vauveli eikös kutina voi merkitä myös raskaushepatoosia(??). Mulla sanoin viimeksi neuvolassa se kätilöopiskelija, että jos kutinaa on kämmenissä, jaloissa jne (ymmärsin ettei venyvissä paikoissa kuten mahassa jossa se kutina johtuu mahan kasvusta) niin pitää tulla verikokeisiin, että sillon maksan toiminnassa voi olla jotain häikkää ja sitä pitää sitten seurata/hoitaa.
Raskausmyrkytyksestä en tiedä mitään muuta kun noi perusoireet, joten varmasti voi olla siihenkin liittyväinen toi kutina. [:)]
miiuhoo kuten tuolla kirjotin, meilläkin on kitu-huhtikuu tulossa.. [;)] Ei auta, mutta kun siihen on jo osannut henkisesti varautua niin tosiaan on helpompaa. Halvalla loppuunsa ruuan kanssa pääsee jos vaan tahtoo. Juuri niinkun vauveli mainitsi leivät, meillä nyt muutenkin tehdään ruokaa yleensä niin, et siitä syö vielä ainakin seuraavana päivänä(vaikka kahdestaan nyt vielä elelläänkin) ja sit vaan jää pois kaikki "humputtelut" ettei syödä ulkona tai kaupasta ostaa oikeasti tarvittavia juttuja eikä niin niitä mielitekoja.. Tää ei siis ollu mikään paasaus vaan tuli mieleen kun meilläkin tosiaan tuo tiukka kuu tulossa. Tai tämä kk on jo ollut kun on pitänyt ajatella jo tuota tulevaa kk ja säästää sinnekin. Kyllähän tässä alkaa kaipaamaan sellasta ruokakauppareissua, että vois ottaa niitä mielitekojakin kärryyn, mutta näkee tosiaan miten vähällä sitä toimeen tulee..
Ja opiskelun ohessa nyt muutenkaan ei ole ollut mitään ylimääräistä ikinä, mutta nyt on kyllä siihenkin nähden ollut tiukkaa.
vauveli mullakin siinä päätöksessä kesti, mutta juuri tuon opintotuen perumisen takia, ne odotteli sitä. Mutta jos ne ei sulle puhelimessa ole sanonut mitään, että tarttisivat lisäselvitystä tms niin luulis jo alkaa tulevan!
Kelan sivuilla:
"Vanhempainpäivärahan määrän laskurilla
voit arvioida, paljonko saat äitiys-, isyys- tai vanhempainrahaa verotuksessa vahvistetun työtulon, 6 kuukauden tulojen tai Kelasta saamasi etuuden perusteella."
Eli mun käsittääkseni sitä ei voi laskea 2009 tulojen perusteella. Joko 2008 vahvistettujen tulojen mukaan, viimeisen 6kk tulojen mukaan tai sitten juuri Kelasta saaman etuuden perusteella.
Tuossa vähällä elämisessä olet ihan oikeassa. Niinkun miiuhoolle kirjoitin, täällä sitä on nyt takana kk ja edessä vielä kk. Mä en niinkään kaipaa mitään ulkona syöntiä tms vaan sitä, et vois kaupassa ilman suuria laskeskeluja ottaa kärryyn sitä mitä tekee mieli eikä vaan niitä mitä on pakko ostaa ja ei muuta kun muuhun ei oo varaa.
Mä olen saanut viimeksi rahaa kuun alussa opintotuen 240e, seuraavan kerran tulee rahaa toukokuussa sit ekat äippärahat. Onneksi jemmassa on vähäsen ollut näille kk:lle ja tähän tilanteeseen tosiaan on osannut henkisesti valmistautua, toukokuuta siis kuitenkin odotellessa. [:D]
Ja tuosta sun fetasalaatista tuli mieleen, et mä oon rahatilanteen kannalta niin nirso, että meillä syödään ihan perusruokaa ja mistään salaateistakaan en välitä. [:)] Hedelmiä kyllä syön, mutta appelsiinit esim ei nyt paljon maksa. Ja pakkasessa on marjoja. [:)]