Jaahas, pitkästä aikaa ja Tallinnassa viikonlopun viettäneenä taasen maisemissa. Johan tässä minun äitinikin kerkesi kolme yötä - ja 4 päivää - viettää minun seuranani täällä meillä. Onpa mennyt alkuviikko mukavasti, kun ei ole yksin tarvinnut olla [:)]
Tänään oli meillä taas neuvolakäynti, lääkärin kontrollikäynti. Kolmisen viikkoa edellisestä käynnistä. Vaavi on yhtä alhaalla, kuin viimeksikin. Supistuksia on taas alkanut tulla melko runsaasti päivittäin, olen nyt tehnyt siis muutakin, kuin maannut/istunut sohvalla ja heti se tuntuu kostautuvan. No, kivuttumia ovat. Muutaman kerran on tuntunut pientä vihlontaa tai jotain vastaavaa tuolta ihan alhaalta, jostain häpyluun tuntumasta. Mutta nekin on menneet ohi. Muuten olo on hyvä, mutta mun vasemman puolen selkälihaksia on alkanut jomottaa/särkeä päivittäin. Tuosta jotakuinkin lavan kohdalta tai vähän alta. Heti kun vähän aikaa istuu, alkaa särkeä... [8|] Kävellessä ei mitään, mutta myös joskus vasemmalla kyljellä nukkuessa alkaa särkeä, jolloin pitää vähän ajan päästä vaihtaa kylkeä. Kävinpä Tallinnassa vähän hierottavanakin ja hieroja vain heti ensimmäisenä totesi, että onpas nämä jumissa! Niinpaniin, onhan ne... Tälläkin hetkellä on aika tuskaista istua tässä tietsikan ääressä. Täytynee nyt kokeilla sitten sitä Panadolia, kuten lääkäri ehdotti. Kipugeelejä ei kuulemma saa loppuraskaudesta käyttää sen vaikuttavien aineiden vuoksi. Enpä kyllä tiedä, onko niistä mitään iloakaan [:D]
Sairaslomaakin sain nyt sitten äitiysloman alkuun saakka eli vika päivä on 13.4. Kai tässä nyt sitten tippuu jossain vaiheessa Kelan korvauksille, mitä se nyt sitten käytännössä tarkoittaakaan?
Painoa ei ollut tullut, oli kyllä eri vaaka, mutta itse asiassa se oli 200g alempi, kuin viimeksi eli 69,1kg vaikka herkut onkin viime aikoina maistuneet [;)] Paineet oli 129/71. Hemoglobiinia ei katottu, eikä taaskaan kohdunpohjan korkeutta. Vaavi on pysynyt pää alaspäin siellä, kuten arvelinkin. Kyllä se pylly niin kovasti heiluu tuossa kylkiluissa ja niiden alla [:D] Painoarvio kaverilla 29+5 oli 1576g <3 Vatsanympärysmitta oli vauvalla n. 26cm, pään halkaisija 7,4cm ja reisiluun pituus n. 6cm.
Huvittavaa muuten, kun tietää jo tunnustelemalla, missäpäin yksiötä se vauva majailee milloinkin. [:D][:D] Ihanaa, mä varmaan tönin sitä liikaa mutta kun on niin kiva silitellä sitä! [:)]