:D]

Ja pussailtua ja halailtua tulee täälläkin paljon. Vaikka mies osaa muuten olla välillä niin urpo ja itsekäs, mutta osaa kyllä olla hellivä ja sanoo kyllä päivittäin rakastavansa. Meillä on aamu"rituaalinakin" pusun yhteydessä sanoa toiselle rakastavansa.

vauveli mä oon ihan varma, että nyt kun toi harjottelu ilmaantui, niin tää päättää tulla etuajassa. Ja jos oisin ollut vaan kotona ja täällä tehnyt noita hommia niin taatusti menisi yli.. [:D][:D] Luonnon laki.. No, jos harjottelun joutuu jättämään kesken synnytyksen takia, niin en pistä pahakseni ollenkaan. [;)] <3
Mutta tosiaan, meneepähän päivät nopeemmin tässä muutaman viikon ajan. Kotonakin kun tosiaan ei mitään paniikkia ole vaikka syntyisikin huhtikuun aikana. Vaan pikkuhommia ja hankintoja jäljellä.
 
Parin viikon päästä on varattu tunnin aika lasten neuvolatädin juttusille. Kertoilee kaikenlaista vauvan hoidosta. Se kuulostaa ihan kivalta. Tarjoutu tosin ekaks tulemaan kotiin jutteleen mut sanoin että kyllä mää mieluusti tuun neuvolan tiloihin. Tätä kotia ei juuri nyt oo kiva esitellä kelleen, kun paikat vielä vaiheessa. Synnytyksen jälkeen tulee sit terveydenhoitaja ja kätilö täällä käymään, että siksi pitäs laitella paikkoja, tai sit suletaan keskeneräisten huoneiden ovet ja ollaan vaan makuuhuonees [&:] Neuvolas ei muuten ollu mitään erikoista, 10 min ja siinä se. Viimenen lääkärikäynti jää väliin ja ihan kiva niin, ei tarvi mennä sinne levitteleen.
 
starletti - kyllähän sitä voi mennä vauvan kanssa neuvolaan, jos ei halua niitä tätejä kotiin. Siis jos vaan on siinä kunnossa, että jaksaa ja pystyy. Mä olen neuvolaan mennyt lasten kanssa ekasta kerrasta lähtien, eikä siinä mitään propleemaa ole ollut. [:)]
 
Lyydia~ jos se kuuluu samaan sarjaan näiden "luonnonlakien" kanssa että unohdapa sateenvarjo kotiin niin varmana sataa. Tai just kun sen tupakan sytyttää, niin linja-auto tulee ihan varmasti seuraavan puolen minuutin sisään [:D]
 
Pakko tulla vuodattamaan... [:@] Perkele että menee hermot neuvolanterkkarin kanssa. Ai juma.  Olettaa että mie tiedän kaiken raskaana olemisesta, synnyttämisestä jne eikä siis kerro mistään mitään siis koska olen sairaanhoitaja. Miun neuvolakäynnit menee siinä kun kuuntelen sen jorinoita jostain koulutuksista ja sosiaali ja terveyspiiri-muutoksista, autan availemaan sähköpostien liitteitä ja laittelen lähetteitä weblabbiin. Lisäksi se on olevinaan joku kaikkitietävä, koska on tehny tota työtä 25v, mutta todellisuudessa ei taida oikeesti tietää mistään mitään. Tänään veti herneen nenään kun en kuunnellut hänen jorinoitaan vaan olin paperille kirjottanut oireeni ylös ja halusin puhua niistä. Kuittas että ei siulla varmaan mitään ole, hänen kokemuksen mukaan sellaisilla äideillä jotka salailee oireitaan, saattaa olla jotain mutta ei varmaankaan sulla kun niin avoimesti kerrot kaikesta. SIIS WTF?!?!?! Miulla oli siis oireina turvotus (kasvot, kädet, jalat), kaulasuonien pullotus, verenpaineen nousu (syst. ollut tasolla 140), päänsärkyä, näköhäiriöitä, ylävatsan kipua, oikean kyljen kipua, uniongelmia ja ihan yleinen kokonaisvaltainen TODELLA tukala ja uupunut olo. Oireet ilmenneet nyt noin viikon sisällä, lukuun ottamatta tuota oikean kyljen kipua joka on ollut jo pitkään. Ei ota minua ollenkaan vakavasti vaan siis tosiaan ihan selvästi suuttui tänään koska halusin jutella voinnistani. Lisäksi veti herneen nenään siitä, ettei ollut varannut minulle seuraavaa neuvolaa eikä neuvolalääkäriä (siis antoi ymmärtää että mun syy) koska joutuu nyt sitten minun takia perumaan toisten ihmisten käyntejä?!?!! Vit*u että kiukuttaa ja paljon. MUR [>:]
 
No se siitä. Tuosta makkari-aiheesta. Meillä oli alkuraskaudessa sellanen aktiivisempi vaihe, sitten pitkään ilman mitään touhua koska minua ei haluttanut. Nyt taas itellä halut nousseet mutta mies arkailee isoa vatsaa, eikä uskalla oikein touhuilla...
 
Siis aivan järkyttävä matama sulla tuo neukku EevaLiisa !![:@]
Onko se aina ollut tommonen? Siis ihan kun se olis tyrkännyt jotain omia töitään sulle.-niinkun tais tyrkätäkkin. Samalla tavalla kaikki tarvii neuvolassa ohjausta vaikka olis kätilö tai mikä hoitaja onkaan.

Onko mahdollista vaihtaa neukkua,jos on tommoinen ongelmainen joka ei ees halua keskustella sun voinnista? [>:]
Sulla näytti olevan huomattavasti paljon semmosta mistä halusit neukun kanssa puhua,toisinkun mulla ei ollut oikein mitään. Halusin vaan pois,koska mullakin oli aika järkyttävä sijaisneukku tänään käynnillä,mutta ei tollain kun sulla. [&o]
Toivottavasti saisit keskusteltua aiheistasi jonkun toisen kanssa joka kuuntelis.. Ihan rupes harmittamaan sun puolesta :( --ja kiukuttamaan kyllä kanssa. Ketä ei rupeis.
 
EevaLiisa eikö tuossa ole jo aika hyvin viitteitä raskausmyrkytykseen?? [:-] Oliko pissa kuitenkin ihan ok? Mene ihmeessä ihan lääkäriin jos muuten nuo jatkuu, niinkuin varmasti itse tiedän ja teetkin. [:)] Todella ihmeellistä touhua neuvolatädiltä!! [:'(][>:]
Just, jos kerrot oireita niin ei ole mitään ja jos et kerro niin sitten on jotain vialla.. Kaikki inkkarit kanootissa tädillä!!? [:D]

miiuhoo jep, juuri noin. [:D] No, jos se tuolla luonnonlailla ei menis nyt sitten yli ja harjottelu jäisi kesken, niin en tosiaan valita. [;)] Etenkin kun ne on uumoillut tän isoksi kasvavan.. [:-]
 
Riinuliinu et ole outojen särkyjen (ei supistus) kanssa yksin! Samaa täällä. Neuvolassaei ymmärtänyt mistä puhun... Mutta huomasin itse, että ympärysmitta on ottanut lisää useamman sentin hyvin lyhyelle aikaa. Olisi siinä selitystä? Ja jos vauvalla alkaa olla tukalat oltavat, niin kai ne on äidilläkin... Ja voihan sitä rasittua päivän aikana tekemisistään, vaikkei muka mitään ihmeellistä olisi tehnyt. Lihasten rentoutuessa iskee kipu.
Kaipa se vain kuuluukin alkaa tuntua että on raskaana! [:D]

EevaLiisa Kyselisin minäkin neuvolatädiksi jotakuta toista! Edes tarkistamaan ne oireet...

Neuvolassa kävin minäkin, muttei siellä mitään erikoista tällä kertaa. Liikeseuranta lappu, synnytystapa ultra ja arviointi aika ja katsottiin vähän vanhalla ultralaitteella.
Painoa kehui! Minä jo pelkäsin, kun piti se sokerin syönti vähentää. Pitäisi sopusuhtainen neiti olla tulossa! [:)]

Kumartelu kiellon sain.
Pää alaspäin on viihtynyt jo pitkään, muttei ole kiinnittynyt. Pitää varoa kiusaamasta, ettei keksisi kääntyä! Epäilen kyllä vahvasti moista. On tämä jo paljossa minun mukana ollut. Kaivettiin tuossa autoakin sohjosta, kun jäätiin omaan pihaan kiinni!
 
Luoja..mulla on ollut flunssa vissii yli kuukauden..[&:] Äsken kun heräsin niin kurkku kipee ja nenä tukossa. Muutoin kyllä nenä vuotanut ja välillä kurkkuun koskee. Soitin äsken päivystykseen ajanvaraukseen,jos kattoisvat onko poskiontelontulehusta..;s Kuumetta ei kyllä ole,ainakaan tällä hetkellä. Päivystys kysy,että olenko yrittänyt avata nenää niin sanoin,että en oo uskaltanut ottaa mitää suihkeita,kun olen raskaana ja sitten se varaskin mulle ajan 14.30 tänään arvioitavaks,että onko minkälaiset tulehdusarvot,tai mitään...
Mutta siis näin kauan nuha kestänyt,kyllä tässä nyt jotain täytyy olla [8|]

Mies mulle muutama viikko sitten tartutti vissiin flunssan..nyt hänellä ei ole ollu pitkään aikaan enää ja mulla vaan jatkunut.[&:]
Onneks nyt sain sen ajan kuitenkin.
 
Mulle soitettiin neuvolasta et maksa-arvot oli ihan huippukunnossa. Ei siis mitään raskausajan hepatoosia tai mikä se nimi ny sit olikaan.. Viime yönä ei jalanpohjatkaan kutissu. Hyvä niin.[;)]  Sano kyl et jos oireita vielä ilmenee tai ne pahentuu ni sit vaa uudet labrakokeet, et se käy nii helposti. Haimatulokset ja bilirupiini tulee vast ens viikolla, mut meinas et jos afos ja alat oli ihan kunnossa, niin ei niissäkään mitään oo, mitä suuremmalla todennäköisyydellä. Ne kun yleensä menee kait käsi kädessä. Et kaikki arvot pielessä tai sit ei mikään. [:D]

Iltapäivällä ois sit se synnäri kierros. [:D] Iskeeköhän paniikki..
 
Huhtikuu alkoi nukkumalla, vetäsin vielä yöunien päälle unet 7:30 - 11:30. Kyllä nyt on pirtee olo eikä ees tee mieli mennä sänkyyn. Kävin äsken yöpaidas (se ainoo mikä enää mahtuu päälle) palloilemas pihalla ja onpas kiva keli, raikas ilma sisän tunkkaisuuden jälkeen. Keittelen perunoita jauhelihalaatikkoon, syön pieniä pääsiäismunia ja simaa ja sit vois taas mennä töröttään ulos. Lauantaina poltetaan pellolla pääsiäiskokko ja saadaan tyhjennettyy tuota yhtä romuhuonetta, pääsee taas remontti etenemään ja tulee parempi mieli kun vanhasta päästään eroon. 
 
Starletti pääsiäismunia ja simaa? erikoinen yhdistelmä [:D] vitsit, pitäisköhän tehdä muuten ekaa kertaa itse simaa, kun kerta on kotosalla ja aikaa riittää [:)]
 
Tämä mammakin siirtyi nyt sitten lomailijoiden joukkoon [:D] meinasi aika käydä kortille mutta sain kuin sainkin tänään aamupäivällä viimeiset lähettee tehtyä mitä pitikin! Hymyilin vaan kun hangon keksi koko matkan kun ajelin töistä kotiin. Nyt sit huomenna mun vanhempien luokse kissojen kera pääsiäisen viettoon, mies on poikaporukalla lapissa maanantaihin!
 
Nyt on lekurissa käyty. Helvata sain tunnin oottaa että pääsin päivystävän vastaanotolle,ja se sitten kyseli vointia että onko oireita. Katto nielua ja otti verinäytteen,että löytyykö tulehdusarvoa..--alle 8 se oli,mutta sanoi että tuo ei välttämättä näytä onko poskiontelontulehdusta ja sanoi,että sut olis pitänyt laittaa suoraan lääkärillä ja nyt jouduit tunnin odottaa turhaan ja sitten se sanokin,että jos kestät vielä odottaa niin pääset kohta tohon lääkärille. Kuumetta mulla on 37,3.
Lääkäri sitten kattoi noi posket ja sanoi,että vasemmalla puolella näytti olevan poskiontelontulehdusta..kirjoitti mulle viikon antibioottikuurin. [&:]

Päivystäjä siinä tulehusarvoja odotelles kysy multa,että olenko vielä työelämässä vai jo äitiyslomalla.. Pääsin raskauden vuoksi aikasemmin lääkärille,vaikka mua ennen piti olla vissii 5 muuta [8|] En olis kyllä jaksanut odottaa enää yhtään,odotushuoneessa mua huimas ihan hirveesti ja oli tosi kuuma. Nyt kotiin pääsin apteekin ja kaupan kautta ja taas tuntuu hirveetä menkkajomotusta alavatsassa ja alaselässä...huh. [&o]

Ainiin ja noista lääkkeistä vielä..kauheesti joutuu popsii pillereitä..multivita raskaus 1 tabl. päivässä,Retafer-rauta 1tabl. päivässä ja nyt toi kuurikin vielä..1tabl. 2x päivässä...ja kivat noissa rautalääkkeissä ja kuurissa..molemmista voi mennä maha löysälle ja tulla jotain mahavaivoja..[&:] Ainakaan raudasta ei vielä ole mitään tullut,mutta saa nähdä sitten miten toi kuuri vaikuttaa mahaan. istun tietysti koko pääsiäisen pöntöllä ripulissa [:D] Great.
 
Heip mammat!

Pikaisesti huikkaan vaan hauskaa pääsiäistä! Lähdetään mun vanhempien luo pääsiäiseks, tai porukat siten lähteekin reissuun että koiravahdiksi pikkuveljen ja sen avovaimon kanssa.

Kävin tänään kynsihuollossa, nyt on keväiset kynnet. Ja kävin siellä harjottelupaikassa sopimassa mun tulosta ja vähän käytiin läpi mitä mun tarttee tehdä. Hyvin saatiin nekin sovittua, opettaja oli oikein tyytyväinen ja sanoi varmasti näytön hoituvan hyvin.
Sitten sain vielä valmiiksi ja lähetettyä ruotsin näyttöä varten tehtävän mihin se näyttökeskustelu pohjautuu.. Hyvä mieli kun sai noita kouluasioita eteenpäin! [:)]
 
Hyvää pääsiäistä sullekin Lyydia~ [:)] Mie viettelen pääsiäistä yksinäni,mutta mikäs tässä kun on kipeenä niin ottaa rauhallisesti. 
 
Takaisin
Top