Ootteks te kaikki saaneet jo kelan päätöksen äitiysrahasta?? [8|] Mä soitin sinne tänään jo neljännen kerran, ku vieläkään ei o mitään kuulunu. Joka kerta ne on luvannu kiirehtiä asiaa, joten siks tuntuu aika oudolta. Äitiyspakkaus kyllä tuli heti tammikuussa jo.
No, laski se mulle sentään sillä koneellansa, et ens tiistaina: 6.4.10 ois eka äitiysrahapäivä ja eka maksu maksetaan 11.5.2010. Tietää edes vähä misä mennään. Summa jäi kuitenkin auki. [8|] Tarkistavat 2008 verotuksen ja viime vuoden tulot, et kumpi on mulle kannattavampi. Mitään suuria summia ei silti oo tulossa ottaa ne sen sit kumman mukaan tahansa. Mä kun oon tehny osa-aikatyötä, ni se ei kauheesti päivärahoja kerrytä. Mut eiköhän tässä pärjätä. [:D]
Yks ihana mummeli, 80v(siis ei sukua), just selitti mulle et sitä tulee periaatteessa niin pienellä toimeen jos vaan haluaa. Kun on kotona - kuluu vähempi bensaa. Eikä tuu ylimääräsiä heräteostoksia tehtyä nii paljoo töiden päätteks.. Sit voi leipoa ite leivät ja ostella vähemmän puolivalmisteita saati sitten syödä ulkona, ni kyl sitä yllättävän pienellä summalla nelihenkinen perhe pärjää. Ja tottahan toi on. Leipäkin nii kallista nykyään, et kyl siin säästää jo aika paljon kuukaudessa jos ite leipoo sämpylät ja limput. Ruisleipää voi sit hakea välillä kaupasta. [;)] Must se on ihan kivakin "näyttää" itelleen et, ei sitä o pakko elää leveesti. Tiukkaa voi toki olla pari kuukautta, mut ei täs ny varmaa nälkää pääse kuolemaan. Saa paremmin näitä kilojakin alas synnytyksen jälkeen ku ei o varaa osteskella kaiken maailman "herkkuja", he hee.. Ainakin näi mä itelle koitan perustella.
Fetasalattiinkin riittää juuston ja salaatin lisäks kurkku ja tomaatti, eikä tartte olla aurinkokuivattuja tomaatteja, pestoa, basilikaa, paprikatäytteisiä oliiveja ym. grumeluuria, vaik herkkup** oonkin.
Jep, et näi mennään.. [:D]