Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joku fb-kirpparilla yritti kaupata mulle alle puoleen hintaan jotain luomupuuvillaensisiteitä. Siis ihan kertakäyttöisiä kyllä ja tarkoitettu just tohon alkupäivien vuotoon. Kannattaiskohan vai onko niin että jos oon sen 3 päivää sairaalassa niin sen jälkeen luultavasti pärjää normaaleilla yösiteillä? Mulla on kyl aina ollut ongelmia ohivuotojen kanssa, alapään anatomia ei ilmeisesti oikein sovi siteille. Ehkä siks kannattaiskin varautua pitämään tollasia megavaippoja vähän kauemmin?
 
Joku fb-kirpparilla yritti kaupata mulle alle puoleen hintaan jotain luomupuuvillaensisiteitä. Siis ihan kertakäyttöisiä kyllä ja tarkoitettu just tohon alkupäivien vuotoon. Kannattaiskohan vai onko niin että jos oon sen 3 päivää sairaalassa niin sen jälkeen luultavasti pärjää normaaleilla yösiteillä? Mulla on kyl aina ollut ongelmia ohivuotojen kanssa, alapään anatomia ei ilmeisesti oikein sovi siteille. Ehkä siks kannattaiskin varautua pitämään tollasia megavaippoja vähän kauemmin?
Itse asiassa ollu vähän samaa vikaa mut näitten verkkokalsareitten ja yösiteen yhdistelmä jostain syystä toimii hyvin. Eli ole kriminaali ja pölli mukaan verkkohousuja ekoja päiviä varten :)
 
En tiedä johtuiko siitä, et synnytyksen jälkeen hirveä energian tarve mutta mä söin noiden kolmen sairaalapäivän aikana hyvällä ruokahalulla sitä sairaalaruokaa ja hyvin maistui. Mä oikein yllätyin, et oli niinkin maukasta. Olen kasvissyöjä. Lisäks mies roudas mulle limsaa, kivennäisvettä ja hedelmäkarkkeja.
 
En tiedä johtuiko siitä, et synnytyksen jälkeen hirveä energian tarve mutta mä söin noiden kolmen sairaalapäivän aikana hyvällä ruokahalulla sitä sairaalaruokaa ja hyvin maistui. Mä oikein yllätyin, et oli niinkin maukasta. Olen kasvissyöjä. Lisäks mies roudas mulle limsaa, kivennäisvettä ja hedelmäkarkkeja.
Mulla on kans erikoisruokavalioita ja toivon että ne on tarkkoja niiden kanssa kun ei sihen tilaan viitteis ottaa ylimääräsiä olotiloja....Tilasin äidiltä sushia sairaalaan ja oon välttänyt maksaa niin mun tekee ihan sikana mieli maksalaatikkoa ja maksamakkaraa. Nam.
 
Hahhah, tää sokerien mittaaminen.. mä nukuin 11 tuntia kun vissiin vähän väsytti ja söin joskus pari tuntia ennen nukkumaanmenoa, tuli siks vahingossa vähän pitkä paasto. No mittasin sokerit ja mittari ilmoitti arvoksi "Lo" eli vakava hypoglykemia alle 1.1 mmol/l. Pitäis kuulemma välittömästi ottaa yhteyttä lääkäriin. Mun olo on kyllä ihan hyvä vaikka nälkä onkin. Mittasin uudestaan ja tällä kertaa arvo oli 4,0. Ei kauheesti herätä luottamusta tää mittari. Kaiken lisäksi diabeteshoitaja kielsi uusintamittaukset, koska "mittari menee niistä sekaisin". Totuus taitaa olla, että toi mittari näyttää välillä ihan mitä sattuu oli sitten uusintamittaus tai ei.

Pitääkö sun Sirpa mitata joka päivä noita sokereita? Mä lähetin mun kahden viikon arvot hoitajalle ja kun ne oli tosi hyvät niin se sanoi ettei tarvi enää lähetellä mut mitata pitäis itsenäisesti raskauden loppuun asti. Ei vaan sanonut pitääkö mitata samalla ärsyttävällä aikataululla vai voiko vähän soveltaa. Oon näistä mittauksista huomannut että mulla ei oo mitään radia vaan taisin saada diagnoosin siks kun yritin niin kovasti olla saamatta (söin tosi täysjyvähiilarisen iltapalan 10h ennen koetta vaikkei ollut yhtään nälkä. Ja sit paasto just rajalla). En oo vielä kertaakaan tota 5.3 paastoarvoa onnistunut toistamaan vaikka oisin syönyt kuin pellossa.
Ihan sama juttu! Mun korkein paastoarvo on ollu 5,1 ja se tais olla just tänään. Mun pitää tää vko neljä-viis krt paastoarvo ja tunti aamupalan jälkeen. Toi aamupalan jälkeen ei aina toteudu ku en joka aamu syö. Tää aamu meni kans reisille ku menin nukkuu. Kokeessa oli paasto ton 5,3 kaikki muut ok. Mä olin silloin helvetin kipee ja ylipitkällä paastolla.

Nii, ja ens vko pitää se vuorokausikäyrä. Sekin on mulle hankalaa, ku syön max 3x päivässä. En kerkii täs enää oppii sitä "pieniä annoksia useesti" :yuck:. Nää pitää ainakin lähettää tädille. Se täti ei oikeen osannu lukee tota mittauskirjaa, se oli jo riemuissaan, "tossa sulla on ollu paastot yli, 6,1! Aijjaa, se onkin ruokailun jälkeen...."

Mullon neuvola taas ens ke, eli nyt oli vko väliä.

Söin lounaaksi ny pizzaa ja jälkkäriksi vattumunkin, buhhahhhaaahhaaaa!!! :laughing005 (Tälleen ku ilkamoin, ni kohta varmaan napsahtaa juhaa leukaan...:gen054)
 
Mulla on kans erikoisruokavalioita ja toivon että ne on tarkkoja niiden kanssa kun ei sihen tilaan viitteis ottaa ylimääräsiä olotiloja....Tilasin äidiltä sushia sairaalaan ja oon välttänyt maksaa niin mun tekee ihan sikana mieli maksalaatikkoa ja maksamakkaraa. Nam.
Mulle oli gluteenittomat erikseen. Perus lounas ja päivällinen oli näköjään suunniteltu hyvin ja ne oli gluteenittomia ihan itekseen. Eli lounaaksi keittoa ja illalliseksi jotain soosia ja peruna/riisi linjaa. Aamu/iltapalalle sain gluteenitonta puuroa ja leipää/näkkäriä. Mä söin lisäksi paljon erilaisia mehukeittoja ja jugurttia.
 
Tiettekö.. Tää tyttö on nyt se eka muksu, kuka ei varmaan koskaan tuu ulos xD Oon niiiiiiin kärsimätön jo, et ei mitään rajaa. Ja huomenna on vasta 39+0 ja meikä heittää jo pyyhettä kehiin.. Mistä saa sellasen rauhallisuuden takas? Tää välimalli ei sovi mulle, kun mitään ei voi/jaksa tehdä, mut mitään ei myöskään tapahdu..
Onneksi te jaksatte kirjotella, ni on seurattavaa :)

Kuukassius :) : Tsemii... kyllä kohta alkaa tapahtua :) ;)
 
Sirpa40: Oliks sulla niin että et ole varma miten koira suhtautuu lapseen? Voin muistaa väärinkin. Tuli vaan mieleleen kun osastolla huonekaverilla oli mukana harsoja tai joku peitto jota piti sängyssä itsensä ja vauvan kanssa jotta sai rättiin tarttumaan hajut. Mies vei sen sitten kotiin koiran tutkittavaksi ennen kotiutumispäivää. En tiiä onko tollasella mitään vaikutusta mutta voihan se jollain koiralla tai kissalla toimia.
 
Ai niin, ja pienen suola tai muun maustepurkin vois pakata mukaan! Sairaalan ruuat kun on suht mauttomia... Pitäiskö munkin alkaa pakata laukkua jo kun tulee hyviä ideoita täällä? :D eihän se seisois kun sellaset 17-19 viikkoo odottamassa. :D
Jätkä on NIIN kovaa synnyttämässä :hilarious::hilarious::hilarious:! Kyl sun täytyy pakata! Ootko kertaakaan ollu näin ajoissa :joyful:? Mäkin aloin haalii niit kalusteita jo maaliskuussa, ku joku sanoi et synnytti heti ä-loman alussa. Viddu, jos ny tarttis lähtee kaupoille ni en jaksais! Onneks tuli hommattuu kamat jo pari kk sitte!

Turhakkeista. Hoitopöytä tuntuu olevan kolmannelle lapselle turha. Muutama kaveri on sanonu ettei sitte enää ollu hoitopöytää. Mä tiedän kyl, et jos en ihanihan välttis tarvi jotain ni en hommaa sitä edes sitte ku aika on käsillä. Ja kun en edes tiedä mitä kaikkia apuvälineitä on ees olemassa! Maidonkerääjä tuli pumpun mukana. Maksoin kaverille femman.
 
Sirpa40: Oliks sulla niin että et ole varma miten koira suhtautuu lapseen? Voin muistaa väärinkin. Tuli vaan mieleleen kun osastolla huonekaverilla oli mukana harsoja tai joku peitto jota piti sängyssä itsensä ja vauvan kanssa jotta sai rättiin tarttumaan hajut. Mies vei sen sitten kotiin koiran tutkittavaksi ennen kotiutumispäivää. En tiiä onko tollasella mitään vaikutusta mutta voihan se jollain koiralla tai kissalla toimia.
Joo mä se olin. Tota täytyy koittaa! Kiits vinkistä!
 
Mulle oli gluteenittomat erikseen. Perus lounas ja päivällinen oli näköjään suunniteltu hyvin ja ne oli gluteenittomia ihan itekseen. Eli lounaaksi keittoa ja illalliseksi jotain soosia ja peruna/riisi linjaa. Aamu/iltapalalle sain gluteenitonta puuroa ja leipää/näkkäriä. Mä söin lisäksi paljon erilaisia mehukeittoja ja jugurttia.
Mitä gluteenitonta puuroa sait? Mä en siedä vehnätärkkelystä eli luontaisesti gluteeniton eikä kauraa ja laktoositon eikä hylaa tai tulee ruikulit ja vattapoltot jäätävinä. Tarvii täsmentää niille kun menee sisälle.
 
Sirpa40: Oliks sulla niin että et ole varma miten koira suhtautuu lapseen? Voin muistaa väärinkin. Tuli vaan mieleleen kun osastolla huonekaverilla oli mukana harsoja tai joku peitto jota piti sängyssä itsensä ja vauvan kanssa jotta sai rättiin tarttumaan hajut. Mies vei sen sitten kotiin koiran tutkittavaksi ennen kotiutumispäivää. En tiiä onko tollasella mitään vaikutusta mutta voihan se jollain koiralla tai kissalla toimia.
Meillä sama ongelma. Luin kans tästä että kannattaa totuttaa koiraa vauvan hajuun näin. Meidän yli 15 v koira on saanu tähän asti olla perheen ainut ja se ei siedä vieraita lapsia....toivon että tää on eri kun on samaa laumaa.
 
Huomaan, että on taas erilaisia käytäntöjä. Mulle sanottiin imetysvalmennuksessa, että sairaalasta ei saa rintakumeja, et kannattaa ottaa omat mukaan. No minähän otin (sain kaverilta) ja tarpeeseen tulivat, mutta hoitajat reagoivat niihin eri tavoin: joku sanoi että hyvä, kun taas joku oli näreissään miksi sellaisen ohjeen olen saanut. Muutenkin näissä touhuissa ainakin täällä päin on outoa skismaa äitiysneuvolan/äitipolin/lapsineuvolan välillä, kaikki vähän niin kuin moittii toisiaan.

Tutin poika sen sijaan sai sairaalasta ja on käyttänyt sitä siitä asti, siis nukkuessaan. Edit: ei toki samaa tuttia :)

Mitä sairaalakassiin tulee, niin sehän oli jo hyvissä ajoin pakattuna ja avasin sen kotiutumispäivän (jouluaatto :) ) aamuna. Yllätys oli kova, kun siellä oli kolmet sukat, mutta ei ainuitakaan pikkuhousuja! Verkkokalsareissa siis kotiuduin minäkin. Sairaalan vermeillä ja ruuilla pärjäsin.
 
Ihan sama juttu! Mun korkein paastoarvo on ollu 5,1 ja se tais olla just tänään. Mun pitää tää vko neljä-viis krt paastoarvo ja tunti aamupalan jälkeen. Toi aamupalan jälkeen ei aina toteudu ku en joka aamu syö. Tää aamu meni kans reisille ku menin nukkuu. Kokeessa oli paasto ton 5,3 kaikki muut ok. Mä olin silloin helvetin kipee ja ylipitkällä paastolla.

Nii, ja ens vko pitää se vuorokausikäyrä. Sekin on mulle hankalaa, ku syön max 3x päivässä. En kerkii täs enää oppii sitä "pieniä annoksia useesti" :yuck:. Nää pitää ainakin lähettää tädille. Se täti ei oikeen osannu lukee tota mittauskirjaa, se oli jo riemuissaan, "tossa sulla on ollu paastot yli, 6,1! Aijjaa, se onkin ruokailun jälkeen...."

Mullon neuvola taas ens ke, eli nyt oli vko väliä.

Söin lounaaksi ny pizzaa ja jälkkäriksi vattumunkin, buhhahhhaaahhaaaa!!! :laughing005 (Tälleen ku ilkamoin, ni kohta varmaan napsahtaa juhaa leukaan...:gen054)

Mun pitää kans mitata joka toinen viikko pelkkiä aamupaastoja 4x viikossa ja joka toinen viikko yhtenä päivänä 8 mittausta. Sekin on hassua kun eri puolilla Suomea on annettu ihan eri mittausohjeita. Toi 8 mittauksen päivä tuottaa ongelmia kun mä syön yleensä päivällisen sen verran myöhään etten enää tarvi mitään iltapalaa, saati haluu pysyä valveilla vielä 1h sen iltapalan jälkeen. Tein ton nyt kerran että sain tädille ehjän mittausjakson, mut ei mitään jakoa että pystyisin tollaseen rytmiin joka päivä. Se sokerirasituskin näytti mitä käy jos syön useemmin kuin tuntuu hyvältä. Ja mitä järkeä sit mitata sellasta joka ei oo normipäivä? Sen jälkeen kun diabeteshoitaja sanoi ettei tartte enää noita arvoja sinne lähetellä niin oon syönyt niinkuin normaalistikin söisin. Ja ihan hyviä arvoja tulee silti. Mitä nyt toi vaarallinen hypoglykemia uhkas tänä aamuna :hilarious:
 
Nyt on sitte ne kaalit rintsikoissa :dead: . Ei nyt varsinaisesti rintatulehdus mutta vasen rinta ihan kipee. Eilen vauva nukkui koko päivän ja itelläkin tosi raskas olo. Ajattelin jo, et nyt se babyblues iskee. Maito pakkantui rintoihin, jäsenet ja pää särki ja muutenkin surkea olo. Illalla tuntui kuin olis kuumetta. Aattelin et ehkä joku virus. Tänään kuitenkin parempi olo. Rinta kyl kipee ni olen lämmittäny kaurapussilla, pumppaillu rintapumpulla tyhjäks ja nyt laitoin viel kaalinlehtiä. Netistä luin, et rintatulehdus voi aiheuttaa päänsärkyä ja jäsenien särkyä. Mul on kerran ollu rintatulehdus ja silloin oli ihan kunnolla kova kuume et ei tää nyt mitään sellasta mut jotain lievää tukosta nyt ehkä vähintään ja mahd.vilustumista, kun kova helle ja hikoillut ja samalla pakko ollu tuuletaa ikkunat auki. Ehkä olen siinä saanut vetoa.
 
Catlin, minulla on ollut rintatulehduksia noin kymmenen. Rintojen tyhjennys kahden tunnin välein öin ja päivin siihen asti, kun tukos helpottaa. Sillä voi välttää antibioottikuurin. Eikä pelkkä kuuri koskaan auta.
Tuulettaminen on ehdottomasti kielletty mun imetysaikana!
 
Catlin, minulla on ollut rintatulehduksia noin kymmenen. Rintojen tyhjennys kahden tunnin välein öin ja päivin siihen asti, kun tukos helpottaa. Sillä voi välttää antibioottikuurin. Eikä pelkkä kuuri koskaan auta.
Tuulettaminen on ehdottomasti kielletty mun imetysaikana!
Millä sä oot suojannut rintoja? Riittääkö vedon välttäminen ja tollanen harsoliina liivien sisällä?
 
Mitä gluteenitonta puuroa sait? Mä en siedä vehnätärkkelystä eli luontaisesti gluteeniton eikä kauraa ja laktoositon eikä hylaa tai tulee ruikulit ja vattapoltot jäätävinä. Tarvii täsmentää niille kun menee sisälle.

Juu mulla sama eli luontaisesti gluteeniton mut siedän maitotuotteita. En tiiä mitä puuroa oli kun en normisti sitä syö. Veikkaan hirssiä. Ja pitää todellakin mainita et luontaisesti glut. Leivät oli mun mielestä semperin jos nyt maun tunnistin.
 
Joo mä se olin. Tota täytyy koittaa! Kiits vinkistä!
Ja sitte ku esittelee sitä riepua koiralle ni paljon kehuja ja herkkuja, kun on kiltisti. Jos mahdollista, ni useampana päivänä (parina) sama juttu. On toiminut usealla kaverilla hyvin. Toivottavasti meilläkin :) Tällä strategialla mennään.
 
Takaisin
Top