Raskauden viimeinen kolmannes.

Terkut täältäkin. [:)] Täällä on kans ollu jänskä viikko taas vaihteeks, ku ollu sellasii tuntemuksii, et on väkistenkin käyny mieles, et josko se vauva pukkaa sieltä ulos jo maaliskuun puolella. Tiistaina pakotin itteni sit pakkaamaan sairaalalaukun valmiiksi (tai nii valmiiks ku tällä haavaa voi). Itelleni pakkasin farkkuleggingsit, alkkarit, imetysliivit sekä narutopin. Jonkun hupparin heitän sit varmaan siihen ylle ku lähetään sairaalaan. Vauvallekin tuli pakattua kuteet ja torkkupeitto. Shampoo ja hoitoaine, uus hammasharja ja tahna sekä hiusharja. Muuta ei oikeen viel voi laittaa kassiin, ku neuvolakorttia viel tarvii samoin ku meikkejä ym..

Pari viime päivää on supistellu tosi paljon. Keskiviikkona alko siinä kuuden maissa iltasella ja niitä tuli sit jo ihan 5-10 minuutin välein.. Ne ei kuitenkaan yltäny niin kipeiks, et oltais vielä laitoksella käyty. Sit ku oli jo ihan uupunu olo, niin menin petiin yhentoista tietämissä. (Oon kuullu, et jos saa unen päästä kii, ni synnytys ei vielä ala, vaan kyseessä on harjotus-suppareita..) Pari supparia tuli vielä ja sit lakkas.

No, eilen oli sit sama juttu et illalla alko puol kuuden maissa ja niit tuli aluks kans tosi tiuhaan, mut illan mittaan sit rupes välit pitenee. Yöllä kans jokunen, mut ei mitään kovin kivuliaita. Samallain on tää päivä menny. Välillä tulee ja sit on taas jonkunmoinen paussi, mut niit kuitenkin tulee pitkin päivää. [8|] Et vähän jännättää.. No, saattaahan tuo olla et taas loppuu niinko aiemminkin ja syntyy sit vasta toukokuussa, mut kattellaan kui käy. [;)]

Mies kuitenkin "kiels" lähtemästä mihinkään tänään ja lupas tulla aiemmin kotiin töistä. Sano ulkoiluttavansa koirankin, etten yhtään rasita itteeni. Kultanen [:)].
Jauhelihakeiton väänsin äsken valmiista perunasipulisekoituksesta. Se kävi niin helposti, etten voi sanoo paljoo itteeni rasittaneeni.[;)] Ei tarvinnu ku paistaa jauheliha ja muut tykötarpeet tulikin sit suoraan pakastimesta.

Ulkona on aivan ihana ilma. Meillä näytti mittari äsken +8. aivan mahtavaa. Taitaa noi lumikinokset sit vihdoinkin alkaa sulaamaan. Viikonloppuna ois kiva laittaa jo pari penkkiä terassille. Saapi siellä sit "ottaa aurinkoa" ja nauttia keväästä. Keskiviikkonakin istuskelin siellä keittiön tuolilla toista tuntia kahvikupponen kädessä. Siitä jos jostain tulee kevätfiilis. Koirankin ulkoilutus kävi kätsysti ku se oli narun päässä ja kaiveli onnessaan sulanutta maata ja teki sinne tarpeensa..

Mukavaa viikonloppua kaikille ja koitetaan pysyä vielä yksissä paketissa muutaman viikon. [;)]
So long!
 
Starletti,
päätin "antaa vielä yhden mahdollisuuden" (no joo, montakohan oon jo antanu...). Tiedä sitten teinkö oikein vai väärin, mutta aika näyttää. Kyllähän sitä pystyy sitten myöhemminkin lähtemään, jos siltä alkaa tuntumaan. Alkoi tuntua niin pahalta pikkuisen kannalta, että joutuisi varttumaan ilman isäänsä.. Itse alkoholisti-isän lapsena en saanut kokea sitä normaalia lapsuutta, johon kuuluu myös isä joka on läsnä.
Haluan vain antaa tälle pienelle ihmeelle mahdollisuuden tavalliseen, onnelliseen elämään. Ei sillä, ettenkö pystyisi sitä onnea yksin hänelle antamaan, mutta ehkä oma katkeruuteni "isättömyyteen" vaikuttaa sitten asiaan. Ainakin yritetään, ja mies kovasti on nyt vakuutellut, että asiat kääntyy nyt parhain päin. Ja suostuin nyt sitten viimoisen kerran luottamaan hänen sanaansa. Ei voi kukaan ainakaan tulla sanomaan, että luovutin liian helpolla [8|]

Voisiko olla sitten niin, että kaikki tämä tämmöinen stressaus ja asioiden pohtiminen ja vatvominen on saanu pikkuisen haluamaan ulos ennen aikojaan?
 
Onkin hyvä idea laittaa toiveensa neuvolakortin väliin! Miehelle meinasin pitää "synnytys"valmennuksen, että voisi olla oikeasti apuna ja tietäis myös mitä toivon. Jo se hokas tuon Vau-opuksen, "Vauvan syntymä" ja sitä tavaili.

Ei ole vielä liitoskipuja ollut. Yks kyllä tarkistaa aika-ajoin tietä ulos, se tuntuu inhottavalta, muttei sekään satu.

Menkkamaisia kipuja, "kevyillä" suppareilla ja ilman, on ollut miiuhoo myös täällä! Lisäksi tuli, kuten menkkojen alkaessa, lievää pahoinvointia. Veristä vuotoakin on vähän ollut... Onneksi vain kerran!!
Suppareita, kivuttomia, on aika ajoin aika tiuhaan...

Periaatteessa nämä ovat hyvää harjoitusta tulevaan, kun yrittää keskittyä niiden tuntemusten sijaan rentoutumiseen ja kivunlievitykseen!
Meinaa vain pelko hiipiä taka-alalle... [:(] Vaikka oireet olleet menkkakipuja paljon vähäisempiä. Muistaa kai liian hyvin mitä on niitä kärsiä... Ja tuleva on vielä pahempaa...
Avoimin mielin silti vielä!! (kerrankos senkin kärsii...[:'(])
Ja jos tieto ja valmistautuminen vähentää pelkoa, niin niitä sitten. Toivottavasti on vielä aikaa henkiseen valmentautumiseen!

Meidän mies lopetti seurustelun alkuaikoina tupakoinnin lievän painostuksen alla. Tosin halusi itsekin lopettaa. Eka yritys oli lähemmäs kahen tai kolmen kuun lakko, kunnes juodessa repsahti. Siitä taisi sisuuntua ja lopetti kokonaan. Satunnaisia savuja olutta ottaessa, eikä silti ole jäänyt päälle!
P:n ärsyttävä ja kiukkuinen se silloin oli, enkä varmasti auttanut asiaa...

Tiia Osalle tuntuu olevan päivänselvää, ettei henkilöä joka ei polta altisteta savulle. Toisille tuntuu olevan yks hailee. Olen sellaisille huomauttanut, että olisi kohteliasta ainakin kysyä haittaako. Mitä siitä pitääkö tiukkapipona, omapahan on terveyteni!
 
Tuli tuossa mieleen, että oletteko jo nimiä miettineet? (Onhan tähänkin oma osionsa, mutta kysynkin noin yleisesti)

Meillä ei ajateltu jättää ristiäispäivän aamuun vaan jo aloitettu "rajaaminen". Voihan olla, että nimi selviää vasta kun lapsi syntynyt, mutta olisi vähän osviittaa mikä kelpaisi molemmille! [;)]
Mitään selvää ei siis vielä ole. Suvussa kulkevat nimet taitaa jäädä suosiolla pois. Ei vain saa mahdutettua järkevästi mukaan.
 
Tytölle on nimi jo mutta pojalle ei olla keksitty oikeastaan mitään. Neitokainen täältä näyttäis ehkä olevan tulossa, mutta oon kuitenkin poikienkin nimiä yrittäny miettiä :)
 
On nimet mutta paljastetaan vasta kun kastajaiset ovat olleet[:)]. Siihen asti mieheni nimittämä Nyytti nimitys on käytössä. Salassapito pätee myös kummitietoihin vaikka kummit jo ovat jonkin aikaa tienneet asiasta.
Kastajaiset tulevat olemaan kesäkuun alkupuoliskolla kun muutoin sitten muita perhejuhlia tiedossa. Meillä tulossa kotikastajaiset mekollani ja maljallani perintönä lapselleni [:D].

Täällä saattaa odottavia tuttuja käydä lukemassa juttuja, joten sen takia ei ihan kaikkea tu paljasteltua liian aikaisin [:)]. "Yksikin paljastava sana voi mennä tuhannelle korvalle [:D] ".
 
Meillä on tällä hetkellä Teuvolle 7 erittäin hyvään nimivaihtoehtoa mietittynä! Tosin tuo Teuvo (tai Teukka) on jo meillä miehen kanssa sekä kaikilla sukulaisilla ja ystävillä niin arkikäytössä, että alan epäillä vahvasti että miten sitä muuta nimeä edes osaa enää käyttää [:D] Saattaahan se olla, että toiseksi nimeksi ainakin laitetaan Teuvo.
 
Kummit pyydettiin ystävänpäivänä. Lähetettiin postitse itse askarrellut kortit, joissa oli runomuodossa pyyntö kummeiksi sekä sylikummiksi <3
 
Hui, en oo mäkään vielä sairaalakassia pakannu... Pitais varmaan se tehdä tässä lähiaikoina, meilläkin kun jos miehen varaan laskee ni se tuo mulla ehkä jonkun iltapuvun mikä ei edes mahdu päälle. [8|][:D]
 
Mä sain tänään neuvolasta semmosen tukivyön lainaan ku neuvolantäti sano että siitä vois olla apua ton agilityssä juoksemisen kanssa. [:)] Testasin sitä sitten jo heti. [:)] En kyllä osaa sanoa että oliko haittaa vai hyötyä, oon jotenkii niin agilityhurmoksessa aina radalla etten huomaa vaikka sattuis ja koskis muutenkaan. Jälkeenpäin kyllä sattu nivusiin eli ilmeisesti vähän turhan rankat treenit (kahella koiralla yht yli kaks tuntia) kuitenkii, vyöllä tai ilman. [;)]
Neuvolassa selvis myös että miks sain sen kokoarvion vasta viikolle 37+6. Kuulemma se silloin vuorossa oleva lääkäri on täällä ainoa joka tekee ultralla sen synnytystapa- ja painoarvion ja neuvolantädin mielestä se on kuitenkii paljon parempi kun pelkkä kopeloarvio. [;)] Ja un se mun sf-mitta kuitenkii on ollu yläkäyrillä koko ajan ni hyvähän se on varmistaa ettei tuu mitään superylläreitä. [;)] Pitää siis pitää vaavi masussa toukokuuhun saakka. [;)]
 
Meillä on tytölle valmis kolmiosainen nimi. Pojalle kaksi jälkimmäistä on varmat mutta ihan etummainen ei ole tosiaankaan varma. Mutta onhan tässä aikaa.
Ja sitten kummiasia on mun puolelta ihan auki...
Haluaisin pyytää siskoa mutta pitääköhän sitten pyytää sen mieskin. Eihän siinä mitään, kyllä sekin sopii. Mietityttää vaan, muuten kun nykyään yleensä ei taideta pareja kovin pyytää juuri tuon suuren eroprosentin takia. Mutta tässä tapauksessa luottaisin kyllä siihen, että he eivät eroa. Ovat sen tyylisiä ihmisiä. Plus että ovat kummatkin uskovaisia, joten se ihan oikea kummin tehtäväkin tulisi sitten hoidettua samalla [:D] Minä en taida siinä olla sitten niin hyvä... Miehen puolelta kummit on selvät ja ainakin toinen on hänen kohta 18v pikkuveljensä [:)]

On muuten ollut tänään sellainen myttyämisinto tuolla pikku-mytyllä että HUH! Ei ole potkinut eikä muksinut, mutta aina kun koettaa masua, jossain tuntuu varmasti pylly tai jalka pingottuneena masua vasten. Ja aina se lähtee liikkumaan kun kosken siihen [:)] Masu on mennyt puolelta toiselle koko ajan [:D] Hyvä että jumppaa kovasti tulee vahva vauva [;)]
 
Meillä oli nimi pojalle mietittynä mut nyt kun noita liikkeitä on tuntenut ja saanut enemmän kontaktia muksuun niin ei jotenkin mun mielestä sovi [:D] Miestä tässä yrittänyt puhua ympäri uuteen nimikeskusteluun. Tyttö jos yllättäen tulisikin niin nimi ollut jo valmiina siitä asti kun mummo nukkui pois.
 
Kummeja ollaan mietitty, meillä myös tilanne et sylkummiksi olis tulossa miehen veli, ja hän on vasta alkanut seurustella. Jos olis vähän paremmin ehtinyt tyttöön tutustua niin voisi häntäkin pyytää mutta kun ei vielä niin hyvin tunneta. Ainoa mistä haluan olla varma on et vaikka ero tulis niin molemmat silti pysyy kummipojan elämässä. Eihän se kummius parisuhdetta vaadi [:)]
 
Mimmu86: Mie olen itte eksän velipuolen tytön kummi, ja olen kyllä yrittäny pitää yhteyttä. Välimatka aiheuttaa ongelmia, mutta kun olen maisemissa niin käyn kyllä kattomassa tyttöä. Minun ja eksän erosta on jo nelisen vuotta.

Pyydettiin kummiksi minun kaveria ja hänen poikaystäväänsä. Ovat muutaman kuukauden seurustelleet, mutta on tullu tutustuttua (ja ystävystyttyä, sekä mie että mies) tähän poikaystävään jo viime kesästä lähtien, niin uskalsimma pyytää häntäki kummiksi. On sitte lapsen elämässä toivottavasti, vaikkeivat olisikaan yhdessä.
 
Just tajusin että jos tyttö sattuis jostain syystä tulemaan vaikka pojaksi katsoivat, niin ei ole kyllä nimeä tiedossa, ei olla edes mietitty... Pojalle on muutama nimi-idea mutta ei vielä mitään varmaa.

Muistan kyllä ah niin ihanat liitoskivut esikkoa odottaessani! [:@] Nyt onneksi ei ole olleet niin pahoja ja paljon. Jotain hyvää siinä siis että on jo kertaalleen venutettu paikkoja.
Unesta motivoituneena [8|] järkkäsin vaatekomeroon vauvan vaatteet ojennukseen. Nyt enään tarvii ostaa vaippoja, liivinsuojat ja uudet liivit ois kiva olla kun vanhat oli aika karseen näköset kun lähemmin tarkastelin. Maito on tujua tavaraa ja jättää pesuista huolimatta jälkensä kankaaseen... Muuten onkin sit kaikki valmiina kunhan vielä sen kehdon saan tuonne makkariin asennettua.

Mulla kanssa enää 4 työvuoroa! Oon niin onnesta soikeena...[:D]
 
multatassu Onneksi mies kysyy,että voiko polttaa ja veli kysyy kanssa kun autoon astuu,niin sanon sitten että ei mielellään mut jos on niin välttämätöntä just nyt niin pää ulos ikkunasta ja tupruttele siellä. Mies tekee se aikalailla auton ulkopuolella. [:)] Onneks hän on ainut kuka täysin ottaa huomioon ja tietää,ettei se ole hyväksi. Tietää varmaan muutkin,mutta eivät osaa sitten ajatella sitä niin..mikä on harmillista. Ja minua kyllä ketuttaakin sitten semmoinen. [&:]

EDIT: Niin ja tosta nimestä..kyllä täällä ollaan ahkerasti ennen raskautumistakin mietitty nimeä..pojalle että tytölle [:D] Nyt sitten kun ns.varmistui kumpi tulee niin nimi on tarkemmin mietitty ja on aikalailla siinä :) Miehelle sen paperilta näytin,että "Tämmöinen...olisko tää hyvä?" ja mies vaan,että "joo..kuhan sillä on nimi" --minä itekseen siis päättänyt tämän,mutta ei se näyttänyt miestä haittaavan [:)] Ei ole mikään ihan normaali nimi..tai siis on normaali,mutta ei sillee yleinen. Ja minusta tosi kaunis.
Sen voin kertoa,että sille tulee etunimen lisäksi 3 muuta nimeä,joista yksi on minun toinen nimi :) Nimikirjaimet I.A.E.E <3

Sitten kun ollaan pyöräytetty meidän pienet pullat ja ristiäiset lähestyy tai on ollut niin voin teille paljastaa nimen. [:)][:)]
 
Nyt ottaa koville... avasin tuossa just netpostissa palkkanauhan palkasta, joka maksetaan ensi keskiviikkona. Ja sitä on odotettu tosi kovasti! Nyt sitten aivan järkytyin, kun katsoin sitä summaa, jonka ne mulle maksaa; 794€, joka on laskukoneella laskettuna vain 53% mun normaalipalkasta [:o] Mitä hittoa?! Tälläkö nyt sitten pitäisi pärjätä kun tuostakin summasta menee pelkästään asuntolainaan ja muihin lainoihin ehkä 650€. Eihän tuo jumaliste riitä edes mun laskuihin tuo summa!!! [:(]
Tätäkö se nyt sitten on että jäin sairaslomalla töistä, että raskaus ei ole vaarassa mutta sitten meneekin kaikki muu ihan päin v....?! Että ttuako jäit saikulle kun olisit voinut olla töissä... [:@][:(] Minä kyllä ymmärsin että kelan sairauspäivärahalle putoominen tarkottaisi n. 75% palkasta mutta että puolet ja tässä vaiheessa. Pomon mukaan mun piti ehtiä olla sairauspäivärahalla ehkä viikko-pari ennen äitiyslomaa, joka siis ehkä on vasta tästä eteenpäin. Mutta mihin hittoon on jäänyt melkein puolet mun palkasta?!
Nyt meni kyllä elo pilalle ja olis tietty ihan kiva jos tän itkunkin sais jossain vaiheessa loppumaan- Onneks tietysti mieskin nukkuun vielä ja ehkä voi äitillekään soittaa vielä tähän aikaan. Eikä tätä asiaa tietenkään voi selvittääkään kun on onneksi viikonloppu.
Kelalta tuli kyllä päätös mun vanhempainrahoista yms mutta kun niidenkin ensimmäinen maksuerä on 10.7. Siihen asti olis tarkotus olla palkalla mutta eihän tästä tule yhtään mitään. Miehenkin töissä menee niin onnettomasti, ettei me sen palkalla eletä... [:(]
Sori nyt tästä vuodatuksesta mutta ei nyt tullut muutakaan paikkaa mieleen mihin purkaa tätä pahaa oloa...[:o]
 
miiuhoo
ikävä kuulla, että homma meni noin [:(] Se on vaan niin hiton hankalaa varsinkin aluksi ennen kuin vanhempainrahakausi alkaa.. Ainakin meillä. Monet itkut on itketty laskujen ja maksujen takia,
kun rahaa ei jää mihinkään. Eikä asiaa auta, kun mieskin on työttömänä. Tällä hetkellä meidän taloudessa on n. 1200 € kuukausitulot, josta jo yli puolet menee lainoihin. Onneksi helpottuu hiukan, kun äitiyspäivärahaa aletaan maksamaan.. Ja kuten aina ennenkin on Kelan kans väännetty milloin mitäkin asiaa, niin heidän mielestään me pärjätään oikein mainiosti tolla.

Tekee olon jotenkin hirmu turvattomaksi, kun joutuu miettimään kaiken niin tarkkaan.
 
Menipäs överiksi eileen. Hain miehen asemalta ja sitten käytiin sen ja anopin kanssa kaupoilla ja mun autolla ajelusta ei tullut yhtään mitään! Perjantai,niin kouvolassa oli hirveet ruuhkat ja kaikki ajo miten sattuu,mukaan lukien minä. Mieskin kysy,että Milloin olen viimeksi ajanut autoa,kun ei oikein luonnistu [;)] sanoin,että keskiviikkona,mutta mä olin tosi ruosteessa! [8|]

No sitten illemmalla. Vein miehen kaverilleen,joka asuu vissiin tossa 200metrin päässä ja bensaa oli kyllä,tosi vähän ja oon monta kertaa ajellut "hajuilla" eli siis tuo meidän auto ajaa monta kertaa ja vähän pidemmänkii matkaa vaikka on ihan finito. Eihän siinä mitään hätää ollut. Sitten hain hänet myöhemmin,ja toisen kaverinsa ja mies vaihto vaatteet tässä kotona ja sitten heivasin ne kouvolaan amarilloon,n.02.30 ja valomerkki siellä tuli 03.30 ja silloin hain heidät pois,eivät siis kauaa kerennyt olemaan. Mies siinä sitten voivotteli kuinka paska reissu oli ja meno oli myös ihan pstä. Miehen kaveri istui siinä takapenkillä ihan waisted ja sai sanottua ennen sammumista,että on kylmä ja voitaisko lähtä jo kuusaalle päin...laitoin auton käyntiin,jotta tulee lämmintä kun mies siinä pihalla poltti vielä tupakkaa ja kertoi baarin paskasta menosta. Sitten.. yhtäkkiä auto sammui itekseen ja voi perhana...yritin laittaa autoo käyntiin mutta se vaan hurahteli siinä,eikä käynistynyt ja oltiin miehen kanssa,että voi jumalauta nyt se bensa sitten loppu! [:@]

Mä syytin siinä vähän itteäni,että olis pitänyt tankata kun olisin tankille asti päässyt ennenkun kouvolaan olisin lähtenyt ajamaan,mutta eih! ..olin siinä itkukurkussa,kun kello oli 03.40 ja soiteltiin kavereita läpi,että onko kellään kuskia tai onko kukaan mahd. itse kuski ja löytyykö kanisteria,että meillä on rahaa jos joku viitsis hakea bensaa meille...Ei. Äipällekin soitin ja selitin tilanteen ja tää oli nukkuus,tottakai siihen aikaan ja sanoi menevänsä 8 töihin ja 6 on herätys. Ei voinut siis tulla n.20kilsan päästä.. mä siinä kirosin,että kiitos vitusti avusta ja sen jälkeen manasin miehelle että tosi reiluja kavereita..olin tosi vihanen. Jäi vaihtoehdot...poliisiauto oli siinä tien vieressä meijän auton lähellä ja seurailivat humalaisen porukan poistumista baarista ja mies kävin 5€ kädessä kysymässä,että voivatko auttaa että bensa loppui ja olisi kiva jos joku hakisi bensaa...jos ei ole kanisteria niin ainakin muutamaan 1,5l pulloon. Luulis,että poliisi olis siinä vaihees auttanut,mutta ei niilläkään ollut mitään..sitten siinä kirottiin ja kaikkee ja mä sitten kysyin mieheltä,että paljo maksaa taksilla meille,jos mennään tota kautta...yms. Taksi...se oli viimenen vaihtoehto. Aikalailla viimeset rahat meni taksiin ja niillä rahoilla mies sanoi maksavansa tän päivän ruoat,kun mainitsin tuolla jossain aijemmin,että mun synttäreiden kunniaksi mentäis kiinalaiseen syömään..ne rahat men taksiin [:(]

Sanoin siinä miehelle,että nyt kun tuo teidän baari reissu meni ihan päin honkia,niin se oli aika turha reissu...jos te ette olis mennyt kouvolaan niin tätä ei olis tapahtunut..en siis syyttänyt heitä vaan itseäni kun en tankannut ennenkun lähin! [:@] mutta siis...tälläkin hetkellä meidän auto jököttää kouvolassa parkissa,jossa muutama viikko sitten sain parkkisakot...mahtavaa!

Täytyy siis päästä jonkun kyydillä hakemaan limupulloihin bensaa ja mennä kouvolaan täyttää tankki että saa auton pois. Sanoin miehelle,että mennään sitten enskerralla kun se tulee lomille niin syömään...(Eli siinä 2 viikon päästä.) [&o] Harmittaa ihan hirveesti. Pyysin äitiltäkin anteeksi kun olin kiukutellut sille aamuyöllä ja 6 se soittikin kun oltiin kotiin päästy nukkumaan,ja kysyi että ollaanko päästy kotiin..ja raivosin siinä jotain tälle ja äiti vaan,että älä hänelle kiukuttele...[&o] en tietenkään,mutta sapetti vaan niin paljon..

Kamalaa vuodatusta mikä ei liity edes näihin vau-foorumin juttuihin,mutta mutta...mies nukkuu tuolla päänsärkyään ja sen krapulalle haiseva kaveri tässä olohuoneen lattialla..[:'(] voin kertoa,että argghhh! [>:]

Eipä tässä muuta..sori. [8|]
 
Näin ne asiat välillä menee ihan vetuiks [8|]
Täytyy itsekin mennä töihin maanantaina vähän selvittelemään tuota palkka-asiaa. Jos ei siellä tule selvyyttä niin sitten Kelaan. Jos kerta olen tipahtanut kelan päivärahalle niin missä ne päivärahat sitten on...? Rahaa tarvittas nyt tässä sitten tulevan kuun aikana. Toivottavasti ei vaan taas tarttis ruinata äiteeltä, että saadaan ruokaa yms. Tai ei siltä tartte ruinata, se suorastaab tyrkyttää välillä mutta ei haluaisi ottaa vastaan kun hävettää kun ei aikuiset ihmiset osaa asioitaan itse hoitaa... [8|]
Ärsyttää, mutta onneks se pahin epätoivo, joka iski siinä aamulla, meni ohi.
 
Ei pitäisi valittaa tai murehtia mahdollista tulevaa... Pakko saada jonnekin purkaa huoltaan!!
Kovin oli lähellä etten saanut "sekopäistä" (hormoonihuuruista) itkukohtausta... eikä ensi yönä mahdeta paljon nukkua kun stressaan tulevaa...[:(] (Tuolla ristiäis osiossa tätä ihan samaa jo aijemminkin tuskailin...)

Olen varmasti kauhea tiukkis ja nipottaja, mutta minä en vain kestä katsella miehen suvun ristiäisten muuttumista taas aikuisten juhlinnaksi lasten pyöriessä jaloissa!! [:@]
Siellä oli aloitettu ottaminen jo ennakkoon... Osa tuli vielä "selvemmässä" maistissa paikalle...
Papin vierailu hillitsi sen hetken.

Kyseessä ei ole varsinainen "juopporemmi" vaan aivan normaaleja ihmisiä, joille alkoholi vain kuuluu osana KAIKKIA juhlia. Kuten muille se kermakakku...
Olut huuruiset isovanhemmat hyssyttelevät pienimpiä, kun "hassu" täti laulattaa isompia... He kun eivät pääse alta pois kotiin, kun isikin ottaa nyt "vähäsen"...

Minun ongelman tässä tekee se, että meillähän on seuraavana ristiäiset!

Katsoin siinä sivussa sitä alkavaa menoa ja mietin etten tällaisia tosiaankaan meille halua!! [:'(]
Ja oma, lähemmäs uskovainen suku siihen päälle... Miten hitossa saan porukan viihtymään ilman alkoa ja käyttäytymään sen HETKEN asiallisesti....!
Näinkö noita seurakuntasalitkaan pitelee... Jollain ilveellä saan ehkä pidettyä jatkot meiltä poissa....

EHKÄ he kunnioittavat minun päätöstä, EHKÄ jättävätä niihin juhliin sen alkon pois (vähemmälle), EHKÄ stressaan aivan turhaa....
Anoppi huuteli minun lähtiessä ettenkö jää. Kyllähän minun pitäisi oppia heidän seurassaan olemaan ("istumaan" iltaa)! Mutta entäs kun en viihdy tai tunne kuuluvani sinne! Ja minua häiritsee se meno.

Eihän näitä juhlia usein ole, mutta miten parisuhde kestää kestää näin erillaiset taustat!! Lisää stressiä ja surua siitä....[&o] Kun meillä muuten menee niin hyvin...! Mies vähentänyt itse omaa juomistaan lähes olemattomiin ja tuntuisi ymmärtävän että vauva vähentää juominkeja kotona entisestään. Ei hän omaa lapsuuttaan lapselleen halua! Hällä tosin äitikin joi ja sekoili...

Pitäisi varmaan yrittää rauhoittua nukkumaan (itkeä itsensä uneen...)
 
Takaisin
Top