Raskauden ajan painonnousu..

Mulla on nyt 20+2 ja painoa tullut 5,3 kiloa. Vaikka se tuntuu itestä paljolta, niin oon samaa mieltä mitä muut on mun ulkomuodosta sanoneet, että eipä se näy muualla kuin mahassa. :)
 
Mulla on tällä hetkellä tullut alkupainoon 300g lisää. Esikoista odottaessa painoa oli tässä vaiheessa tullut se nelisen kiloa. Pieni ero... mistä lie johtuu. En oo noudattanut mitään ruokavaliota ja syön myös herkkuja. Samalla tavalla elän kuin esikkoa odottaessa. Erikoista...
 
Tässä vaiheessa, vko 21 menossa ja on tullu sellaset vähän päälle viitisen kiloo. En oo vielä ylittäny sitä painoa mikä oli edellisen raskauden alkupaino, joten oon tyytyväinen siihen. Maha pönöttää kyl jo reippaasti, ei epäilystäkään siitä et olis muuten vaan läski =D Mut nyt alkaa olee liikunnan kans pakk rajoittaa, supistelee ankarasti, nin pitää nyt sit kattoo kans tota kaloripuolta, ettei lähde ihan vanttuusta tää hyvä alkupuolisko. 
 
Hei. Mulla viikkoja pian 17, painoa tullut noin 5kg. Lähtö paino normaali. Painonnousun syynä hirveä ahmiminen ensimmäisen kolmanneksen aikana, kun sillä sai pahanolon katoamaan hetkeksi (tosi järkevä tapa, mutta tunteella tehty...). Ensimmäisen lapsen kanssa painoa tuli reilut 10kg ja keskimmäisen kanssa vain 7kg. Tosin keskimmäisessä raskaudessa olin tosi tiukkana itselleni. Maha on kyllä valtava verrattuna aikaisempiin raskauksiin tässä vaiheessa, johtuuko painonnoususta, aikaisempien raskauksien "löystyttämästä" kropasta, lapsiveden määrästä vai mistä lie... Ei tuota pitäisi painoa stressata, mutta kyllä se nousu mielessä kummittelee...
 
Mulla tullut nyt 600g lisää plussauksesta.
Oon ihan hyvillä mielin.
Elopainoa on kuitenkin vähän ylimäräästä ja edellisessä raskaudessa tuli joku 7-8kg. Lähtöpaino oli nyt kilon enemmän, ku viime kerralla, mut helppo kuitenkin vähän seurata mennäänkö samalla tavalla eteenpäin painon kanssa.
 
18+6 menossa ja miulla tuli aluksi n.2kiloa painoa mutta viimeksi neuvolassa punnatessa paino oli tippunut kilon verran.. Kyselyä tuli että syönkö jne. Mutta ei tuomittu eikä mitään, niinkuin olen jollain kuullut käyneen että kauhiaa saarnaa saa kun paino nousee liikaa tai ei nouse tarpeeksi.. itsellä muutama kilo liikaa muutenkin, niin en jaksa huolestua eikä neuvvolatätikään viellä.. oksentelin kyllä aika rajusti ja edelleen oksennan miltei päivittäin kerran kun en vaan enää pysty pitämään ellotusta sisälläni.. nyt on 2 päivää oksentamatta (koputtaa puuta) että joskos tästä pikkuhiljaa pahainen olo antaisi periksi.. kotona vaaka näyttää samaa lukemaa.. heittelee puolella kilolla suuntaan ja toiseen.. tavallansa olenkin ihan tyytyväinen ettei painoa ole tullutkaan, kun tätä painoa muutenkin on hieman.  Asia olisi kai eri jos olisin ihan langanlaiha.. 
 
Minulla on kaksoset tulossa nyt rv: 21+2 menossa ja tähän mennessä painoa tullut 4,5kiloa, rinnat kasvaneet b:stä e:hen lähtöpainoni oli 56,7kg ja pituutta 162cm, että suht normi painoinen olin. :)
 
Mulla lähtöpaino oli 56kg ja nyt olen 60kg ja rv 16+5.
Kyllä itse ainakin huomaa, että maha alkaa näkyä...
 
Lueskelin haikeena teidän muiden painoja...teillähän on ihanteellisia lähtöpainoja! Itsellä melkein 10kg liikaa jo lähdössä, eikä yhtään auta et oon suoraan sanottuna pata laiska lähtemään mihinkään liikkumaan! Nyt sitten tietenki ahdistaa ja masentaa ja ja ja, eikä nuita kiloja ole ku 4 lisää (18+5), mut uhkaavaa vauhtia ne tuntuu kertyvän.
Neuvolatäti käski jo kattoa telkkaria lattialla istuen, että edes jotku lihakset joutuu töihin. Olen toiminut lähihoitajana vuodeosastolla, joten siinä yksi syy, etten tosiaan jaksa liikkua mihnkään päivittäisen kävelyn jälkeen. No nyt sitten ilokseni voin todeta, että ilmeisesti issias jo NYT vaivaa...että tällaista oih niin ihanaa ja KAUAN odottettua autuasta raskausaikaa täällä.
Pahoittelen jo nyt marinaani...voishan tuo olla pahemminki, mut tosiaan tuo takalisto ei paljoa salli tuota kävelyä, niin en kyllä tiiä, mitä hittoa mie tekisin...
 
Itse tosiaan olen lähtökohtaisesti ylipainoinen varmaan tuon 25 kg verran omaan pituuteeni nähden. Tosin en ymmärrä, missä kaikki tuo ihra sitten on, mutta sitä mieltä terveydenhuollon BMI on. Ekassa neuvolakäynnillä rv 9 olleeseen kilomäärään painoni on laskenut yhteensä 3,9kg. Eilen rv 19 olin neuvolassa. Syön useammin päivän aikana, mutta annoskokoa ajatellen pienempi riittää/maistuu. Liikunta jäi jonnekin rv 16 asti täysin pois jatkuvan oksetusolon vuoksi ja ulkoilma tuntui myrkyltä.
 
On tää "järkyttävää"... Punnituksessa olin ennen rakenneultraa tänään ja huh huh, nyt jo tullut lähtöpainoon n. 8 kiloa lisää. Ei kyllä naurata, mutta tiedän myös sen, että läskistä tämä ei kaikki johdu, kun tuota turvotusta on tullut jo nyt jonkin verran. Hirvittää vaan se ns. loppupaino, riittääköhän se 20 kilon painon tulo ensinkään tässä odotuksessa...
 
21+5 ja +3.6 kg eli ihan maltillisesti.
Saapa nähdä millä tahdilla nousee jatkossa. Esikoisesta painoa alkoi tulla juurikin näiltä viikoilta alkaen. Nyt olen sairaslomalla ohjeella lepoa, ei saa hengästyä... Pitää todella miettiä mitä suuhunsa pistää!!
 
Rv 20 ja sellaiset 5 kg tullut painoa lähtötilanteesta... Tää syyskausi saa jostain syystä herkuttelemaan.... Vaikka mun ruokahalu oli kyllä alkuviikkoina loputonkin...! Onneksi liikuttuakin tulee!
Esikoista odottaessa paino nousi maltillisemmin, mutta joulu "korjasi" sen...
Onneksi siitä ei jäänyt pudottamattomia kiloja!
 
Mä olen normaalipainon yläpäässä ja nyt rv 22+4 on painoa tullut lisää 3,5 kg (neuvolan mukaan 3,9 kg). Pitää vissiin katsoa syömisiään tarkemmin, kun makea maistuu taas. Alussa makeanhimo pysyi kauan poissa, mutta nyt se taas yrittää nostaa päätänsä. :/
 
Täytynee varmaan lähteä kokeilemaan...uiminen kyllä on aikoinaan kuulunut lempi puuhiini, joten josko sitä intoa alkais nyt sytyttelemään uudelleen...:)
 
Mulla lähtöpaino 56kg ja viime neuvolassa 62. Ihan hyvin tulee.. :D Viikkoja nyt 22+5.
 
Takaisin
Top