Raskauden viimeinen kolmannes.

 Katt_i kylläpä on törppöä käytöstä mieheltäs! [:@] Ja muillakii... Ei ne miehet vaan tajua ollenkaan omaa idioottimaisuuttaan.
Onneks on tämmönen paikka olemassa jossa voi purkaa tuntojaan ja tietää että täällä ymmärretään. [:)] Mulla olis varmaan hajonnu pää jos ei pääsis aina välillä tänne avautumaan. [:)]
 
Voi mokkapaloja... Aah... Oliskohan meillä aineksia jos menis leipomaan... [:)]
 
Mietin tässä kun aamu on ollut valkeena jo kauan, että mahtaakohan tuo vauva vaistota / nähdä, että kevät on tullut? Vai kuuluuko se vaan tähän kasvukauteen...Vauva on hereillä koko ajan, siis KOKO ajan ja mua rupee hermostuttaan sen jatkuvat liikkeet. Maha tuntuu olevan repeemispisteessä ja pienikin liikkuminen saa mahan kasvamaan entisestään. Ainoo hyvä olo on sängys selällään, kun maha levittäytyy sivuille, mut sillonkin mahan pinta kareilee ku joku sielä takoo eestaas. Yöllä heräsin vessaan ni vauva oli isona pallona oikeessa kylessä ja olihan hankalaa ja jokseenkin epätasapainosta kävellä. [:@] 
 
Meilläkin Teuvo on paljon touhukkaampi ja kaiket yötkin mesoaa mahassa jotain... Enpä olekaan ajatellut että keväthän se saattaisi tehdä vauvan niin pirtsakaksi!

Mie jäin tänään "agilityäitiyslomalle". Vaikka olenkin nyt vajaat pari viikkoa kärsinyt kovista liitoskivuista, en vain malttanut olla poissa meidän tän kevään vipoista kisoista. No sen verran järkeä onneksi oli jo ilmoittautuessa, että en mennyt kuin yhden radan. Meillä oli koiran kanssa radalla NIIIIIN hauskaa ja hyvä fiilis että ihan meinasin herkistyä! Kyllä siinä vasta on ihana laji! Tosin maalissa harkitsin konttaamista tai ryömimistä, sattui haaruksiin niin maan perkeleen paljon .... [:@] Onneksi olin varautunut asiaan ja miulla oli mies apuna taluttamassa miut autolle ja se kävi jäähdyttelemässä koiran. Kotona riisui ulkovaatteet ja auttoi sänkyyn. Nyt särkylääkettä ja lepoa pari päivää.

Olettekos jo pakanneet sairaalakassit? Mie olen paperille kirjotellut ylös mitä pitää pakata, ja ajattelin ensi viikolla alkaa kasailla tavaroita jo pikkuhiljaa.
 
Mie ilmoittaudun yhdeksi joka on pakannut sairaalakamppeet jo valmiiksi,vauvalle vaan tosin.:) vaikka eihän tässä mikään hoppu mulla ole vielä,viikkoja kun katsoo,mutta eihän sitä koskaan tiedä jos se päättäis tulla aikasemmin,mutta kyllä täs 10viikkoa vielä on jäljellä,ellei 7-8viikkoa jopa. [8|][:)] Alkaa tulla jo sellain olo,et haluis pienen itselleen jo syleilyyn yms. <3

Täälläpäin ollaan myös pyöriskelty vatsassa siihen tahtiin,että en tiiä mitä se vaistoaa sitten,vaikka alkaako se olla vaan vilkkaampi. [:)] never know.
 
Mua on koko päivän kutittanut vatsaa ja napaa,kun vissii iho vähän venyy. Täytyy varmaan kohta mennä rasvaileen. Tossa vähän aikaa sitten vilkasin masua ja tota napaa,kun se on ihan silee,ei siis ole napakuoppaa enää ollenkaa ja sitten kun on napakorukin joskus ollut,niin mä pelästyin kun se napakorun reikien välissä oleva iho on alkanut verestää,että pelkään et se repeää kun vatsa kasvaa varmasti vielä..[8|] Järkkyy. Toivottavast nyt pysyis iho kasas loppuun asti [:D]
 
Mä olen laittanu kassia vasta Nyytin vaatteiden verran. Ajattelen että ehdin mä vielä [:D].
Pinniskin on petaamatta tulokasta varten, joten olen hyyyyvin hidas [:)].
Kyllä mullakin tuntuu et oi kuin tulisi pian pikkune sylkkyy.. Rymyää masussa ja on pitänyt joitakuita öitä hereillä osittain. Kuppi teetä ja sympatiaa ja takas nukkuun jos voi.
En kyllä ole tuntenut muuta kuin hymyn aihetta vaikka välillä tuntuukin että mua testaillaan rintalastan ja kylkiluidenkin kohalta. Enää jäljellä täst päiväst katsoen 8 viikkoa laskettuun..Jeee [:D].
 
Tänään oli kyllä ihan omituinen olo, aamupäivästä ahdisti koko mahaa ja kylkiä..ei ollu supisuksia, eikä närästystä vaan ihan outoa, oli kyllä niin tympeä olo.. Onneksi olo helpottu kun makoilin vähän, muksu alko sitte möykkäämään niin villisti mahassa että säikähdin että onko sillä nyt joku hätänä. Aattelin sitte, että onko norovirus iskemässä kun sitä on liikenteessä mutta onneksi se "maha-ahdistus" loppu.. Onko kellään muulla ollu vastaavanlaisia tuntemuksia? Onneksi ens viikolla on neuvola niin jos ne siellä tietäs mistä tuommonen vois johtua...

Saatiin hoitopöytäkin kasaan..Pitää huomenna mennä ostelemaan koreja, että saa siistimmin laitettua..Lainapöytähän tuo on ja ei oo todellakaan sellanen minkälaisen ite olisin ostanu, mutta nyt on mentävä sillä mitä on saatu :D Tuntuu, ettei mitenkään fiksusti saa laitettua tavaroita tuohon, kun on vaan 1 vetolaatikko ja sitte on kaappi alhaalla jossa on välilevy..Pitää toukokuussa vielä sisustaa paremmin tuo työhuone, jotta saa jonkun hyllykön laitettua hoitopöydän läheisyyteen. Sais vähän käytännöllisemmäksi "hoitopistettä" :D Mulle on hirmu tärkeää että kaikki löytyy käden ulottuvilta kun alkaa jotain tekemään ja kaikilla tavaroilla on se oma paikkansa..

Sain perjantaina äitiyspakkauksen ja huomasin, miten näppärät ne kestikset siinä on. Mulla olis sitä pul-kangasta valmiina odottamassa inspiraatiota, että vois tehdä niitä kuorivaippoja lisää..olen niitä villaimuja tehny samalla kun katon telkkua, on käsille muuta tekemistä ettei ne ole siellä karkkipussilla. Onneksi vaa'an mukaan ei ole yhtään kiloa tullu lisää tässä 3 vkon aikana, kun viime kuussa tulikin sen edestä :D

 
 
Rolli10: Täällä on ollu aika ajoin jo kauaunkin tommossia, mulla se jotuu varmaan kohdun korkeudesta ja hieman runsaammasta vesimäärästä. Etenkin kun masukki päättää asettua poikkiteloin niin kyllä etenkin kyljissä ahdistaa. Jos mahan "ahdistus" on jonkinlaista turvotusta. Siis nämä ovat mun omia veikkauksia xD Mulla on huomenna neuvola niin pääsee taas kyselemään kaikkea tyhmää :P Ja keskiviikkona synnärin lääkäri tutkii ultralla :)

Tänään taas ollu hengityksen takia vaikea päivä [:(] Saa tehä hirveästi töitä että saa hengitettyä, alkaa ärsyttämään jo. Saa nähä saako yöllä unta [8|]
 
Rolli10
Mulla kyllä aika usein tuntuu semmoista vatsan ahdistusta..ja just kyljissä,tossa vatsan päältä missä polttelee,rinnuksien alla ja sitten tietysti selkäkivut. Ei tarvii kauaa istuu sohvalla ihan normaalissa istuma-asennossa niin jo on yläselkä kipee..semmoinen epämukava olo on. Varmasti jokainen meistä tuntee "maha-ahistusta" jossain raskauden vaiheessa,kun sitää vatsaa alkaa olla.
Ja lepäämällä mullakin lähtee onneksi ahistukset sun muut kivut veks.[:)]
 
Kylkien ahdistus tuttua täälläkin [8|] töissä usein iskee kun oon puoli päivää istunut, samoin syömisen jälkeen. Taitaa vaan alkaa tila olla lopussa ja nahka venyy oikein kunnolla...saas nähdä koska mun napa häviää, ihan varmana tasottuu pois jossain vaiheessa, nyt on ihan pieni kuoppa enää jäljellä [:D]
 
Heh, vastapainoksi sitten.. Mulla ei kylkiä ahdista eikä oikein muutenkaan, pääsen onneksi huomenna ultraan katsomaan ollaanko meillä kasvettu normaalisti... [&:][:(] Huolettaa.
MUTTA, napaa mulla ei oo ollu kuukausiin ja hieman pullahtaneenakin se on ollut varmaan jo pari kk! [:D][:D] Mulla on niin "matala" napa normaalistikin, että siksi kai.
 
Uusimmat neuvola kuulumiset täältä. Virtsassa sokereita, mutta aamulla join mehua, että voi johtua siitä. Perjantaina kuitenkin otetaan uusiksi pissa näyte. Paino viime kerrasta +-0 eli lähtöpainosta se 2kg tullu. Maha on sen sijaan taas ottanu kasvua, jotta pysyy omalla käyrällään sf taulukossa 33,5 [:D] Masukki oli kovasti liikkeella kun yritettiin sykettä mittaa että tulokseksi tuli 130-150. Pää oli alas päin mutta melko korkealla vieläkin tykkää olla [8|] Vois pikku hiljaa alkaa tunkemaan sitä päätä tuonne alaspäin [:)]

Viime yönä sai taas vaan pyöriä sängyssä [:(] Pitää yrittää saada vähän nukuttua, kun on asuntoa käyty kattomassa kahden aikaan [8|]
 
Mul on kans aika-ajoin ahdistava olo kun tuntuu et joku potkii keuhkotkin kasaan... Noo, onneks tietää mistä johtuu! Mut yöt on alkanu oleen kans jo tosi hankalia, ei enää tiedä missä asennos sais nukuttua. Mä nukunkin sit nykyään 2-3 tunnin pätkissä vuorokaudenajasta riippumatta... Olis kyl kiva nukkua "normaalisti" mut tää on tätä nyt sitten. Noh,mut on hyvä syy.

Joo,meil tos mies ilmoitti aamulla että hän voi osallistua lapsen hoitoon sitten, kun kaveri alkaa opettelee kävelee....jahas joo,että niin ajattelit.. Tääl on kans muutenki tota,et nukutaa sohval ja kaikki asiat on aina huonosti (ja vaimo alkaa tuntee itsensä kodinkoneeks joka ei saa väsyä eikä mennä rikki)..
Tääl on jo pidemmän aikaa ollu nii,et mies on enemmän kavereil ku kotona ja mun pitäis jaksaa aina olla kuski. Kavereil on matkaa n30km ja mä en voi siel olla edes mukana joten saisin sit aina mennä muual siks aikaa...tai yleensä mul ehdotetaa et menen takaisin kotiin ja teen ruuan valmiiks ja sit meen yömyöhään hakee hänet kotii.. Ja muuten maataan sohvalla ja odotetaan et ruuat yms tulevat itsestään kävellen nokan eteen..ja likaiset vaatteet kävelevät myös itse alakertaan pyykkiin.. Eli siis todellakin olen täl hetkel kodinkone,en vaimo. Mitään yhteistä ei oo ollu moneen viikkoon. Viimeks kun käytii viikko sit yhdes saunas, nii alko mul puhuu et kui sauna on nii likainen et nyt tarvii kyl heti alkaa harjan kans pesee seinät ja lattiat. siis mun tarvii. Kiitin mukavasta saunaillasta ja lähdin yläkertaan suihkuun.
Nytkin tääl on joka puolel lattial likaisia sukkia ja paitoja.. En tiä, mut mul on ainakin sellai periaate, et pyykit pesen mut aikuinen ihminen vie itse ne pyykit sinne pyykkikoriin. Ja että aikuinen ihminen osaa kyllä tehdä itselleen voileivän ja kaakaon, ei tarvitse olla vinkumas et "tee mulle sitä ja tätä" ja jos/kun en tee ni olkoon sit syömättä. Jep...tässä jotain meiltä.
Ja turha edes uneksia et meil olis lapsen huone jo valmis...sänky on hakematta, hyllyt tekemättä, kaappi viel vääräs huonees, jne. Se, mitä mä pystyn yksin tekee, ni on tehty. Loppu riippuu herrast mut hänel ei ole aikaa koska kaverit tarvii apuu millo missäkin ja se nyt on paljon tärkeämpää.. Täytyy hoitaa ihmissuhteita. Avioliitto sit vissii ei ole sellainen..eikä suhde omaan lapseen.
 
Hylene78, Kurjaa jos mies ei huomioi. Jospa se tilanne siitä vielä rauhottuu ja kun se pirpana syntyy niin ei maha pitääkään näppejään siitä erossa vaan hoitaa yökaudet.. [:D] Toivotaan parasta.

Mulla oli edellisyö aikamoinen.[8|] Ei oo muuten varmaan kolmeen viikkoon supistellu yhtään. Lauantaina oli sit vieraita ja pakostakin sitä tuli häärättyä koko päivä. Kävin kaupassa ja pyyhein pölyjä, pesin ja laskostelin pyykkiä ja sit tietty väänsin ruuat. Mies ja tyttö kyllä autto muuten siivouksessa (pesi lattiat ja wc:n ja ulkoilutti koiran jne..). Mut illan mittaan alko vatta kipuilee sellasta menkkamaista vääntöä alavattalla ja oli jokseenkin paha olo. Melkeinpä oksetti, mut ei mitään silti ulos tullu. No, yöllä alko sit supisteleen ja ku jännitykseltä niitä rupesin laskemaan, ni en tietty nukuttua saanu ko iha pienii pätkii kerralla. Parikytä kertaa supisteli yön aikana, mut herätin mieheni, vasta seittemän aikoihin aamulla. Se tietty kauhisteli, etten ollu aiemmin raaskinu herättää, ja pyys mun oleen sunnuntain ihan levossa. "Kielsi" menemästä aamulla edes suihkuun ja koneelle, ettei vaan synnytys käynnistyisi. No, mä huilein sit kunnolla ja johan taas helpotti. Viime yö meni jo ihan mallikkaasti ja supistukset on vaihteeks tipotiessään. [:)]

Ihmetyttää vaan, et voiks ne noi herkästi tulla. Et ku vähä tekee enempi päivän aikana ni heti kostautuu.. En ny osannu kauheesti varoo, ku oli ihan hyvä olo lauantaina, eikä mitään oireita. Tää päivä meneekin sit kotonurkissa. Keskiviikkona kokoarvio ultrassa ja käydään mun sokereita läpi. Ihan hyviä lukemia ollu, joten sen puoleen ei harmia. Ihana nähä pikkusta taas.. <3
 
Hylene78 Meillä oli yhdessä vaiheessa aika samanlainen tilanne. Pyykit jäi välillä sohvalle notkumaan,minä joudun AINA (Vieläkin) tiskaamaan,Pyykit olen aina pessyt,mutta se onkin mun yksi lempipuuha,mitä en anna ees miehen tehdä. Kerran se oli menos pyykkei laittaa kuivuu niin mä kun huomasin niin karjasin "ÄLÄ KOSKE NIIHIN!!" [:D] sit vaan naurettiin,kun se oli niin hauskan kuulosta. Mutta tosiaan,ennen raskauttakin mä olin myös kuskina hänelle ja en tiiä olisinko mä saanut jäädä minnekkään sen kavereille sen kanssa,mutta ehkä mä ajattelin asian niin,että musta on varmasti muutenkin vaivaa kun se näkee mut kotona 24h. Niin jätin aina suosiolla menemättä,sanoin aina "Mä pilaisin kuitenkin sun iltas taas.." -öhrm..mulla on aina tai oli silloin tapana ruveta motkottamaan jostain asiasta ja sitten häl meni hermot. [&o] Ja joo,sitten ite kävin kotoon nukkuus joskus 11 aikaa ja puhelin soitto tuli aina 3-4 ellei muutaman kerran 6 aikaa aamulla,että "Voitko nyt tulla hakemaan mut täältä..?" -joo...[8|] Kait mä oon sitten jotenkin mielistellyt sitä välillä.
Nyt kun se on siellä armeijassa niin se on muuttunut paljon,kun pääsee vapaille,ei se mene niin useesti kavereiden kanssa juomaan kun mä kuvittelin että tulee tapahtumaan paljon useammin. Tossa meidän vieressä on vähän matkan päässä semmoin pieni baari niin yhteen vkloppuun oltiin tässä kotona miehen,sen kaverin ja kaverin tyttöystävän kanssa,katsottiin lätkää. Mä sitten että "jos se haluutte johonkii baariin mennä niin mie voin kyllä vaikka olla kuskina.." silloin halusin olla pitkästä aikaa. ja sit ehdotin,että "Menkää tohon "onnen päiville" niin mäkin voin tulla mukaan..:)" mut nää ei sitten ollut aikonut mennä ja mieskin siinä sanoi,että "Ei sua viitti ottaa sinne mukaan." Mä sitten vaan,että "Ai enkö saa tulla mukaan. Eihän siellä ole ees paljoa porukkaa kun pieni paikka on?" Mut sitten mies korjasi,että "Eikun ei sua uskalla ottaa sinne,siellä kun on ollu niitä puukotuksii.." -Kaksin kappaleinkin siinä tiskillä on puukotettu,niin kai mies sitten halus suojella minua,että jos mulle sattuis jotain. Ja ison mahan kanssa siellä pyörisin niin ymmärrän ihan hyvin. Mä vaan luulin,että mies ei halua mua sinne jonkun muun asian takia.. [8|] Mutta ikinä en oo joutunu onneks sille mitään leipii tai muuta ruokaa kantaa,että itse on ottanut.

Harmi,että joudut kokemaan tuommosta. Enskerralla sanot sille jos se pyytää leipää tai jtn niin "Hae ite leipäs. En mä ole sun palvelija! Mulla on muutenkin rankkaa,niin et sä voi juoksuttaa mua paikasta toiseen." [>:]
Koita pärjäillä.
Anteeksi oma napa-tarina,mutta kerroin kun itsellä oli vähän samanlaista viime vuoden puolella.
 
Neuvolassa käyty täälläkin, tänään 30+3. Jouduin kävelemään sinne, ei sinne ole kun 2,5km mutta 2km liikaa.. Heti 500m jälkeen alkoi supistaa. Hirmu hiljasella lyllerryksellä pääsin perille. Ja kaverille soitin niin se toi mut sit kotiin.

RR 116/68
Hemppa 129
Muksun syke 136
Pissaa varten sain pari stickiä kotiin, oli vaan pakko ennen sinne lähtöä käydä kotona vessassa.
Sf 27, tismalleen keskikäyrällä
Painoa +500g/vko(yht. 6-7kg koko aikana), kerkesin sitäkin jo stressata kun pelkään ettei tuolla ole kasvettu, onneksi on noussut. Kaipa siellä on kun en muuten huomaa mihin tuota niin olisi tullut. Omat farkut menee edelleen jalkaan. Paitsi ei mee tietty kii, siinä on sellanen hiuslenkki viritys.. [:D] Turvotusta sanoi olevan ehkä vähän kasvoissa, itse en ole huomannut. Voihan sitä olla, tai sit täällä ollaan kyllä koko eilinen itketty riitojen takia, joten voi kai johtua siitäkin. Tädiltä kysyin, että onko mahassa ihan normaalin kokoinen, sanoi ettei osaa sanoa.. Mutta lapsiveden määrästä käski kysyä huomenna siellä ultrassa.. [:-][:(] Uusi huolenaihe. Eikös tuo voisi vaikuttaa liikkeiden tuntemiseen jos lapsivettä on siellä liian vähän(niin päin täti meinasi).. ? Että siksi en niin tuntisi? Onneksi se ultra on jo huomenna, ettei tartte pidempään stressata.
 
Lyydia~: Melkein samiksia ollaan. viikot täsmää ja molemmilla oli tänää neuvola. Ultrakin heittää vaan päivällä, mulla on keskiviikkona [:)] Tosin mulla on vettä ehkä vähän liikaa kun liian vähän [8|] Onks teillä joku aika kauan pitää olla pissaamatta? Kyllä kait mäkin kerran jotenkin ajatuksissani kävin just ennen pissalla, mutta kävin antaa pienet lirut sit ajan loppu puolella. Eihän siihen sticksaamiseen tarvitse kuin vähän sinne kupin pohjalle.
 
Inxu hauskastipa samoina päivinä mennään.. [:)] Seuraavan ajan sain 24.3. Nyt alkaa tihenemään.. [:-]
Mä menin urpona lukemaan kaikkea, et mihin vähäinen lapsiveden määrä voi viitata.. [&o][:(] Ei ois pitänyt. Hirvee stressi. Tosin mä olen TOSI huono juomaan vettä ja muutenkin. Jossain väläyteltiin senkin olevan osasyynä.. Toivottavasti huomenna selkiäis tilanne.
 
Niin ja siis, en mä tiedä onko se niin tarkka se aika, mutta meillä neuvolan vessan seinällä lukee kyllä joku aikaraja.. No, ei mullakaan aina oo kovin kauaa kun oon viimeks käynyt, mutta nyt en ois saanut kyllä mitään.
Mun ei muutenkaan oo tarvinnut nyt moneen yöhönkään käydä vessassa kertaakaan kun tähän saakka oon käyny kyllä kerran. Liekö mä kuivun kun juon niin huonosti... [:-][&o]
Hain heti tuopillisen vettä tohon ja otan nyt tavotteeks pari kertaa päivässä sen täyttää..
 
Takaisin
Top