Raskauden viimeinen kolmannes.

Voivoi kun olisikin varaa ostella uusia autoja [8|]
Meillä on jouduttu käytettyihin tyytymään kun ei rahat muuhun riitä. Nyt on 2002 vuoden malli. Mutta pitkälle ollaan silti edistytty noista 80-luvun puolivälin Saabeista ja muista rankuista [:D] Tämä rahapoliittinen tilanne nyt sitten rajoittaa aika pitkälti sitä, millainen auto meillä on. Pitää joskus tyytyä vähän vähempäänkin.
Nyt on valitettavasti vain 1.8l kone autossa ja huomattavasti vähemmän heppoja, kuin edellisessä autossa, 2.5l TDI. Joten välillä vähän ketuttaa, kun ei kiihdy kovin hurjasti... Se kun on mun huvi autonratissa kun en muuten aja kovaa ja ajan sääntöjen mukaan -> poliisin ajolle opettama [:D]
Enpä minä muutenkaan kovin kummoisia autoista ymmärrä, mutta katselen kyllä mielelläni hienoja autoja ja minun mielestäni naisen hurmaamisessa auto ei ole vanhentunut juttu [:D] vaikka minun miehelläni olikin 240 Volvo vuosimallia -84 silloin kun tapasimme [:D] Heheh... Eipä se mieskään mikään autoguru ole mutta ihaillaan yhdessä [:)]
 
Mä en voi sanoa että viehättäis miehen auto, ei mun ukolla ollu autoa kun tavattiin ja tuokin oikeastaan on mun nimissä, kuten edellinenkin [8|] Itseäni kyllä autot siinä mielessä kiinnostaa, että jos jotain pikku vikaa tulisi tien päällä niin jotain osaisi tehdä, kuten esim minun veljeni ei ole koskaan vaihtanut rengasta, eikä näin osaa sitä. Joo kyllä siis minun veljeni [:D] Tai kun ennen vaihdoin itse renkaat niin eräskin mies puolinen on minulta kysynyt miten laitan ne kiinni o.O Katoin hetken monttu auki ja sanoin että pulteilla....... Omaa ukkoani ei autot juurikaan kiinnosta että meillä näin :P
Ja siis meiltä löytyy tällä hetkellä Citroen Xsara farkku 2003 1.6, mutta toiveissa olisi kyllä jokin muu, tämä oli vaan talouspoliittisesti se järkevä ostos sillon.
 
Juu. Autoista en tiedä yhtään mitään. itselläni vuoden -89 Toyota Corolla [:D] ja sillä kyllä ajateltiin pärjätä. Miehellä ei autoa ole ollenkaan,eikä ole korttia kerenny hankkia. 
 
Mä en myöskään mikään autohullu ole, mulle riittää et miellyttää silmää ja on turvallinen [:)] Tietysti on ollut ihan kiva et ne autot millä olen ajellut ei oo viivalla kakkoseksi ikinä jättäneet [:D] Miehen kanssa ostettiin muutama vuosi sitten Volvo V70 ja joku turbohan siinä on...olisko ollu T5 [8|] näin ku mies pääs valkkaamaan. Saatiin samalla kertaa tilava farkku tulevaisuuden lapsia ja koiria (niistä vielä keskustellaan [;)]) varten ja miehelle ne tarpeelliset muut ominaisuudet [:D] Meillä on isot vaunut kokoontaitettuinakin mut silti jää reilu kolmasosa takaluukusta tyhjäksi. Voi olla et sit kun ratasosaan vaihdetaan vaunuissa niin jää vähän enemmänkin. Lisätilaa sais irrottamalla pyörät (lähtee näppärästi) mut ei ajateltu sitä tehdä ellei tarve vaadi.

Miehellä oli meidän tavatessa Bemari (ei paha [:D] ) millä tykkäs leikkiä liukkailla. Talvella ollaan tavattu ja mies asui sillon n. 250km päässä. Tänne muuton jälkeen paljasti et oli pois lähtiessä yleensä pysähtynyt tuossa Tuuliharjalla rekkaparkissa missä oli paljon tilaa ja vedellyt autolla ympyrää [:D]
 
Mimmu86 meillä kanssa oli tuo V70 viime heinäkuun loppuun saakka. Se oli kyllä tosi tilava auto! Ei pitäisi olla onkelmaa mahduttaa vähän vauvan romppeitakin autoon [:D]
 
Mul on -87 Audi80 ja oon kyl ajatellu kans sillä pärjätä nii kauan kun auto kestää.. Miks suotta luopua hyvästä autosta.. Kaikki tarvittava mahtuu kyytiin, on testattu useasti siskon koko perheen kanssa kun ovat tulleet lomilla, eikä autopahas edes ole mitään vikoja iästään ja kilometreistään (324tkm) huolimatta.. [:D] itse ajanut sillä tuosta noin 200tkm. Mies voi olla toista mieltä, mutta mun auto ja minä päätän koska siitä luovutaan. Kyä näi o! [;)]
 
Meillä on 10 vuotiaat Corolla ja Avensis, ja vauvan tarvikkeet hankitaan sitten sen mukaan mitä autoon mahtuu, ei suinkaan toisin päin. 
 
Jaahas, hurjaa ajatella, että nyt sitä on itsekin viikolla 30+ [8|] Tästä eteenpäin on enää alle 10 viikkoa jäljellä - jos tyyppi viihtyy siellä niinkään kauaa. Ajattelin just eilen, että eihän sitä tiedä vaikka päättäisi syntyä vaikka kolmen viikon päästä. Mistä sitä tietää  Ja mulla on jo jonkin aikaa ollut semmoinen tunne, että tämä kaveri ei laskettuun aikaan odota, en tiedä miksi. No jos äitiinsä tulee niin viikon etuajassa [:D] Isänsä ei kuulemma olis halunnut tulla ulos ollenkaan... [:D]
Ensi viikon alussa pitäisi soitella sinne sairaalaan ja sopia, koska sinne pääsee tutustumaan [8|]
 
No onhan se outoa varmasti,kun itsekin huomenna rv 30 [:)] Se on jotenkii niin outoa omalla kohdalla..vastahan olin ihan alussa rv 5 [:D] ja minäkii tosiaan miettinyt sitä,että ihan hyvin saattaa syntyä vaikka 5-6vkn päästä ja nyt kun on kotona niin aika menee nopeampaa [:-][:)] Mutta mä kyllä ootan innolla..:)
 
Kattooks teistä kukaan arkiaamuisin "vauva tulossa"-ohjelmaa neloselta 9.30 tai klo.13.00? [:)] Mä oon aika useesti kattonut,nyt viime aikoina harvoin. Jokainen synnytys on erilainen,mut sitä on ihan kiva kattoo,että millaista jollain on. 
 
Mä oon sitä vauva tulossa-sarjaa aina sillon tällön kattellu ja sit tippa silmässä [:(] eläydyn synnytykseen..
 
Kuuluu aamurutiiniin katsoa kyseinen ohjelma [:D] Tippa linssissä myös täällä aina siinä vaiheessa kun vauva on saatu äidin rinnalle...sitä odotellessa [:)]

miiuhoo: Ihan dokumenttisarja. Siinä seurataan amerikkalaisia (?) odottavia äitejä ja heidän synnytyksiään. Miten on raskaus mennyt, synnytyksen kulku ja sit vielä miten on ekat päivät kotona menneet.

Henk.koht. en kyllä koko sukua haluaisi synnytyssaliin paikalle niinkuin siellä ainakin ohjelman perusteella tuntuu olevan tapana...Riittää et se mies on vieressä kannustamassa [:D]
 
Voi jestas, se näyttää tosiaan noita amerikkalaisia dokkarisarjoja katsellessa siltä, että ne myy lippuja niihin synnytyksiin... Saakohan siellä ostaa virvokkeita ja hodareitakin  Jösses, äidit, isät, sisarukset, niitten lapset ja serkut ja varmaan pikkuserkutkin kattomassa kun yks yrittää tuskissaan työntää sitä toukkaa pihalle [X(] Tuo olis mun pahin painajainen varmaan.
Ja mitä minä en ymmärrä lainkaan, on se, että siellä salissa hyörii joku pieni lapsi kattomassa äitin revavälissä kuinka sieltä tulee lapsen pää pihalle. Minusta se ei ole ihan lapsen katseltavaa. Vaikka eihän siinä kuinkaan käy, mutta liekö pieni lapsi ymmärtää sitä, kun äitiin sattuu mutta kaikki on hyvin... En kyllä päästäisi lapsiani mukaan vaikka kuinka kaunis ja luonnollinen tapahtuma mutta ehkä turhan rankkaa viisivuotiaille silmille [8|]
 
Joo just semmoin ohjelma! [&:] Mitenköhän vanhakii se on? Ne näyttää tosi monesti uusintana niitä jaksoja,että välillä on kyl sillee että mä haluun nähä uusiakin jaksoja,kun nuo on nähty tuhannesti mutta silti kattelen niitä. Ja kyllä..herkkä ihminen kun olen niin täällä tuli tippa linssiin tän aamusessa jaksossa [;)] Mutta tosiaan..mä en kyllä varmaan kehtais ponnistaa ollenkaan tai vastaavaa levittää haaroja siinä,jos olis noin paljo sukulaisia katsomassa! [8|] No thanks. Ja HYI. Mulla on yks isoveli,ja äää en kyllä haluu ees ajatella sitä,että se on siellä kans!! [:'(][:D] Mullekin ihan mies riittää. Ja äippä toiseksi,niinkun on sovittu jo,mutta ei muita! [:D]
 
Nyt alkaa uhkaavasti näyttää siltä, että tämä tyttö jää kaksisteen vauvan kans
rakentamaan elämää itselle ja pikkuiselle. Mieli on maassa, mutta uskon kyllä selviytyväni oman tukiverkostoni avulla. Ja kuka tietää vaikka meillä menisi paremmin kun ei ole mies kuvioissa mukaana... Sitä kun ei koskaan tiedä. Harmittaa niin kovin, kun tarvitsisi sitä tukea näin loppusuoralla, niin sitä jäikin sitten ihan yksin.

Liian paljon tulee murheita ja vaikeuksia, eikä niitä yksin jaksa enää kantaa. Ja ihan pikkuisenkin kannalta varmaan viisainta tehdä päätös yksinään jatkamisesta. Ja uskon, että meidän on parempi vauvan kans olla alusta lähtien kahdestaan, kuin että mies on kuvioissa mukana ehkä kuukauden, korkeintaan kaksi ja häipyy sitten.

Vaikka olenkin sitä mieltä, että lapsella on oikeus molempiin vanhempiin, uskon, ja tiedän, että tästä miehestä ei isäksi ole vielä moneen vuoteen iästään huolimatta. Sitä vaan miettii nyt, että kuinka "pitäisi" toimia tämän isyyden tunnustamisen kanssa..
 
Jaksamisia RiinuLiinu, teet niinkuin sinusta oikealta tuntuu. Uskon äidinvaiston olevan niin voimakas että se mitä päätät tulee olemaan paras vaihtoehto.

Nyt on enää vähän jäljellä, tai mistä sen tietää kuinka pitkään masussa viihdytään...mut 7viikkoa laskettuun aikaan. Mihin tämä aika on hävinnyt?! Nyt alkaa masu painamaan jo aikalailla, etenkin iltasin. Täytyy varmaan sitä tukivyötä kysyä kun virallisesti ollaan Mäntsälään muutettu...josko täältä saisi lainaan, en viitsisi kuukauden takia uuttakaan hankkia.
 
Voimia RiinuLiinu! Vaikka päätös tuntuu raskaalta niin varmaan kuitenkin parempi tehdä se nyt kuin sitten myöhemmin. Lapselle on kuitenkin aina parempi että lähellä ovat ihmiset rakastavat sitä koko sydämestään ja voivat keskittyä vain siihen eivätkä huolehdi, murehdi ja tappele turhia. Ei sillä niin väliä onko niitä ihmisiä yksi vai kaksi, tärkeintä että vauva voi tuntea olonsa turvalliseksi, rakastetuksi ja maailman tärkeimmäksi asiaksi ainakin jollekin ihmiselle. <3
 
Takaisin
Top