Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä vasta nyt olen alkanut lukea noista lisäravinteista, kun otin ne käyttöön. Tuli nyt vaan mieleen, kun tuosta NACista kirjoitetaan, että se voi auttaa parantamaan tulehduksellisia tiloja (tai jotain), että saattaisiko esim. siitä saada apua tuohon vaivaan? Ei kai siitä haittaakaan ole jos kokeilee hetken?

Otin muuten jo eilen ekan NACin ja tänään aamulla myös + muita vitskuja. Outo juttu on se, että mun nenä alkoi heti aamulla vuotaa, vaikken ole ollut yhtään kipeä. Tulin myös niin väsyneeksi, et oli pakko mennä lepää hetkeks. Mä nyt jotenkin epäilen, et jotain etenkin tuo NAC lähti tekee, eli lähti puhdistaa kehoa tai jotain. 🤷‍♀️ Mielenkiintoista.
Kiitos vinkistä! Pitääpä perehtyä 🤗

View attachment 154815
Siis nyt en ymmärrä enää näiden testien toimintaa. Olen säästänyt viimeistä digiä siihen, että kun viivat lähes yhtä tummat niin testaan sillä vielä. Ja ajattelin, että nyt se voisi olla jo hymynaama, mutta ei. Toi toinen kuva on nyt sitten kolmen tunnin päästä ja premon antoi kuvuksi 0.96. Kylläpä jurppii, kun en viitsinyt enää digejä ostaa,
On outoa. Mulla kyllä tuossa kohtaa olisi jo hymy tullut, koska noin vahvat viivat liuskassa. Itellä ei ole koskaan tasavahvat viivat ollu liuskassa, kun hymy tulee jo.

Tämä on kyllä niin mukavaa joka ikinen aamu melkein viimeisten kahden viikon aikana herätä jo valmiiksi vittuuntuneena koko maailmaan. 🙄 Tekisi mieli vaan nukkua koska silloin ei vituta niin paljon. Unissa parempaa kun oikea elämä. Anteeksi masentuneisuteeni... 😵‍💫 Alan jo katkeroitumaan siihen suuntaan että melkein ärsyttää ulkona nähdä muiden lapsiakin, varsinkin kun huonolla päällä ja varsinkin jos ne lapset vauvoja.

Onnea plussanneille.

@Syyskukka varovaiset onnittelut! 💗

Mulla on nyt dpo8 ja lämmöt pienessä nousussa. Toiveet ei oo kauhean korkealla jotenkin. Pms oireet kyllä edelleen vähäiset ja mieliala pysynyt hyvänä. Finnejä on myös jotenkin vähemmän kuin normaalisti tässä vaiheessa ja nukun tosi hyvin luteaalivaiheen uniksi. En siis valita 😄. Rinnat ehkä aavistuksen kipeät, mut muistelen että tässä vaiheessa niin on ollut muutenkin.

Kiitos onnittelijoille! ❤️

Epäilinkin jotain, kun tämä kierto on ollut niin oireeton verrattuna aiempiin negatiivisiin kiertoihin. Mulle on myös harvinaista, että kierto kestäisi näinkin pitkään. Silti en vielä täysin luota tuohon testitulokseen, koska voihan tämä osoittautua kemialliseksi. Mutta oon kyllä silti innoissani ja toivon parasta. 🌈

@Syyskukka varovaiset onnittelut ja tiukkoja tarrasukkia! Kävin katsomassa, ja kyllä se testiviiva punertaa ainakin mun silmään. <3

Mulla kp 6 ja oviksen tikuttaminen parjaamallani CB:n lilalla alkoi tänään. Testasin unenpöpperössä klo 6 maissa aamulla ja ihmettelin, miksei testitikku loksahda koneeseen. Hain jo toisen koneenkin lipastonlaatikosta, mutta päätin vielä yrittää. Ei onnistunut, vaikka miten survoin. Suunnittelin jos lähettäväni tulikivenkatkuista palautetta, kunnes hoksasin kääntää testitikun toisin päin. Olin siis tunkemassa laitteeseen sitä päätä, joka pitää kastella pissalla. Että joo, olin tosi ylpeä itsestäni. Nollatuloksen sain, mutta se nyt oli odotettavissa.

Näin muuten unta positiivisesta tuloksesta eli pysyvästä hymystä ja pikavauhtia runsastuneista limoista. Jotain raskaus- tai synnytysunta taisin nähdä kans. Oliskohan nää hyviä enteitä… 🌈

@Täti-ihminen Siis mulla ainakin tosiaan nyt tässä kierrossa digi antoi hymynaaman ennen kuin tikkutesti vielä oli positiivinen. Kait vähän erilainen sitten noiden toimintatapa, en tiiä. Toivottavasti teil on tallettelut osunut hyvään kohtaan. 🤩

Alkoholistakin oli jotain puhetta. Suhteellisen vähän ite juon koskaan, no jos ehdimme saunaan kerran viikossa, ni ehkä joka toisella kerralla juon yhden alkoholijuoman. Marraskuussa kun tulin raskaaksi, ni sen jälkeen pari kertaa vaan ollut, että juonut vähän enemmän. :D nyt meil ois yks duunijuttu tällä viikolla, silloin dpo 5. Mietin, et viitsinkö juoda pari.. Porukka ihmettelee kyllä, jos en.. Plääh.

@Syyskukka Onnea ihan hirmusti. ❤️🤩 Hieno viivahan siellä kurkisteli. 😍

@Maana Mannila Haha sun unenpöpperössä tehdyt testailut. Onneks et turhaan sit ehtinyt avata uutta laitetta. Tän täytyy olla nyt teidän kierto. 🌈

Heippa kaikki ja hirmuisesti onnea plussanneille! Olen pyörinyt jonkun aikaa jo lukemassa viestejä, mutta yrittänyt pitää nämä hommat mielessä pääosin taka-alalla, niin en itse osallistunut keskusteluihin. Nyt olen kirjoitellut enemmän tuonne lapsettomuuspuolelle, mutta ajattelin käydä moikkaamassa täälläkin :)

Meillä siis IVF-hoidot menossa miehen kromosomeista johtuen. Punktion pitäisi olla ensi viikolla. Tämä on toinen kierros, viime vuonna edellinen ja siitä saatiin tulokseksi 5 blastoa, joista valitettavasti kaikki todettiin alkiodiagnostiikassa sairauden kantajiksi (50-50 tilastollisesti olisi mahdollisuus saada huono kromosomi eli tosi huono tuuri kävi). Taustalla lisäksi kaksi keskenmenoa ennen hoitoja.

Nyt optimisella asenteella yritän olla liikenteessä ja vakuuttaa, ettei kolikonheitossa kuitenkaan loputtomiin voi sama puoli osua ja ehkä tällä kertaa päästäisiin siirtoon asti! Se todennäköisesti menee kesän yli suluista johtuen, jos oikein olen laskeskellut. Mutta päivä ja piikki kerrallaan (kauhea tappelu iltaisin aina ennen kuin saan pistettyä)! Toivotan kaikille ihanaa kevättä ja plussatuulia :red-heart:

P.s. jännä miten vilpittömän onnelliseksi tulee täällä nähdyistä plussauutisista, kun taas lähipiirissä (jossa on ollut oikea plussa- ja vauva-aalto viime aikoina) vaikka olenkin iloinen tuttujen puolesta, tulee myös jännä surun aalto usein samaan aikaan, täällä ei kuitenkaan?

Minua vähän pelottaa kirjoittaa tätä tänne, mutta sain myös plussan Clearbluen varhaiseen digitestiin dpo 10 eli muutama päivä sitten. En oikein uskalla vielä ajatella koko raskautta, koska menetys on niin tuoreena mielessä. Laitoin viestiä gynelle, jolla kävin taannoin, että saisinko keltarauhastuki-reseptin alkuraskauteen. Siitä oli aiemmin puhetta toisen lääkärin (ei gynekologi) kanssa, kun ei siitä kai ole haittaakaan.

Jos liikenee, niin tänne saa laittaa tarrasukkia, rukouksia tai muuten vaan positiivisia fiiliksiä - niitä kaivataan 🙏

Minua vähän pelottaa kirjoittaa tätä tänne, mutta sain myös plussan Clearbluen varhaiseen digitestiin dpo 10 eli muutama päivä sitten. En oikein uskalla vielä ajatella koko raskautta, koska menetys on niin tuoreena mielessä. Laitoin viestiä gynelle, jolla kävin taannoin, että saisinko keltarauhastuki-reseptin alkuraskauteen. Siitä oli aiemmin puhetta toisen lääkärin (ei gynekologi) kanssa, kun ei siitä kai ole haittaakaan.

Jos liikenee, niin tänne saa laittaa tarrasukkia, rukouksia tai muuten vaan positiivisia fiiliksiä - niitä kaivataan 🙏
Täältä tulee hurjasti tarrasukkia ja positiivisia ajatuksia ja kaikki raajat ristissä että kaikki etenis hyvin🙏
Toivottavasti saat myös keltarauhastuen!

@Pakkanen hurjan tiukkaa vauvaliimaa ja lämpimiä rutistuksia sinne! <3 Toivottavasti progesteronituki auttaa ja pikkutyyppi pysyy kyydissä! Ihan silmät kostuu onnesta, ja sydämessä läikähtää. <3

@Trieste teilläkin aikamoinen matka jo kuljettuna. Toivottavasti onni kääntyisi ja hoidot auttaisi teitä saamaan oman lapsen syliin. <3 Oon miettinyt muuten itse tota samaa, että täällä jaetuista plussista on jotenkin helpompi iloita kuin lähipiirin plussista. Toki olen iloinen myös silloin, kun joku ystävä kertoo raskaudestaan, mutta ehkä täällä keskustelussa ilo on jotenkin syvempää. En tiedä, voisiko se johtua siitä, että täällä on saanut seurata monen matkaa ja moni on jakanut niitä kimpeimpiäkin tunteita ja pettymyksiä, ja ihmiset on täällä tosi avoimia, vaikka ollaankin nimimerkin suojissa. Lähipiirissä ei välttämättä tiedä mitään muuta kuin, että plussa tuli, eikä tiedä, onko yritystä vaikka ollut takana pidempään...

Ainakin mulle tänne on monesta tullut sillä tavalla läheinen, että heidän tarinoitaan luen mielenkiinnolla ja ihan päivittäin mietin monien kokemuksia, että mitenköhän sillä tai tällä menee ja miten jonkun alkionsiirto onnistui tai riittiköhän jollekin progesteronituki ja voi miten ihanaa, kun se yksi plussasi lopulta.

@Round2❤️ joo tungin ja tungin sitä testipäätä antaumuksella varmaan toista minuuttia sinne tietokoneeseen ja ihemttelin, että mikä piru tässä nyt on?!!?! xDDD Alkoholista oli puhetta, niin eipä oo itse tullut juotua sitä enää moneen vuoteen. Ei tee mieli, ja vaikka en oo mikään absolutisti eikä alkoholiin liity mitään intohimoja tai antipatioita, niin sitä korkeammaksi yhdenkin lasillisen juomisen kynnys kasvaa, mitä pidempään on juomatta.

Yksi syy, miks lopetin juomisen jo ennen kuin edes tiesin, haluanko lapsia, on se, että lisääntymisikäisten naisten syömisiä ja juomisia kytätään ihan tarpeeksi muutenkin. En halua, että kukaan voi mun juomisia kyttäämällä yrittää päätellä jotain siitä, olenko raskaana vai en. Puolison synttäreillä jokunen vuosi sitten olin nimittäin vesilinjalla, ja kaksi eri naista tuli useampaan kertaan illan aikana kysymään, miksi en juo ja olenko raskaana ja kyl sä voit mulle kertoo. No en ollut raskaana ja tämän myös heille kerroin, mutta tuntui, että mun yksityisalueelle tunkeuduttiin tavalla, joka ei ollut mulle fine. Että jos sua kiinnostaa, onko joku raskaana, niin odota rauhassa – sä saat kyllä tietää, kun aika on.

Viime aikoina en oo syönyt edes graavi- tai kylmäsavulohta, koska rakastan niitä, mutta en halua, että mun syömisiä kyttäämällä ruvetaan arvuuttelemaan siitä, olenko raskaana vai en.

Itselle ei ole tullut koskaan mieleenkään kyttäillä toisten syömisiä ja juomisia, ja jos olenkin kiinnittänyt johonkin huomiota, en ole siitä puhunut kenellekään – varsinikaan sille, kenen mahdollisesti arvelen voivan olla raskaana. Point being: ei kuulu mulle ennen kuin kuuluu mulle, ja ihmiset kertovat asiasta itse jos ja kun kertovat. Totuus selviää kyllä väistämättä aikanaan.

@Kali en varmasti voi edes kuvitella miltä susta tuntuu ja millaisia kokemuksia käyt parhaillaankin läpi. <3 En ole koskaan ollut raskaana, niin en ole kokenut sitä, miltä tuntuu saada kiinni toivosta ja sitten menettää se. Pienten lasten tai vauvojen näkeminen ei varmasti helpota oloa, ja uskon ymmärtäväni, miksi tunnet katkeruutta ja kyynisyyttä. Oletko saanut puhutuksi miehen kanssa ja mikä teillä on nyt fiilis jatkon suhteen? Aiotteko vielä yrittää nämä seuraavat kierrot?

Meillä alkaisi pikkuhiljaa olla ajankohtaista vauvan yrittäminen, mutta mulla on kierto vielä ihan hukassa 🫣 Menkat on tullut 40-60 päivä välein, nyt oli 44 päivän kierto. Imetän edelleen öisin melko tiheään, se varmasti sotkee jonkun verran.

Onko täällä kuumeilijoita, jotka on aiemmin raskautuneet imetyksestä johtuvan pitkän ja epäsäännöllisen kierron aikana? 😊 Imetystä en haluaisi vielä lopettaa, kun taapero siitä lohtua saa. Päivisin ei enää maitoa pyydä.

Onnea plussanneille 😍

@Pakkanen oi ihanaa! Sinne kovasti onnea ja tarrasukkia! ❤️😍

Yhdyn samaan että ihana lukea täällä plussauutisia ja toivottavasti itsekin saisi viimeistään kesän aikana liittyä plussanneiden joukkoon. Toivon muillekin plussatuulia. ❤️

@Amorado minä olen raskautunut 4 kertaa imettäessä (tiheää yöimetystä myös vielä plussatessa) ja kierrot olleet imettäessä epäsäännöllisiä ja pitkiä, mutta ennen raskautumista lyhentyneet n. 31-34pvään. Silloin kun kierrot on olleet pitkiä (yli 38 pvää) on minulla vuoto ollut niukkaa ja kierron lyhentyessä vuoto runsastunut.

ON: Mulla ei ole vuoto vieläkään alkanut, eikä ole merkkejäkään siitä ollut. Tein eilen vielä normaalin raskaustestin ja se oli taas negatiivinen. Ärsyttävää, kun haluaisin nyt vaan asennoitua seuraavaan kiertoon. Meinasin tilata CB:n liloja ovisestejä, mutta päädyin tilamaan pelkkiä liuskatestejä. Mulla tää raskautumistoive alkaa olla aikamoinen pakkomielle, eikä mielessä pyöri muuta, vaikka yritys onkin vasta alussa. 🙄

Muokattu viimeksi:
Suuret onnittelut täältäkin kaikille raskautuneille, ja toivottavasti kaikki menee hyvin! 😍
Toivotaan tietty, että kaikki muutkin täältä pikapuoliin seuraisi perästä! 🥰

@Toiveikkaana , vaikka meilläkään ei ollut alussa varsinaista yritystä edes, niin täytyy sanoa, että nyt tästä on alkanut muodostua itsellenikin jonkinmoinen pakkomielle. Kukaan ei ole varmaan huomannut. 😂🤣 Kohta on joku 20 purkkia erilaisia pillereitä hyllyssä. 😂
Suhtaudun kyllä tilanteeseen aivan realistisesti, sillä tiedostan että jo pelkästään iän puolesta raskautuminen on epätodennäköistä. Mikäli se ei sitten tapahdu, niin eipä tarvitse harmitella ettei olisi tullut yritettyä. 🙂

Takaisin