Raskauden viimeinen kolmannes.

Täällä nukutaan kanssa to-del-la huonosti... Viime yönä heräsin 01.30 enkä sen jälkeen juurikaan nukkunut. Selkä on aivan pirun kipeä, itkeä tihrusin koko yön silmäni turvoksiin. Aamulla odotin että mies herää 7.30, jonka jälkeen hän auttoi miut sängystä ylös. Vasen käsi oli puolisen tuntia "halvaantunut" koska olin tuntikausia maannut sen päällä kykenemättä liikkumaan. Kun sitten vihdoin pitkän yön jälkeen pääsin jaloittelemaan ja ottamaan särkylääkettä, alkoi olo jo parantua.

Noihin kestovaippoihin; mie olen tilaillut muutamia ihania vaippoja huutonetistä, samoin saan kaverilta ostettuaa heille pieneksi jääneitä aivan upeita tsi pulleja kokoa NB! Huutonetistä tilaisin myös ison läjän imuja taskuvaippoihin ja vaippakankaita tilaan tänään niin pääsen pistämään vaippatehdasta pystyyn[:)]
 
Inxu
Minä sain viime viikolla äitiyspakkauksen joka oli vuoden 2009 mallia.
Nettisivuilla näytti vielä lukevan että jakavat vuoden 2009 pakkausta.
Minusta se oli kovin nätti pakkaus kaikenkaikkiaan.

Meillä isäntä sai torstaina inspiksen tehdä mokkapaloja joten niillä herkuteltu viikonloppuna. Nam, ne oli hyviä.
Itse en oikein diggaile ruoanlaitosta ja kokkaamisesta mutta meinaan kyllä opetella.
 
Toi on tarttuvaa toi mokkapalahimo. Oikeen vesi tuli kieleen.. Pakko lähtee itekin tästä leipomaan vähän päiväkahveen kanssa. Ne on kyl niiiiin hyviä. Sain veljeltäni pari vuotta sitten hieman erilaisen reseptin tohon kyseiseen mokkaplaan, joka puolestaan sai sen kokkikoulusta. Sen jälkeen onkin tullu melkein vallan tehtyä sitä. Siinä jää toi päällinen aika pehmoseksi toisin ku tomusokeri-kuorrutteessa ja pysyy "freessinä" useemmankin päivän, ellei kaikkee saa heti tuhottua alas.[:D]

Tässä teillekin ohje, jos joku haluaa kokeilla:

Pellillinen mokkapaloja

  • 3munaa
  • 4 1/2dl sokeria
  • 2 1/2dl maitoa (1/2dl voit korvata halutessasi kahvilla)
  • 100g voisulaa
  • 4 1/2dl vehnäjauhoja
  • 3tl leivinjauhetta
  • 1 1/2rkl vanilliinisokeria
  • (2 1/2rkl kaakaota)
Muna ja sokeri vaahdoksi. Sit vaa loput aineet sekasin ja uunipellille leivinpaperin päälle. Paista +225´c,  keskellä uunia, n.10-15min.

Anna pohjan jäähtyä hyvin, ennen ku levität päällisen.

  • 150g voita
  • 3dl kermaa t. maitoa
  • 1 1/2dl sokeria
  • 2rkl kaakaota
  • n.1/2dl vehnäjäuhoja (lisää hiljakseen vähitellen, kunnes paksuuntuu sopivaksi)
Lado kaikki aineet järjestyksessä kattilaan. Lämmitä, kunnes seos alkaa kuplia ja sakenee. Älä anna kiehua.

Päälle kookoshiutaleita, rakeita, mantelilastuja, mantelirouhetta tai mitä ny kukin ite haluaa. [:D]

Namia.. Tota nyt sit vääntämään heti.[;)]
 
Oi että tuo ohje näyttää hyvältä, nami... pitänee kai alkaa testailemaan tässä illan mittaan.

Piti hakea rautalisää apteekista, kun tuntuu ettei 10h yöunet riitä nykyään. En hoksannu viime kerralla neuvolatätille sanoa, että mittaa hb:n ja eipä sitä ole joulun jälkeen kertaakaan mitattu..sillon oli 129.. Sokerirasitustesti oli perjantaina ja tulokset oli hyvät :) Paastovs oli 4.4, 1 h jälkeen 6.2 ja 2h jälkeen 5.2
Pirun tylsää siellä oli odotella seuraavaa piikitystä, vaikka lukemista otin mukaan.. Väsytti kyllä kun piti olla jo klo 7 jälkeen labrassa..

Netin mukaan meille oli viime viikolla tehty päätös äitiyspakkauksesta, nyt vaan odotellaan millon sen sais hakea kotio..aattelin väkertää miehelle ns. isyyspakkauksen, jossa olis jotakin miehelle ja vauvalle. Pipityynyn tilasin netistä ja peltorit vois hankkia vauvalle valmiiksi, koska niitä kuitenni tulee joskus tarvitsemaan jos vauva osallistuu isukin harrastuksiin. Sitte aattelin ommella isukille bokserit ja vauvalle vaipat samasta kankaasta :) Ei mitään turhanpäiväsiä, kuten jotkut on "pyykkipoikia ja suojalaseja" hankkineet että isä voi käyttää niitä vaipanvaihdossa...Sellasia käyttöjuttuja, joista olis isukille ja vauvalle iloa ja hyötyä tulevaisuuden varalle (satukirjan, kylpyleluja, jne..). Huumorimielellä kuitenni [:D]

Jollain sivustolla oli myytävänä esim. bodeja jossa luki "vaarin veijari" tai "mummin muru", hauska idea mutta tyyriitä vaatteita: body pelkästään 18 euroa, huh. H&M:ltä saa melkein 3 bodyä samaan hintaan...sitte voi kirjottaa kangastussilla tekstin :)

Kaverin kanssa just juttelin kestovaipoista ja se kehu, että harsot on hirmu hyviä taskuvaippoihin kun ne taittelee..mutta sano sitte, ettei ainakaan heillä taskuvaipat ollu hyviä kun muksut oli pieniä. Muksu kun nukkuu kyljellään, niin ne ei ole kovin pitäviä... Mutta vaikea itellä sanoa juuta taikka jaata, kun ei aikaisempaa kokemusta ole mutta hyvä kuulla kokemuksia mikä on ollut hyvä ja mikä huono. Joten on hyvä, että kaveripiirissä on näitä joilla on kokemusta. Voipi sitte konsultoida...

Jee, tällä viikolla haetaan hoitopöytä :) saapi laitettua sitte nuo ipanan vaatteet pois pyörimästä. 3 kk päästä saattaa käyttäjä olla jo maailmassa, onse aika menny nopsaan loppujenlopuksi...
 
Mä sain 2009 pakkauksen viime viikolla. Viikon verran odottelin sitä päätöksen tulon jälkeen [:)] Oli kyllä ihania juttuja! Nyt pitää vaan odotella muuton yli et pääsen pesemään ja laittamaan kaiken paikalleen ja järjestykseen. Suurimman osan kerkesin jo pestä, pitää vaan pakata puhtaaseen ja tiiviiseen laatikkoon ettei tarttis uudestaan käyttää koneen kautta...
 
Hoitopöydän maalasin viikonloppuna muun "pintarempan" ohessa, nyt sopii väreiltään uuteen lastenhuoneeseen [:D] Mäkin olen ajatellut jonkinlaisen isyyspakkauksen kasaamista...mut saa nähdä ehdinkö sellaista värkätä kun tuo muutto tuli tuohon väliin...ja oman aikani saan siellä puuhastella että on kaikki kunnossa sitten uudessa kodissa.
 
miuhoo mulle sanoi neuvolassa, että siitä tietää onko masusta nouseva möykky peppu kun sitä vähän tuuppaa. Jos alkaa pyöriä / heilua alla, on pyllypuoli. Päätä ei samalla tavalla liikuttele.
 
Hedelmöitys tapahtui noin: 29.8.2009 Sydän alkaa lyödä: 23.9.2009 Alkio alkaa liikkua: 17.10.2009 Alkiosta tulee sikiö: 24.10.2009 Kaikki sisäelimet muodostuneet: 24.10.2009 Keskenmenon riski pienenee: 7.11.2009 Ultraääni: 7.11.2009 Pahoinvointi vähenee: 14.11.2009 Sukupuoli mahdollista selvittää (ei näy vielä ultrassa): 21.11.2009 Sikiö nielee ja pissaa: 5.12.2009 Sikiön liikkeet tuntuvat: 19.12.2009 Sikiölle kehittyy unirytmi: 2.1.2010 Sikiö alkaa kuulla: 23.1.2010 90% mahdollisuus selvitä jos lapsi syntyy: 20.2.2010 Monet sikiöt asettuvat pää alaspäin: 27.3.2010 Äitiysloma alkaa: 17.4.2010 Laskettu aika: 22.5.2010

[:)]
 
Mulla on vissiin päivää aikaisemmat lukemat noissa. Teillä laskettu aika näköjään vaan päivän myöhemmin [:)] Se on sitten eriasia koska tämä riehuja päättää tulla maailmaan. 
 
Nyt tuli vauveli pahaan saumaan toi sun mokkapalaohje, kun just aloitin herkkulakon! [:@] Ihan pakko oli tulostaa ohje kumminkin, jos vaikka pääsisin sitä jossain vaiheessa jollakin verukkeella silti kokeilemaan [:D] Miehellä on loppukuusta pari koko viikonlopun mittaista reissua poikaporukalla, jos vaika sitten silloin tekisin "salaa" itselleni pellillisen herkkuja [:D] *hih* kuulostaapas järkevältä...[8|] [:D]
 
Mä olen kanssa tota isyyspakkausta miettinyt, että pienimuotoisen sellaisen voisin kyllä väsäillä miehelle! Tuntuisi hänestäkin sitten siltä että on otettu huomioon! Ja isille ja vaaville on tiedossa jo kesälle ainakin yksi yhteinen päivä ja yö, kun tämä mamma suuntaa heinäkuun lopulla Pinkin konserttiin Helsinkiin ja aikoo siellä olla yötä [:D] naureskelin tossa vaan jo itsekseni että mulla on varmaan hyvät varustukset hippakassissa - rintapumppu ainakin on varmaan pakko ottaa mukaan jos maitoa normaalisti tulee - pumppaa sit siellä kaisaniemenpuistossa jossain pusikossa ettei tiisit räjähdä [:D] [:D] [:D] mahtaa tulla mielenkiintoinen reissu *heh*
 
Tirri et ois kertonut tota Pinkin juttua, mie olen nyt vihreä kateudesta!!! Meillä ei suostuttu siihen että oisin päässyt konserttiin ja isi ois jäänyt Teuvon kanssa kotia [:@] Mutta kerkesin jo miettiä itse asiassa eilen että jos oltais lähdetty Hesaan koko meidän perhe + vanhempani, niin Teuvo olis voinut olla mummon&papan kanssa sen aikaa kun äiti ja isi ois käyneet konsertissa... Ei ihan vielä saanut innostunutta vastaanottoa, mutta selvästi mietintämyssyyn lähti (mieskin on nimittäin Pinkin fani)!
 
Minä tein isyyspakkauksen ja oli kyllä iloinen vastaanotto sille! Päällystin pahvilaatikon ja kirjoitin päälle isolla "ISYYSPAKKAUS 2010" ja sisälle tein tälläisen lapun:
 
 
ISYYSPAKKAUS 2010
 
SISÄLTÖ:
 
-         SUPERISILLE SUPERISI T-PAITA  -> PITÄÄHÄN SUPERSANKARILLA OLLA SUPERSANKARIN ASU
-         TUTTI -> VOIDAAN KÄYTTÄÄ TARVITTAESSA ÄÄNENVAIMENTIMENA
-         KORVATULPAT -> JOS ÄÄNENVAIMENNIN EI TOIMI
-         HENGITYSSUOJAIMET -> VAIPANVAIHTOA VARTEN, ETTEI ISI PYÖRRY HAJUUN
-         PUHDISTUSPYYHKEITÄ -> NÄILLÄ VOIPI SITTEN VAUVAA PUTSATA, MIKSEI NIITÄ PUKLUTAHROJA ISISTÄKIN
-         TUTTIPULLO -> JOS NÄLKÄ YLLÄTTÄÄ JA ÄITIN TISSIT EI OLE LÄHELLÄ
-         ÄIDINMAIDON KORVIKKEET -> KTS. EDELLINEN KOHTA
-         KYLPYLELU -> ISIN JA POJAN YHTEISIIN KYLPYHETKIIN
-         ILTASATUKIRJA -> ISIN JA POJAN YHTEISIIN NUKKUMAANKÄYNTI HETKIIN
-         ISÄN KÄSIKIRJA -> KAIKKIEN ISIEN ”RAAMATTU”
-         TULITIKUT -> JOTTA VÄSYNEET SILMÄT PYSYVÄT TARVITTAESSA AUKI
-         NUUDELEITA, TONNIKALAA, TÖLKKILIHAPULLIA -> KUIVAMUONAA ISILLE, JOS ÄITI ON LIIAN VÄSYNYT TEKEMÄÄN RUOKAA
-         SUKLAATA -> JOS ISIN TÄYTYY LEPYTELLÄ KIUKKUISTA TAI VÄSYNYTTÄ ÄITIÄ
-         SIIDERI, JUUSTONAKSUT, IFA-PASTILLIT -> NAUTISKELTAVAKSI KUN ON OMAA AIKAA ILLALLA HETKONEN, KUNNES TAAS VAUVA HERÄÄ
-         LEFFALIPUT x 2 -> JOS KÄY HYVÄ TUURI JA SAATTE ÄIDIN KANSSA VAPAAILLAN
-         KONDOMIT -> KTS. EDELLINEN KOHTA, JA JOS HYVÄ TUURI JATKUU VIELÄ KOTIIN PALATTUAKIN
 
Onnea tulevalle isukille ja voimia tuleviin koitoksiin.
RAKASTAN SINUA!!!
 
 
EevaLiisa, meillä mies lähtee ACDC:n konserttiin kesäkuun alussa, niin että en edes kysynyt hänen mielipidettään tästä Pinkin keikasta! Ilmoitin vaan että liput on ja mie mään [:D] 
 
Tirri: ai säkin oot tulossa katsomaan pink:iä. Mun äiti halus sinne keikalle, se on sen syntymäpäivänä niin ilmoitin ukolle että ollaan menossa :) Viimeks jäi pink näkemättä vaikka kovasti olin menossa niin josko tällä kertaa sitten. Ukko voi voi viettää vauva päivän vaikka mun iskän kanssa sitten xD

Pakko oli tänne tulle kertomaan, kun oli tänään taas mitä kamalin yö [:(] Joskus kolmen aikaan herään kun tuohon kylkeen koskee vähän. Siis ei kylkiluihin vaan johonkin ihan ihme kohtaan [8|] Käännän kylkeä toivoen että helpottais niin tulee se sama kohta todella kipeäksi, ei pysty mihinkään suuntaan kääntymään tai tekemään mitään. Kyllä oli itku lähellä siinä. No hetken päästä saan itseni juuri ja juuri konttaus asentoon, missä kipu alkaa helpottamaan, mutta kyllä oli hirveetä. En viittinu ukkoa herättää kun se kuitenkin töihinkin joutuu menemään, vaikka aamulla sanokin että olisit herättäny [:D]
 
Näyttipäs mukavalta tuo isyyspaketin sisältö EevaLiisa. Tarttee varmaan ottaa vähä osviittaa ja itekin kyhätä jotain tulevalle isukille ;)

Aamulla olin neuvolassa ja hyvinhän se vauveli jaksoi. Vauvan syke oli 141 ja verenpaine, sokerit, virtsa - kaikki kunnossa. Sf-mitta oli venahtanut 28cm. [;)] Painoa oli tullu 200g viimesen kolmen viikon aikana. Mut alkutilanteesta oon vielä reilut 4kg miinuksella, mikä on tosi hyvä juttu. Neuvolantäti oli mielissään, ettei paino oo vieläkään lähteny pahemmin nousuun ja toivo et saisin pidettyä itteni ruodussa myös imetyksen aikana ja karistaisin ylikilot kokonaan pois. Sitä tässä itekin toivon. Ois se hienoo mahtuu 38 kokosiin vaatteisiin vielä joku kaunis päivä.[:)]

Lunta tupruttaa, mut onneks siel on aikas lämmin ilma. Kevättä on jo ihan selkeesti rinnassa. [;)] Mukavat päivät teille kaikille.
 
Meiti isyyspakkaus o lahjapaketissa ja siin si nätti lappu "Maailman parhaimmalle isälle" !
Sielt löytyy kaikee iskä, isi aiheista käytännöllistä juttua [:D].

Mulla kylkiongelmaa ollu vasemmalla puolella. Varmaan tuo Nyytti vaikuttaa sillä puolella tähänasti köllötelleenä että on kipeämpi.
 
Mulla on alkanu taas ahistaan oikeeta kylkee aika ajoin. Yleensä tyyppi monottelee sinne oikealle, mutta en tiiä punkeeko sit välillä takapuoltaan sille puolen vai mitä. Tuntuu kuitenkin siltä että koko kylki räjähtää ihan just [:@]
 
Oijoi,nyt taas tuntuu kuukautiskipujen lailla jomotusta alavatsassa ja vähän selässä..ja tuntuu kokoajan että jotain vuotaa housuihin,mutta kun kävin äsken vessassa niin valkovuotoahan sieltä tulee,mutta kuuluuko sitä tulla entistä enemmän mitä pidemmälle mennää? [8|]
Oon peloissani. Tietysti mulla tulee mieleen,että nää on näitä vatsan kasvukipuja,mutta toisaalta olen kyllä peloissani.. [&o] Ehkä tämä on ihan normaalia..?
Ja kyllähän tää meidän pirpana taas liikkuu paljon tällä hetkellä tuolla massussa ja puskee itseään taas napaa kohti..voisikohan vauvan liikkeet aiheuttaa jomotusta ja valkovuodon eritystä..? [&:]

Kertokaa huolissaan olevalle,jos joku tietää..[&o]
 
En tiedä onko normaalia, mutta täälläkin on valkvuodon määrä kyllä lisääntynyt ja vaavi puskee millon mistäkin :)
 
Kait sitä valkovuotoa sitten tulee enemmän,mutta toisaalta mulla on kyllä vatsa ollut pitkään sellain et kasvu olis jämähtänyt ja nyt kun olen lähellä viikkoa 30 niin alkais sitten kasvamaan kunnolla. Tässä vaiheessahan vauva kasvaa kovaa vauhtia,niin kyllä kai tää sitä on..
 
Juuh.. voi sitä perkleen valkovuotoa vähän väliä [8|] Raivostuttavaa kun oikein tuntuu että NYT! Ja sitten vessaan[&:] Tuntunut viime viikkojen aikana lisääntyneen.

Täytyypä nyt ihan tosissaan tehdä tuollainen isyyspakkaus, varsinkin kun nyt tuntuu olevan hyvä hetki tuollaiselle lahjalle, kun viime viikonloppuisen kriisipalaverin jälkeen on ollut tosi ihanaa miehen kanssa Kyllä se oli hyvä putsata ilmapiiriä pitkästä aikaa. En ole nyt itsekään ollut kärttyinen tässä pariin päivään vaan oikein hyvällä tuulella [:)]
Kiitoksia vaan EevaLiisalle hyvästä sisältöideasta, täytyy hieman lainata sieltä osia [;)]
 
Takaisin
Top