Raskauden viimeinen kolmannes.

Täälläpäin ollaan nyt sitten oltu hissukseen pari päivää ja jo tätä mammaa on alkanut huolettaa.. [&o] Toissapäivänä ja sitä aijempina päivinä pieni oli tosi vilkas ja potki kunnolla ja nyt eilisen ja tämän päivän ..ei minkäänlaista liikettä melkeinpä. Toooodella pieniä,mutta...ääh [:(] Oonko mä nyt tottunut sitten niihin isoihin liikkeisiin ja nyt kun ei tapahdu mitään niin huolettaa..varmaan teilläkin käy näin? [&o] Onko mahdollista,että sillä vauvalla on joku unijakso nyt,että muutaman päivän riehutaan ja sitten muutama päivä nukutaan..? [8|]

Ainiin ja mulla on neuvola 5.päivän päästä...vasta. Tais siis nyt se tuntuu pitkältä,kun on huolissani. Meinasin tänään jo soittaa neuvolaan,että apua.. [:o]
 
Terkut ultrasta [:D]. Tytön tyllerö jakseli hyvin ja laskettu aika aikastu 3. päivällä. Vaikka eipä sillä juuri merkitystä oo, kun vauva voi syntyä 2 viikkoa ennen tai jälkeen.

Vettä oli normisti, sokerit kohdallaan ja vauvan arvioitu syntymäpaino 3,5 kg eli ihan keskikäyrän mukaan. Sokerivauvaa ei siis oo tulossa, mikä tietty tosi kiva. Eipähän tarvi pelätä mitään keisarileikkausta sen takia. Kohtu oli kiinni. Et nyt sit vaa nautitaan loppuraskaudesta.

Kävin kattoos h&m:ltä noita I <3 my dad ja mum-bodeja, mut ei ollu ku niin isoja kokoja 74cm ja suurempia etten sit ostanu ja toi äitiyspaita ei oikeen istunu päälle, ni jätin senkin hyllylle. Löysin kuitenkin itelleni kympillä äitiysleggingsit, mitkä on aivan ihanat päällä (pistin ne heti jalkaan ku tulin kotiin) ja vaaleensinisen neuleen, mikä korostaa ihanasti masua. Vauvallekin löysin tukkapantaa, sukkia ja joitain kesäkuteita.. Kaiken kaikkiaan tosi mukava päivä takana. [:D]
 
vauveli hyvä kun kaikki oli hyvin :) Oon ihan kade,kun teillä joillakii on useamman kerran noita ultrakäyntejä,kun normisti vaan np ja sitten rakenne [8|] mutta viimeistään vissiin sitten kun menee synnyttää niin eikö ne siellä katsele ultralla vielä? Mut sekin vasta silloin...olis kiva nähdä tässä vaiheessa kuitenkin :/

Ne "ilovemum/dad"-vaatteet taitaa olla aika suosittuja,kun isoja kokoja enää jäljellä..ehkä niitä tulee lisää vielä,että kerkeisit saamaan ne [:)]
 
vauveli ai ne muuttaa vielä tässä vaiheessa laskettua aikaa?? Mä olen ollut kokoajan siinä uskossa, että tässä vaiheessa vauvat on niin "yksilöitä" mahassa, että kaikki ei vaan ole enää samoissa mitoissa.. [:-] Ja sulla noinkin pieni ero kun kolme päivää..

Tiiaa kokeile olla kylellään tai selällään ja vähän seurailet liikkeitä. Täälläkin ollaan välillä hiljasia ja ihan selkeitä potkuja ei oo ollu kyllä hetkeen. Enemmän vaan pyllyään heiluttelee tossa navan lähettyvillä ja muljahtelee. Ja joskus tosiaan en tunne pienempiä liikkeitä, mies tuntee käteen mutten minä muuten. Kai sitä on niin tottunut sellasiin pienempiin. Ja meillä ei ainakaan se sokeri auta liikkeiden kanssa. Tää kyllä mytkyää ihan sillon ku itestään tuntuu! [:D]
 
Mulla ne jo ekassa ultrassa 13.viikolla epäili et vauva ois viikon isompi.. Ja nyt sit mittojen mukaan näytti koneelta, et muutaman päivän heittää laskettu aika (ei kuitenkaan viikkoa). Eli aikasemmin saattais syntyä, mut eihän sitä tie koska se vauva ite haluaa ulos tulla. Musta se tietty tuntu kivalta, et on taas kolme päivää lähempänä laskettua aikaa ja siks sen tännekin halusin muuttaa. Neuvolakorttiin ei aikaa kuitenkaan muutettu, koska se tosiaan heittää vaan kolmella päivällä.[:D]
 
Lyydia~  Kiitos neuvosta. Täytyy kohta mennä tohon sohvalle pitkälleen,jos pirpana vaikka vähän heräis [:)]
Nyt kun tässä lattialla olen istunu niin on se vähän tökkinyt tohon navan kohdalle. On ilo silmälle,mutta kyllä sitä odottais niitä parempia ja isompia liikkeitä kuitenkin.
Onneks te olette täällä lohduttamassa ja neuvomassa jos on huolia. <3 [:)]
 
vauveli juu ei kun mä sillä kun itse kävin eilen siellä ultrassa ja kaveri oli viikko kaks päivää pidemmällä saanut saman kokoarvion kun mulla oli eilen. Ja ei siis kummallekaan puhuttu mitään lasketun ajan muuttumisesta. Sillä mä siis pohdin kun eihän vauvat syntyessään ole saman kokoisia, niin miten enää tässä vaiheessa vois koosta sanoa lasketun ajan muuttuvan? Siis että ei kai ne voi sanoa, että sinä päivänä millon käyrien mukaan paino on 3,6 kg(esimerkiksi) on laskettupäivä. Sillonhan 4,5 kilonen ois ollu kuukauden liikaa mahassa.. [:D] Ehkä mä ajattelen liikaa.. [:D] Ja mulla on tapana takertua pikku seikkoihin.. [8|][&o] Sorry.
Mutta sulla oli tosiaan vielä jo noin ajoissa epäilty vauvan olevan pidemmällä.

Tiiaa nauratti, samoja ajatuksia kun mulla. Muakin kun huolettaa muksun liikkeet niin pienestä tuuppauksesta(selkeä siis kuitenkin, mutta pienempi) tulee silti olo, että olikohan se varmasti muksu? [:D] Että sitten ei luota kun niihin liikkeisiin missä maha heiluu ees taas. [:D]
 
Tiiaa - En kovasti huolestuisi, jos tunnet kuitenkin että vauva liikkuu vähän silloin tällöin.
Oma masukki on nyt selvästi myös rauhoittunut, tuntui että ennen oli sellaista jatkuvaa mylläystä mahassa, mutta nyt enemmän hiljaisia jaksoja ja sellaista "sivistynyttä" muljahtelua sitten väliin [:D] Luulisin että on vain tämä tilan ahtaus mikä tekee nyt sen että on pakko olla pienen ihmisen rauhallisemmin siellä kun ei voi enään jalkoja oikoa miten haluaa.

Kiva lukea että kaikki on kunnossa kaikilla. Eipä tarvitse enään kauaa sitä omaa kääröä odotella [:)]. Tapasin reilu viikko sitten työkaverini jolla on la samaan aikaan (joutui vuodelepoon kun oli alkanut jo avautumaan, ja tikkasivat umpeen). Hänelläkin on kaikki mennyt hyvin ja vauva on pysynyt matkassa. Suunniteltiin siinä että täytyy sitten tehdä vauva-treffejä kun saadaan pikkuiset kotiin. Sain häneltä myös ensimmäisen lahjan vauvalle, kolme bodya ja potkupuvun. Tosi kivaa kun on tuttujen joukossa edes muutama kenellä on ihan saman ikäisiä vauvoja!

Meillä lääkärin tarkastus oli eilen. Painoa on tullut 1kg lisää ja normaalit sydänäänet.
Tuntuu välillä että noi tarkastukset on ihan yhtä tyhjän kanssa kun ei edes valituksiin oteta kummoisempaa kantaa... koitin valittaa että työ on käynyt aika rankan tuntuiseksi jo niin siihen sit lekuri vaan että juu ihan varmaan ja tulee olemaan jokaisen tulevankin raskauden kohdalla aina vaan vaikeamman tuntuista kun paikat venyy ja paukkuu helpommin ja enemmän jokaisen kanssa... [8|]
No onneksi ei oo enään mulla kuin kolme 4 vuoron sarjaa ja sit LOMA!!![8D]
 
supernova se on vaan niin tottumiskysymys :) pirpana on niin vauhdikas ollut,ja nyt olen sitten peloissani ollut,kun ei tunnukkaan niin paljoa. Mutta voin selvästi huokaista helpotuksesta,kun nyt tässä illan mittaan pieni on ollut taas hereillä ja tökkinyt äitiä masuun [:)] <3 
 
Jeejee, viime yönä koin elämäni ensimmäisen ilmeisen suonenvedon jalassa. Jalka oli mennyt koukkuun, pohkeessa oli nyrkin kokoinen kipeä kohta, johon auttoi hierominen. 
 
Meil on ollut kans ekast ultrast alkaen kaks laskettua aikaa, eli 4.5 ja 7.5, kuitenkaan kiekon mukaan laskettua ei oo muutettu kun kerran ero on vaan se kolme päivää.

No jah, kotona on lähes sotatila ja vakiintunut käytäntö on nukkua eri huoneissa.. Viimeisin hyökkäys oli eilen illalla, että minä ja lapsi viemme kaikki rahat. Ja muutenkin hänen koko elämä tuntuu olevan pilalla ja paras kuulemma olisi vain vetää naru kaulaan. Mitä tässä sitten teet? Yrität puhua tai olet puhumatta niin toinen on raivon partaalla. Ihme kun on vielä kotona paikat ehjänä.

Uutisia neuvolasta: sf-mitta 30cm ja kaikki muuten ok, mut oma paino pudonnut aika hurjasti ja verenpaine noussut.. En kuitenka saanu siel suutani auki puhuakseni mistään..

Tällaista sitten taas..
 
Lyydia, Ei mua ollenkaan haitannu sun kysymykses lasketun ajan muuttumisesta [:D]. Itekin mietein et viittinkö sitä edes tänne laittaa, mut no korvien välissä se vaan tuntu jotenkin niin kivalta leikkiä ajatuksella, et vaavi syntyykin aiemmin, vaikka tosiaan mistäs sen tietää vaiks menis 3 viikkoa yli, heh hee..[;)]

Appivanhemmat tulee tänään kylään, et tarvii varmaan vähän leipoo jotain. Anoppi kun ei tykkää juoda pelkkää kahvia vaan haluaa aina jotain kastamista kans. Jännättää mitä ne tykkää vauvan vaunuista ja tarvikkeista. He kun lahjottivat rahaa ihan sievosen summan vauvan tarvikkeisiin. Turvakaukaloa ei olla vielä hankittu, kun ens kuussa ois tarkotus vaihtaa autoa farmariin tai vastaavaan pikkuseen mut korkeeseen tila-autoon. Katotaan sit et kuinka uuteen oon varaa ja onks siin tulevassa autossa se isofix-kiinnityssysteemi.

Onks teil muuten ajatuksia autosta. Kellään farmaria tai vastaavaa??? Mahtuuks vaunujen lisäks takakonttiin, myös kassia tai matkalaukkua, jos ny vaik jonkun pienen lomareissun tekee.. Vinkkejä automalleista otetaan vastaan. Uutta ei kuitenkaan aiota hommata, vaan joku sellanen 2002-2005 mallinen, minkä sais kohtuuhintaan. [:D]
 
vauveli no hyvä etten pahastunut. Mulla tosiaan on sellanen muiden mielestä varmaan raivostuttava piirre, että jos en jotain tajua niin jankkaan siitä niin kauan kunnes tajuan.. [8|] Koulussahan tuo oli tietty hyvä piirre. [:D]
Tuosta lasketun muuttamisesta vielä. Kaveri kun odotti kummipoikaa, näytti neuvolan ultra laskettua aikaa 10.6 muistaakseni. He kävivät yksityisellä  nt- ja rakenneultrassa, molemmat näytti lasketuksi ajaksi 20.5. Eivät suostuneet neuvolassa muuttamaan kuitenkaan laskettua aikaa. Kummipoika syntyi 14.6, lääkäri sanoi pojan ihon näyttävän sille, että on tosiaan muutaman viikon yliaikainen. Kiva kun tuossa on ollut jo noin pitkä tuo ero, mutta koska tehty yksityisellä eikä neuvolassa niin eivät suostuneet muuttamaan. No, uloshan se kummipoika silti tuli, mutta eikös liian kauan mahassa oleminen voi olla vaarallistakin?!

Leipomisesta puheenollen, mä innostuin toissailtana. En mokkapaloja kuitenkaan.. [;)] Kinkku-juustosarvia ja ihan sämpylöitä. Nyt on pakkasessa tavaraa. [:)]

Meidän vaunut tuli aamulla, DHL oli ovella. Heräsin ovikelloon, äkkiä kylpytakki päälle ja siristelin kyllä niin unisena silmiä ovella, että mahto lähettiä naurattaa.. [:D] Nyt on murun kärryt kasassakin! Hitsi olin innoissani kun se paketti tönötti tossa eteisessä. Pakkohan se oli heti aukasta ja sain ihan kasattuakin. Runko oli vaan "taitettu kasaan", renkaat vaan tuuppas kiinni ja nosti ratas/koppaosan kiinni. Täytyy ottaa kuva ja laittaa tuonne tarvikekuviin.
 
Ai niin ja autoasia. Ei oo tosiaan noita vaunuja vielä keretty tonne konttiin kokeilemaan.. Meillä on farmari VW Passat. On kai vähän isompi tiloiltaan kun Golf. Tosin meitä kun on kesällä vasta kolme(teitä jo enemmän), niin meillä jää myös sisälle enemmän tilaa kassille. Hyvä minä, meinasin hiukan unohtaa oleellisen. Aloin jo kirjottamaan, että meillähän jää takapenkkikin tyhjäksi..... Missähän minä tai muksu sitten matkustaa?? [:D][:D] Ei sitä hahmota, että meitä on oikeasti kohta kolme. Takapenkillä matkustaa tosiaan sitten joku. Todennäköisesti muksu.
Merkeistä olen hieman huono sanomaan, meillä ei tule kysymykseen kun VW, Audi tai Seat, miehen työpaikasta johtuen. Kaikkia merkkejä meilläkin ollut, ja kaikki on kyllä pelanneet enemmän kun hyvin. Vaikka joskus menisi sukset miehen kanssa ristiinkin, johonkin noihin merkkeihin kallistuisin silti. Seatista on kaikista parhain kokemus hinta-laatu suhteeltaan. Merkkiä ei vaan tunnu ihmiset arvostavan. Volkkari on perusvarma auto mun mielestä. Ulkonäöllisesti ei oli kahta kysymystä, Audin taas tahtoisin, mutta se on kallis.
Meillä noi autot vaihtuu muutenkin aika tiuhaan, isäntä ostaa halvalla auton jossa on esim korissa korjattavaa, korjaa ja myy eteenpäin.
 
Meidän oli pakko vaihtaa autoa viime heinäkuussa. Alkoi edellisessä olla niin paljon laitettavaa (kallista sellaista). Edellinen oli iso farkku ja vaihdettiin sitten pienempään, kun mitäpä me kaksi ihmistä valtavalla farkulla tehtäisiin. Vauva sitten ilmoitti tulostaan syyskuussa [8|] Että nyt on sitten tosi käytännöllinen peli sitä silmällä pitäen. Mutta kun ostimme vauvanvaunut käytettynä kaveriltani, kokeilimme ensin, että ne kanssa mahtuvat automme takakonttiin. Ja mahtuihan ne! Joten ehkä tässä pärjäillään tolla autolla ainakin siihen asti, kunnes jotain hyvää ja sopivan kokoista sattuu eteen sopivaan hintaan. Hienoa kyllä, tässä autossa on myös isofix-kiinnittimet takana joten se on kyllä parempi puoli tässä autossa. Edellisessä ei ollut moisia hienouksia [:D]
Takaovia tästä ei löydy joten se isofix kuulostaa aika tärkeältä ominaisuudelta, ei tartte niin kovasti kyykkiä sporttimallisen matalan auton takapenkille [8D]
Tämmöisellä meillä nyt sitten pitää pärjäillä [:)] plussaa on tietysti se, että tämä on malliltaan yksi minun unelma-autoistani [;)]
Ja jotta kellekään ei jäisi epäselväksi, minä rakastan autoja, varsinkin tehokkaita sellaisia [:D] Oikein naisellinen nainen... [8|] Ja tietokoneet ja hienot kännykät ovat myös tärkeitä, minä olen myös meidän perheen remonttireija [:D][:D]


 
miiuhoo voi huokaus.. Autoja rakastava nainen täällä myös. Teinivuodet meni poikien kanssa tallilla rassaillessa. Ja minähän myös hommasin itselleni Bemarin kortin saatuan(ei ole mitään ihanampaa kun bemarin kutoskoneen ääni...... ), mutta siitä sitten luovuttiin kun oltiin jonkun aikaa miehen kanssa seurusteltu. Alko olla sen verran pikkuvikaa, että miehellä meni järki. Minulla ei tietenkään.. [:D] Miehen kanssa muuten tavattiin autoasioissa.. [;)] Ja tuo ukkohan käy kun nenä päähän mulle, kun autojen kanssa päivät pitkät tuusaa töissä. En ikinä olisi voinut ottaa ukoksi sellasta, joka ei ymmärrä autoista mitään! [:D] Meillä vaan ei tosiaan kannata olla muu joku noista kolmesta merkistä. Mies saa sit kaiken niihin niin halvalla.
Minä en millään nuhapumpulla aja, enkä myöskään ulkonäöllisesti massaan hukkuvalla. Autot kun vaihtuu niin tiuhaan, on siinä hommaa.. Nyt meidän Passat on tosin ihan normi Passatin näköinen, sen piti mennä heti myyntiin kun tuli meille(saatiin halvalla), mutta nyt päätettiin sen meille jäävän. Menossa siis lastutukseen. Ja ulkonäölle saa alkaa tapahtua ja pian. En tarkoita mitään teini-tunigia, vaan simppeliä fiksausta. Merkitöntä maskia, ISOT vanteet(Audissa oli 19", joten sen alle ei kyllä enää kumpikaan lähde.. [:D]), matalaksi, hieman tummat lasit ja mustat muoviosat korin väriseksi.
MUTTA, joku päivä mä vielä Bemarin hommaan taas. Mies tossa jo ehdotteli kyllä välissä 300- sarjan farkkua, joten alkaa sekin ymmärtää hyvän päälle.. [;)]

Autot on meidän perheessä harrastus.
 
Tuntuu melko huimalta erolta tuo, että yksityisellä annetaan LA:ksi 20.5 ja neuvolassa 10.6..eihän siinä mitään ongelmaa ole, jos muksu tulee omia aikojaan ulos ettei tartte alkaa käynnistämään synnytystä..Kumma juttu, etteivät sitte kuitenkaan suostuneet muuttamaan aikaa, jos kerran neuvola itse ei tarjonnu NT- ja rakenneultraa...

Meillä on kolmiovinen Saab ja sillä aijotaan pärjätä, ei ole mitään järkeä ostaa uutta autoa kun tuo vanhakin on maksamatta. Onhan sitä ennenkin perheet pärjänny pienemmillä autoilla, meillä kotona vanhemmat osti farmarin vasta sitten kun kaikki lapset oli muuttanu pois kotoa :D Nykyään vaunuista on tehty niin isoja, että ne vie tilaa..Pitää hankkia suksiboxi katolle jos ei tavarat mahdu sisälle :) Vaikka olis kyllä sellanen farmari audi kyllä nätti ja kivastihan niissä olis tehojaki :D Ehkä sitte sellanen jos ja kun toista odotellaan...
 
miiuhoo: Kuulostaa niin tutulta, ihan kun musta selittäisit :P Minun auto hulluuteni luultavasti johtaa isäni autoharrastuksista ja siitä että olen aina ollut isän tyttö :) Ainut mikä ei sovi minuun on tuon auton merkki, ei jotenkin uppoa ja on tietenkin jotkut mielipiteet ko. merkin ajajista [8|] ainakin miespuolisista näemmä siis. Me ostettiin ukon kanssa farmari viime vuonna kun on kaksi koiraakin, ja yritimme lasta niin koimme parhaaksi ostaa farmari. Entinen auto oli coupe.
 
Rolli juu täällähän ei ole tosiaan tarjottu kun vasta nyt pakon edestä sitten vuoden vaihteen jälkeen nt- ja rakenneultrat. Kaikessa säästetään. Kovasti mekin tuota sillon ihmettelimme, liekö sitten neuvolantäti ei uskonut kaveriani kun kertoi yksityisen arvion lasketusta ajasta. Hehän olisivat sillon mitanneet ihan päin honkia.

Ja muuten, meillä on porukoilla nyt kanssa kaks farkkua kun molemmat lapset ollaan muutettu pois. [;)] Meidän ainaka ei ollut kun sedaneita!
 
Täällä kanssa yksi autohullu mamma. Nautitaan molemmat hyvistä autoista ja saadaan kuulla usein että ei ole mitään järkeä tässä meidän touhussa kun uusia autoja pitää vaihtaa vähän väliä. Mutta se on meidän harrastus! Uudehkoja Audeja (farkkuja) ollaan tähän asti suosittu, nyt haluttiin vaihtaa isoon autoon. Audin Q5 lähti jo melkein tilaukseen, mutta todettiin kuitenkin että liian pieni hintaansa nähden, Q7 olisi taas ollut kokonsa puolesta passeli mutta ei oikein ollut sopivia tarjolla. Päädyttiin nyt sitten vaihtamaan sellaseen tavismerkkiin, mutta on tuokin kyllä oikein ihana <3 Eli nyt alla Ford S-MAX 1.8TDI vm. 2009 ajettu 24tkm, 7 paikkanen ja paaaljon herkkuja ;-)
 
Takaisin
Top