Raskauden viimeinen kolmannes.

Juu, varmasti vielä mahaan vaikuttaa ruumiinrakenne niinkuin Rolli sanoi, aika merkittävästikin varmaan. Pituus, lantio jne. Ja tuo lantio on sitten hassu "homma" kun se miltä lantio näyttää ulkoisesti, ei välttämättä kerro mitään miten lapsi mahtuu lantioon. Kaveri on tosi pieni, vaatekokokin on varmaan kokoa 32, mutta maha alkoi näkymään vasta rakenneultran jälkeen ja muutenkaan ei ollut mikään iso. Eikä tuntenut missään vaiheessa vauvan päätä jalkovälissä "keilapallona".

Mä oon varmaan vähän hidas, joko aamusta johtuen tai sitten ihan muutenkin, mutta en tajunnut oliko starletin viesti esim tuohon mun anoppiasiaan jonkunlainen kommentti.. [8|]
Itselläni on kyllä kanssa aivan ihanat mummot. 10 vuoden ikäero ei vaikuta yhtään millaisia mummoja ovat olleet tai ovat nykyäänkin. Ainoa ero oli se, että vanhempi mummoni kysäisi meidän vauvauutisen kuullessaan, että keretäänkö meidät vihkiä ennen tämän syntymää.. [:D] Kun on itse sitä ikäluokkaa, että he meni papan kanssa naimisiin kun mummo odotti setää. Tällä mummollani on jo kaksi lapsenlapsen lastakin.
Toista mummoa tuo asia ei huolettanut. Itselläni kerkesi olla myös melkein 20 vuotta isomummo ja isopappa.
Anopista on sitten tulossa 44-vuotiaana mummo(ollut 19 kun mies syntyi), meidän äiti tulee olemaan 51. Ja miehen puolelta näillä näkymin on sitten viidessä polvessa kun tämä meidän maha-asuja syntyy. Mies on aikanaan kanssa ollut 5. polvi(miten tuo nyt sanotaan), veljensä/serkkunsa eivät "kerenneet" siihen.

Nyt alkaa täälläkin olla tuota kolotusta häntä+häpyluulla mukavasti. Ei voi sanoa, että sattuu, mutta särkee ehkä. Tänään on iltapäivällä neuvola, pitänee kysyä allergialääkkeistä. Mulla on kohtuu paha siitepölyallergia ja radiosta kuulin maanantaina äkkiseltään, että koivuallergikoille erityisesti olisi tulossa paha aika. [:o] Mulla kun on parhaimmillaan lääkkeet, nenäsumute, silmätipat ja piippu... Saa nähdä mitä tästä keväästä/kesästä tulee.

Ja hikka mahassa. <3
 
Täällä on mummoja ja pappoja vain minun puolelta, siis tulevia isoisovanhempia. Masukki on toinen lapsenlapsen lapsi isän puoleisille isovanhemmille, serkkuni synnytti pojan pari kuukautta sitten. Äitini äiti on ihan hurmoksessa tulevasta vauvasta. Kutonut ties kuinka paljon kaikkea ja nyt jo suunnittelee pyöräilevänsä kesällä sitten useasti kylään katsomaa[link=http://forum.vau.fi/javascript:void%28addSmiley%28%27body1%27,%20%27http://forum.vau.fi/image/s2.gif%27%29%29][:D][/link]n vaavia (mutta syliin ei kuulemma uskalla ottaa, vaikka uskallan kuitenkin epäillä tuota kommentin paikkaansa pitävyyttä), kun nyt muutammme lähemmäksi [:D] Mummoni asuu vanhemmillani, niin iskä aina selittää kun joutuu topputtelemaan äitiäni ja mummoani kun he "vähän" innostuvat katselemaan vauvan vaatteita ym [:)]

Ukon puolelta ehkä isoveli, vaavin tuleva kummi, on eniten tohkeissaan ja odottaa. Tuun varmaan aina muistamaan, kun juhani kertoi hänelle raskaudestani, ja hänen oli sitten pakko onnittella mua ja käski juhanin soittaa mulle että se sais puhua mun kanssa. Tuntui että se ei pysy siellä nahoissaan ollenkaan ja tulee puhelin linjoja pitkin suunnilleen kun niin tohkeissaa siellä selitti kaikkea [:D] Vieläkin jaksaa kysellä aina että enhän oo rehkiny ja kait juhani on pitäny musta hyvää huolta nyt [;)]

Täälläkin on nykyään kovasti ollut hikkaa, eilen ukkokin pääsi sen tuntemaan, kun sängyssä alkoi hikkaamaan niin laitoin hänen käden mahalle. Masukki ei ilmeisesti tykännyt, kun sitten tuli kova potku siihen missä käsi oli ja osittain kylkiluihin [8|] Ukko vetäs käden pois nopeasti ja sano että "oho, mikä toi oli" [:D] mikä lie [;)]

se olisi 7 viikkoa LA.. vähiin käy ennen kun loppuu ja ens viikolla pitäis muutto suorittaa
 
Lyydia~, en mää ajatellu kommentoida sun juttuu kai [:D] mut annoit aihetta tuolla mummoasialla ja hoitohalukkuudella. Meillä anopikset ei oo koskaan tavannu enkä tiijä onko niillä kilpailua keskenään. Kyllä anoppi kyseli voikohan jo vauvanvaatteita ostaa, ni sanoin että kyllä mun äiti niitä on jo ostellu. Nyt on sit kuulemma hänkin hankkinu niitä. 
 
starletti ok.. [:)]
Ai, mä luulin että me ollaan ihan outoja kun meillä miehen äiti ja meidän porukat tapas vasta tossa kk sitten. 3½ vuotta seurusteltu... Meidän perheet nyt on vaan niin erilaisia(siis ihan luonteeltaan ja jo tuon appiukon juomisen takia, mitä en ole kyllä porukoille kertonut...), että ei noista ikinä tule mitään ystävyksiä. Ja täällä tota kilpailua varmaan tekee sekin, että meidän porukat on hyvä tuloisia, miehen porukat taas toisesta päästä. Ja siis anopin puolelta tuo tekee sen kilpailun. Se jopa kerran myönsi, että ei uskonut minun ja miehen suhteen kestävän juuri perhe-erojen takia!! Kai ajatteli, ettei minulle kelpaa mikään "tavallinen" mies. Minä kun olen pankinjohtajan tytär. Ja äitikin on firmassa tj:stä seuraava. Miehen porukoilla tuntuu olevan todellinen alennuus kompleksi tästä asiasta, joten ehkä anoppi yrittää sitten tulevan lapsenlapsen avulla nostattaa omaa arvostustaan omassa mielessään? Käykö toi yhtään järkeen?
Mua itseäni ahdistaa suunnattomasti kun noi pitää meidän perhettä jotenkin erikoisena. Sanoinkin niille, että näkisitte meidän isän kotona, se kulkee vanhoissa rakkaissa jalkapallovuosiensa jo risaisissa verkkareissa eikä siitä todellakaan kotona uskoisi, että se on pankinjohtaja! [:D] Eikä ne pidä itseään mitenkään erikoisina tms. Autot ei ole uusia eikä koti ole mikään erikoinen. Mä olen jo koko nuoruuden saanut etenkin isän työstä niin katkeruutta osakseni, että  tuommoinen ahdistaa edelleen. "Hyvähän sun on ajaa Bemarilla", kyllä naamat venähti kun kerroin ottaneeni siihen lainaa ja maksavani autoni kyllä ihan itse. Porukat ei ole ikinä lellineet meitä rahalla. Enemmän lukioaikaan "normaalituloisten" perheiden lapset sai autoja lahjaksi ja rahaa vanhemmiltaan. Jouduin tekemään kotitöitä, että sain ylipäätään rahaa vaikka meikkeihin jne. Olen kyllä siitä todella kiitollinen, että meidät on opetettu siihen, että rahan eteen pitää tehdä töitä. Ehkä he ovat olleet kaukaa viisaita ja tienneet miten iso pudotus olisi muuttaa omilleen jos olisi tottunut saamaan kaiken haluavansa ja rahaa mielin määrin.

Kas, mies soitti ja lähtee kuulemma mukaan neuvolaan. Ei olekaan ollut kertaakaan mukana, en ole kyllä kovin pyytänytkään. En ole oikein ymmärtänyt sen virkaa siellä. Sydänääniä kun se pääsee kuuntelemaan kotonakin kotidopplerilla. Enhän mä toki olisi vastaan pistänyt missään vaiheessa jos se olisi halunnut lähteä. Nyt mulla on aika 15.30 joten oisko vaikutusta sillä, et se pääsee livistämään töistä aiemmin... [:D] Taisin kyllä todeta sille, siis ihan mitään tarkoittamatta vaan totesin, ettei se ole muuten kertaakaan ollut mukana.
 
No mulla ei kyllä varmaan takaapäin huomais jalinea negra menee navasta vähän alas ja navasta ylöspäin puoleenväliin..[&:] No mie oon kyllä tosi pieni,159cm..maha eessä ja alhaalla. Ja meijän äiti sano,että hänellä oli samanlainen maha minusta kun mulla on nyt ja kun veljeä ootti niin oli pyöreä sitten jokapuolelta.
Ja näistä on kyllä joo erilaisia käsityksiä,että mitä sitä nyt uskoo,mutta kuhan mietiskelin vaan [:)]
 
Muuten, ihan vinkkinä että tuolta Bebesinfon sivuilta löytyi tosi paljon mielestäni hyödyllistä tietoa synnytyksestä
http://www.bebesinfo.fi/sivu.php?artikkeli_id=3

Itse ainakin kahlasin kaiken tänään läpi ja minulla vain vahvistui se, että en halua synnytykseen puuttumista, epiduraalia, välilihan leikkauksia tai kivunlievityksiä. Jos niihin joudutaan turvautumaan niin toivottavasti mahdollisimman vähäisesti. Ainakin olen tosi sisukas ja itsepäinen, joten ne saattavat edesauttaa jaksamista ilman lääkkeitä [:D] Ja sitten tuota välilihan leikkausta en halua lainkaan - jyrkkä EI. Katsotaan mihin mun kehoni voimavarat riittävät [;)] Siellä tein myös synnytystoivelistan, jonka nappaan sitten mukaani, kun menemme tutustumaan sairaalaan + synnytykseen lähtiessä. Koen, että tuosta on hyötyä kun ei sitä kuitenkaan voi tietää kuinka sitä jaksaa/pystyy kommunikoimaan omista toiveistaan sen synnytyksen aikana [8|] Onpahan joku apuna ja omien toiveiden tukena. Täytyy luetuttaa se miehelläkin niin tietääpähän sitten [:)] Ja sain sitten kärpäsenpureman sitten siihen vesisynnytykseenkin tuolta että jos se vain on mahdollista niin ehdottomasti vedessä haluan ainakin kokeilla! Nettisivujen mukaan Lohjalla on amme jotenka täytyy toivoa että se olisi sitten vapaana kokeiltavaksi [:)]

Neuvolassa olimme tänään ja saimme infopaketin ja opastusta imetyksessä ja meille näytettiin myös ne pienet pallot, joiden kokoinen sen pienen masu on ihan vastasyntyneenä. Ja kuulemma kannattaa sellainen imetystyyny tehdä itse jotenka ei kun ompelemaan jostain vanhoista verhoista tai lakanoista [:D] Pääseepähän niistäkin eroon!
 
miiuhoo (ja tietty muutkin ketkä asiasta mahdollisesti tietää) mä olen kanssa pohtinut tuota välilihan leikkaamista. Mutta kumpi on hankalampi parantumaan tai ylipäätään hankalampi "vaihtoehto", se että se leikataan vai että repeää ja mahdollisesti pahastikin? Siis onko sitten loppuunsa leikkaaminen "mukavampi" vaihtoehto kuin repeäminen vai paraneeko repeäminen helpommin kuin leikkaaminen(niinkuin jostain muistaakseni joskus kuulin). Jos paranee niin miksi ihmeessä sitten leikattaisi vaan annettaisi revetä?!

Pitänee käydä tutustumassa noihin sivuihin..
 
Suora lainaus Bebesinfon sivuilta;
Episiotomia kestää kauemmin parantua ja on myös kipeämpi, kuin luonnollisesti revennyt ihokudos, sillä episiotomiassa leikataan aina myös lihaskudosta. Repeämät yleensä vahingoittavat vain ihoa ja pintakudoksia ja sen vuoksi paranevat nopeammin.

Ja toiselta sivustolta http://www.aktiivinensynnytys.fi/artikkelit.php?artikkelinr=8 ;
Episiotomia paranee helpommin kuin repeämä. Mitkään tutkimustulokset eivät tue tätä olettamusta. Verenvuoto lisääntyy usein ja kudokset voivat olla hyvin turvoksissa saksien ja puudutuksen jäljiltä

Ja täällä oli kanssa aika mielenkiintoinen teksti välilihan leikkauksesta;
http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/etusivu?p_p_id=dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku&p_p_action=1&p_p_state=maximized&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-1&p_p_col_count=1&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku__spage=%2Fportlet_action%2Fdlehtihakuartikkeli%2Fviewarticle%2Faction&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_tunnus=duo91710&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_p_auth=
 
Kiitos miiuhoo! Jo tässä taitaakin olla aika alkaa kunnolla miettimään sitä syynytystä.
Jossain oli vanhoista menetelmistä synnytyksessä. Eihän ennen ole välilihoja leikelty! Ne oli lämmitetty kuumilla kääreillä, koska lämmin lihas venyy ja kestää paremmin. Tiedä sen perää, mutta ajattelin tätä kokeilla!

Lyydia ajatuksissasi on varmasti paljon perää! Joillakin on vain tarve päteä ja esittää muille... Anoppisi ehkä häpeää elämäänsä ja miestään. Ei auta vaikka vanhempasi olisivat miten tavallisia, jos hänen silmissään parempaa väkeä.

Alkaa tuo H-hetken läheneminen tuntua. Välillä öisin ollut hiukan kipeitä suppareita, nyt ollut päivälläkin. Liittyisikö tuo pahaolokin niihin... Ja kovinhan tuo supistelee muutenkin. Pitäisi varmaan kävelylenkeilläkin heittäytyä hangelle lepäilemään! [:D]

Niin ja Lyydia ota vain se mies mukaan neuvolaan! Vähän hölmönä meidänkin siellä istuu ja yrittää jotain keskustella tädin kanssa, kun haen virtsanäytettä. Mutta kun ei ole nyt parina kertana ollut, niin jo kovin kyseli eikö pääsisi taas mukaan!  [;)]
 
Käytännön "kokemusta", vaikkakaan ei itseltä mut siskolta. Toisen lapsen synnytykses repes ja pahasti kun kaveri tuli niin vauhdilla ulos. Parani todella hitaasti ja huonosti. Laps syntyi helmikuun alussa ja sisko istui vielä syksyllä tyynyillä. Muutaman kerran oli myös sairaalassa erittäin pahan tulehduksen takia. Mutta sitäkään ei koskaan voi tietää miten omalla kohdalla kävisi.. Hänel meni nii.
 
multatassu varmasti on perää noissa lämpimissä kääreissä! Kyllähän ennen urheiluakin lihakset lämmitellään ennen treeniä, koska muuten ne revähtää. Ei nyt varmasti voida etureisilihasta ja välilihaa verrata aivan samoin, mutta lihas kun lihas.
Ja juu, oli se siellä neuvolassa mukana. Olin oman neuvolan muuton takia tuolla "keskustan" neuvolassa ja siellä oli vielä joku kätilöharjoittelija. Ei puhunut miehellekään mitään, oma täti olisi saattanut jotain tuolta kyselläkin. Sanoikin mies kun lähdettiin, että eipä tuolla kyllä häntä kaivata.. [:D]

Tuo kätilöopiskelija oli todella epämiellyttävän kovakourainen kun tunnusteli mahaa ja mittasi sf:n. [&:] Runnoi ihan hulluna. Sf:n mittasi ihan erilailla kun normi neuvolatäti. Normaalisti se lopettaa mittaamisen siihen missä mustakaan ei sitten enää tunnu sille, että se kohtua painaa, nyt tuntui selkeästi sille, että painoi vielä kohtua. Kasvua olikin tuon mittauksen mukaan vain sentti kun olisi pitänyt käyrän mukaan kasvaa 3cm.
Mun huoleen että mahtuuko tuo tulemaan jos se nelikiloiseksi, tai jopa yli, kasvaa totesi hän vain, että nelikiloinen ei ole iso vauva vielä ollenkaan. Ja kun olen niin pitkä niin aivan varmasti mahtuu tulemaan.. [:-] Juu, hän on lukenut asiaa enemmän kun minä, mulla kun ei kävis järkeen että pituus vaikuttaa siihen että mahtuuko mukula tulemaan leveydessä...

Muutenkin on hirmuinen ärrimurri olo. Maha tuntuu ikävälle sen runnomisen jälkeen. Mukula ei oikein liiku. Mies on ihan perseestä. Ja rahatilanne on ihan p**ka.
Miehellä on moottoripyörä. Ei siinä mitään, se on ollut meidän yhteinenkin harrastus ja tykkään kyllä kovasti. Nyt vaan nää herran halut alkaa olla sitä luokkaa että käpy menee. Pitäisi saada tuo pyörä rakennettua fighter-malliseksi. Myi syksyllä fighterinsa ja sanoi vaihtavansa halvempaan minkä sitten rakentaa. Tuo tilalle hankittu on sitten tehokkaampi, vanhempi ja maksoi saman verran kun mitä sai vanhasta. Mistä kohti se on halvempi kun se pitää vielä rakentaa?? Mä en ois tahtonut sen myyvän sitä vanhaa pyörää. Se sopi miehelle. Ja siinä oli tosi hyvä istua kyydissä vaikka perää oli nostettu aika lailla.
Nyt pitäisi saada kaveriltaan nahkapuku, se maksaa vain vuoden käytettynä jonkun 300e. Ja pitäisi rakentaa tuota meidän kakkosautoa millä isäntä ajaa, se on sen pitkän ajan haave, että tollasesta rakentaisi. Tottahan sillon mitään ei tapahdu tolle meidän ykkösautolle.
Sit vene ois kuulemma kesäks kiva kun sais ostettua pikkuveljeltään moottorin..
Ja kelkka talveks.
V*TTU. Kaikkea ois tosiaan kiva saada, mutta kun ei tajua että omista haluistaan on vähän tingittävä tässä tilanteessa. Luuleeko se, että musta ei ois kiva saada edes satasella uusia vaatteita!! Ei ole rahaa! Ja tosta moottoripyörästä se ei luovu. Ei sillä, musta on kiva kun meillä sellainen on kun se on ollut meidän yhteinenkin harrastus. Mutta enemmän tulevaisuudessa mulle ja muksulle olisi iloa esim kelkasta ja veneestä kun moottoripyörästä. Kaikkea ei meidän taloustilanteessa voi saada. Mutta hänen haluistaan ja harrastuksistaan ei voi tinkiä.
Sori mikä räpätys. Ketuttaa vaan törkeästi.
Ja kk sitten tuo "lopetti" tupakoinnin. Yhtäkkiä vaan krapulamorkkiksissa vähensi aski/pvä --> 2-3 tupakkaa/pvä. Olin tosi ylpeä siitä. Mutta se ei ole mennyt siitä siihen sen jälkeen. Päinvastoin. Sillä ei enää ole niin motivaatiota siihen lopettamiseen ja nykyään polttaa "muutaman" päivässä. Eli ei varmaan 2-3 riitä. En edes jaksa kysyä että mikä se muutama on. On luvannut lopettaa ennen muksun syntymää. Ei paljon kohta ole enää aikaa.

Nyt lopetan paasaamisen. Syön vaikka vähän suklaata jos se parantaisi mielen. [:D]

Ja muuten Helistimessä ensimmäinen touko-vauva on tulossa maailmaan. Vedet oli jo mennyt! [:-]
 
^ Ainaki itte oon kokenu niin, ettei miehen (tai kenenkään muunkaan) tupakanpolttoon kannata puuttua (Ei sillä, että kirjoituksestasi ois ilmenny, että olisit puuttunu :)). Eksän aikana olin vielä tyhmä ja nalkutin asiasta (hyvää tarkotin, mutta nalkutuksena se sen tietty otti), tän nykysen kanssa en puuttunu millään lailla, itte sitte lopetti omasta vapaasta tahostaan jo meän suhteen alkumetreillä :). Hyvin onnellinen olen siitä asiasta :).
 
Heh, mä joudun myöntää et puutuin miehen tupakinpolttoon. Mies oli se joka alunperin totesi tiukasti et olis hyvä lopettaa ENNEN kun lapsi on edes tuloillaan. Noh, plussa tuli ja minä lopetin kun seinään mut mies jatkoi tekosyiden varjolla. "kyllä mä haluan lopettaa ja pystyn mutten ihan vielä". Pari viikkoa jankkasin ja sit kun totesin et en usko ennenku oot edes yrittänyt niin siihen sit loppu. Eikä ole kyl miestäkään kaduttanut. Eikä onneks ottanu itteensä [:D] tai kovin pahana nalkutuksena. Se vaan tartti sen erittäin pätevän syyn lopettaa.
 
täytyy täältäkin myöntää että oon yrittäny saada ukkoa lopettamaan.. tai kesällä se olikin, mutta nyt taas polttaa. mutta ukkokin on sanonut itsekkin että pitäis lopettaa ja on luvannut lopettaa kun vauva syntyy.. ei oo kauaa sitten aikaa enää polttaa. saa nähä loppuuko se [8|]
 
Mä en edes yritä puuttua..mies on semmoin kiukkuperse muutoin jos ei saa tupakkaa! [&:] Olen joskus puuttunut siihen ja tää on omastakii tahdosta yrittän lopettaa aijemmin,mutta plääh. Antaa olla! Olen sanonut kyllä kaikille ketkä polttaa nytkin ja on mun lähellä,että ei kiitos tupakointia,eikä passiivista tupakointiakaan. Mies kyllä on varovainen,että missä polttaa,että jos ollaan jossaa liikenteessä tai lähdössä,se polttaa pihalla ja mä odotan autossa ja sitten vasta lähtää.
Kerran sen kaveri käytti mua jossain syömäläs,niin se tuli autoon tupakan kanssa ja mä että ei viitsis polttaa pihalla,kun en itse polta ja yritän ettei kukaa tupakois mun lähellä tai sillee siin vieressä niin se sano vaan,että "no ei se oo nyt niin justiisa." [:@] vittu jos mä sanon,että en halua että kukaa tupakoi mun läheisyydessä,niin olis ihan kohteliasta ottaa huomioon mun toivomukset sen suhteen..[>:]

Onks teillä kellään muulla ollut tollee,ettäjoku polttaa siinä vaikka olet sanonut että ei?
Ainiin ja onko teillä muilla jo niitä...mikskä niitä sanotaan,liitoskivut? [8|]
Mulla välillä vihloo tuolta alapäästä tai häpyluusta tosi inhottavasti ja äsken vihlas alavatsaa..[&:] --kuitenkin ne kivut mitä tässä vaiheessa tulee..
 
Meitsin mammaloma alko tänää!!! [:)][:)][:)] Ihanaa!
 
Muutenkii oon nyt taas ihan elämäni kunnossa kun tajusin että viikot on jo sen verran pitkällä ettei enää vaavia pysäytellä jos tahtois tulla maailmaan. [:)] Tästä rohkaistuneena aloitin siis agilitytreenit uudestaan! [:)] Tai oonhan mä siellä käyny koko ajan mutten yhtään juoksuaskelta oo ottanu yli kuukauteen. Nyt oon kolmet harkat juossu viikon sisään ja huomenna olis neljännet ja voi veljet että on taas kivaa! [:)] Hidas ja kömpelöhän mä oon ku virtahepo ja puuskutan jo kolmen esteen jälkeen mutta silti tuntuu että mun mielenterveys palautuu kun pääsen hetkeksi ajattelemaan jotain ihan muuta ku mahaa. [;)] Maha on kyllä "tipahtanu" ihan selkeesti alaspäin eli saa nähdä mitä ne aamulla neuvolassa sanoo tai kuinka kauan tätä riemua riittää... [8|] Mutta ei kai siitä haittaa ole kun minnekään ei satu ja nyt on supistelutkin pysyny poissa? [:)] Ainoo mikä vähän haittaa on jalkojen turvotus ku noi mun juoksukengät meinaa olla vähän ahtaat.
 
Lyydia joo ei toi munkaan anoppi mikään suosikki-ihminen oo mutta niitten kaa on kai vaan elettävä. [8|] Meillä varmaan katsotaan just toiseen suuntaan näitä "tuloeroja" kun anoppi on tehtaanjohtaja ja meijän porukat ihan tavallisia työläisiä. Siis ihan kivasti meijän porukoilla menee, on talot, autot ja kesämökit eikä silleen oo ikinä ollu mistään pulaa mutta anoppi aina jaksaa mainostaa ja kehua kaikkia "hyvän suvun tyttöjä" (joiden kanssa sen poika ennen mua seurusteli...). Ja kun mä oon aina ollu tämmönen luonnonlapsi etten oo mitenkään materiaalin perään ni aina räpätetään ettei sais olla vaatimaton ja pitäis pukeutua näyttävämmin ja plaa plaa... [:'(] No nyt on taas vähän rauhallisempi aika menossa enkä oo kuullu mitään kauheen pahaa kommenttia mistään moneen viikkoon. [:)] Eikä meijän porukat tavannu miehen äitiä ku vasta vissiin sitte kun häitä jo suunniteltiin... Appiukkoa eivät oo ikinä nähneetkään enkä mäkään oo häntä tavannu ku vissiin kolme kertaa tässä 4,5 vuoden aikana. Meijän äiti on semmonen suorasukainen "UllaTaalasmaa"-tyyppi että se on vähän riskialtista laittaa samaan tilaan anopin sutkautusten kanssa. [:D]
Mulla oli viimeks kanssa joku harjottelija neuvolassa mutta se taas oli niin helläkätinen ja varovainen että oikee neuvolantäti sai ottaa kaikki mitat ja tehdä tutkimukset uudestaan. [;)] 
 
Tiiaa,  joo ei noista tyttö- ja poikamahoista ota selvää... Jonnekii raskauden puoleen väliin saakka mulle hoettiin että "selkee tyttömaha, tyttö sieltä tulee" mutta nyt pari kuukautta on vaan kuulunu että "Ihan selvä poikamaha, kato nyt, ei näy yhtään takaa ja on vaan eteenpäin tönöllään". Paras oli ehkä meijän äiti joka ihan naama pokerilla väitti että mä oon VAIHTANU sen tytön poikaan. [:D] Joo, puristin vasenta tissiä, heilautin oikeaa jalkaa ja painoin napanappia ja niin näpsäkästi se sukupuoli vaihtuu! [:D][:D][:D]
 
Mä taidan lähteä jo nukkumaan ni oon sitten neuvolassa aamulla pirteänä. [:)] Voikaa hyvin!
 
Ai nii, siitä tupakoinnista piti sanoa... Meillä mies on kamppaillu ton lopettamisen kanssa jo pitkään ja nyt se ei oo vähään aikaan haissu yhtään pahalle. En oo asiaa kuitenkaan uskaltanu kommentoida ettei mee nalkuttamiseksi koska se tuskin (meillä) auttaa. no sitte yks ilta varovasti kysäsin että "mites se tupakkalakko?" ja mies sano että "No nyt en oo viikkoon yhtään polttanu että ihan hyvin menee." [:)][:)][:)] Ihanaa jos sekin nyt onnistuis! [:)]
 
Ja mä en kanssa siedä sitä että ollaan niin ajattelemattomia ja poltetaan tupakoimattomien vieressä. Mun puolesta jokainen saa polttaa tai olla polttamatta mut mun hengitysilmaa ei tartte silti kenenkään pilata.
 
Olipas pirteä viesti ansku81 [:)] Rupes ihan hymyilyttää.
Mukavaa neuvolakäyntiä ja toivottavasti kaikki on hyvin niinkun tähänkin asti. :)

En ymmärrä...mulla on tosi rasittavat mammahousut jalassa,kun se tuubi osa valahtaa kokoajan tonne mahan alle! [:@] Sain nää housut ja muutamat muut lainaksi joskus ennen viikkoa 20 vissii ja silloin kun käytin,nää tuntu niin hyvälle,että kun EI PUTOA! Niin tänään kun laitoin jalkaan,oli sama fiilis ja sitten yhessä vaiheessa huomasin,että miks nää housut tuntuu niin oudolle,kun istuin keittiössä ja huomasin,että tuubi osa oli valahtanut mahan alle...mä olin,että okei,en oo käyny vessassa että oisin sitä laskenut tai vahingossa jättänyt alas,tai muutenkaa...niin tuo pirulainen valuu kokoajan tonne masun alle![:-] Oon lähes kokoajan viime aikoina miettinyt,että onko tää maha kasvan yhtää niin nyt viimeistään tajuan sen kun mammahousutkaan ei pidä masuu enää kurissa. Ainakaan nämä.[:D] Kokoajan saa olla nostelees.

Vuodatus.comista iltaa! [:D]
 
Takaisin
Top