Raskauden viimeinen kolmannes.

Syntyneiden huhtivauvojen lista  (tässä pohjaa, niin kopsitaan sit aina kun uusi tieto tulee)

pvä    nimimerkki     rv     sukupuoli     paino/pituus

18.3    Kettuli82       37+3    poika           3060g/48cm


On vissiin joo huhtimammat ruvennut poksahtaa..[8|] Siinä on jollain jo tullut muutamaa viikkoa aikasemmin,kun on pitänyt..
 
Heips mammat. Huutelen tuolta huhtikuisista, että viisi vauvaa on jo maailmassa eikä huhtikuu ole ees alkanutRupee itteekin jo hurjasti jännittään, kun tuntuu hyvää vauhtia meitä huhtimammoja poksahtelevan. Voihan se vielä olla, että tulee taantuma kausikin. Varokaa vain, kohta se on teilläkin h-hetki lähellä. Hui itellä enää vajaa kuukausi. Ihanaa loppuodotusta kaikille toukomasuille!!!!
 
Herranjumala,jo 5 eikä oo ees huhtikuu vielä!! [:-]
No siellä ollaan aikasessa. [:)] Vauvat ei viihdy pitempään.
Kuinka meidän käy jos meno on huhtikuisissa jo tuommoista? [:D]
 
Nonni, en ollut pysynyt edes laskuissa enää vaikka noita huhtikuisia ihan mielenkiinnosta seurailen päivittäinkin! [:)] Onneks anelse kävi päivittämässä tilanteen. [:)] Ja tsemppiä sinne huhtikuisiin! [:)]

Mäkin tänään kirjottelin jo listan mitä pakkaan sairaalakassiin, pakkausta en alottanut vielä. Jätän sit sen listan lähtöä varten siihen kassin päälle, et näkee siitä mitä sieltä vielä puuttuu(mitä ei oo ennen lähtöä voinut pakata). Ja listan takana on lista miehelle mitä ottaa mukaan sit kun tulee hakee meitä kotiin plus mitä mahdollisesti voi tuoda sairaalaan mun siellä ollessa(hedelmiä, lehtiä jne..), että osaa sitten itekin jotain kysymättä tuoda tai ehdottaa jos mamman järki ei juokse.. [:D]
Tosin jos mä sitä kassia jo pakkailen ni mun tuurilla täähän menee varmasti kaks viikkoa yli ja on tiukilla et kerkeekö toukokuun puolella syntymään... Varmaan toi listan kirjottaminen jo teki sen. [:D]
 
Minä aion pakata sairaalakassin ensi viikolla --> palkkapäivä, voin ostaa sinne hammasharjan ja patterit kameraan [;)]
Ja ekat imetysliivit on tilattu, äippä noutaa ne Jyväskyläläisestä liikkeestä ja tuo sitten jossain vaiheessa kun tulevat tuomaan pinnasängyn, turvakaukalon ym. Carriwellin comfort bra, ei näyttänyt olevan niin tarkka siitä koosta joten ajattelin, että hyvät ostaa ekaksi, kun ei tosiaankaan tiedä sitä kokoa vielä. Paremminkin muistutti urheilutoppia.

Herrajestas että oli sitten erilainen herätys täällä tänä aamuna; alko hullu hikottelu tuntua tuossa oikeassa kyljessä, kun makasin selälläni. Katsoin kelloa ja 5.58. Tuntui, että hytkähtelin koko mamma kun tyyppi hikotteli siellä [:D] Ja kun käännyin kyljelleni hikottelu jatkui patjaa vasten [:D] yritäs siinä nyt sitten nukkua...
Muuten mies tunsi eilen hikan ekaa kertaa, sen itse asiassa jopa näki mun mahasta [:D] suloosta...

Mitähän taasen lienee eilen iltasella ollut kun makoilin sohvalla selällään koivet miehen sylissä niin alko semmonen vähän menkkamainen särky alavatsaan ja kesti jonkun aikaa. Ei tuntunut kuitenkaan supistukseltakaan... [8|] Kaikenlaisia juttuja sitä alkaa olla [:-]
 
Ai pitäskö sinne sairaalaan ottaa jotain mukaan? [&:] Neuvolakortin kyllä ajattelin ja hammas- ja hiusharjan mut muuta? Mistä mää tiijän, millaset ilmat sillon on ja mitä mää tai vauva laittaa päälle lähtiessä kotiin...Mies sano että hän tuo mulle ja vauvalle jokku vaatteet sitten.
 
starletti tuohon lupaukseen en meillä suostuis... mies pakkaa omatkin tavaransa vaan sillein että päälimmäiset kaapista ja se on siinä. Minä taas olen aika tarkka siitä, mitä laitan päälle  Tulis kyllä ihan mitä sattuu [:D]
 
Eehee...[:D] minä olen meillä se joka laittaa päälle mitä sun sattuu...mies on hyvin tarkka hiuksistaan ja pukeutumisestaan eli häneen voi aina luottaa näissä ulkonäköjutuissa. Ja jos vauva on poika, niin sano, että meijän poika ei sitten sukkahousuissa kulje. Vaan minä olen yhdet tummansiniset sukkahousut hommannu ja aion käyttää [8D]
 
Hmm.. Mää meinaan olla sairaalassa ihan sairaalan vaatteissa ja si ottaa va itelle hygienia jutut ja "pikkuvaatteet" mukaa. Aattelen et meen synnyttää ja en siis ota ees meikkejä mukaa tai muutenka laittaudu enempää.. Varmaa kotoa päälle tulee kollegevaatetus tai mikä ensiksi päälle saa sillä hetkellä ja si kotiutumiseen voi isäntä kattoo et laitanko jotai muuta kuin menovaatteet. Isäntä voi tuoda hedelmiä ja mehua yms ku käy kotosalla välillä ellei si ollaotettu jo mukaan.
Nyytille on keväthaalari ja si tumput ja sukat ja pipo sekä si body ja pöksyt. Mahollisesti myös ohut kangashaalari keväthaalarin ja bodyn väliin.
On sanottu näin että liiallisen pukeutumisen huomaa lapsessa siitä että niska on märkä, eli liika ei ole hyväksi eikä liian vähäinen. Toisalta sitä menee sairaalan ovelta autoon ja ajellaa autolla koti ovelle ni ei siinä kannata ulkoilman takia paljoon pukea.

Tässä mun pulputukseni [:)]
 
En minäkään ole vielä mitään pakannut...jos ens viikolla [:D] Mies kyllä totesi eilisen synnytysvalmennuksen jälkeen et mun pitää hyvissä ajoin katsoa et mitä tulee mukaan kun ei hän sit osaa vauvan vaatteita kuitenkaan valita. Ja sit vannotti mua sanomaan ajoissa kun supistukset alkaa ettei tule kiire sairaalaan. Mulla kun on sen verran korkea tuo kipukynnys et todennäköisesti selviäisin aika pitkään kotosalla vielä. Mut ikinähän ei voi tietää!
 
Antoi muuten terveydenhoitaja hyvän vinkin eilisessä valmennuksessa. Sanoi et jos on jotain mitä haluaisia synnytyksessä kokeilla tai jotain mitä ehdottomasti ei halua ja mitä on miettinyt kivunlievityksen ja muutenkin synnytyksen suhteen niin kannattaa kirjoittaa lapulle neuvolakortin väliin. Näin ei sit ole muistaminen siinä tilanteessa omilla eikä miehen harteilla kun on varmaan muutakin ajateltavaa ja oma kätilö saa tietoonsa sitten kaikki synnyttäjän toiveet. Ei jää sitten harmittamaan jos unohtui vaikka sanoa jostain [:)] 
 
Samoin tykkäsin et terveydenhoitaja sanoi ihan suoraan et jos kätilön kanssa ei tule toimeen niin ihan vapaasti pyytää vaihtoa. Sitä ei tarvitse siinä vaiheessa miettiä vaan että meidän pitää saada sellaiset henkilöt ympärille et meillä on turvallista ja hyvä olla. Mä kun pelkään noita sairaaloita muutenkin (en uskonut et näin paljon kun nyt tuli ilmi), en siis synnytystä vaan sairaaloita, niin en kaipaa ketään tiuskimaan siihen vierelle enää yhtään...niin hyvä tietää et tämmönenkin on "sallittua".
 
Minä tenttasin toissa iltana mieheltä tietääkö mistä löytää kaiken tarvittavan, jos sattuukin äkkilähtö sairaalaan.. näkyhän tuo tietävän vaikka ei oo tavaroiden laittamisessa ollu mukana :D Odottelen, millon postipoika tuo vauvalle kotiintulovaatteet :D Eihän sitä mahdottomia vaatetuksia tartte jos autolla on menossa kotio.. Pakkohan se on alkaa luottaa miehen makuukin, kun ei aina äiskä ole lasta vaatettamassa :) Tärkeintähän se on, että muksulla on lämmin...

Starletti: Mulla on meidän pojalle jo sukkahousuja :D Onhan niitä aikuisille miehillekki, niin miksei pikku pojat vois niitä käyttää.. paremminhan ne pysyy päällä kuin puolipotkarit, eikä tartte sukkia laittaa erikseen..

Tulipa nukuttua viime yönä, 10h, vaikkakin siihen kuului heräilyä ja vessassa pari käyntiä.. näköjään minun kroppa vaatii päikkärit päivällä tai alkaa 21 aikaan jo väsyttämään ja on niin kärttyinen olo..
 
Hui, hieman jo alkaa taas ahdistaa... Kaikki vauvan kamat on mun vanhemmilla. Pestään ne siellä ja tuodaan sitten uuteen kämppään (JOS VIHDOIN Pääsiäisenä sais vietyä kamoja)
eli en tod ole mitään sairaalalaukkuakaan pakannut. Ja mulla la 3.5 eli ihan toukokuun alussa...
reilut 5 viikkoa laskettuun aikaan [:)]

No joo, valehtelin; pinnasänky ja hoitopöytä on jo kämpillä.

Mun maha näyttää "poikamahalta" tosin mulla ei ole kovin vahvaa linea negraa.
Mun äidillä sama juttu aikoinaan mun kanssa. Noin viikkoa ennen synnytystä joku rouva oli todennut niin tietävästi että ihan selkeästi poika tulossa. Ja minähän sieltä tulin. Ja samoin siis mun masu on tos pallona edessä ;)
niin ja siis ehdottoman varmasti tyttö tulossa. Rakennenultrassa ei annettu 100% varmuutta mutta myöhemmässä ultrassa asia vielä tarkistettiin.

Meidän lapsi saa kolmet isovanhemmat kun miehen vanhemmat ovat eronneet. Mun vanhemmat sekä miehen äiti asuu samalla paikkakunnalla täällä Hyvinkäällä ja  miehen isä keski-suomessa Keiteleellä.

Pitäis sit taas pakata....
 
No  huhhuh, pitäisköhän sitä nyt ihan todella alkaa orientoitua synnytykseen ja pakata se kassi!! Jso tää vaikka päättääkin olla odottelematta toukokuuta!
 
Miiuhoo katsoin noita liivejä kans. Eikös ne ollut sen hieman reilu 12e? Ostin ne ihan "jäykemmät" imetysliivit Lindexiltä, siis ei tollanen toppimallinen, niin noi Carriwellit vois olla hyvä alkuun ja öisin!

starletti mulla tossa listassa lukee esim imetysliivit, ne hygieniajutut, kamera(me ollaan jokapaikkaan niin huonoja muistamaan kamera ottaa mukaan, että pakko se on tohon laittaa!! [:D]), korvatulpat(oli jossain vinkkinä ja mä oon maailman huonoin nukkumaan jos toiset kuorsaa tms..) ja sit pakkaan mukaan itelleni jo kotiutumisvaatteet. Housuiks varmaan sellaset ohuet maailman lepposimmat salihousut, ei purista eikä kiristä mistään, joku toppi ja huppari. Mies saa tuoda takin jos keli on sellanen et tarttee. Ja muutaman tripin ja pari suklaapatukkaa tulee varmaan pakattua kans. Mä en lue mitään kirjoja tai en omista Ipodia tms joten sellasia ei tule pakattua. [:)]

En jättäis kanssa vauvan tai mun kotiintulovaatetusta miehen harteille. [:D] Ei niinkään huoleta mitkä housut se tuo, ulkonäöllisesti, vaan mukavuudellisesti. Tosin omat farkut menee vieläkin jalkaan paitsi ei tietty kiinni, mutta mielummin sitä jossain lepposammissa housuissa varmaan kotiutuu.. [:D] Saisinhan mä sitä tietty ohjeistettua puhelimitse vaikka, mutta helpompaa on vaan kattoa ne valmiiksi. Ja mä en muuten niin paljon roudaa tavaraa itelleni tonne sairaalalle, et varmaan mun salikassiin mitä olen aatellut sairaalakassiksi mahtuu noi mun kotiutumisvaatteet(+alusvaatteet).
Ja vauvan vaatteista ihan taattuun puuttuis esim tumput käsiin..

Meillä se pinnis on edelleen kummipojalla käytössä, odottelen siis edelleen et se sais uuden sängyn.. En mä sitä varmaan muutenkaan olis vielä pölyyntymään pedannut.. Mä kerkeän pedata sen sit vaikka kun tullaan kotiin! Tai jotenkin mua ahdistaa ajatus, että se pinnis on tossa petivaatteineen pölyyntymässä kaksikin kk.. [:-] En tiedä oonko mä sit ihan pimee. Tietty joku päiväpeite estää, mutta ei meillä sellasta ole pinnikseen.
Ja sen väliaikaisratkasu-hoitopöydän isäntä kasaa sit kylppäriin varmaan sillon kun ollaan laitoksella.

Hei pinniksen patja.. Mä luin mielestäni jostain, että sen pitäisi olla 8cm paksu. Familonin pinnispatja oli kuitenkin muistaakseni 5-6cm paksu kun Prismassa katoin. [:-] Eli kuinka paksuja patjoja teillä  muilla on? Vai riittääkö sit kun se petari on pari senttiä paksu niin tuon patjan lisäks..

Rauha pakko viilata pilkkua, Keitele on Savon puolella.. [;)] Miehen "takia" sielläkin tulee käytyä.
 
Hei vaan ja ihanaa kevättä kaikille! <3

Tässä onki vierähtäny tovi jos toinen ku viimeks käyny täällä kattelemassa.
Ollu niin paljon mietittävää ja tehtävää, ettei yksinkertaisesti aika ja voimat ole siihen riittäny.

Meillä alkaa olla aika jännittävät ajat meneillään: pikkuisella on hirmuinen kiire maailmaan!
Ollaan käyty jo "koeponnistamassa" synnärillä, kun supistelut alkoivat käydä mahdottomiksi.
Lääkkeillä sit supistelut rauhoittui sen verran, että ei tarvinnu jäädä osastolle lepäilemään.
Lääkäri tosin kielsi käytännössä katsoen aivan kaiken siivouksesta kävelylenkkeihin. Joten otetaanpas tämä loppuaika sitten aivan rauhallisesti [:)]

Nyt vaan iski hirmu paniikki, kun kaikki ei ole valmista pikkuisen tuloon, eikä itse saa kaikkea tehdä.
Pitänee vaan turvautua lähimmäisten apuun niin paljon kuin vain mahdollista.

Pikkuisen painoarvio viikko sitten oli 1870g, eli on jo oikein hyvät edellytykset syntyä :) Mutta saisihan tuo nyt vielä jokusen viikkoa tuolla massussa kasvaa, ennenkuin putkahtaa.

On vaan ikävää, kun ei voi juuri mitään tehdä nyt sitten.. Lepäillä vaan. Suihkussa käyntikin tuntuu ylivoimaisen raskaalta, mutta sekin kun on vaan hoidettava. Uskomatonta ajatella, että ihan kohta pienoinen syntyy, ja tämä odottaminen loppuu [:)]
 
ALKUPERÄINEN: Lme

Mie petasin jo tuon äitiyspakkauksen laatikon vauvalle, päälle laitoin ikean huovan :)


Mäkin olen pinniksen pedannut jo ja siinä on sokoksesta ostettu huopa päällispeittona :) ja sen alla sitten unipeitto,minkä kanssa nukkuu.
 
RiinuLiinu on varmaan sitten hyvällä säkällä ensimmäinen meistä,jos olet käyny jo "koeponnistamassa". Mulla ei ole harkkareita,saatikka oikeita supistuksia lähimaillakaan. [:)]
Toivottavasti sulla kuitenkin pysyy pikkunen vähän pitempään siellä suojassa [;)]
 
Neuvolassakin kun kävin, niin kovin olivat ihmeissään, kun kerta olen ensisynnyttäjä,
niin on ihme että noita kivuttomia harjoitussupistuksia on niin kovin paljon, ja lisäksi
aika ajoin supistelee kipujen kans. Myöskin pientä veristä tiputtelua välillä, onneksi hyvin harvoin.

Pääasia on, että pikkuisella on kaikki hyvin [:)] Jos hänestä tuntuu siltä, että pitää päästä maailmaan
ennen aikojaan, nii sitte se pitää vaan tulla [:)] Parempihan se olis pysytellä vielä jonkin aikaa, kun keuhkotkaan ole vielä täysin kehittyneet. Mutta onneksi nykyään on niin hienot sairaalatsydeemit, että ei tarvi pelätä ettei pienokainen selviytys jos nyt syntyis [:)]
 
Takaisin
Top