Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla varmaan sotkee toi painonpudotus nyt hormoneja huolella, ni en jaksa olla edes itselleni vihainen 😅

Tässä välissä tuli pieni hyytymäkin joten kallistun ehkä menkkojen suuntaan, joten lasketaanko tämä nyt sitten yk 12 aloitukseksi ja merkkaisitteko menkoiksi jo eilisen, kun vuodin eilenkin vähän 🤨 teen silti varalta vielä ovistestejä
Joku tais sanoa, että ohjeistuksen mukaan ennen klo 18 alkanut vuoto lasketaan alkaneeksi kyseisenä päivänä, ja klo 18 jälkeen alkanut vuoto lasketaan alkaneeksi seuraavana päivänä. 🙂

Meillä on ollut taaperon kanssa niin kauheita öitä myös, että oon vähän alkanut jarrutella vauvaprojektin kanssa 🫣 Pahimmillaan nousee vartin välein itkeskelemään ja aina vaatii tissin suuhun.
Toki vaikka sitä heti raskautuisi, niin olisihan tässä silti aika pitkä aika ennen toista vauvaa ja asiat ehtisi mahdollisesti muuttua. Tai sitten ei. Helposti sitä vaan jää ajattelemaan että tätä tämä nyt sitten on lopullisesti 😄

Kerran olen ollut raskaana, ja tiesin raskaudesta jo viikkoa ennen kuin uskaltaudiin testiä tekemään. Kahvi alkoi närästää, eikä sellaista ollut ennen ollut 😊 Testin tein kun kk oli pari päivää myöhässä.
Oiii tosi rankkaa sielläkin! Jaksamista paljon 🩷🩷 Ja omia irtiottoja! Meillä just nyt viimeiset kaksi yötäkin tosiaan niin umpisurkeita, että kyllä oma jaksaminen mietityttää 😥 ja iltaisin hulinaa että vaikea rauhoittua yöunille ja illat venyy.. Sepä se kun ei tiedä miten pitkiä nämä vaiheet on!

Samalla kuitenkin haaveilen, että voisin tandem imettääkin ja tämä isompi saisi käydä rinnalla myös niin pitkään kunnes itse vieroittuu. Mutta nyt tarvii kyllä omaa aikaakin saada, että jaksais tätä.

Sisaruksista olis toisilleen paljon seuraa ja suuri rikkaus toisilleen myöhemmin elämässä kyllä 🩷🩷

@Valora Mä oon periaatteessa ollut 6 kertaa raskaana ja kaikissa paitsi yhdessä vaan ollut jotain oireilua. 😅 Toki 4 niistä lasketaan kemiallisiksi niin voi olla ettei siksi mitään oireita. Mutta siinä yhdessä ainoat oireet olleet helvetinmoinen väsymys alkaen jotain dpo5-6 ja valkovuodon lisääntyminen dpo9 aamulla jolloin sain plussan jo myöhemmin samana aamupäivällä.

Nyt en oo huomannut muuta kuin väsyttää normaalia enemmän, mutta se tuskin tarkoittaa mitään kun alkanut jo noin dpo4. 😂 Ja rinnat arat joka tosin ei myöskään voi tarkoittaa mitään kun lugesteronit käytössä. Ja muutenkin sitä arkuutta ollut jo heti ovulaation jälkeen dpo2 lähtien. 🤷‍♀️

@Suskikitten joo, siitä oon varma et raskaus (keskenmeno) se ei ole. Veikkaan kans, että yrittää ovuloida, mut samalla lyönyt jo hanskat tiskiin ja aloittaa menkat 😆 ja eikö verenvuoto ole vähäisempää, jos on ovuloimaton kierto? Oon kyllä vähintään yhtä hämmentynyt kuin mun kierto tällä hetkellä.
@Syssymyssy Tulin huhuilemaan tähän, kun tämä kuulosti jollain tapaa tutulta. Esikoisen ovulaatio oli itselläni aikanaan mystinen, kun paria päivää ennen ovulaatiota vuosin kaksi päivää melko runsaasti. Luulin silloin, että kierto alkoi alusta. Toisaalta samalla viikolla oli aiemmin ultrassa todettu johtofollit molemmissa munasarjoissa. Joten sittemmin päättelin, että toinen puhkesi kystana ja aiheutti vuodon. Anyways kun lopulta aloin metsästää ovulaatiota uudelleen parin viikon päästä tästä, käytin kaapin perukoilta yhden r-testin pois kuleksimasta ja hyyyyyvin hentoinen plussahaamu siihen sitten piirtyi😅

Mikä kierron pvä sulla onkaan menossa? Mystisiä juttuja nämä lisääntymishommat joka tapauksessa😁

On: Olen jatkanut hiljaiseloa taustalla, mutta lukenut silti aktiivisesti viestejä täällä. Oma yritys nyt sillä asenteella, etten voi laittaa muuta elämää jäihin, vaan yritän pitää yllä pientä pöhinää kotona (remonttia) ja harrastuksissa. On sitten jotakin, mihin keskittää ajatuksensa jos/kun vuoto taas alkaa.

Tänään dpo14, vuotoa odottelen millä minuutilla tahansa. En ole testannut, enkä ajatellutkaan testata ennen lauantaita, jos jostain syystä homma venyykin. Maaliskuussa oli kemiallinen ja sen jälkeen lopulta päätin, että odotan aina vähintään pari viikkoa ovulaatiosta ennen kuin testaan. Oon kyllä ylpeä, kuinka hermot pitäneet 😅

@Syssymyssy Tulin huhuilemaan tähän, kun tämä kuulosti jollain tapaa tutulta. Esikoisen ovulaatio oli itselläni aikanaan mystinen, kun paria päivää ennen ovulaatiota vuosin kaksi päivää melko runsaasti. Luulin silloin, että kierto alkoi alusta. Toisaalta samalla viikolla oli aiemmin ultrassa todettu johtofollit molemmissa munasarjoissa. Joten sittemmin päättelin, että toinen puhkesi kystana ja aiheutti vuodon. Anyways kun lopulta aloin metsästää ovulaatiota uudelleen parin viikon päästä tästä, käytin kaapin perukoilta yhden r-testin pois kuleksimasta ja hyyyyyvin hentoinen plussahaamu siihen sitten piirtyi😅

Mikä kierron pvä sulla onkaan menossa? Mystisiä juttuja nämä lisääntymishommat joka tapauksessa😁
Kp 18 menossa, oviksen olisi pitänyt olla jo kp 16, mutta tulee myöhässä. Vuoto on melko menkkamaista, mutta mulla ei ole lainkaan kipuja (kuin vasemmassa munasarjassa jomottelee), ja ovulaatiotestit on vahvistunut aamusta, nyt jo premomin mukaan 0.62.

@Syssymyssy Ei sulla olisi voinut olla ovulaatio paljon normaalia aiemmin ja nyt olisikin tuo jotain kiinnittymisvuotoa tai muuta?? 🤔 Ihan heitto vaan, kun mulla ovulaatio esim viime kierrossa todella aikaisin kp10 jo. Ja normaalisti suunnilleen kp13-15 luokkaa lähes koko yritysajan mitä seurannut sitä.

Äitienpäivä oli kyllä outo, koska vaikka koenkin olevani äiti niin mun ainoa vauva kuoli niin nuorena etten ees tiiä olisko se ollut tyttö vai poika. Oon varmaan ainoa joka laskee olevansa äiti jos on ollut raskaana vaikka ei siitä elävää lasta oo saanu syliin. 🤷‍♀️

Tää äitiyden kokemus vaihtelee kyllä paljon. Mä olen toistaiseksi ollut raskaana pisimmillään viikolle 13 (tuulimuna) ja en ajattele olevani äiti. Ystäväni, joka päätyi geneettiseen keskeytykseen ehkä viikolla 16 kokee olevansa äiti. Ja ymmärrän senkin hyvin. Se on varmaan monen tekijän summa ja riippuu ennen kaikkea henkilökohtaisesta tunteesta ja suhteesta raskauteen/alkioon/sikiöön/vauvaan. Varmasti myös synnytys kokemuksena voi vaikuttaa tohon äitiyden kokemukseen vahvistavasti, kun käytännössähän noi myöhäiset keskeutykset vastaa sitä.

On: Olen jatkanut hiljaiseloa taustalla, mutta lukenut silti aktiivisesti viestejä täällä. Oma yritys nyt sillä asenteella, etten voi laittaa muuta elämää jäihin, vaan yritän pitää yllä pientä pöhinää kotona (remonttia) ja harrastuksissa. On sitten jotakin, mihin keskittää ajatuksensa jos/kun vuoto taas alkaa.

Tänään dpo14, vuotoa odottelen millä minuutilla tahansa. En ole testannut, enkä ajatellutkaan testata ennen lauantaita, jos jostain syystä homma venyykin. Maaliskuussa oli kemiallinen ja sen jälkeen lopulta päätin, että odotan aina vähintään pari viikkoa ovulaatiosta ennen kuin testaan. Oon kyllä ylpeä, kuinka hermot pitäneet 😅
Jospa sieltä tulisi kuitenkin plussa. Toivoa ja onnea lähetän sinne 💖💖 Hyvin kyllä hermot pitäneet!

Mulla se eilinen ovistesti kuitenkin vahvin eli tänään vasta dpo 1. Siis miten kykenee tässä ootella.. huhhei. Miten kestinkin silloin koko 2024 vuoden.. Nyt on liikaa aikaa miettiä kun on niin paljon kotona. Työt vei ajatuksia muualle. Ehkä tää eka kierto jännin ja sit tasaantuu 😬

Millä dpo ootte saaneet aikaisimman haamu positiivisen testituloksen ja millä testillä?
Dpo9 tosin keskenmenneessä myöhemmin ja oli myös tosin kaksosraskaus, sain todella selkeän punertavan viivan herkällä apteekin ultra testillä. Olisi varmaan jotain näkynyt jo dpo8 koska oli jo tuolloin dpo9 todella selkeä. 😆 Ei tarvinnut edes tihrustaa. Muissa vasta paljon myöhemmin, lähemmäs dpo12 ja yli, mutta olivatkin kemiallisia kaikki muut paitsi ihan eka.

Takaisin