Raskauden viimeinen kolmannes.

Voi ei..sitä on nähtävästi jokapuolella liikentees [&:]
Toivottavasti te nyt ette sais,tai jos olette jo saanut niin ei tulis ainakaan pahaksi. [:'(]
 
Mulla oli pari päivää tossa viikolla vatta löysällä ja veto veks, mutta meni sitten ohi nopsaan kuten oli tullutkin.
En toivo noroa tai vastaavaa kellekään
 
Hyi,että...oliskohan mullekin iskenyt noro [X(]
Vähän paha olo..suorastaan oksettaa..[:'(] kotona olen kyllä ollut tässä muutaman päivän,eilen käväsin hakee äiskän ja sen kaverin kouvolaan ja tänään kävin kaupassa vaan hakees ruokaa..voiko se tarttua niin nopeesti jos käyn vaan jossain kaupassa? [8|]

Toisaalta,jos jollain on ollut noro niin se kytee kyllä siinä henkilössä vielä jtn 4-5 päivää ja sinä aikana voi tartuttaa muita..[X(] yöhh *Kakoo* [:'(][:'(][:'(]
 
Mul ei o hajuukaan mistä sen oisin saanu. Se vain tuli. Kuulema viruspohjainen pöpö on liikkeillä ny sano neuvolasta.
 
Sairastin noron viime vuonna, niin voisin kyllä jättää tältä vuodelta väliin :) Sain töistä sen sillon, palvelutalosta.

Ollaan muuttamassa 1.4 isompaan asuntoon ja oon kaks viimestä päivää pakkaillu, vaikka mun iskä onkin joka välissä sanonu että mitään en saa tehdä. No sepä se sitten. Kannattaa aina iskää uskoa [:D] Toissa iltana ja eilen illalla ollaankin sitten oltu kyyneleet silmissä[:(] Toissa iltana tuntu että rinta ja ylämaha räjähtää just ja eilen oli sitten alamahan vuoro. Veikkaan kyllä että eiliset oli liitoskipuja, mutta en sitten tiedä. Sohvalla maattiin kaurapussi vuorotellen selällä ja mahalla [:(] Ukko sano sitten eilen kun näki että itken, että nyt sitten et tee enää yhtään mitään. Kuka täällä sitten pakkaa [8|] No onneksi sain varmaan 70% pakattua [:)]
 
Inxu Tuli tossa mieleen kun sanoit,että iskä ei anna tehdä mitään..niin mekun muutettiin kanssa ja vanhasta kämpästä kannettiin tavaroita pois,ja minä otin niitä kevyimpiä,esim.pyykkitelineen...mikä ei paina MITÄÄN! [:D] Niin meijän iskä katto melkein kauhuissaan että "Heiheihei..äläs sie nyt nostele mitään.." Mä että iskä haloo,tää on kevyt pyykkiteline[:D] Ymmärrettävää,mutta ei tullut mieleenkään,että oisin painavampaa lähten nostaa kun sen..voivoi. [:D]
Hyvä kun huolehtii..
 
Kylhän se noro tarttuu nopeesti. Viime vuonna se tuli mulle koulussa ja samalla sairastu puolet luokastakin. Mietittiin että ois tullu ruokalassa, kun muuten meidän luokka oli aika eristyksissä muista. Toisaalta, koska kaikkiin ruokailijoihin se ei iskenyt niin...?

Yöt on menny kovin huonoiks. Mahaa särkee vaan ja vessassa saa juosta. Mikään asento ei ole hyvä.
 
Nyt se on sitten täälläkin alkanut yöt muuttua katkonaisemmiksi. Reilun tunnin välein havahdun. Yleensä onnistun nukahtamaan uudelleen vain kääntämällä kylkeä (joka sekin muuten on aika hankalaa...) mutta parin yön välein tulee valvottua keskellä yötä tuntikin [8|] No, ei taida olla vakavimmasta pääst tämä minun unionkelma kuitenkaan mutta näin asiat muuttuu. [&:]
 
Hei pitkästä aikaa kaikille.

Viimeisiä hetkiä viedään. Tuli tuossa mieleen,että muistattehan kanssasisaret hiuksianne raskaus aikana ja etenkin synnytyksen jälkeen. Naisen elimistö käy raskauden aikana melkoisen mylläkän ja tämä kaikki näkyy myös hiuksissa piakkoin. Hius reagoi n. 3kk tapahtuneen jälkeen, joten suurimmalla osalla meistä tulee loppukesästä tai viimeistään synnytyksen jälkeen melkoinen hiuskato. Tätä pystyy ehkäistä.

Nyt kannattaa aloittaa hiuspohjaan jätettävien seerumeiden käyttö ja käyttöä tulisi jatkaa imetyksen jälkeenkin hetken. Seerumin tehtävä on pidentää hiuksen elinkaarta ja estää hiuksen ennenaikainen putoaminen jonka seurauksena ovat ns. vauvahiukset. ( Vauvahius tarkoittaa hiusta, joka ei ole karvatupessa ehtinyt valmistua ja on pientä untuvaa ) Yhden hiuksen elinkaari on keskimäärin 4-6vuotta, ja uusi karva valmistuu karvatupessa vielä vanhan karvan ollessa paikallaan.

Seerumeita on kahta: Bio+ ja system 4. Jälkimmäistä saa myös osasta apteekeista. Kampaajat ovat asiantuntijoita hiuksissanne, joten alkakaa jo nyt kysellä "kuurista", jos haluatte ennalta ehkäistä hiusten lähtöä. Tosin aivan kaikilla hiukset eivät reagoi mitenkään, yksilöllistä.[:)]

Itse olen koko raskauden ajan valmistanut hiuksiani tulevaa varten.
 
Mun äippä on parturi-kampaaja ja tuo system 4 on onneksi tuttu tuote [:)] Täytyykin kysästä sitä häneltä..
Kiitos vinkistä Bris.  :)
 
Mulla olikin tuolla kaapissa itselläni tota system 4 :)

Hei..mietin eileen..alkaako 8.raskauskuukausi viikolla 31 vai 32? [8|]
 
Hyvää syntymäpäivää Tiiaa [:D]

Piti oikein alkaa laskemaan, mutta oisko se 32. viikko, koska sen viikon alussa olisi 8vk laskettuun? Tai näin ainakin laskin.. ehkä oikein [8|]
 
Kiitos,mammat [:)]

Inxu Itse menee laskuissa ihan sekasin ja jotkut näyttää jollain nettisivuilla,että se alkaa tällöin ja tällöin ja toisella lukee ihan erijuttua. No mulla on nyt jotaa 8viikkoa ja 2.päivää vissii laskettuun..[&:]
 
Onnea Tiiaa! [:)]

Tämä pariskunta kävi tänään tutustumiskäynnillä synnärillä! Eipä se synnytys vieläkään alkanut jännittää mut itse sairaalassaolo joo...kun en niistä paikoista tykkää en sitten yhtään. Mun kokemukset sairaaloista jää siihen et olen serkkuani käynyt katsomassa kolarin jälkeen (oli ollut ennen sitä viikon teholla), mummoni seurana olin viime syksynä kun siirtyi tähdeksi taivaalle ja ite oon ollu kerran päivystyksessä... En tiedä mikä siinä paikassa jotenkin kammoksuttaa [:'(] Todella hyvältä vaikutti paikat ja näin mut en kyllä yksin pystyis siellä olee...et toivottavasti pääseepi sit sellasiin huoneisiin et mies saa olla kokoajan mukana! Jotenki sairaalat vaan ahdistaa etenkin viime syksyn jälkeen [:(]

Olikohan niin et kaks neljästä tarkkailuhuoneesta oli kahden hengen huoneita ja niissä ei saa mies olla yötä ja sit jos ei ole tilaa vuodeosastolla kahden hengen huoneissa (muuttavat niitä tilanteen salliessa "perhehuoneiksi") niin sit siellä joutuu neljän hengen huoneeseen missä ei myöskään sattuneesta syystä mies saa olla yötä. Et sormet ja varpaat ristissä ollaan et sais ton miehen pitää vierellä KOKO AJAN [:D]


 
Me mennään sinne Hyvinkäälle varmaan ens maanantaina...
Sulla Mimmu86 kävi sit hirmu hyvä tuuri kun sanoivat eilen neuvolassa et viime torstaina oli kaikki paikat niin varattuja ettei päässyt näkemään yhtään mitään...

Samaa toivon itselle et olis kans rauhallinen aika synnyttää eikä paljon muita ympärillä pörräämässä. Miehen tuki kuitenkin se kaikki tärkein...
 
Kiitos Mimmu86 :)

Voi että mäkii haluisin jo tutustuu sairaalaan Mun tutustuminen on vasta joskus enskuussa,en tiiä milloin Mutta toivottavasti siellä on jonkunlaista salia vapaana,ettei ole toiset mammat siellä just silloin pusailemassa Koska mä tosissaan haluisin nähdä ihan livenä sen paikan mikä mua odottaa ja perskule jos nään sen vasta sitten kun sinne joudun *klunks*
 
Takaisin
Top