Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Noniin. Tänä aamuna tein vielä apteekin ultran ja rfsu earlyn. Kauankohan pitää odotella, että voi varmistua siitä, että kyseessä ei oo kemiallinen? 🤔 Edelliset menkat alko 20.2., mutta kierto on vaihdellut 25-33 päivän välillä. Nyt on luultavasti dpo 12, vähintään dpo 9. En ole vieläkään kertonut kenellekään, en edes miehelle. 🙈
1000034202.jpg
1000034200.jpg

@Pohjolanemma kemiallisia ovat kaikki alle 6 viikkoa kestäneet plussat (jos oon käsittänyt oikein). 20.2. perusteella laskiessa nyt on mennyt 3 viikkoa, eli vielä toiset 3 jäljellä.
Itse vasta ensimmäisen keskenmenon jälkeen havahduin tähän, että varhain tehty positiivinen testi ei välttämättä tarkoita, että on raskaana ja kaikki menisi hyvin. Sitä ennen en edes ollut ajatellut tehdä useampaa testiä/vertailla viivojen vahvistumista, kun olin positiivisen tuloksen saanut. 😞 Nyt en luota minkään olevan hyvin ennen kuin vauva on sylissä ja senkin jälkeen riskit jatkuvat. 😭

En voi kyllä suositella kenellekään noita CB:n liloja testejä. Kolme kiertoa käyttänyt, ja joka kierrossa toimii erilailla. Tänään mukamas edelleen korkea hedelmällisyys eli vilkkuva hymy. Pysyvää en ole saanut vaan vilkutusta on näkynyt 7 aamuna. Ekaa kiertoa lukuun ottamatta oon testannut ohjeen mukaan, ja siksi testauspäivän aloitus on vaihdellut mulla — koska kierto vaihtelee.

Aamulla Oura mittasi lämmöt klo 5.40 sinne 36,2 C pintaan ja synkkasin sit vielä FF:n kanssa. Tein näin, koska siirryin sohvalle ja en halunnut, että se vaikuttaa lämpöihin. Nukahdin kuitenkin uudestaan, ja Oura mittasi uudet lämmöt ja myös FF otti ne uudestaan. En pääse muokkaamaan, koska laite ei hyväksy manuaalista kirjausta. Ovat siis koholla.

No kohdunsuu edelleen avoin ja pehmeä, mutta limat taitaa olla muuttumassa voidemaisiksi. Eipä sillä väliä, kun ei yhden ainutta talletusta tälle kierrolle saatu sairastumisten takia. Alkaa vähän usko loppua, kun ei päästy edes yrittämään ja kun muuten kaikki oli oikein järjestetty parhain päin. @Zebra ehdotit koti-inssiä, niin mulle sellainen kyllä sopis oikein hyvin, mutta mun mies on sellanen jästipää, että ei valitettavasti ota moista ehdotusta kuuleviin korviinsa. En tohdi edes ehdottaa. 🥲

En halua olla ärsyttävä ruikuttaja, mutta pakko nyt vähän valittaa kuitenkin. Oon tehnyt kaiken oikein heinäkuusta asti, kun päätettiin aloittaa yrittäminen. Menin jopa tutkimuksiin ja mies samoin, ja kävin sen h*lvetin aukkarin läpi. Kesästä asti oon pannu kaiken toivoni viime ja tähän kiertoon, koska marras—joulukuinen vauva on mun unelma. Vaikka ens kierrosta teoriassa vois viel onnistuu joulukuinen, mut sen jälkeen toiveet loppuvuoden vauvasta on meidän osalta enemmän ja vähemmän haudattu. Masentaa ja surettaa ja suututtaa. Tammi—maaliksuu on eniten inhokit syntymäkuukausista, joten eiköhän se mun tuurilla satu just siihen. En siis kuitenkaan sen takia aio jättää yrityskertoja tauolle.

Mut tää tuntuu ihan universumin ivalta, kun mulla oli yksi toive: loppuvuoden vauva, ja yritys on aloitettu jo elokuussa. Niin ei voida sit vaan onnistua.

Anteeksi omanavasta, mutta on taas huumori vähän koetuksella.

@Maana Mannila Onhan tuo suoraan sanottuna aivan perseestä tuo, toivoo että onnistaisi ja on muutamasta kuukaudesta toive ja ei vaan onnistu syystä tai toisesta. Mustakin alkanut jo aikoja sitten tuntua että koko universumi vittuilee mulle kun mulla taas onnistaa välillä ja sitten se viedään pois että haha eipä jatkunutkaan joku universumi vaan nauraa mulle antamalla toivoa ja samantien hetken päästä vie sen pois. 🥴 Mullakin siis aluksi toive oli joku elokuu, syyskuu tai lokakuu jostain syystä, mutta nyt olisi kyllä aivan sama milloin olisi laskettu aika kunhan se vaan jatkuisi tarpeeksi pitkään. 😔 Tsemppiä sinne, toivotaan että uusi kierto sulla alkaa pian niin pääsette yrittämään ensi kierrossa toivon mukaan edes. Ja voihan se olla että jos ensi kierrosta tärppää ja se kierto alkaa aikaisin että laskettu aika menee ihan joulukuun loppuun tai mahdollinen vauva syntyy ihan vähän etuajassa juuri joulukuun puolella vielä.

Omaa selitystä, vituttaa ja onneksi mulla ei tosiaan oo ees raskaustestejä kotona paitsi no yhden viikkodigin huomasin ottaessani äsken lugesteronit huomasin pussissa. No sitä turha aikaisin tehdä, mutta odottelen että raskauskeijun tilaus tulisi. Toivon toisaalta että tulisi ensi viikolla vasta niin en voi testata edes ajoissa. 🤣 Vaikka varmaan tulee kyllä viimeistään perjantaina kun tilasin ne viime viikonloppuna jo.

Ois pitäny pistää stuntti seis. Mutta…

Tänään ovisplussatikusta laskettuna dpo 7. Tunsin kyllä ovulaation jo plussapäivänä, eli siitä ajatellen dpo 8.

Oon etätöissä, niin ihan läpällä väänsin tehdä ekan raskaustestin. Negaa näytti, kuten odotin. Annoin olla pöydällä parikymmentä minsaa, ja roskiin heittäessä silmään sattu tämä näky! Mitä 🫣

No joo, testiajan ulkopuolella, niin vielähän tuo ei tarkota mitään. Katotaan jos jaksas odotella seuraavaa perjantaille, dpo 10 sain plussan esikoisestakin

Liitteet

• IMG_1316.jpeg
    IMG_1316.jpeg
    44.4 KB · Katsottu: 97
En voi kyllä suositella kenellekään noita CB:n liloja testejä. Kolme kiertoa käyttänyt, ja joka kierrossa toimii erilailla. Tänään mukamas edelleen korkea hedelmällisyys eli vilkkuva hymy. Pysyvää en ole saanut vaan vilkutusta on näkynyt 7 aamuna. Ekaa kiertoa lukuun ottamatta oon testannut ohjeen mukaan, ja siksi testauspäivän aloitus on vaihdellut mulla — koska kierto vaihtelee.

Aamulla Oura mittasi lämmöt klo 5.40 sinne 36,2 C pintaan ja synkkasin sit vielä FF:n kanssa. Tein näin, koska siirryin sohvalle ja en halunnut, että se vaikuttaa lämpöihin. Nukahdin kuitenkin uudestaan, ja Oura mittasi uudet lämmöt ja myös FF otti ne uudestaan. En pääse muokkaamaan, koska laite ei hyväksy manuaalista kirjausta. Ovat siis koholla.

No kohdunsuu edelleen avoin ja pehmeä, mutta limat taitaa olla muuttumassa voidemaisiksi. Eipä sillä väliä, kun ei yhden ainutta talletusta tälle kierrolle saatu sairastumisten takia. Alkaa vähän usko loppua, kun ei päästy edes yrittämään ja kun muuten kaikki oli oikein järjestetty parhain päin. @Zebra ehdotit koti-inssiä, niin mulle sellainen kyllä sopis oikein hyvin, mutta mun mies on sellanen jästipää, että ei valitettavasti ota moista ehdotusta kuuleviin korviinsa. En tohdi edes ehdottaa. 🥲

En halua olla ärsyttävä ruikuttaja, mutta pakko nyt vähän valittaa kuitenkin. Oon tehnyt kaiken oikein heinäkuusta asti, kun päätettiin aloittaa yrittäminen. Menin jopa tutkimuksiin ja mies samoin, ja kävin sen h*lvetin aukkarin läpi. Kesästä asti oon pannu kaiken toivoni viime ja tähän kiertoon, koska marras—joulukuinen vauva on mun unelma. Vaikka ens kierrosta teoriassa vois viel onnistuu joulukuinen, mut sen jälkeen toiveet loppuvuoden vauvasta on meidän osalta enemmän ja vähemmän haudattu. Masentaa ja surettaa ja suututtaa. Tammi—maaliksuu on eniten inhokit syntymäkuukausista, joten eiköhän se mun tuurilla satu just siihen. En siis kuitenkaan sen takia aio jättää yrityskertoja tauolle.

Mut tää tuntuu ihan universumin ivalta, kun mulla oli yksi toive: loppuvuoden vauva, ja yritys on aloitettu jo elokuussa. Niin ei voida sit vaan onnistua.

Mulla ne lilat on toiminut ihan hyvin. Näyttänyt ovulaation aina oikein eli sitten kun tulee se pysyvä hymynaama. Mut selkeesti kroppa käyttäytyy eri tavalla kun mulla on se vilkkuva naama näkynyt 0-14 päivää 🤣🤣 mut joka kierrossa on lopulta tullut ovulaatio 💁‍♀️
Mulla kaikenlainen fyysinen ja henkinen kuorma vaikuttaa heti ovulaatioon ja siirtää sitä. Mun kierto on näköjään herkkä suuttumaan 🤣

Höh, onpa tylsä, et miehen mielestä asiaa ei voi hoitaa kuin perinteisellä tavalla. 😞 Mut eipä sille mitään voi, pitää kunnioittaa hänen tahtoa, vaikka se vituttaisi kuinka. Hänkin varmaan tietää, että sun unelma olis joulukuun vauva? Olisihan hän voinut ajatella myös sua tässä ja tehdä poikkeuksen, mut toki oon ymmärtänyt sun kirjoituksista että hän on tosi kipeä yhä. Paskaa tuuria kyllä teillä. Ehkä tosiaan ensi kierrosta olisi vielä mahdollisuus joulukuiseen. Ilmoitat jo hyvissä ajoin miehelle, et silloin hommaillaan kun on aika ja piste, ei mitään mutinoita 😅

Anna tulla vaan räntit tänne, tää on oikea paikka purkaa vähän tunteita. Mua rupesi itseasiassa kans ärsyttämään. Tänään tippui lämmöt ihan reippaasti, joten eiköhän tämäkin kierto ollut negakierto. Tuolla toisessa keskustelussa (40+) oli puhetta lisäravinteista ja siitä syökö mieskin niitä. Itse syön useita ja oon syöny koko yritysajan, osaa koko ajan ja osaa kokeillut ja nytkin uutena kokeilussa Donaferty.

Entä mies sit? Hommasin hänelle monivitamiinia ja Dtä ja sit viel yhtä jonka nimeä en nyt muista. Syökö hän? No ei syö, muistaa kaksi päivää ja sit unohtaa vaikka muistuttelisin. Sit juo tolkuttomia määriä kahvia eli saa paljon kofeiinia. Siitäkin olen puhunut miten se voi vaikuttaa ja pyytänyt vähentämään. Ihan yhtälailla juo ku ennenkin, ei sillä et vähentäminen olisi helppoa, mutta arvostaisin jos hänkin tekisi sen minkä voi tän yrityksen suhteen. Aika pientä tuo miehen panos tähän on kaikenkaikkiaan jos tän nyt tälleen ikävästi haluaa ilmaista. Varsinkin kun vertaa mitä itse on tehnyt ja käy läpi joka kk endotaustalla ja -kivuilla. Aiemmin ajatellut et syy on automaattisesti mussa kun ei onnistu, mut ihan yhtälailla "syy" voi ollakin miehessä tai jossain elintavoissa.

Varmaan tänään varaillaan sit aikaa Felille.

Ois pitäny pistää stuntti seis. Mutta…

Tänään ovisplussatikusta laskettuna dpo 7. Tunsin kyllä ovulaation jo plussapäivänä, eli siitä ajatellen dpo 8.

Oon etätöissä, niin ihan läpällä väänsin tehdä ekan raskaustestin. Negaa näytti, kuten odotin. Annoin olla pöydällä parikymmentä minsaa, ja roskiin heittäessä silmään sattu tämä näky! Mitä 🫣

No joo, testiajan ulkopuolella, niin vielähän tuo ei tarkota mitään. Katotaan jos jaksas odotella seuraavaa perjantaille, dpo 10 sain plussan esikoisestakin

Varovaiset onnittelut 🌈😍 Onks toi testi One Step? Jos on ni ne on aika tolkuttoman huonoja, vaikka pitäisi muka olla herkkiä. Eli jos teet jonkun toisen, oikeasti herkän testin niin uskon että viiva on jo vahvempi ja tulee testiajalla.

Varovaiset onnittelut 🌈😍 Onks toi testi One Step? Jos on ni ne on aika tolkuttoman huonoja, vaikka pitäisi muka olla herkkiä. Eli jos teet jonkun toisen, oikeasti herkän testin niin uskon että viiva on jo vahvempi ja tulee testiajalla.
Joo, Sofin onestep-testi on. En oo ikinä ennen turhia viivanpaikkoja saanut ja tuo näyttää vähän punertavaltakin.

En tiiä uskallanko miehellekkään vielä sanoa, ettei turhaan pety jos onkin vaan huputesti ollut 😆

Joo, Sofin onestep-testi on. En oo ikinä ennen turhia viivanpaikkoja saanut ja tuo näyttää vähän punertavaltakin.

En tiiä uskallanko miehellekkään vielä sanoa, ettei turhaan pety jos onkin vaan huputesti ollut 😆

Mun mielestä punertaa kuvassakin, et sen puolesta lupailis hyvää. Mäkin oon noita jonku 20 kpl testannut enkä saanut niihin mitään toista viivaa.

Täällä just meni toivo siitä että saisin ajoissa ovulaation. Toki siis vasta huomenna olisi mun arvuuttelema LH huippu, mutta eilen ja tänään valkovuotoa ei ole käytännössä ollut. Kuivempaa menoa kuin saharassa. Tää on aivan hiton outoa että mulla on kadonnut KAIKKI valkovuoto.

Ja mulla oli selkeää ovulaatiolimaa kolme päivää sitten plus sylkitesti positiivinen estrogeenin noususta. En tiiä miks tässä vaiheessa olisi kuiva kausi 😵‍💫

Ehkä se ovulaatio tulisi tavalliseen tapaansa noin viikon päästä ja liian myöhässä...

@Piisku joo mul ovulaatio kans tulee ja menee ihan omia aikojaan ja vaihtelee jopa yli 10 päivää. Mulla vaihtelua kans luteaalivaiheesea. Nyt tuntuu kyl vähän juilintaa oikeal alavatsalla, joten voihan se olla, että ovis on vasta tulossa. Silti olisin odottanu pysyvää hymyä viimeistään tänään. Jatkossa aion joka tapauksessa testaa PC:n analogisilla testeillä ja seurata viivan vahvistumista. En jaksa tällasta epämääräistä vilkuttelua. 🤣

Oura ennustaa nyt ovulaatioo eiliselle, vaikka silloin klo 5 maissa ehdotteli viel tälle päivää. Ei taida olla flunssan takia luottaminen peruslämpöihin. Lähdettiin just ajelee mökilt kotiin. Pitää tarkastaa seafoodin (tää jää käyttöön, @Suskikitten 🤣) tilanne omasta alakerrasta viel uudestaan, kun päästään kotiin. En tiiä, vaikuttiko tää flunssa nyt kuitenkin jotenkin ovikseen.

@Zebra no ei mun mies varsinaisesti tiedä mun toiveesta joulukuiselle. En oo kehdannut kertoa. 🙈 Hän on niin käytännöllinen ja jotenki jalat maassa, ettei yhtään ymmärrä tällast haihattelua syntymäkuukauden suhteen — kun ei siihen kuitenkaan voi juuri vaikuttaa (paitsi pidättäytymällä, jolloin ei varmasti synny yhtäkään vavvaa). Ja siis joo, on tosi huonos kunnos edelleen, hänel on siis immuniteetti infektioita vastaan alentunut lääkityksestä johtuen, joten miesflunssa ei oo mitään verrattuna mun miehen miesflunssaan. Eilen viel hänel oli ääni, joka sai Hannele Laurin kuulostamaan kuoropojalta (if you know what I mean 🙈). Suosittelen soittaa Felicitaksen ajanvaraukseen, osaavat sielt varaa sit oikeanlaisen ajan ja saat esitietolomakkeen täytettäväksi. Jos Karilla on vapaata, niin yritä päästä hänelle. (Tai siis ei pakko ole, mut en voi liikaa suositella häntä. Osaa kohdata potilaan ja kertoo tavallisten ihmisten kielellä asioista. Ajattelee myös potilaan kukkaroa ja suositteli esim. mulle labroihin Puhtia tai HUSLabia.)

Joo pitää nyt sit panna kaikki energia ja toivo ens kiertoon. Ehkä tilaan YA:lta minäkin Donafertya ja käyn ostamassa lisärautaa mahdollisuuksien maksimoimiseksi — ja toivon, että raskaus alkais ja etenis niin, että synnytys tapahtuis joulukuun puolella. Pohdin jopa akupunktiota. Onko kellään kokemusta?

Lisäravinteista oli puhetta, niin mun mies syö ubikinoni q10:ä ja gelee royalea. Paan hälle joka ilta ne esille samalla ku omani. Muuten ei varmaan muistaisi. Me eletään kyl koko lailla terveellisesti. Ei käytetä nikotiinituotteita, syödään monipuolisesti, ja kahvia kuluu maltillisesti. Mulla 1 kuppi aamuisin, miehellä sama plus töissä taitaa juoda ip-kahvit ehkä. Kotona ollessa ei välttämättä, mutta toimistopäivinä kaiketi. Alkoholii mä en käytä lainkaan, mies hyvin maltillisesti: saunaoluet, lasi tai kaksi viiniä ruoan kanssa viikonloppuisin. Joskus lomalla tissuttelee, mutta hyvin kohtuullisessa määrin.

@Kali joo teillä tietysti vielä eri tilanne, kun raskauksia on alkanut aika montakin. Niistä saa aina pientä toivonkipinää, joka sit viedään pois. En voi kuin kuvitella, miten vaikeaa raskaudesta on iloita, kun ei tiedä, kestääkö se. ❤️ Ja itelläkin toi kyllä, että en tosiaankaan jätä yrityskertoja välistä sen takia, että joku kuukausi on vähiten suosikki.

@Westo mul ei ole noista testeistä kokemusta, mutta mun silmään punertaa kyllä testiviiva. Varovaiset onnittelut ja sama vinkki kuin Zebralla, että tee toisen merkin testi vaikka parin päivän päästä. Toivotaan, että viiva vahvistuu ja paketti pysyy matkassa mukana. ❤️

Jatkan viel tähän samaan: Oli puhetta myös urheilusta, niin joo mä kävelen 12 kilsaa päivässä. Salille pitäis palata taas, koska lihaskuntoakin on tärkeää kehittää. Ajattelin mennä Elixialle, kun siel olis pilatesta ja muuta ohjattua. Kävin vuosia TFW:llä ja sit vähän toista vuotta crossfitissa, mut sit vaihdoin ihan perinteiseen kuntosaliin. Pakko jotain liikuntaa harrastaa, muuten hajoo pää ja kroppa.

Muokattu viimeksi:
Hyvää päivää!
Pahoittelut jos tästä tulee pitkä🥹
Oon ihan uus täällä, mutta oon tosiaan kohta 22v nuori ja lapsihaaveita ollut jo ihan pienestä pitäen. Nyt kuitenki vakituisen suhteen löytyes, on alkanu neki haaveet saamaan toteutusyritystä. Tosin tämä taipale ei ollukkaan niin helppo, ku kuvittelin.

Mulle on kirjotettu ehkäsyä jo ensimmäisen kerran 6lk/12vuotiaana rajun aknen takia, noh mitkään pillerithän ei mulle sopinu. Mulla meni ihan suoraan sanottuna nuppi sekasin niistä, musta tuli valtavan räjähdys herkkä. Itkuherkkä ja mun kuukautis kivut räjähti aivan käsiin ja samoin vuoto. Kokeiltii eri merkit ja värit , hajut ja maut. Siirryttiin renkaaseen ja loppujen lopuks kerkesin käyttää erilaisia ehkäsyjä melkeen 5vuotta, kunnes mulle kerrottiin et mun migreenin kans, en olis saanu käyttää mtn näistä. Noh tän jälkeen, ku jäi enää vaihtoehdot kierukka tai kapseli päätin, etten ehkäsyä enää käytä ja oonki ollu nyt kohta 5vuotta ilman mitään ehkäsyä eli long story short tästä tämä tuskin johtuu!

Mut sit seuraavaan aiheeseen eli tähän perheenlisäykseen. Ollaan kumppanin kans tunnettu nyt semmonen +/-10vuotta josta ollaan seurusteltu reipas 1.5vuotta ja ihan alusta asti ollaan puhuttu yhteisestä perheestä ja alkuun lähettiin tähän vähän sillee noh tulee jos on tullakseen. Mutta viimmesen reilu vuoden aikana ollaa alotettu sit se varsinainen yrittäminen. Sain enimmäisen keskenmenon vuosi sitten, rv 10 joka päätty todella rajuun kohtutulehdukseen ja tää onki jääny mietityttämään. Oon lueskellu että tommonen voi arpeuttaa kohtua niin, että kiinnittymiset olis paljon vaikeempaa. Tätä ennen mulla on myös ollut nuoruudessa kaks kertaa klamydia, toisella kertaa se huomattiin vasta, kun se oli kerennyt mulla oleen useamman kuukauden (2-4kk).

Tän kohtutulehduksen jälkeen mulle ei oo tehty tutkimuksia, ei ultraa, ei verikokeita ei mitään. Ja tän jälkeen sain 2025, 4 kemiallista peräkkäin. Ollaan oltu nyt yli puolivuotta lapsettomuusklinikan jonoissa, mutta sieltä päin ei ole kuulunut mitään.

Nyt meillä menossa yrityskierto 14. Mulla ei ollu ovistikkuja millä etsiä ovis, mutta lämpöjen perusteella se olis mennyt jo. Tuo flo sovellus oli ennustanu ovis päivän 20.3. mutta nyt alko lämmöt nouseen sinne 37 ja risat eli ollaan ilmeisesti menty jo oviksen ohi.
JA NYT siihen aiheeseen miksi tänne päädyin, eli se ennuste oviksesta siirtyikin 15.3.-16.3. ja meillä yhdyntöjä 10.3. ja eilen 17.3. Kysymys kuuluukin onkohan tämän kierron hedelmällisyys jo mennyt ihan ohi vai voisiko olla mahdollista hedelmöitys noista 10.3. ja eilisestä 17.3. vielä?🥹 eilen illalla mua nipisteli vasemmalta puolelta ja semmosta jännää paineen tunnetta kohdunsuulla. Joista ensiks aattelin, että ovis olis ollu eilen, mut lämpöjen perusteella ollaan jo luteaalivaihees. Ja nyt olis menossa dpo 2-3

Tän hetkisiä oireita (jotka tuskin liittyy mihinkään) on et lämmöt on 37.1°, rintoja aristaa ja varsinki nännit/nännipihat tosi kosketus arat ja herkillä. Vatsassa jtn nippailuja välillä. Eli aika perus luteaalivaiheen oireita.

mulla oli jotenki niin vahva tunne et tää olis meidän kierto nyt, mut taidettiin ohittaa ovis ihan täysin🫩

Heippa,
Kävin pyörähtämässä Marraskuiset 2026 ryhmässä, mutta olen joutunut pyytämään sieltä eroa, koska raskaus meni kesken. Tai näin todennäköisesti :loudlycrying: Viime viikon to alkoi vuoto ja se tasaisesti (mutta ei kuukautisrunsaasti) jatkui maanantaihin ja vieläkin vähän jatkuu. Perjantaina, kun olisi pitänyt olla jo rv6+5, kävin lääkärissä ultrassa tsekkaamassa ja siellä ei näykynyt normaalisti jatkuvaa raskautta :Broken Heart: Lääkäri ei silloin varmaksi sanonut, koska aikaiset viikot, mutta näiden päivien aikana kuvottava olo ja arat rinnat ovat palautuneet normaaliin olotilaan ja väsymyskin alkaa helpottaa.

Eli olen nyt palannut tänne vauvakuumeilijoihin. Nyt tarkotuksella haluan jättää kierron pari välistä ja toivottavasti miehen kanssa pystytään jatkamaan yrittämistä sitten niin, että laskettu aika olisi 2027 vuoden puolella. Tuo raskaus alkoi 7kk yrittämisen jälkeen ja se on ollut pisin aika meille. Myöskin keskenmeno oli ensimmäinen (ja toivottavasti viimeinen).

Takaisin