Jep toi valmennus..
Se täti oli siis niin sellanen "himo-imettäjä", miten sen nätisti sanoisi. Höyrähtänyt.. Se selitti vain miten se imettäminen on sitä lapsen ja äidin läheisyyttä jne. Joo onhan se, mutta ei kai se sitä tarkoita, että vain minä voin ruokkia sen mukulan??? Mulla meni niiiiin käpy kun kysyin siltä sitä pumppu/isä syöttää- asiaa että... Se kun ensin puhui, että vauvan kanssa ei voi ensimmäiseen kuukauteen käydä MISSÄÄN. VAIN olla kotona. No en mä nyt sen kanssa ole joka päivä pitkiin reissuihin lähdössä, mutta siltä sai sellasen kuvan, ettei vaunuttelujakaan, pieniäkään ensimmäiseen kuukauteen. Sit se hymy suussa paasas miten se yksi kuukausi on kyllä niin pieni aika, että kyllä sen ihmiselämästä jaksaa. Ja se esitteli erilaisia palloja mitkä vastaa vauvan mahalaukkua kun se on päivän, kolme päivää ja 10 päivää vanha(mikä oli ihan mielenkiintoista nähdä, en tiennyt miten pieni se maha oikein syntyessä on!). Ja kun kysyin siltä sitten lopussa siitä pumppaamisesta ja sanoin, että pääsen sitten vaikka yksin ruokakauppaan käymään, ni se keskeytti mun lauseen "niin tai kampaajalle!! Se isähän voi tulla vaunujen kanssa siihen kampaamon eteen lasta työntelemään, että kun sille vauvalle tulee nälkä niin imetät siellä kaavun sisällä!" [:-][:@][:@] JEP, aivan varmasti. Eli se tosiaan oli sitä mieltä, että vain äiti voi sen lapsen syöttää imettämällä. Ois pitänyt kysyä siltä, että saako mies sit myöhemmin antaa edes sosetta, vai onko se syöttäminen koko lapsuuden vaan äidin juttu... [:'(] Ei ois varmaan tajunnut piikkittelyä.
Todellakin meillä pumpataan jos maitoa niikseen tulee, että isäntä saa syöttää kanssa. Enkä mä ole kuukautta vain neljän seinän sisällä.
Meilläkin mies jäi kotiin tuolta reissulta, meilläkin sai suosiolla "vapaata" siitä. Täällä on kolme kertaa tuossa valmennuksessa. Eka kerta me unohdettiin.. [8|] Mutta se mun neuvolatäti silloin sanoi, että se on tutustumiskäynti. [:-] Ei ehkä menetetty mitään. Ens kerralla on täällä kanssa kaksi vauvaperhettä vierailulla, kai siellä sit kysellään niiltä kaikkea. Ensin mietin, ettei mennä, kun meillä on kavereilla niin paljon pieniä lapsia, mutta kehtaanko mä käydä siellä vaan kerran.. Täytyy kattoa meneekö sinne vai ei. Inxu eiköhän se teilläkin ole niin, että siellä ihan vauvaperhe tulee vierailemaan siellä valmennuksessa. [:)] Synnytysvalmennusta ei varsinaisesti ole. Tutustuminen synnäriin joku lauantai omatoimisesti kun siellä alkaa klo 12 aina kätilön pitämä infokierros.
Mimmulla kyllä ollut kanssa mielenkiintoinen täti valmennuksessa paasaamassa! [:D]
Mun pitäis kanssa saada kouluhommat tehtyä loppuun täällä kotosalla, että valmistuisin. Motivaatiota ei ole vain yhtään. En tiedä miten niiden kanssa käy. Varmaan jotain jää syksyllekin.. Toivottavasti saisin kuitenkin tässä tehtyäkin edes suurimman osan. Menen kyllä pääsiäisen jälkeisellä viikolla porukoille koiran vahdiksi neljäksi päiväksi, joten siellä varmaan tulee tehtyä enemmän. Pakko on saada kyllä täällä kotonakin aikaiseksi.