Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä en tarvinnu omasta kassista kuin hammasharjaa, pitkä(!) puhelimen laturi, hiusharja ja suihkushampoota ennen kotiin pääsyä. Kaikki muu oli turhaa. Mies raahasi joka päivä 6 pulloa kivennäisvettä mulle kun en tykänny juoda kannussa seisonutta vettä. Tai no tietenkin söin ne suklaat kassista :)
Mies ei tarvinnu eväitä. Mehut sille kelpas. Ei tainnu pystyä syömään kun oli aikas paniikissa.
Tutteja et tarvitse mun mielestä. Synnärillä oot tissi vauvan suussa koko ajan ;) Mä en oo vieläkään antanu tuttia kun ei sitä tunnu kaipaavan. Tai no käyttää kyllä tissiä välillä unileluna.
 
Tällä kertaa mä vaadin kyllä ajan imetyspolille hyvissä ajoin ennen laskettua aikaa. Viime synnytyksen jälkeen yritettiin kaikin keinoin saada maitoa tulemaan leikatusta rinnasta ja sit kun todettiin ettei vain pääse ulos niin sai pari päivää tehdä töitä sen eteen ettei tulehtuisi vaan tyrehdytettiin tuotanto. Tällä kertaa on siis turha edes yrittää imetystä vasemmasta rinnasta. On olemassa joku piikki millä aiheutetaan se ettei maito edes nouse rintaan, sen mä haluan! Ja sen pitäisi vaikuttaa niin paikallisesti että toiseen rintaan kuitenkin nousee maito. :) Että mä rakastan lääketieteen ihmeitä.
 
Tarviinko siteitä, tissisuojia, rintakumia tai maidonkerääjiä vai saako ne sairaalasta jos on tarvis?
 
Siteitä kannattaa käyttää sairaalan omia alkupäivinä, ne on sellasia mega-luokkaa. :D Maidonkerääjää tuskin tarviit alkupäivinä ja liivinsuojia ja rintakumeja saat sairaalasta.
 
MS74, Maidonkerääjä varmaan kannattaa ostaa itse. Mä voin sulle myydä omani, jos haluat sen. Se on ihan käyttämätön Aventin maidonkerääjä. Ovh. hinta 14,95 ostettu ozbabysta synnytystä ennen. Mulla on myös käsikäyttöinen rintapumppu Emma-merkkinen melkein käyttämätön ovh. 22 €. Lisäksi löytyy paketillinen liivinsuojuksia, ainu merkkisiä. Sairaalasta saa rintakumeja. Itse ostin niitä lisää Ozbabysta ovh. 8 €. Liivinsuojukset toin kotoa, mutta mulla ei ollut niille kauheasti tarvetta.Siteitä saa sairaalasta kaikenkokoisia. Kotona mulla riitti ihan Libresse invisible-siteet, kun sektion jälkeen tuli vuotoa vain 2 viikkoa. Me voidaan sopia treffit länsikeskukseen, jos haluat noi tavarat. Mä en niitä ole tarvinnut.
 
Muokattu viimeksi:
Mitä kuuluu jonon ekoille: Annami ja Bamse? Sitten ootellaan Kuukassius ja minä h-hetkeä. Hui. Kyllä aika on menny äkkii. Meitä Tyksiläisiä ei oo listassa nyt kun Janna75 ja minä.

Tiettekö.. Tää tyttö on nyt se eka muksu, kuka ei varmaan koskaan tuu ulos xD Oon niiiiiiin kärsimätön jo, et ei mitään rajaa. Ja huomenna on vasta 39+0 ja meikä heittää jo pyyhettä kehiin.. Mistä saa sellasen rauhallisuuden takas? Tää välimalli ei sovi mulle, kun mitään ei voi/jaksa tehdä, mut mitään ei myöskään tapahdu..
Onneksi te jaksatte kirjotella, ni on seurattavaa :)
 
MS74, meillä on toi rintapumpun pullo ollut pojalla käytössä, joten koko rintapumppuu ei ole antaa. Saat sen ja liivinsuojuspaketin kaupan päälle, jos haluat sen maidon kerääjän.
 
KuuKassius, viime raskaudessa kun mä en jaksanut tehdä muuta niin askartelin ristiäiskutsukortteja. :D ennen kuin tyttö syntyi oli sekä kutsukortit että kiitoskortit valmiit (lisäsin niihin vaan valokuvan sit vielä). Ja koristeita ristiäisiin olin kans tehnyt valmiiksi.
 
MS74, Maidonkerääjä varmaan kannattaa ostaa itse. Mä voin sulle myydä omani, jos haluat sen. Se on ihan käyttämätön Aventin maidonkerääjä. Ovh. hinta 14,95 ostettu ozbabysta synnytystä ennen. Mulla on myös käsikäyttöinen rintapumppu Emma-merkkinen melkein käyttämätön ovh. 22 €. Lisäksi löytyy paketillinen liivinsuojuksia, ainu merkkisiä. Sairaalasta saa rintakumeja. Itse ostin niitä lisää Ozbabysta ovh. 8 €. Liivinsuojukset toin kotoa, mutta mulla ei ollut niille kauheasti tarvetta.Siteitä saa sairaalasta kaikenkokoisia. Kotona mulla riitti ihan Libresse invisible-siteet, kun sektion jälkeen tuli vuotoa vain 2 viikkoa. Me voidaan sopia treffit länsikeskukseen, jos haluat noi tavarat. Mä en niitä ole tarvinnut.
Kiitos maria75 mutta multa löytyy noita kaikkia jo. Oon kans saanu niitä ystäviltä riittämiin. Käytän kaiken mahdollisen sairaalan varastoista kun kerta niistä päivistä menee maksu
 
No voi hitto! Meitsi menee nukkuu ni tääl alkaa kauhee keskustelu! Nukuin reilut pari timmaa. Heräsin taas, yllätys, närästykseen. Join sillo kuudelta kupin kahvia ja söin pizzaa. Nyt vasta otin salpaajat.

Janna, mä mittaan sokerit ku herään, mut koitan et vähintään se 8-10 h ois menny. Yleensä onkin, paitsi kun herään neljältä, ni se johtuu yleensä siitä et oon syöny liian myöhään js sit taas pitää venttaa et 8h on menny. Näin. Mittasin mä klo6, oli 5,1 vaikka eilen vikana menny pizzaa. Jossa siis ei oo paskaakaan hiilareita... Ainiin! Ja jälkkäriks söin mehujään :grin Kjiähkjiäh...

MS74, mä vähä ootin sua tänne juttelee sillo kuudelta... Hauska ku muistit listasta vaan et isälle eväät... Samaa mieltä et hakekoot ite!

Mä olin laittanu listaan vielä villasukat, nännivoide, vauvan kotiutumisvaatteet ja isot alushousut. Mäkin aion käyttää kaikkee sairaalakamaa koko rahan edestä :happy!
 
No voi hitto! Meitsi menee nukkuu ni tääl alkaa kauhee keskustelu! Nukuin reilut pari timmaa. Heräsin taas, yllätys, närästykseen. Join sillo kuudelta kupin kahvia ja söin pizzaa. Nyt vasta otin salpaajat.

Janna, mä mittaan sokerit ku herään, mut koitan et vähintään se 8-10 h ois menny. Yleensä onkin, paitsi kun herään neljältä, ni se johtuu yleensä siitä et oon syöny liian myöhään js sit taas pitää venttaa et 8h on menny. Näin. Mittasin mä klo6, oli 5,1 vaikka eilen vikana menny pizzaa. Jossa siis ei oo paskaakaan hiilareita... Ainiin! Ja jälkkäriks söin mehujään :grin Kjiähkjiäh...

MS74, mä vähä ootin sua tänne juttelee sillo kuudelta... Hauska ku muistit listasta vaan et isälle eväät... Samaa mieltä et hakekoot ite!

Mä olin laittanu listaan vielä villasukat, nännivoide, vauvan kotiutumisvaatteet ja isot alushousut. Mäkin aion käyttää kaikkee sairaalakamaa koko rahan edestä :happy!
Ja mä syön siellä kaiken rahan edestä! Mäkin nukahdin sohvalle, jännä miten sitä nukkuu yön surkeesti ja kunnon aamupalan jälkeen sohvalla nukun ku tukki eikä satu mihkää...Hei ja se tuuletin pitää pakata!!!
 
No voi hitto! Meitsi menee nukkuu ni tääl alkaa kauhee keskustelu! Nukuin reilut pari timmaa. Heräsin taas, yllätys, närästykseen. Join sillo kuudelta kupin kahvia ja söin pizzaa. Nyt vasta otin salpaajat.

Janna, mä mittaan sokerit ku herään, mut koitan et vähintään se 8-10 h ois menny. Yleensä onkin, paitsi kun herään neljältä, ni se johtuu yleensä siitä et oon syöny liian myöhään js sit taas pitää venttaa et 8h on menny. Näin. Mittasin mä klo6, oli 5,1 vaikka eilen vikana menny pizzaa. Jossa siis ei oo paskaakaan hiilareita... Ainiin! Ja jälkkäriks söin mehujään :grin Kjiähkjiäh...

MS74, mä vähä ootin sua tänne juttelee sillo kuudelta... Hauska ku muistit listasta vaan et isälle eväät... Samaa mieltä et hakekoot ite!

Mä olin laittanu listaan vielä villasukat, nännivoide, vauvan kotiutumisvaatteet ja isot alushousut. Mäkin aion käyttää kaikkee sairaalakamaa koko rahan edestä :happy!
Joo muuten, edellisellä kerralla Kättäriltä sai vielä nännivoidetta, mutta nytpä ei enää ollutkaan, joten kandee ottaa mukaan. Mä otin pari isompaa sidettä sairaalasta kyllä himaan mukaankin :) hitto, ku ei ees muutamaa milliä nännivoidetta saa! Ja ruoka on ainakin Kättärillä aika skeidaa suoraan sanoen...
 
Jos joku muu tarvitsee käyttämätöntä maidonkerääjää ja paketillista Ainu liivinsuojia, niin täältä saa postipaketin hinnalla. Turun seutulaisille voin tuoda ne jonnekkin. Lanoliininkin saa, kun en ole sitäkään käyttänyt.
 
Ai niin, ja pienen suola tai muun maustepurkin vois pakata mukaan! Sairaalan ruuat kun on suht mauttomia... Pitäiskö munkin alkaa pakata laukkua jo kun tulee hyviä ideoita täällä? :D eihän se seisois kun sellaset 17-19 viikkoo odottamassa. :D
 
Maria, maidon kerääjä oli mullakin viime raskauden jälkeen ihan turha kapistus kun maitoa tuli vaan yhdestä rinnasta! :D Aiemmissa imetyksissä kyllä oli ahkeraan käytössä.
 
Ei noista etukäteen tiiä tarviiko oikeesti. Systerille maidonkerääjä oli ehdoton, mulle tarpeeton...
Näin jonku nettikeskustelun vauvanhoidon turhakkeista. Lähes kaikelle löyty kumpikin näkökulma /kokemus aina hoitopöydästä imetystyynyyn...
 
Maria, maidon kerääjä oli mullakin viime raskauden jälkeen ihan turha kapistus kun maitoa tuli vaan yhdestä rinnasta! :D Aiemmissa imetyksissä kyllä oli ahkeraan käytössä.

Mä oletin, että mulla olisi tullut rinnoista maitoa niin paljon, että tarvitsen maidonkerääjän. Mitä tästä opimme ei kannata ostaa kaikkea tavaraa etukäteen, kun ei voi aina tietää mitä tarttee.
 
Hahhah, tää sokerien mittaaminen.. mä nukuin 11 tuntia kun vissiin vähän väsytti ja söin joskus pari tuntia ennen nukkumaanmenoa, tuli siks vahingossa vähän pitkä paasto. No mittasin sokerit ja mittari ilmoitti arvoksi "Lo" eli vakava hypoglykemia alle 1.1 mmol/l. Pitäis kuulemma välittömästi ottaa yhteyttä lääkäriin. Mun olo on kyllä ihan hyvä vaikka nälkä onkin. Mittasin uudestaan ja tällä kertaa arvo oli 4,0. Ei kauheesti herätä luottamusta tää mittari. Kaiken lisäksi diabeteshoitaja kielsi uusintamittaukset, koska "mittari menee niistä sekaisin". Totuus taitaa olla, että toi mittari näyttää välillä ihan mitä sattuu oli sitten uusintamittaus tai ei.

Pitääkö sun Sirpa mitata joka päivä noita sokereita? Mä lähetin mun kahden viikon arvot hoitajalle ja kun ne oli tosi hyvät niin se sanoi ettei tarvi enää lähetellä mut mitata pitäis itsenäisesti raskauden loppuun asti. Ei vaan sanonut pitääkö mitata samalla ärsyttävällä aikataululla vai voiko vähän soveltaa. Oon näistä mittauksista huomannut että mulla ei oo mitään radia vaan taisin saada diagnoosin siks kun yritin niin kovasti olla saamatta (söin tosi täysjyvähiilarisen iltapalan 10h ennen koetta vaikkei ollut yhtään nälkä. Ja sit paasto just rajalla). En oo vielä kertaakaan tota 5.3 paastoarvoa onnistunut toistamaan vaikka oisin syönyt kuin pellossa.
 
Muokattu viimeksi:
Justmom, onnea!

Kauheasti tapahtumia täällä, kun en eilen juhlahumussa päässyt lukemaan. Tähtikö se oli, kun taas oli saanut moitteita? Kai se on vauvan kannalta aivan sama saako äidinmaidon rinnasta vai pullosta!! Sama koostumus kuitenkin.

En yleensäkään ymmärrä, miksi neuvolassa äitiydestä tehdään suoritus ja jokaisen pitäisi tehdä kaikki samalla tavalla ja täydellisen hyvin. Vanhemmiten olen oppinut, että hyvään saavutukseen pääsee monella eri tavalla ja jokainen niistä on oikein. Jos päämäärä on esim päästä Rovaniemeltä Hankoon, niin kai se on aivan sama meneekö pyörällä, kävellen vai autolla, valitseeko pikkutiet vai pikaväylät. Lasten kasvatuksessa päämäärä on saattaa lapsi hyvinvoivaksi aikuiseksi. Samaan päämäärään pääsee miljoonia eri reittejä.

Siis olkaamme rohkeasti sellaisia vanhempia, mikä meille ja omalle lapselle sopii.
 
Siteitä kannattaa käyttää sairaalan omia alkupäivinä, ne on sellasia mega-luokkaa. :D Maidonkerääjää tuskin tarviit alkupäivinä ja liivinsuojia ja rintakumeja saat sairaalasta.

Juu kaupasta ei edes löydy niin isoja siteitä joilla ne ihan eka päivät pärjäisit. Sairaalassa on mega vaippoja tai sit sellasia tosi isoja siteitä. Ite käytin niitä megoja koska ne oli mukavat ja ei todellakaan tarvinnu aatella et vuotaa ohi tai et tulis vaikks kesken imetyksen tunne et pitää mennä vaihtaan. Olo kannattaa tehdä mahdollisimman mukavaks. Ja tosiasia on että vauva menee aina edellä. Ei siinä mitään siteitten vaihtoja tunnin välein voi tehdä jos yrittäisi normi yösiteellä pärjätä. Vuoto kyllä vähenee nopeaan tahtiin niin kotona sit pärjää perusjutuilla. Mulla on nytkin sairaalan verkkokalsarit jalassa. Tunnustan pöllineeni niitä kahdet. Mutta nää ei paina sektiohaavaa. Kunhan saan haavasta hakaset pois niin vois taas siirtyä omiin pikkareihin.
 
Takaisin
Top