Raskauden viimeinen kolmannes.

Täällä kans koettiin eilen illalla ekaa kertaa vauvalla hikka ja aamulla ku heräilin ja makoilin sängyssä ni hikka iski vauvalle taas. Kääntyny se on tainnu, ku niin alhaalta tuntu ne pienet nikotukset. Ku siirsin kättä ylemmäks ni ei tuntunu mitään, mut ihan siellä alavattassa kyllä ja kunnolla. Mahtavaa jos ei siis täällä ollakkaan enää perätilassa. [:D]

Ihana päivä ulkona. [:)] Aurinko paistaa ja taitaa ollla pari astetta plussaakin.  Taidan tehä koiran kaa pikku lenkin. Eilen illalla olin uimahallilla. Oli tosi mukava köllötellä sellasen pitkän pötkilön kaa välillä vattallaan ja sit selällään. Tuli vähän paikkojakin venyteltyä. Vedessä se oli niin mukavaa ja paljon helpompaa ku alkaa tässä lattialla "jumppaamaan".
 
Mulla on tuntunut hikkailu reilun viikon, ei tosin harjoittele joka päivä. Tänään hikotti viimeksi kun olin hionut pinnasänkyä koneella. Ei varmaan tykännyt melusta. Poika hikkaa tuolla alhaalla, lähtöasennossa ollut jo pari kolme viikkoa, pysyis vaan asemissa loppuun asti.
Lenkkeily on aika hankalaa nykyään. Kävin päivällä kuopustyttären ja koiran kanssa n. kilometrin lenkin ja armoton pissahätä keskytti taivalluksen. Täytyy yrittää paarustaa nyt iltasella lisää. Sitten saunaan rentoutumaan, jalat ylös ja löylyä
 
Meillä hikat tuntuu yleensä tohon navan alapuolelle sivulle ja vaavi on kyllä niin pinnassa että ne tuntee päällekin päin. Miiuhoo musta tuntuu ihan samalta että se aina hetken nikoteltuaan hermostuu ja rupeaa sätkimään, että "Perkule kun loppuis jo!!!"
 
Mies oli just kaverinsa kanssa keskustellu varpajaisissa synnytykseen osallistumisesta ja sitten selitti mulle onnessaan että "Se sano että jos on joskus hirveä nylkenyt ni ei se sen pahempaa ollu. Että kyllä mäkin varmaan siitä selviän..." [8|] Kiva että meijän aarteen syntymistä maailmaan verrataan hirven nylkemiseen... [;)][:D]
 
Ansku mitenköhän kun mua vähän ällöttää haavat, veri jne itsellä tai toisella, mutta kun oon polvenkorkusesta ollut hirvimajalla kattomassa nylkemistä ja kierrellyt siellä ukkojen tiellä veren sun muitten p*skojen seassa, ei se mua ällötä yhtään. [:D]
 
Hikkaa on meilläkin päivittäin [:D] Mut mulla ne näkyy tossa navan vieressä. Vissiin peppu heiluu siinä kohti kun hikattaa kun pää alaspäin kuitenkin on edelleen. Paineesta päätellen ainakin [:D] Lisää vain niin keuhkot kehittyy!

Meillä oli tänään perhevalmennusta...En oikein tykännyt [>:] Tai siis asiaa oli ja ihan tärkeää asiaa lapsipsykologin kertomana mut oli muutamia juttuja mitkä olis ainakin voinu esittää jotenkin muuten. Tämä psykologi sanoi että jos on vihainen tai tuntee päällimmäisenä jotain muuta ku rakkautta ja ihailua lastaan kohtaan niin ei sit pitäis ees katsoa kun vauva kuulemma tietää katseesta..varmasti tietää mut tuskin se nyt ihan näin mustavalkoista pitäis olla. Et vältä katsomasta lastasi jos olet jostain vihainen (ei siis lapselle vaan muuten vaan)...

Niin joo...ja kertoi sit kikan jos ei meinaa lapsi rauhoittua eikä meinaa itse enää jaksaa sitä itkun ääntä...lapsi kantoliinaan ja korvatulpat korviin. Laskee äänen volyymia just sen verran et sit taas jaksaa kuunnella...
 
No minä aion hankkii ison läjän korvatulppia enkä pidä sitä mitenkään häpeällisenä. Siskolle hankin perhepakkauksen niitä sillon kun sen lapset oli pienii, vaan ei tainnu siitä ilahtuu. En kyllä ajatellut sitä pilana tai loukkauksena vaan ihan hänen korviensa ja hermojensa parasta. 
 
Lyydia, mä meinaan kanssa pyörtyä ihan joka kerta kun nään verta, esim. verikoe on ihan kaameeta ja ne kuolleet eläimet saa mut voimaan todella pahoin mut mun tarttee vissiin kuitenkii osallistua siihen synnytykseen... [;)][:D] Läsnäolopakko, valitettavasti... [;)]

Korvatulppia meillä on jo joku tuhat kappaletta varastossa... Joskus valitin ku mies rupes taas kuorsaamaan (alotti siis tupakin polton uudestaan ja otti vähän ylimääräistä painoa) enkä saanu nukuttua siinä metelissä ja se ratkas asian näin. [:)] En tosin oo kyllä käyttäny mutta vaavin kanssa voi tulla hyvinkin tarpeeseen. [;)]
 
Hoijoi,on sitä norovirusta vissiin liikkeellä täällä meillä päin..[&:] Mies laitteli viestii haminan varusmies sairaalasta,että ovat muutamat ukot joutuneet sinne oireiden takia,hänkin siis myös. Oksennellutkin muutaman kerran [:'(] Ja tulee kotiin vasta ensviikon perjantaina... mä luulin,että huomenna.[&o]
Saapahan parannella itteään sairaalan levossa,ettei tuu kotiin tartuttaa minuu. Olis aika vittumaista varmasti kun on raskaana,ja sit jos oksentelis ja paskantais kokoajan [:D]
Mä vaan nauran ja kohta tietysti saan sen ja sit ei oo hauskaa [&:][:D]
 
Mä tilasin nyt sitten ebaysta avantin käsikäyttöisen rintapumpun eilen. Muistaakseni parilla kaverilla on tuommoinen samanlainen, ja vaikutti kovin näppärältä! Briteistä tuo tulee, uutena, maksaa postikuluineen 30€ eli ei paha mielestäni. Onko kukaan teistä päätynyt sähköiseen rintapumppuun? Mä ajattelin että tuo on ainakin toimintavarmempi ihan missä perämettässä tahansa jos niikseen tulee tarve [:D] miehen ebaysta tilaama itkuhälytinkin tuli tiistaina - on muuten hieman hieno vempele: http://global.ebay.com/18_Color_LCD_Baby_Monitor_Video_Blue_Flower_Camera_A0/250597336677/item
Tosi hyvin tuo kuva näkyy ihan säkkipimeässäkin, kamera on hurjan tehokas! Mies on ihan innoissaan kun pääsee hifistelemään [:D]
 
Hienon näkönen vempain, ja kiva ku siin o kamerakin. [:D] Myydäänköhän Suomessa noita kamerallisia malleja ollenkaa? Tai sit en oo vaa törmänny vielä.
 
Mies oli katellut että kamerallisia myydään kyllä, mutta ne mitä hän löysi maksoi yli 200€ ... 
 
No huh huh.. [8|] Ehkä ei sit kuitenkaan ihan sillä hinnalla tuu hankittua, ku ei mikään ökyrikas oo. Joku tollanen itkuhälytin-systeemi ois kyl iha kiva et voi huoletta nukuttaa vauvan pihalla eikä tarvi miettii et ketä tulee ja piilottaa vauvan lumihankeen.. Kaamee se juttu. Onneks vauval ei käyny kuinkaan. Selvisivät pelästyksellä.[:)]
 
Mä löysin kanssa jostain lastentavarasivustolta noita kamerallisia hälyttimiä,mutta aivan järjesttömän kalliita...[&:]
Taidan nekin saada miehen siskolta,ainakin se kyseli että onko meillä jo vai ollaako saamassa. Onneksi,koska mulle riittäis sekin,että äänet kuulee,kun laittaa vaikka partsille nukkumaan niin ei tarvii kokoajan olla kattomassa,että onko kaikki hyvin ..
 
Sisko kyseli että jos ne kimppalahjana isovanhempien kanssa ostas meille itkuhälyyttimen, kun ei oo tietoa mistä sellaisen sais käytettynä ostettua/lainaan.. mutta sanoin, että katellaan vielä. Muuten, jos haluaa kameran olevan itkuhälyyttimessä, niin pistää nettikameran vauvan unta vartioimaan ja hälyyttimen tietokoneen viereen. Voipi sitte vaikka mummit ja ukit kattoa netistä kun vauveli nukkuu :D

Sain haettua rintapumpunkin viime viikolla, pitäs vaan steriloida..käytetyn ostin 15 eurolla, Avent Isis merkkisen ja käsikäyttöisen. Kaveri ainakin kehu sen olevan hyvä..oli itsekkin ostanut sen käytettynä. Toivotaan että sille jotain käyttöä olisi, ainakin äiti on imettänyt aikoinaan melko pitkään joten toivotaan että itsekkin kykenen siihen.. jos ei muuta, niin onhan se kuulemma hirmu hyvä laihdutuskeino :D
 
Meillä ajaa itkuhälyttimien asiaa radiopuhelimet. Niihin saa säädettyä toiminnon niin et toinen on koko ajan auki ja sit liikkeet ja muut äänet kuuluu vastaanottavaan puhelimeen. Edullisemmat kuin varsinaiset itkuhälyttimet mut toimii samalla tavalla [:)] 
 
Huijui,31viikkoa [:)]
Tosi nopeesti menee aika,ja tuntuu että parissa päivässä tää masukii on pulpahtanut taas [:D]
 
Tänne on tainnu iskeä kans se noroviirus, mikä sun miehelläskin oli Tiiaa.
Tyttö oksensi koko yön. Mä heräsin ainakin 7 kertaa siihe ku se käväs oksentamassa vessassa, et ties vaik ois useemminkin käyny.. sit se on ihan ripulilla kans. Nyt on mulla ja miehelläkin vatta löysällä. Vatta kiertää, mut viel ei olla kumpikaan meistä oksennettu ;( Tosi kivaa viikonloppua siis tiedossa jos mekin aletaan yrjöön. Kuka lenkittäis koiran???
 
Sillon ku mulla oli noro, oksensin ja ripuloin 6 h, eli makasin koko yön vessan lattialla. Sit se loppu eikä jääny ku väsymys. Vauveli, jos teidän koira selviis pelkällä pisulenkillä pahimman vaiheen yli. Teistä se lähtee ulos, joka jaksaa parhaiten. Tai joku hyvä naapuri. Onneks noro ei kai tartu koiriin. 
 
Takaisin
Top