Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Round2❤️ Toivotaan että sieltä plussa tulee ja tuo uni oli enne uni. 🤞

@Maana Mannila Toivon myös että ei ensi kierrossa tarvitsisi samoja keskusteluja käydä niin siis ettei ensi kiertoa tulisi ja tulisitkin raskaaksi tästä kierrosta! ❤️

@Toiveikas odottelija Harmi että kemiallinen sittenkin. Kemialliset ei oo yhtään kivoja, kerkeäähän niissäkin toivo herätä... 😔

Omaa selitystä, taitaa kyllä nuo veritipat johtua lugesteronista kun tänäänkin tuli vajaata tuntia myöhemmin niiden laiton jälkeen jotain tippoja verta. Tosin nyt enemmän kuin viimeksi ei siis paljoa enempää mutta selkeämmin... 😵‍💫 Mutta luulen kyllä nyt että ihan niistä lääkkeistä johtuu, vaikka onkin dpo6 tänään niin jos ei olisi aiemmin ollut jo tässä kierrossa olisin voinut kuvitella olevan kiinnittymisestä johtuvaa.
Mä luulen että munkin eilinen pieni tuhru oli lugesta..

Mä luulen että munkin eilinen pieni tuhru oli lugesta..
Toivon vaan ettei enempää tule, kun melkein jo innostuin tänään että onko kiinnittymisvuotoa kun on dpo6, mutta sitten muistin juuri tuon lugesteroni jutun. 🙄

Ai niin ja käytiin muutama päivä sitten kävelyllä, nähtiin tusinoittain sammakoita jossain pienellä lammella keskellä metsää ja kamalan kova kurnutus kuului. 🐸 Eilen sitten kävelimme saman paikan ohi ja taisi olla parittelut meneillään jo aiemmin kun näkyi jo sammakon kutua eilisellä kertaa. 🤣 Tuli vaan mieleen kun ystävä sanoi, että sammakko on hyvä merkki. No menin sitten lukemaan, että mistä.. Ja googlesta etsimällä löysin tälläisen tekstin "Sammakko symboloi useissa kulttuureissa muutosta, uudistumista, hedelmällisyyttä ja veden puhdistavaa voimaa." 🤔 Ja niitä sammakoita ei ollut vaan muutamia, vaan varmaan satoja... Laskin jossain kohdassa näkyvillä olevat ja äkkiä näin reilut 20, joten veden alla varmasti enemmän ja kauempana myös.

Toivon vaan ettei enempää tule, kun melkein jo innostuin tänään että onko kiinnittymisvuotoa kun on dpo6, mutta sitten muistin juuri tuon lugesteroni jutun. 🙄

Ai niin ja käytiin muutama päivä sitten kävelyllä, nähtiin tusinoittain sammakoita jossain pienellä lammella keskellä metsää ja kamalan kova kurnutus kuului. 🐸 Eilen sitten kävelimme saman paikan ohi ja taisi olla parittelut meneillään jo aiemmin kun näkyi jo sammakon kutua eilisellä kertaa. 🤣 Tuli vaan mieleen kun ystävä sanoi, että sammakko on hyvä merkki. No menin sitten lukemaan, että mistä.. Ja googlesta etsimällä löysin tälläisen tekstin "Sammakko symboloi useissa kulttuureissa muutosta, uudistumista, hedelmällisyyttä ja veden puhdistavaa voimaa." 🤔 Ja niitä sammakoita ei ollut vaan muutamia, vaan varmaan satoja... Laskin jossain kohdassa näkyvillä olevat ja äkkiä näin reilut 20, joten veden alla varmasti enemmän ja kauempana myös.
Oioi, meenkin tuohon lähiojaan pulikoimaan sammakoiden kans jos sattuis tarttuu hedelmällisyys 🤭🤭

Aivan puhtaat negat testattu täällä, plääh. Ei todella pienintäkään etäistä haamua niin kuin oli tänään (dpo 10) tossa kemiallisessa. Kaivoin sen testin vielä kaapin uumenista.

Ei se nähtävästi tunnu näistä tyhjennyskierroista onnistuvan. No, testaan nyt vielä huomenna, mut kyl se siinä oli, väitän 99% varmuudella.

Ei auta kuin nauttia keväästä, viimeistellä kouluhommia ja alkaa pakkaamaan. Muuttolaatikoita haettu kasa tänään. 🌳😊🌈. Ehkä sitten tammikuinen...

Heippa kaikki ja ihanaa aurinkoista huhtikuun puoliväliä!

Oon nyt ollut ihan seurailijana, lueskellut kyllä, mutta jotenkin ollut vaikea kirjoitella.
Alkoholiasiaan osallistuin jo aiemmin ja samalla linjalla vieläkin, eli jos otan joskus parit niin sen ois ajotuttava menkat-ovulaatio väliin, mut en kyl tosiaan usko et kenenkään tarvii itseään syyllistää, olla morkkiksissa tmv, jos ottaa siinä oviksen jälkeen ennen kun tietää onko raskaana. Kukin tyylillään, ite yritän just nyt elellä vaan mahdollisimman terveesti, että ois ne parhaat mahdolliset mahikset raskautumiseen. En halua hormonitasapainoja sotkea tissutteluilla, tai riskeerata munasolujen kypsymistä mut käsittääkseni nää vaatis aika runsaita määriä alkoholia että vaikuttas oikeesti. Mutta tuntunu hyvältä olla nyt ottamatta ollenkaan niin kukaties oon vaan nykyään ottamatta jatkuu yritys tahi ei.

@Maana Mannila harmi että samaa joudut toistamaan, toivottavasti tosiaan tässä nappais ja sit ei tarvis enää muistutella miten se munasolun irtoaminen tapahtuu 🌈

@Kali
Toivottavasti sammakot on enne 🌈

Ja onnea kaikille plussanneille!! 🌼🙏🌈

Ja haleja kaikille keillä plussat haalistuneet ja osoittautui kemialliseksi 💔❤️🫂

ON: Kp 9 ja yritän vaan olla liikaa ajattelematta ja keskittyä elämään. Ei oo tullut talleteltuakaan vielä yhtään kun ei oo luontaisesti sellasta aikaa ollut olla yhdessä/ollaan oltu väsyjä tmv. Joku osa silti on silleen toveikas et nonni, kyllä minä syksyyn mennessä oon raskaana. Ja sit toinen, iso osa, on silleen että noo etpäs ole, että keskity nyt vaan puutarhajuttuihin ja keväästä nauttimiseen ja unohda koko lapsijuttu ihan oman mielenterveytes takia hyvä nainen.
Greippimehusta/greipeistä en oo huomannu mitää vaikutuksia 🤷

Mä oon vähän seuraillut vielä taustalla. Mutta ihana, että on ketjuun saatu taas plussia! Paljon onnea :Two-hearts: ja valtavat pahoittelut ja sympatiat kemiallisen kokeneille :red-heart:

Toivotaan @Kali sammakot on hyvä enne 🌈 sinä, jos kuka ansaitsisi kyllä pysyvän plussan :red-heart:

Täällä on tapahtunut niin paljon, että vaikea tarttua mihinkään yksittäiseen asiaan. Mutta yritän vähän aktivoitua. Paljon on ollut hyvää keskustelua siitä, miksi kukin lapsia haluaa ja onko siinä itsekkyyttä suuntaan vai ei. Hyvin sanottu, että tosiaan naiset ei voi ikinä voittaa, aina löytyy joku negatiivinen kanta oli lapseton, yksi lapsi tai useampia lapsia. Mulle on ollut pienestä asti selvää, että haluan lapsia, enkä sille osaa antaa sen kummemmin perusteluja. En muiden lasten kanssa osaa olla aina kovin luontevasti, mutta silti se on ollut mun iso toive aina. Puoliso empi pidempään lasten yrittämistä, itse olisin ollut valmis jo aiemmin. Nyt kolmannen lapsen toiveen kohdalla on kyllä joutunut miettimään tosi paljon monestakin syystä. Ja sitä olen myös miettinyt, liittyykö mulla tähän toiveeseen osittain myös sitä itsekkyyttä. Tuntuu, että toive vauvasta kumpuaa vaan jostain syvältä tällä hetkellä ja sitä on vaikeaa sivuuttaa. Mulla on ollut jaksamisen kanssa vaikeuksia ajoittain ja tämä alkuvuosi on ollut uskomattoman raskas. Viime kierron plussa toikin hetkellisesti myös ajatuksia siitä, oliko päätös vauvan yrittämiseen oikea ja jaksaako sitä vielä vauvavuotta ja miten uusi lapsi vaikuttaisi isompiin lapsiin. Keskenmeno ja siihen liittyvät asiat veti mun henkisen voinnin tosi alas ja se pelottaa tällä hetkellä. Toive vielä yhdestä ei silti ole haalennut ja ajattelen, että enemmän varmasti kaduttaisi, jos ei edes yritettäisi. Uskon ja toivon, että jos meille vauva vielä suodaan, osaisin kuitenkin paremmin pyytää ja ottaa vastaan myös apua, joten ehkä vauvavuodestakin selvittäisiin.

Alkoholin käyttöön voisin kanssa antaa omankin korteni. Mä oon lasten jälkeen juonut tosi vähän ja harvakseltaan ja sama jatkunut yritysaikana. Jos on ollut illanviettoja oviksen ja menkkojen välillä oon saattanut juoda sen lasin viiniä tai olla juomatta fiiliksestä riippuen. Raskaana en ole alkoholia käyttänyt, korkeintaan maistanut eli lähinnä kostuttanut huulia jollain, esim raskauden salaamisen takia alussa. Kuopuksen raskaudessa muistan juoneeni saunassa siiderin päivä ennen plussaa. Mulla alkoi jo tiputteluvuoto ja kuvittelin, että menkat siis alkaa. Seuraavana aamuna tuli kuitenkin olo, että olenkin raskaana ja sit plussasin. En sitä juurikaan miettinyt jälkeenpäin. Mutta ymmärrän, jos joku haluaa olla yritysaikana täysin nollatoleranssilla, ettei vastaavia sattuisi. Mutta en todellakaan lähtisi syyttelemään, jos joku taas ei halua. Kyllä itse ainakin joskus kaipaan esim viinin makua ja en siitä jo yritysaikana kokonaan kieltäytyisi. Yleisesti alkoholi on kyllä ylipäänsä tosi kumma juttu ja se miten vahvasti siihen suhtaudutaan ja se joillekin itsestäänselvyytenä kuuluu moneen paikkaan. Tyyliin hyväksyttävät syyt kieltäytyä ovat raskaus ja autoilu, ehkä imetys :No Evil Monkey: ja miten vahvasti siihen ylipäätään ulkopuoliset suhtautuvat, vaikka sen käytön pitäisi olla jokaisen henkilökohtainen asia ja valinta.

Loppuun vielä täysin omaa napaa. Nyt kp 22 ja viikonloppuna taisi olla ovis, testeillä en ihan saanut kiinni, mutta oireet ja viivojen vahvistumiset/haalistumiset sinällään täsmää. Sinällään ihme, kun keskenmenosta laskien tuli kuitenkin ihan ns. ajallaan, odotin, että olisi voinut olla myöhässä. Oireet oli jotenkin tosi laimeat suhteessa edellisiin kiertoihin tai aikanaan vaikka kuopuksen raskautumiskiertoon, joten toiveet eivät ole korkealla. Ehkä keskenmeno siis vielä vaikuttaa hormoneihin.

Aurinkoista kevätiltaa kaikille! 😎

Pahoittelut kemiallisesta @Toiveikas odottelija ❤️ otitko yhteyttä mihinkään teiän hoidoista?

Puhuin miehen kanssa yrityksen lopettamisesta. Hänen kommentti ”no ei todellakaan lopeteta sun ikäkriisin takia, älä oo höpsö.” No joo ehkä mulla on ikäkriisi, kun ilahduin ihan tolkuttoman paljon kun kysyttiin paperit kaupassa ostaessani pikkupullon punaviiniä. 😅 Kp8, ovis oletettavasti ens viikolla.

@Syssymyssy tulin vaa nopee raportoimaan, että tässä kierrossa tulikin nyt sit ihan tosi HC-ovisoireet (gelee + ubik kolmatta kiertoa, yks päiväs mulle ja yks miehelle molempii). Alavatsa todella kipuileva, tulee sellaisia ”sykäyksiä” ja säteilee jalkoihin ja selkään. Äsken talleteltiin, niin keskittyy sai, että pystyin itsekään, kun sattui niin paljon kohdunsuulle tuleva paine. Myös nänninpäät on kuin tulessa. Tällasta oli mun ekassa gelee+ubik-kierrossa.

Muoks. Seafoodin suhteen normal.

Mä kyllä toivoisin että pystyisin toivomaan että tulisi plussa kaikkien "merkkien" takia myös. Ne haikarat, simpsonit jakso jonka juuri sattumalta katsoin uudestaan ja ne monet monituiset sammakot kutemassa. Mutta jotenkin mun mieli siinä tilassa, että en uskalla edes toivoa enään. En vaan uskalla ns. itseäni päästää siihen toiveikkaaseen mielentilaan enään. 😭 Varsinkaan kun mitä mä toivon? Uutta keskenmenoa tai kemiallista?? 🥴 Kun tiedän jos plussa vielä testiin tulisi sen raskauden keskenmenoa vaan odottaisin....

Mä kyllä toivoisin että pystyisin toivomaan että tulisi plussa kaikkien "merkkien" takia myös. Ne haikarat, simpsonit jakso jonka juuri sattumalta katsoin uudestaan ja ne monet monituiset sammakot kutemassa. Mutta jotenkin mun mieli siinä tilassa, että en uskalla edes toivoa enään. En vaan uskalla ns. itseäni päästää siihen toiveikkaaseen mielentilaan enään. 😭 Varsinkaan kun mitä mä toivon? Uutta keskenmenoa tai kemiallista?? 🥴 Kun tiedän jos plussa vielä testiin tulisi sen raskauden keskenmenoa vaan odottaisin....
Olipa sattuma, mä törmäsin just ig-stooreissa mun tutun jakamaan videoon sammakoista kutemassa 😅🐸. En muista ikinä, et kukaan tuttu olis moista jakanut aikaisemmin, tuli heti tämä keskustelu mieleen!

Ja toivon sulle uskoa luottaa ja toivoa 💗. Suurin osa raskauksista kuitenkin päättyy onnellisesti, vaikka menneet kokemukset vaikuttaa aivan varmasti siihen, miten voi luottaa. (Oli pakko selventää omaa viestintää, en tajua miten epäselvästi välillä kirjoitan…)

Muokattu viimeksi:
@Kali Mä näin kanssa tänään yhtäkkiä ihan hirveen määrän sammakoita kutuhommissa, niillä oli oikeen kunnon orgiat. :Face With Tears Of Joy: Ihmettelin koiraa lenkittäessä kun pellon reunassa oli ihmeesti porukkaa jotain tuijottamassa, ja oli pakko käydä katsomassa mistä oli kyse.
Aion ottaa tämän vain ja pelkästään hyvänä merkkinä :Frog Face::Dizzy Symbol: - tartutit sammakkokohtaamiset myös tänne foorumille! (en muista että aiempina vuosina olisin koskaan törmännyt tähän ilmiöön vaikka lenkkeilen päivittäin ja vietän muutenkin paljon aikaa luonnossa)

ON: täällä on aamulla r-testi tehtynä. Tänään dpo15, ja ouran lämpö laski pikkaisen eilisestä. Pysyi kuitenkin koholla. Ei hälyttänyt leposykkeitä tai mitään muitakaan, vaan kehui et palautuminen käynnissä. Ei mitään muitakaan oireita. Testi sentään oli ehkä (?) vähän vahvistunut?

Tässä dpo13:
View attachment 155083

Ja tässä nyt dpo15:
View attachment 155084

Onko sit vahvistunut tarpeeksi, jaa a 🤷🏼‍♀️.
Tässäpä testi taas kaksi päivää myöhemmin, nyt siis dpo17 ja kuukautiset neljä päivää myöhässä. Vaikuttaisi ainakin toistaiseksi et menee siihen suuntaan kuin pitää 🤞🏼.

IMG_1374.jpeg

@Kevätlilja @Kali @Round2❤️ kiitos teille ja kiitos muillekin sympatiasta ja empatiasta. Toivotaan tosiaan, että pääsin jankuttamasta samasta asiasta. Saatiin onneks talletus tosiaan tehdyksi vielä eilen – mulla ihme kyllä oli limoja ja ovisoireita viel tänään aamullakin. Pitää tarkistaa tilanne viel iltapäivällä uudestaan. Ja onneksi mies oli eilen jo paremmalla fiiliksellä ylipäänsä, vaikka vähän väsynyt ja muuten toipilas viikonlopulta. Tässä kierrossa mä en siis sanonut hänelle hedelmällisistä päivistä niin aikaisin kuin normaalisti oon sanonut vaan vasta, kun CB:seen tuli pysyvä hymy, eli ei hän tiennyt, että ne päivät oli just nyt käsillä. En itse jaksanut päivittää aiheesta ns. turhan aikaisin. Muttta onneksi mitään juhlia ei ole nyt tulossa, joten krapuloitakaan ei pitäisi olla edessä. Normaalina viikonloppuna mies siis juo saunaoluita ja ruokaviinit.

Ja siis @Kali jännä tosiaan tuo sammakkohomma ja @Tuutikintytär ja @Moosee – toivotaan, että nää on meille kaikille hyviä merkkejä tulevaan. <3 <3

@Toiveikas odottelija voi että, onpa kurja juttu, jos nyt kemialliseksi kääntyi tuo. <3 Ootko ollu yhteydessä gyneen progesteronituesta? Voiskohan sitä saada ihan yleislääkäriltäkin, jos gyne on budjetin ulkopuolella...? Olitko sä @Kali saanut luget yleislääkärilt, muistanko oikein?

@Syyskukka sulla oli hyvä puheenvuoro tuosta, että onko itsekästä tehdä lapsia tai jättää tekemättä tai tehdä vain yksi lapsi, ja että miksi itsekkyydestä puhutaan vain, kun kyse on lapsista. Ehkä siinä on jotain primitiivistä, ja helposti ihmiset voi kokea, että jos joku tekee eri tavalla kuin he on itse tehneet, niin se on ikään kuin arvostelu ja moite heidän omia valintojaan vastaan. Sitten mennään hyökkäys on paras puolustus -taktiikalla ja syytetään itsekkääksi ikään kuin varmuuden vuoksi. Mutta onhan toi totta, että esim. mun työpaikka on pois joltain muulta. Toisaalta sit taas kenenkään muun lapsi ei ole multa pois, eikä keneltäkään olis pois, jos mulla olisi lapsi.

Ja ehkä vielä se, kun sanoit, että onko itsekästä, että jokainen elää omaa elämäänsä ja tekee valintoja sen sisällä, niin tuli mieleen, että onko se sit niin paha, jos vaikka välillä olisikin vähän itsekäs?

@Kevätlilja kuulostaa tutulta nuo kelat siitä, että yksi osa itsestä on ihan varma, että raskaus alkaa viimeistään silloin ja silloin – ja toinen osa sit yrittää kumota sitä ja sanoo, että unen näit, sisko, ei toi sulta onnistu. Mä kokeilin greippimehua parissa kierrossa, mutta kun se ei vaikuttanut mun mielestä yhtään mihinkään, niin päätin säästää rahani muuhun. Käsittääkseni greippimehun pitäisi just lisätä limoja ja parantaa kohdun limakalvon laatua, vaikka siitä ei kait mitään kliinistä tutkimusnäyttöä olekaan. Mutta siis toivottavasti sulla auttaa ja huomaat vaikutuksen ovulaation lähestyessä.

Mitä greippimehua te muuten ootte juoneet? Mä join jotain pink grapefruit -mehua, kun en mistään löytänyt ihan tavallista. Sit söin kans ihan normigreippejä yhdes kierrossa, mutta se kävi niin vaivalloiseksi, että luovutin aika pian.

@Moosee nätti viiva ja hyvin lupaava! Onnittelut siis ainakin varovaisesti <3 Toivotaan, että kaikki menee hyvin ja pikkutyyppi pysyy kyydissä. Mun puolesta kans saat mielellään kirjoitella täällä ihan niin kauan kuin hyvältä tuntuu. Kiva päästä seuraamaan alkuviikkojen vaiheita ja tuntemuksia, jos vaan jaksat tänne kirjoitella. <3

@Kali mulla on sulle tässä nyt monta tägiä, mutta tuli nyt vielä mieleen, että totta kai sulla on oikeus toivoa plussaa ja toivoa, että raskaus jatkuu ja saat elävän lapsen syliin. Vaikka teillä on ollut kemiallisia ja keskenmenoja, ja varmasti raskaudesta olisi vaikea iloita edes ns. turvallisten viikkojen jälkeen, niin kyllä sulla on yhtäläinen oikeus toivoa kuin kaikilla muillakin. <3

Tuun kans tänne höpisee! Yk 2 ja tää on niin mystistä tää testailu. Hirveen isoja toiveita ei oo, kun testiviiva vaan ei vahvistu.. Kuitenkin dpo 14 hcg-arvo 93,9. Tänään (dpo 16) kontrolli. Sinänsä niin outoa, koska oon aina näillä testeillä saanut vahvemmat viivat pienemmillä hcg-arvoilla.

Veikkaan kuitenkin, et se hcg on pyörinyt tossa ~90-100 tietämillä varmaan nyt useemman päivän, tosi hidasta nousua tms.

Tekoäly kyl kertoi jotain syitä miks välttämättä hcg ei näy pissatestissä kunnolla, kirjottelin siitä tonne plussa vai ei ketjuun. Mut kaipa tämä jonkin sortin kemiallinen on, kunhan ei vaan kohdunulkoinen. 🤔🫡 Kaaaaatsotaan....

Liitteet

• IMG-20260414-WA0001.jpeg
    IMG-20260414-WA0001.jpeg
    447.7 KB · Katsottu: 95
@Maana Mannila Ei kun sain lugesteronit kyllä gynekologilta, tosin se oli etävastaanotto niin oli vähän halvempi kuin paikan päällä olisi ollut. 🤔

Täällä lämmöt tipahti ja jotenkin tuntuu huonolta merkiltä, vaikka kaipa sitä voisi kuvitella kiinnittymisdipiksi lämmöissä. No en tiedä en jaksa innostua. 🥴 Kuitenkin niin paljon joutunut pettymään..

Tuun kans tänne höpisee! Yk 2 ja tää on niin mystistä tää testailu. Hirveen isoja toiveita ei oo, kun testiviiva vaan ei vahvistu.. Kuitenkin dpo 14 hcg-arvo 93,9. Tänään (dpo 16) kontrolli. Sinänsä niin outoa, koska oon aina näillä testeillä saanut vahvemmat viivat pienemmillä hcg-arvoilla.

Veikkaan kuitenkin, et se hcg on pyörinyt tossa ~90-100 tietämillä varmaan nyt useemman päivän, tosi hidasta nousua tms.

Tekoäly kyl kertoi jotain syitä miks välttämättä hcg ei näy pissatestissä kunnolla, kirjottelin siitä tonne plussa vai ei ketjuun. Mut kaipa tämä jonkin sortin kemiallinen on, kunhan ei vaan kohdunulkoinen. 🤔🫡 Kaaaaatsotaan....
No onhan toi vahvistunu, ku vertaa 10, 12 ja 14. Eikä noilla päivillä vielä mitään leffaviivoja saa. 🌈 Toivotaan että kontrolli antaa mieltä rauhoittavia lukuja. 🤞

Takaisin