Meillä on torstaina taas neuvola+lääkärikäynti, ja tämä tapahtuu uudella , mutta pienemmällä paikkakunnalla. Eihän siinä mitään, mutta eniten minua pelottaa, se miten monessa paikassa puntarit voi näyttää painoksi kahdenkin kilon eroja. Minusta on jotenkin aivan älytöntä, miten erilaisiin tilastoihin verrataan yhden odottavan äidit painomuutokset, ja sitten keskustellaan siitä, miten on ns. mahdollista että paino on noussut tuolla aikavälillä sen verran.
Nyt kun on vielä joulukin tulossa, ja kaikkea ihanaa mässäiltävää on, niin pitää kauhulla jo odottaa mitä puntarit lukemat näyttää ensi vuoden puolella. En itse omasta mielestäni näytä kovinkaan lihoneelta, ehkä turvotusta enemmänkin. Ja liikun kuitenkin päivittäin ainakin puolen tunnnin kävelylenkkejä, jos vointi vaan sallii. :)
Meillä edellisillä neuvolakäynneillä neuvolatäti on painottanut liikunnan tärkeyttä raskauden aikana, ja olen joka kerta sanonut että harrastan liikuntaa, niin tuntuu kuin hän ei koskaan uskoisi sitä. Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Olen itse 19 vuotias, että vaikuttaakohan ikä jotenkin siihen, että kun nykyään puhutaan ettei nuoret harrasta liikuntaa, vaan surffailevat netissä...