Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
Mulla varmaan sotkee toi painonpudotus nyt hormoneja huolella, ni en jaksa olla edes itselleni vihainen 😅

TĂ€ssĂ€ vĂ€lissĂ€ tuli pieni hyytymĂ€kin joten kallistun ehkĂ€ menkkojen suuntaan, joten lasketaanko tĂ€mĂ€ nyt sitten yk 12 aloitukseksi ja merkkaisitteko menkoiksi jo eilisen, kun vuodin eilenkin vĂ€hĂ€n đŸ€š teen silti varalta vielĂ€ ovistestejĂ€
Joku tais sanoa, ettĂ€ ohjeistuksen mukaan ennen klo 18 alkanut vuoto lasketaan alkaneeksi kyseisenĂ€ pĂ€ivĂ€nĂ€, ja klo 18 jĂ€lkeen alkanut vuoto lasketaan alkaneeksi seuraavana pĂ€ivĂ€nĂ€. 🙂

MeillĂ€ on ollut taaperon kanssa niin kauheita öitĂ€ myös, ettĂ€ oon vĂ€hĂ€n alkanut jarrutella vauvaprojektin kanssa đŸ«Ł Pahimmillaan nousee vartin vĂ€lein itkeskelemÀÀn ja aina vaatii tissin suuhun.
Toki vaikka sitĂ€ heti raskautuisi, niin olisihan tĂ€ssĂ€ silti aika pitkĂ€ aika ennen toista vauvaa ja asiat ehtisi mahdollisesti muuttua. Tai sitten ei. Helposti sitĂ€ vaan jÀÀ ajattelemaan ettĂ€ tĂ€tĂ€ tĂ€mĂ€ nyt sitten on lopullisesti 😄

Kerran olen ollut raskaana, ja tiesin raskaudesta jo viikkoa ennen kuin uskaltaudiin testiĂ€ tekemÀÀn. Kahvi alkoi nĂ€rĂ€stÀÀ, eikĂ€ sellaista ollut ennen ollut 😊 Testin tein kun kk oli pari pĂ€ivÀÀ myöhĂ€ssĂ€.
Oiii tosi rankkaa siellĂ€kin! Jaksamista paljon đŸ©·đŸ©· Ja omia irtiottoja! MeillĂ€ just nyt viimeiset kaksi yötĂ€kin tosiaan niin umpisurkeita, ettĂ€ kyllĂ€ oma jaksaminen mietityttÀÀ đŸ˜„ ja iltaisin hulinaa ettĂ€ vaikea rauhoittua yöunille ja illat venyy.. SepĂ€ se kun ei tiedĂ€ miten pitkiĂ€ nĂ€mĂ€ vaiheet on!

Samalla kuitenkin haaveilen, ettÀ voisin tandem imettÀÀkin ja tÀmÀ isompi saisi kÀydÀ rinnalla myös niin pitkÀÀn kunnes itse vieroittuu. Mutta nyt tarvii kyllÀ omaa aikaakin saada, ettÀ jaksais tÀtÀ.

Sisaruksista olis toisilleen paljon seuraa ja suuri rikkaus toisilleen myöhemmin elĂ€mĂ€ssĂ€ kyllĂ€ đŸ©·đŸ©·

@Valora MĂ€ oon periaatteessa ollut 6 kertaa raskaana ja kaikissa paitsi yhdessĂ€ vaan ollut jotain oireilua. 😅 Toki 4 niistĂ€ lasketaan kemiallisiksi niin voi olla ettei siksi mitÀÀn oireita. Mutta siinĂ€ yhdessĂ€ ainoat oireet olleet helvetinmoinen vĂ€symys alkaen jotain dpo5-6 ja valkovuodon lisÀÀntyminen dpo9 aamulla jolloin sain plussan jo myöhemmin samana aamupĂ€ivĂ€llĂ€.

Nyt en oo huomannut muuta kuin vĂ€syttÀÀ normaalia enemmĂ€n, mutta se tuskin tarkoittaa mitÀÀn kun alkanut jo noin dpo4. 😂 Ja rinnat arat joka tosin ei myöskÀÀn voi tarkoittaa mitÀÀn kun lugesteronit kĂ€ytössĂ€. Ja muutenkin sitĂ€ arkuutta ollut jo heti ovulaation jĂ€lkeen dpo2 lĂ€htien. đŸ€·â€â™€ïž

@Suskikitten joo, siitĂ€ oon varma et raskaus (keskenmeno) se ei ole. Veikkaan kans, ettĂ€ yrittÀÀ ovuloida, mut samalla lyönyt jo hanskat tiskiin ja aloittaa menkat 😆 ja eikö verenvuoto ole vĂ€hĂ€isempÀÀ, jos on ovuloimaton kierto? Oon kyllĂ€ vĂ€hintÀÀn yhtĂ€ hĂ€mmentynyt kuin mun kierto tĂ€llĂ€ hetkellĂ€.
@Syssymyssy Tulin huhuilemaan tĂ€hĂ€n, kun tĂ€mĂ€ kuulosti jollain tapaa tutulta. Esikoisen ovulaatio oli itsellĂ€ni aikanaan mystinen, kun paria pĂ€ivÀÀ ennen ovulaatiota vuosin kaksi pĂ€ivÀÀ melko runsaasti. Luulin silloin, ettĂ€ kierto alkoi alusta. Toisaalta samalla viikolla oli aiemmin ultrassa todettu johtofollit molemmissa munasarjoissa. Joten sittemmin pÀÀttelin, ettĂ€ toinen puhkesi kystana ja aiheutti vuodon. Anyways kun lopulta aloin metsĂ€stÀÀ ovulaatiota uudelleen parin viikon pÀÀstĂ€ tĂ€stĂ€, kĂ€ytin kaapin perukoilta yhden r-testin pois kuleksimasta ja hyyyyyvin hentoinen plussahaamu siihen sitten piirtyi😅

MikĂ€ kierron pvĂ€ sulla onkaan menossa? MystisiĂ€ juttuja nĂ€mĂ€ lisÀÀntymishommat joka tapauksessa😁

On: Olen jatkanut hiljaiseloa taustalla, mutta lukenut silti aktiivisesti viestejÀ tÀÀllÀ. Oma yritys nyt sillÀ asenteella, etten voi laittaa muuta elÀmÀÀ jÀihin, vaan yritÀn pitÀÀ yllÀ pientÀ pöhinÀÀ kotona (remonttia) ja harrastuksissa. On sitten jotakin, mihin keskittÀÀ ajatuksensa jos/kun vuoto taas alkaa.

TĂ€nÀÀn dpo14, vuotoa odottelen millĂ€ minuutilla tahansa. En ole testannut, enkĂ€ ajatellutkaan testata ennen lauantaita, jos jostain syystĂ€ homma venyykin. Maaliskuussa oli kemiallinen ja sen jĂ€lkeen lopulta pÀÀtin, ettĂ€ odotan aina vĂ€hintÀÀn pari viikkoa ovulaatiosta ennen kuin testaan. Oon kyllĂ€ ylpeĂ€, kuinka hermot pitĂ€neet 😅

@Syssymyssy Tulin huhuilemaan tĂ€hĂ€n, kun tĂ€mĂ€ kuulosti jollain tapaa tutulta. Esikoisen ovulaatio oli itsellĂ€ni aikanaan mystinen, kun paria pĂ€ivÀÀ ennen ovulaatiota vuosin kaksi pĂ€ivÀÀ melko runsaasti. Luulin silloin, ettĂ€ kierto alkoi alusta. Toisaalta samalla viikolla oli aiemmin ultrassa todettu johtofollit molemmissa munasarjoissa. Joten sittemmin pÀÀttelin, ettĂ€ toinen puhkesi kystana ja aiheutti vuodon. Anyways kun lopulta aloin metsĂ€stÀÀ ovulaatiota uudelleen parin viikon pÀÀstĂ€ tĂ€stĂ€, kĂ€ytin kaapin perukoilta yhden r-testin pois kuleksimasta ja hyyyyyvin hentoinen plussahaamu siihen sitten piirtyi😅

MikĂ€ kierron pvĂ€ sulla onkaan menossa? MystisiĂ€ juttuja nĂ€mĂ€ lisÀÀntymishommat joka tapauksessa😁
Kp 18 menossa, oviksen olisi pitÀnyt olla jo kp 16, mutta tulee myöhÀssÀ. Vuoto on melko menkkamaista, mutta mulla ei ole lainkaan kipuja (kuin vasemmassa munasarjassa jomottelee), ja ovulaatiotestit on vahvistunut aamusta, nyt jo premomin mukaan 0.62.

@Syssymyssy Ei sulla olisi voinut olla ovulaatio paljon normaalia aiemmin ja nyt olisikin tuo jotain kiinnittymisvuotoa tai muuta?? đŸ€” Ihan heitto vaan, kun mulla ovulaatio esim viime kierrossa todella aikaisin kp10 jo. Ja normaalisti suunnilleen kp13-15 luokkaa lĂ€hes koko yritysajan mitĂ€ seurannut sitĂ€.

ÄitienpĂ€ivĂ€ oli kyllĂ€ outo, koska vaikka koenkin olevani Ă€iti niin mun ainoa vauva kuoli niin nuorena etten ees tiiĂ€ olisko se ollut tyttö vai poika. Oon varmaan ainoa joka laskee olevansa Ă€iti jos on ollut raskaana vaikka ei siitĂ€ elĂ€vÀÀ lasta oo saanu syliin. đŸ€·â€â™€ïž

TÀÀ Àitiyden kokemus vaihtelee kyllÀ paljon. MÀ olen toistaiseksi ollut raskaana pisimmillÀÀn viikolle 13 (tuulimuna) ja en ajattele olevani Àiti. YstÀvÀni, joka pÀÀtyi geneettiseen keskeytykseen ehkÀ viikolla 16 kokee olevansa Àiti. Ja ymmÀrrÀn senkin hyvin. Se on varmaan monen tekijÀn summa ja riippuu ennen kaikkea henkilökohtaisesta tunteesta ja suhteesta raskauteen/alkioon/sikiöön/vauvaan. Varmasti myös synnytys kokemuksena voi vaikuttaa tohon Àitiyden kokemukseen vahvistavasti, kun kÀytÀnnössÀhÀn noi myöhÀiset keskeutykset vastaa sitÀ.

On: Olen jatkanut hiljaiseloa taustalla, mutta lukenut silti aktiivisesti viestejÀ tÀÀllÀ. Oma yritys nyt sillÀ asenteella, etten voi laittaa muuta elÀmÀÀ jÀihin, vaan yritÀn pitÀÀ yllÀ pientÀ pöhinÀÀ kotona (remonttia) ja harrastuksissa. On sitten jotakin, mihin keskittÀÀ ajatuksensa jos/kun vuoto taas alkaa.

TĂ€nÀÀn dpo14, vuotoa odottelen millĂ€ minuutilla tahansa. En ole testannut, enkĂ€ ajatellutkaan testata ennen lauantaita, jos jostain syystĂ€ homma venyykin. Maaliskuussa oli kemiallinen ja sen jĂ€lkeen lopulta pÀÀtin, ettĂ€ odotan aina vĂ€hintÀÀn pari viikkoa ovulaatiosta ennen kuin testaan. Oon kyllĂ€ ylpeĂ€, kuinka hermot pitĂ€neet 😅
Jospa sieltĂ€ tulisi kuitenkin plussa. Toivoa ja onnea lĂ€hetĂ€n sinne 💖💖 Hyvin kyllĂ€ hermot pitĂ€neet!

Mulla se eilinen ovistesti kuitenkin vahvin eli tĂ€nÀÀn vasta dpo 1. Siis miten kykenee tĂ€ssĂ€ ootella.. huhhei. Miten kestinkin silloin koko 2024 vuoden.. Nyt on liikaa aikaa miettiĂ€ kun on niin paljon kotona. Työt vei ajatuksia muualle. EhkĂ€ tÀÀ eka kierto jĂ€nnin ja sit tasaantuu 😬

Takaisin