Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me otetaan vähän paussia yrittämisen suhteen. Musta tuntuu että tää on ollut miehen ajatuksena jo tovin, mutta ei ole sanonut sitä aiemmin. Itselle arjen pyöritys haasteellista, en ole hirveän suunnitelmallinen. Ehkä toinen lapsi voisi olla vaikea tilanteeseen kun nytkin asioita jää unohtelun tai aikaansaamattomuuden takia tekemättä. Ei toki ehkäistä, mutta eipä se peitto yrityksestä tai ”yrityksestä” huolimatta oo aina heilunut.

Harmittaa. Mutta ehkä mies on oikeassa. Jos mitään ei olisi pakko tehdä niin tekisinkö mitään muuta kuin mikä kiinnostaa tai huvittaa. Tuskin.

On tämä vuoristorataa…

Miten tekisitte mun tilanteessa 🫣 ovulaatio jäi siis tulematta, ja ei aavistustakaan, onko tulossa vielä tässä kierrossa vai ei. Yleensä mulla on tullut aina kunnon limat 2-3 päivää ennen ovista.

Eli kysymys kuuluu: tikuttaisitteko ovista päivittäin, kunnes ovis tulee (tai menkat alkaa) vai odottaisitteko vaan limoja (tai menkkoja)? Saa ehdottaa myös muita ratkaisuja 😅
Odota limoja, ja ala tikuttaa sitten uudestaan. Mullahan kävi viime kierrossa juuri niin, että ovis tulikin sen viikon myöhässä (kp 20). Limat ilmestyi juuri ennen ovisplussaa. 🙂

Onnea plussista 😍😍😍😍😍
@Tähtiin tuijottelija ite testasin sillä clear blue viikkonäytöllisellä kahdesti viikon välillä, että nöin että tuli sitte se +3 viikkoa. Sen jälkeen en enää testannut

Ja tervetuloa uusille 😊

ON: täällä aika tylsää, kun edelleen on luomukierto ihan seis. Lopetin imetyksenkin nyt kokonaan, mutta eipä se muuttanut tilannetta. Vähän elättelin toiveita, että synnytys olisi auttanut, niinkuin monella käy. Mutta ei... Niin se vaan on, että ei tämän minun pcos kanssa pysty luomuna raskautumaan, kun kiertoa ei ole ollenkaan 😔 Itsellä pcos on onneksi vähäoireinen, olen mm. normaalipainoinen ja insuliiniresistenssiä ei ole, mutta se tarkoittaa, että en pysty oikein asiaan itse vaikuttamaan ja esim. inositoli ei auta.

No, toivotaan, että pelkät letrot riittäisivät tälläkin kertaa, ja ei tarvitsisi rankempiin hoitoihin lähteä 🙄

Talletteluja joka toinen päivä kunnes menkat alkaa tai positesti 😅 no jos ei oo realistista, ni sit varmaan tikuttaisin. Mun mielestä limat on vähän epäluotettavia, tai ainakaan en niin hyvin osaa niitä tulkita.
No ei jakseta kyllä "tyhjää hinkata" jos ei ole ovulaatiosta mitään merkkejä.

Ja mulla ne limat on sellaset että ei jää epäselväksi, onko ovulaatio tulossa vai ei 🫣😆

Mun vauvakuume otti raketin ja lähti uuteen universumiin asti... Piirsin aikajanan milloin mitä jne JOS raskautuisin tästä kierrosta. Niin ja ovulaatio oli eilen eli mitään perustetta tälle pesiytymistarpeelle ei vain ole. Sit oon katsellut torista vastasyntyneiden vaatteita kun meillä jo olevat vaatteet on hellevaatteita.

Huohhels, sit kun kuukautiset tulee niin varmaan on extra mega vitutus. Toivottavasti tää olo nyt muuten vain helpottaisi ennen sitä 😅 Ärsyttää kun mieli oikein erikseen uriutuu jumiin mielikuvitusvauvaan, jota ei ole olemassa.

Miten tekisitte mun tilanteessa 🫣 ovulaatio jäi siis tulematta, ja ei aavistustakaan, onko tulossa vielä tässä kierrossa vai ei. Yleensä mulla on tullut aina kunnon limat 2-3 päivää ennen ovista.

Eli kysymys kuuluu: tikuttaisitteko ovista päivittäin, kunnes ovis tulee (tai menkat alkaa) vai odottaisitteko vaan limoja (tai menkkoja)? Saa ehdottaa myös muita ratkaisuja 😅
Tikutin edellisessä kierrossa ovulaatiota muistaakseni kp 19-20 saakka ja sitten lopetin kun en saanut ovista kiinni. Kp 24 tuli sitten oviskipu ja limat mutta silloin testatessa myös ovistesti oli negatiivinen (ei tietysti ole varmaa ovuloinko tuolloin edes). Voi olla että jos odottelet limoja niin ei välttämättä saa ovista silloinkaan tikutettua, jos huippu menee nopeasti. Jos tikkuja on, jatkaisin testailua tai tosiaan talletuksia vähintään joka toinen päivä.

Heräsin tänään klo 8 kuten pidempään jo heräillyt. Ja vieläkin puoli 10 aikaan makaan sängyssä. 🤣 Jotenkin hirveän väsynyt olo aamuisin ollut. Eilenkin oli sama juttu... Eihän se mistään merkki voi olla, kun vasta dpo5. Mutta tyhmänä luin kirjauksia tosta yhdestä ketjusta täällä lokakuun lopun plussa kierrosta ja silloin olin kirjoittanut dpo6 että väsyttänyt on muutaman päivän jo silloin. 🤔 Eli ilmeisesti alkoi silloin samoihin aikoihin väsymys. Eihän nyt toki mitään oo edes tapahtunut kun kiinnittyminen voi aikaisintaan huomenna tapahtua. Mutta lähinnä jännä samankaltaisuus... 😆

Voi olla että jos odottelet limoja niin ei välttämättä saa ovista silloinkaan tikutettua, jos huippu menee nopeasti. Jos tikkuja on, jatkaisin testailua tai tosiaan talletuksia vähintään joka toinen päivä.
En jaksa talletella jos ei ole mitään varmuutta et ovuloin pian, joten sit odottelen tikutellen. Mulla yleensä näkyy LH-testeissä jo edellisenä päivänä selkee korotus baselineen, jos on ovulaatio tullakseen.

Vieläkään ei tietoa oviksesta, mutta eilen tuli pari tippaa verta ja jomotti vatsaa ihan kuin menkat olisi alkamassa? Ovulaatio se ei ole voinut olla, eli olisikohan keho ymmärtänyt muka näinkin nopeasti, että pöytä tyhjäksi ja uusi kierto alkuun 😄

Onko kellään muuten kokemuksia, kuinka nopeasti pääsee simppa-analyysiin julkisella puolella lähetteestä?

@Syssymyssy nopea kysymys, ootko täysin varma että ei ole ollut LH piikkiä? Itse noilla oireilla ja tilanteessa tekisin ihan varalta vaikka vain koti-inseminaation. Toki voi kuukautiset alkaa etuajassa, jos ei oo ollut ovulaatiota, mutta joskus ovulaatio voi antaa tuollaiset merkit kans.

Mutta jos oot varma että ei oo voinut jäädä LH piikki huomaamatta niin sit olettaisin että kyse on just aikaistuneesta kuukautisesta.

@tähtiintuijottelija, onnea plussasta. ❤️🤩😎 Toivon suuresti, et mini pysyisi matkassa mukana. Ehkä joskus tarvitaan just tota, et tekee asioita, joita ei suositella raskautta yrittäville, et saa plussan testiin. 😅

Omat: Nähtävästi on mulla sit edelleen raskaushormonia kehossa... Aika hemmetin pitkään kemiallisen jälkeen.. Tein siis aamulla herättyäni mielenkiinnosta sekä pinkin että liilan Clearbluen ja molemmat näytti hymynaamoja. Sit kaivoin digitaalisen raskaustestin kaapista (eilen en testannut vaikka piti, koska ei ollut halpoja testejä kotona, enkä mä niitä päässyt nyt sit lisääkään ostamaan, enkä ois halunnut uhrata kallista digiä) ja kappas, näyttää että 1-2 viikkoa... Vuoto alkoi kuitenkin tosiaan viikko sitten sunnuntaina eli tänään kp 10 ja tosiaan hailakka viiva näkyi enää 29.4... Hohhoi.. Kauanhan tässä nyt oikein menee. Nää kemialliset tuhoo mun kropan. 😐😐😐 Ens maanantaina voisin kyl soitella jo lääkäriin, jos edelleen näyttää raskaustesti posia... Tuntuu uskomattoman pitkältä ajalta kemiallisen jälkeen... Huoh.

Toi keskenmeno, jossa vuoto alkoi 12+0 niin siitä 15 päivän kuluttua hcg-arvo oli verikokeessa 13 vai 14...

@Vaaveilija Toivon sinne kans, et pääsisit nopsaan uuteen kiertoon. 💗

@Kali mä niin toivon, et ens äitienpäivänä sullakin olisi pieni nyytti jo sylissä. 🥹

@Pakkanen Voi kun sulla piirtyisi plussa viikonloppuna testiin! 💗 Tsemppiä opiskelujen viimeistelyyn!

@Toiveikas odottelija Huhhh noita kavereiden sanoja siellä... Ärsyttävää kyllä. Toivon nyt kuitenkin, ettei välit olis lopullisesti mennyt. 🤞🏻 Ihana tuo sun mies kuitenkin, kun vastasi noin kivasti riidan jälkeen viestiin ja kyseli, et rakastatko häntä vielä. 💗 Voi kun työstressi siellä helpottaisi ja oppisi tosiaan sanomaan ei joskus. :D

@Rouva W, tsempit sinne 💗

@Round2❤️ kannattais varmaan joo olla pian lääkäriin yhteydessä, et sais suljettua pois mm. kohdunulkoisen raskauden, parempi olla varma tilanteesta että voi rauhallisesti odotella uutta yrityskiertoa :red-heart:

Täällä alkoikin vasta tänään uusi kierto. Nyt ei muuta kuin odottelemaan sinne johonkin kp 18-20 tienoille, milloin ovulaatio viime aikoina on tullut. En kyllä aio alkaa tikuttelemaan sitä, kun oireet on kuitenkin suht selkeät (vaikka ihan tarkka päivä onkin mahdoton sanoa ennen kuin menkat alkaa), ja meillä peittoja heilutellaan kuitenkin ihan mielellämme vaikka koko kierron ajan joka toinen päivä. Siinä ei tarvitse murehtia ovulaation ajankohtaa, kun tallettelut osuu väkisinkin tarpeeksi hyvin :smiling-eyes:
Ai niin, on tuolla kaapissa vielä esikoisen yritysajoilta ovistestipaketti, ehkä mä ne saatan uittaa, et saan paketin heittää pois tilaa viemästä :Grinning Face With Smiling Eyes:

@tähtiintuijottelija, onnea plussasta. ❤️🤩😎 Toivon suuresti, et mini pysyisi matkassa mukana. Ehkä joskus tarvitaan just tota, et tekee asioita, joita ei suositella raskautta yrittäville, et saa plussan testiin. 😅

Omat: Nähtävästi on mulla sit edelleen raskaushormonia kehossa... Aika hemmetin pitkään kemiallisen jälkeen.. Tein siis aamulla herättyäni mielenkiinnosta sekä pinkin että liilan Clearbluen ja molemmat näytti hymynaamoja. Sit kaivoin digitaalisen raskaustestin kaapista (eilen en testannut vaikka piti, koska ei ollut halpoja testejä kotona, enkä mä niitä päässyt nyt sit lisääkään ostamaan, enkä ois halunnut uhrata kallista digiä) ja kappas, näyttää että 1-2 viikkoa... Vuoto alkoi kuitenkin tosiaan viikko sitten sunnuntaina eli tänään kp 10 ja tosiaan hailakka viiva näkyi enää 29.4... Hohhoi.. Kauanhan tässä nyt oikein menee. Nää kemialliset tuhoo mun kropan. 😐😐😐 Ens maanantaina voisin kyl soitella jo lääkäriin, jos edelleen näyttää raskaustesti posia... Tuntuu uskomattoman pitkältä ajalta kemiallisen jälkeen... Huoh.

Toi keskenmeno, jossa vuoto alkoi 12+0 niin siitä 15 päivän kuluttua hcg-arvo oli verikokeessa 13 vai 14...

@Vaaveilija Toivon sinne kans, et pääsisit nopsaan uuteen kiertoon. 💗

@Kali mä niin toivon, et ens äitienpäivänä sullakin olisi pieni nyytti jo sylissä. 🥹

@Pakkanen Voi kun sulla piirtyisi plussa viikonloppuna testiin! 💗 Tsemppiä opiskelujen viimeistelyyn!

@Toiveikas odottelija Huhhh noita kavereiden sanoja siellä... Ärsyttävää kyllä. Toivon nyt kuitenkin, ettei välit olis lopullisesti mennyt. 🤞🏻 Ihana tuo sun mies kuitenkin, kun vastasi noin kivasti riidan jälkeen viestiin ja kyseli, et rakastatko häntä vielä. 💗 Voi kun työstressi siellä helpottaisi ja oppisi tosiaan sanomaan ei joskus. :D

@Rouva W, tsempit sinne 💗
Ikävää että hcg on vielä koholla. Sehän voi olla merkki ettei kaikki ole tyhjentynyt vuodon myötä, eli suosittelisin olemaan yhteydessä terveysasemalle. Toki hcg voi olla koholla vielä 3 viikkoa keskeytymisvuodon alkamisen jälkeenkin ilman että olisi mitään häikkää.

Heippa kaikille 🥰 Me päätettiin antaa neloselle.. toiselle yhteiselle lapselle lupa tulla 🥲🩷 Käynnissä yk1 ja tänään sain pc ovisplussan 😍 Meillä lokakuinen tyttö.. ihan täysimetyksellä ollut 6kk ja mitä nyt soseita menee jo vähän. Kierto mulla käynnistyi jo 2kk synnytyksestä imetyksestä huolimatta, ja on ollut säännöllinen 28-29 päivää.

Oon jo 38v täyttänyt, ja edellisessä raskaudessa otti aikansa ja kaksi varhaista keskenmenoakin.. mietin ensiksi ootetaanko syksyyn. Ettei olis kesällä pahoinvointia. Mutta nyt vaan tuli tunne, että aika olisi oikea. Olisihan se aika ihme jos meidän menneisyydellä heti tärppäisi. Ja kun vielä imetys voi heikentää..

Lyhyt ikäero mahdollisesti tulossa, mikä on tosi uutta ja jännää, ja paljon mietityttää 🥰 Samalla nyt vahva fiilis että haluaisin nämä lapset aikalailla putkeen. Jos meille vielä yksi suodaan. Haluan sit jo oman kehon ja itseni takaisin. En siis imetyshormoneilla oikein edes koe olevani oma itseni.
Tervetuloa mukaan! 😊

Täällä myös neljättä toivova 38-vuotias. Meillä on lapsilla ikäeroa n. 1,5v mutta nyt tulisi pisin ikäero, jos me vielä yksi lapsi saadaan.

Itse olen myös imettänyt (tiheästi öisinkin) aina edellistä uudelleen raskautuessa. Joillain taas parikin imetyskertaa estää ovulaation. Kuulostaa ainakin hyvältä että kuukautiset on säännölliset. Tsemppiä yritykseen. ❤️

Toissayönä ja viime yönä talleteltu. Jokohan riittäisi 😅 tässä vauva-arjessa vähän haastavaa.. mies ei olis eilen enää jaksanut kun vauvan yöunille nukahtaminen kesti. Mutta mä vaadin. Pelkäsin ettei ehditä 🫣 enää tänään. Nyt kuitenkin kaksi aamua näyttänyt ovistesti tätä yhtä vahvaa. Tänä aamuna vahvempi ehkä aavistuksen.. Mä haluisin vielä tänään muttei toi mies rankan työpäivän päälle vissiin jaksa😬 Kunnon oviskivut eilis iltapäivästä.. näin imetysaikana oon silti aika kuiva. En tiedä vaikuttaako raskaustumiseen.. pitäiskö kokeilla siittiöystävällistä liukkaria..

Nyt on ihan eri fiilis alkaa yrittää kuin viimeksi. Kun ei ollut varmuutta voidaanko saada yhteistä lasta ja oli ne keskenmenot. Mekin pidettiin silloin pari lyhyttä taukoakin kun mä en jaksanut sitä jatkuvaa piinaa.. nyt on ihan erilailla toiveikas olo 🥰

Liitteet

• IMG20260512112503.jpg
    IMG20260512112503.jpg
    757.2 KB · Katsottu: 30
Tervetuloa mukaan! 😊

Täällä myös neljättä toivova 38-vuotias. Meillä on lapsilla ikäeroa n. 1,5v mutta nyt tulisi pisin ikäero, jos me vielä yksi lapsi saadaan.

Itse olen myös imettänyt (tiheästi öisinkin) aina edellistä uudelleen raskautuessa. Joillain taas parikin imetyskertaa estää ovulaation. Kuulostaa ainakin hyvältä että kuukautiset on säännölliset. Tsemppiä yritykseen. ❤️

Kiitos, ihana kuulla että samankaltainen tilanne meillä ja kiva jakaa 🥰

@Syssymyssy nopea kysymys, ootko täysin varma että ei ole ollut LH piikkiä? Itse noilla oireilla ja tilanteessa tekisin ihan varalta vaikka vain koti-inseminaation. Toki voi kuukautiset alkaa etuajassa, jos ei oo ollut ovulaatiota, mutta joskus ovulaatio voi antaa tuollaiset merkit kans.

Mutta jos oot varma että ei oo voinut jäädä LH piikki huomaamatta niin sit olettaisin että kyse on just aikaistuneesta kuukautisesta.
Olen täysin varma...

...koska limat alkoi juuri äsken!!! 😱 ilmeisesti tuo pieni tiputtelu on painonpudotukseen liittyvää hormoniheittelyä.

Huhhelishuuh. Päätettiin ukkelin kans etta tuleva vaihtuva kierto on eka yrityskierto. Tässä on siihen mennessä 2kk folaattia tankattu ja ympäri vuotinen satasen dee vitsku menee. Meinasin alkaa taas rautaa kiskomaan, ferreistä ei tietoa, tosin hemppa on ollut hyvä koko aika 145-147. Samalla kaavalla kun viimeksi, meinaan lähteä tätä taivalta tamppaamaan. Tamppauskavereita täältä onneksi löytyy. Edelleen soisin kaikille sen haluamansa plussan ja vieläpä vauvan syliin asti mitä pikimmiten. 💝

Se mitä tällä kertaa teen toisin, on että kohotan kuntoa. Oon rapakunnossa, ylipainoinen ja lihaskuntotreenit jäänyt noin kuuden vuoden taakse. Eli sillain toisin olis nyt hommat, että yritän pitää itseni liikkeellä siltä osin 3 x viikossa. Täytyy sanoa että intoahan tähän toi tänä aamuna tehty saliohjelma PT.n kanssa. 💪😎

Ja jonnekin jo kirjoittelinkin, että takaraja tähän hommaan on asetettu ensi kevät. Kevätkuukaudet kun loppuu, loppuu yrittäminen. Sitten voi todeta että yritti, eikä jää vaivaamaan ainakaan se ettei antanut mahdollisuutta toiselle. Tässä kun talvesta alkoi se vatulointi että yritetäänkö toista.

Lisäravinteista vielä, meinaan kyllä varuiksi startata mama vitskut ja jatkan edelleen maitohappoja. Ne jäi vähän päälle talvesta kun esikko meni päikkyyn ja ekan norovirus härdellin jälkeen jäin vaan vetelee m.happoja siinä pelossa että lieventäis seuraava ryllinkiä😅

Semmosia aatoksia. Posia tiistaita teille! (on muuten kautta aikain ollut viikon p@skin päivä, tänään ei ole.)

Huhhelishuuh. Päätettiin ukkelin kans etta tuleva vaihtuva kierto on eka yrityskierto. Tässä on siihen mennessä 2kk folaattia tankattu ja ympäri vuotinen satasen dee vitsku menee. Meinasin alkaa taas rautaa kiskomaan, ferreistä ei tietoa, tosin hemppa on ollut hyvä koko aika 145-147. Samalla kaavalla kun viimeksi, meinaan lähteä tätä taivalta tamppaamaan. Tamppauskavereita täältä onneksi löytyy. Edelleen soisin kaikille sen haluamansa plussan ja vieläpä vauvan syliin asti mitä pikimmiten. 💝

Se mitä tällä kertaa teen toisin, on että kohotan kuntoa. Oon rapakunnossa, ylipainoinen ja lihaskuntotreenit jäänyt noin kuuden vuoden taakse. Eli sillain toisin olis nyt hommat, että yritän pitää itseni liikkeellä siltä osin 3 x viikossa. Täytyy sanoa että intoahan tähän toi tänä aamuna tehty saliohjelma PT.n kanssa. 💪😎

Ja jonnekin jo kirjoittelinkin, että takaraja tähän hommaan on asetettu ensi kevät. Kevätkuukaudet kun loppuu, loppuu yrittäminen. Sitten voi todeta että yritti, eikä jää vaivaamaan ainakaan se ettei antanut mahdollisuutta toiselle. Tässä kun talvesta alkoi se vatulointi että yritetäänkö toista.

Lisäravinteista vielä, meinaan kyllä varuiksi startata mama vitskut ja jatkan edelleen maitohappoja. Ne jäi vähän päälle talvesta kun esikko meni päikkyyn ja ekan norovirus härdellin jälkeen jäin vaan vetelee m.happoja siinä pelossa että lieventäis seuraava ryllinkiä😅

Semmosia aatoksia. Posia tiistaita teille! (on muuten kautta aikain ollut viikon p@skin päivä, tänään ei ole.)
Onpa hienoa tää että jaksat kuntoilla 💪 mä mietin myös ottaisko yhden pt kerran että saisin sopivan sali- ja kotitreenin. Vaikuttaa varmasti merkittävästi jaksamiseen myös raskaana. Jos olis jotakin kuntoa pohjalla. Nyt ollut vaan vaunulenkkejä tai omia kävelylenkkejä. Käy kyllä kahvakuulasta tää jatkuva 8.5 kiloisen puolivuotiaan kantaminen ja imetys mulla tiputtanut painoa että lähtöpaino on nyt 5kg vähemmän.. kuin viime raskauteen lähtiessä. Bmi vähän yli normaalin..

Toisaalta mulla on sellanen turhauttava olo että jos kohta kuitenkin raskaana 🤣 ni treenaan sit itteni hyvään kuntoon taas näiden jälkeen..

Takaisin