Raskauden viimeinen kolmannes.

Minä toivottelen samaa täällä kun toiset [8|] Kyllähän me naiset aina pärjätään! Ja onneksi sulla on tukijoukot RiinuLiinu. [:)]
 
Hyi,että mulla on kamala olo..vatsa ihan sekaisin ja oksettaa kamalasti [:'(] heräsin äsken päikkäreiltä kamalaan vatsakipuun ja sitten piti mennä vessaan ja sieltäpä tuli suht löysää tavaraa...[X(] Norovirusta on kuulema liikkeellä. [&:] Olin tänään mun serkun rippujuhlissa ja söin vaan kaks palaa suolasta piirakkaa ja yhden palan kakkua...ei mulla semmosesta määrästä yleensä mene vatsa sekasin. Mulle tosi harvoin tarttuu noita vatsatauteja...ja nyt jos mulla on tuo [X(][X(][X(] Mun kummityttö on sairastanut viimiset 5.päivää norovirusta ..se ei ollut siellä juhlissa,mutta jos oon saanut tartunnan jotenkii...

Yrjöhän tässä kohta lentää.[:'(][&:] Pitää juoda nyt vaan vettä jos helpottais...
 
Kävin alesta etsimässä noita imetysliivejä, vaan eipä tietysti niitä ollut... Saiskohan mistään alle kolmenkympin, käytössä kestäviä? Ja pitääkö niiden olla just imetysliivit?
Ostin alelaarista yhdet tavalliset, melko ohkaiset, joista saa olkaimet pois. Kai sellaisillakin voi imettää?? Kun ei sitä tulevaa kokoakaan varmaksi tiedä... Kellä kokemusta / tietoa meneekö yhdellä numerolla ylöspäin vai... 70B -> 80B?

Apteekista hain valmiiksi synnytystä varten kylmä/kuuma geelipakkauksen. Jos olisi apua supistuksissa. Pitäisiköhän olla toinen tuonne välilihalle... Lämmin lihas ei kai repiä niin herkästi...??
 
multatassu Mä ostin henkasta ja maukasta imetysliivit 12.90€ hinnalla ja ihan omaa kokooni.Ajattelin pärjätä niillä yhillä.

Mies lähtee taas takasin palvelukseen ja tossa herättiin äsken ja minä vaihteeksi vatsakipuihin...ja kauheen paha olo [:'(] En ymmärrä. En syö kyllä nyt jatkossa enää niin paljon makeaa sun muuta herkkua,niistä tulee tällee,mutta ei kyllä pahaa oloa...voiskohan olla jtn vatsatautia.. [X(]
Anteeks,kun voivottelen ja valittelen tätä...yök!![:(][&:]

Tänään neuvola.
 
Tiiaa, jos se on noroa niin mieheskin on kohta kipee. Vuosi sitten minä sairastuin ensin alkuviikosta eri kaupungissa. Luulin jo parantuneeni ja kun nähtiin viikon lopulla ni mies sairastu heti. Noin muuten, mulla on pari kertaa tullu ihme tyhjennyskohtauksia ja vääntöjä, jokka on menny sit pois. 

Heräsin eilen illalla kun mies tuli nukkumaan ja mulla on NIIIIIIN rentoutunut olo. Teki mieli lähtee juoksulenkille kun mitään paikkaa ei kolottanu. Vaan enhän mää mitään pysty juoksemaan, hyvä kun kävely onnistuu mahaa vääntämättä. Jäin nukkumaan ja kyllä oli levoton yö. Mahaan koski, mikään asento ei ollu hyvä, ryttäsin peittoa mahan ja patjan väliin, ettei ois maha retkottanu valtoimenaan. Unet oli sekavii ja kääntyilin. Mutta ensimmäistä kertaa aikoihin en käynyt yöllä vessassa. Että jotain hyvää kai. Oon miettiny sitä tukivyötä, vaan kuitenkaan en kärsi mitään laittaa mahaa vasten. Käsikin tuntuu välillä pahalta. 7 viikkoa vielä tätä painajaista [>:]
 
Jossain äitiyskirjassa oli, että jos hankkii imetysliivit ennen synnytystä niin pitää ostaa niin isot, että kupissa on omalle nyrkille tilaa.. en tiiä sitte asian paikkansa pitävyyttä :D Ja kaverin mukaan ainakin yhdet liivit kannattaa ostaa ennen kun muksu syntyy, ei tartte heti mennä ostelemaan ja sovittelemaan vuotavine tisseine pienen kanssa :D Liivien ostoa kun ei voi miehelle antaa tehtäväksi :D

Pitäs käydä liivejä jokupäivä kattelemassa, minkähintasta ja millasta on tarjolla. Pitää ainakin muutamat hankkia, jos niitä kerran joutuu öisinkin käyttämään.. Sain kaverilta kankaisia liivinsuojuksia ja aattelin itekki väsätä niitä kunhan pääsen kotonani käymään kun äidillä on saumuri..

Norovirustahan on ollut liikenteessä, mutta ainakin minulla on ollut herkempi maha nyt raskausaikana mitä yleensä. Ennen on kärsinyt syödä mitä tahansa, mutta nyt ei..
 
Norovirushan kuulemma säilyttää tartuntakykynsä jopa viisi päivää sen jälkeen, kun itseltä oireet katoavat [8|] Että tosi kiva tauti... ihmiset palaa töihin ja lähtee kauppaan, kun ovat itse kunnossa mutta itse tauti  voikin sitten tarttua edelleen eteenpäin. Tutuilla vaan oli tämä norovirus ja sairaanhoitajasiskoni kertoi tämmöistä

Hikkaa potee meillä ainakin pikkuinen ainakin kaksi kertaa päivässä. Valitettavasti mulla vaan hikkaaminen tuntuu jossain tuolla alhaalla sisällä, joten mies ei ole tätä hassua päässyt tuntemaan. Ja nyt hän ilmeisesti jotenkin sopivasti hikkaa tuonne virtsarakon suuntaan, joten pitänee mennä vessaan [:D]
 
Noista imetysliiveistä, enemmän tietävien ystävien kehotuksesta oon ostanut vaan parit halpis-liivit, joista toiset on tällä hetkellä niin isot etten niitä ees käytä vielä. Meidon noustua kuppikoko on sit kuitenkin jotain aivan muuta kuin nyt! Vaikka nytkin on kyllä ihan käsittämätöntä miten nää rinnat on kasvaneet - eilen väänsin urheiluliivejä päälle kun aloin aamulla lattioita luuttuamaan ja totesin että ne on tällä hetkellä parhaat pushupit mitkä multa löytyy [:D] sen verran napakat on että eihän mulla moista rintavakoa ole millään liiveillä ikinä tullut aikaisemmin! [:D]

Meillä ei ole nikoteltu vielä ollenkaan, tai ainakaan en ole huomannut! Mutta nyt tyyppi on alkanut hartaasti ja rauhassa moukaroida masun seiniä ihan eri tavalla kuin ennen, tönää itseään oikein pitkälle niin että koko maha liikkuu sivusuunnassa! Sitä on hauska katsella [:D] hoksattiin tossa viikonloppuna, että kun miehen on monesti vaikea nähdä kaikki tyypin töytäisyjä, niin sohvalla maatessani tasapainotin meidän kaukosäätimen masun päälle - sehän oli hyvinkin herkkä viisari ja värähti pienistäkin liikkeistä [:)] välillä tuntui että en itsekään oikein edes tuntenut kaikkia liikkeitä vaikka kauko siinä heiluikin hyvää tahtiin *heh* kaipa ne sit näkyi siinä kaikki kyljen kääntämisentkin ja muut, ei vaan pelkät voimakkaat potkut [:D]
 
Niin, ja jaksamishalitus RiinuLiinulle täältäkin!!
 
RiinuLiinulle tsemppiä!

Minä en ole vielä käynyt liiviostoksilla. Kaverilta sain yhdet, mitkä hänellä ei mahtunut kun sairaalassa ilmeisesti päälle, ovat 80D kun mulla menee vielä juuri ja juuri normaalikoko 75C päälle. Hilkulla kyllä on ettei nännit tursua.. [:D] Sanoi, että onpahan sairaalaan edes jotkut mulla. Hänellä on samankokoiset rinnat kun mulla ja tosiaan nuo ei riittäneet, vaan tartti dd:n.. Joten kivasti sitä maitoa tuntuu nousevan, en ainakaan normaalikokoisia imetysliivejä ostaisi. Tietysti tuo on ihan henkilökohtaista varmasti, että paljonko koko maidosta kasvaa, ja en tiedä onko se suhteessa siihen paljonko on jo rinnat raskauden aikana kasvaneet??
Henkka Maukkaan minäkin ajattelin suunnatta, siellä oli nyt viimeksi vaan tosi huonosti vaihtoehtoja. Ja tälleen huumorilla, värit oli tosi tylsiä!! [;)][:D] Nuo kaverilta saamat on pinkit, henkka maukan nekin, joten ehkä lähempänä kesää tulisi taas pirteämpiä värejä! [;)]
En meinaan omista yksiäkään "simppeleitä" pitsittömiä(on siis edes koristeena) rintsikoita muutenkaan. Enkä yksiäkään valkoisia... [8|] Olen varmaan sitten jonkun mielestä lapsellinen, mutta olisi se kiva, että ne imetysliivitkin edes jollain tapaa olisivat kivat kun niitä joutuu kuitenkin kohtuullisen ajan pitämään, eikä noita "omia".

Hikkaa täällä on tuntunut parin viikon ajan sillon tällöin.

Imetyspaidoista mun on pitänyt kysyä, onko ne nyt ihan välttämättömiä? Onko kaikki hommannut/hommaamassa?
 
Mulla on imetyspaita, ostin sen jo marraskuussa kun oli niin nätti ja olen sitä säännöllisesti pitänytkin. Meinasin että jos sillä vaikka pärjäis ilman liivejä kun siinä on se rintaosakin, siihen kankaaseen vaan tarrais liivinsuojuksen jos vuotaa. Tiijä sit toimiiko se paita imettäessä. Liivejä en ole vieläkään harkinnut, puistattaa koko ajatus. Sain anopilta topin kanssa tarkoitetun mahattoman paidan, se siis solmitaan kiinni tuosta rintojen alta. Ajattelin että sitä vois kans kokeilla imettäessä, tuntus ainaskii helpommalta saada rinnat esiin siitä kuin tuosta minun imetyspaidastani. Niitä imetyspaitoi taitaa olla sellasiikin jossa etumus on vain nostettavissa ylös ja rinnat tulee heti näkyviin. Ne ei vain ole näyttäny kovin kauniilta (kirpparilla näin). 
 
No noita starletti oon minäkin nähnyt.. [&o] Ja ei oikein houkuta. Sitäpaitsi mä viihdyn normaalistikin aika paljon jossain ihan perustopissa pitkähihasen(yleensä vetskarihuppari) alla, esim "naru"olkaintopeissa(H&M, ei ihan naruolkaimet, mutta ohuet) mitkä maksaa muutaman hassun euron. Eikö nyt tollasestakin oo ihan kohtuullisen helppo saada tissi esiin.. [:D] Että jos edes pari tollasta lisää kävis hakeen. 
 
Lindexillä on parit aika kivat liivit, itse ostin valkoiset missä on pitsiä päällä [:)] mun mielestä tosi nätit! Ja ne on lisäksi tosi napakat, ei sellaista venyvää lirppukangasta niinkuin ne monet vaikuttaa olevan - suosittelen käymään katsomassa!!
 
Imetyspaitaa en ole hankkimassa, käytän kesällä kuitenkin pääasiassa hihattomia toppeja ym. joista saa helposti tissin esiin, ja aion kyllä ihan vaan nostella t-paidan helmaa sen minkä tarvii!! Ei mulla kaveritkaan ole juuri imetyspaitoja ostaneet vaan todenneet aika hyödyttämiksi - tärkeintä on että on hyvät liivit jotka saa helposti auki ja kiinni!!
 
Tirri kiitos vinkeistä. Täytyypä siis katsastaa Lindexin valikoima! [:)] Ja enköhän minäkin sitten pärjää noilla perustopeilla. [:)] 
 
No mulla on nuo liivit mitkä on tossa avatar-kuvassa ja paremmin näkyy tuolla masukuvissa,mun viimeksi laittamassa kuvassa. Ne taitaa olla kokoa 80-85C. Omat rinnat kun ovat tota 80C luokkaa..mutta voihan sitä sitten hakea isommat jos siihen malliin pursuaa [:D]

Onnea kaikille liivien metsästäjille! [;)] Tää mamma lähtee valmistautuu neuvolaan lähtöön [:)] Uutisointia tiedossa sitten vähän myöhemmin.
 
Mä kanssa oon hakenu Lindexiltä muutamat imetysliivit ja ovat jo ahkerasti käytössä. Serkulta sain lisäksi kolmet ihan siistit ja mukavat eli enköhän niillä pärjää. [:)] Tai harkinnassa on että josko vielä yhdet mustat ostais mutta ne ehtii sitten kun tietää minkä kokoisiksi rintavarustus kasvaa. Oon kyllä jo miettiny että pitäiskö alkaa niitä pitämään jo nyt öisin kun mulla tissit vuotaa jo silleen että yöpaita on aamuisin märkänä ja lakanat sottaantuu noin viikossa tissien kohdalta. [:-]

Imetyspaitoja oon ostanu kanssa muutaman kivan ja kaverilta sain kanssa pari. Mutta tosiaan eivät mitään välttämättömiä, kesällä kun noi topit yms. on varsin käteviä siinä hommassa. [:)]

Meillä kanssa hikotellaan tosi usein nykyisin. melkein aina ruuan jälkeen alkaa hikotus ja yleensä se tuntuu ihan päälle asti (kun masukki on niin kovin pinnassa viihtynyt). Mietin jo että syönkö jotenkii väärin kun poloinen saa aina hikan mutta sehän sitten liittyykin siihen keuhkojen kehitykseen eikä haittaa vauvaa ollenkaan. [:)]
 
Miekin olen saanut monia liivi-vinkkejä kokeneilta imettäjiltä! Ne H&M-liivit on kaikkien mielestä surkeet, ainoastaan yökäytössä toimii. Lindexin liivejä paljon kehuttu! Joten näillä tiedoilla ostin viikonloppuna yhden 2packin (mustat + valkoiset) H&M-liivejä yökäyttöön hintaan 17,90€ ja kahdet Lindexin liivit (mustat sekä vaalenvihreät) a´17,95€. Normaalisti liivit kokoa 70B, nyt ostin 80C! Imetyspaitojakin on jo pari, yksi pitkähihainen ja yksi lyhythihainen, niitä olen käyttänyt jo nyt.
 
RiinuLiinulle jaksamisia ja voimahalit täältä.

Mä ostin Lindexiltä kolmet imetysliivit, ku sain halvalla aletangosta. [:D] Myyjä kehotti ottamaan yhden koon suuremmat kupiltaan, mut ympärys sama mitä nyt käytän.
Ne oli niin mukavat, et aloin heti käyttämään niitä. Eipähän hankaa enää. Masu kun alkaa olla niin korkeella et kaarituelliset painaa ikävästi ja sit tarvii iltasella levitellä bepanthenia rinnan alusille. Ei kiva. [:'(] Nyt on siis "alusetkin" paremmassa kunnossa imetysliivien myötä. [:)]

Imetyspaitoja en o vielä hankkinu, mut haaveissa olis ainakin pari simppeliä ostaa. Ehkä kuitenkin vasta vauvan synnyttyä. Topeilla ja t-paidoilla pärjää ihan hyvin kans, tai jollain napillisella puserolla.

Lauantaina iski iltapäivällä äkkiseltään kaamee oksennuskohtaus. Vartin oksensin vessassa ja kaikki tuli ulos. Sit olo helpotti ja illalla sain jo syötyäkin. Lie mikä se sellanen kuvotuskohtaus oikeen oli. Onneks se jäi siihen yhteen kertaan. Eilen punnittin itteni ja taas oli kilo lähteny. [:D] Siis niin mahtavaa että.. Kun tyttöä ootin ni painoin viimeisilläni synnyttämään mennessäni 80kg. 10 kg jäi heti sairaalaan, et siinä ei sit paljoo tarvinnu pudotella painoa, et olin taas normikuosissa. Lähtötilanne oli sillon 65kg.

Nyt lähtötilanne oli 93kg, melkein 30 kilsaa enempi.. Eilen puntari näytti kuitenkin ainoostaan 87,7kg. Et taidan vihdoin päästä näistä ylikiloista eroon [;)]. Ihan oudolta tuntuu, et alle kymmenen kiloo vaa eroo lopputilanteeseen. Toivoa on siis saada ittensä vielä kesällä bikinikuntoon [:D]

Huomenna ois neuvola ja sit kuulumisia sieltä.. Hyvät alkaneet viikot kaikille. [;)]
 
Takaisin
Top