Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Maana Mannila mä oob miettinyt samaa, että kumma, kun hedelmällisimpään aikaan keho vetää oireet ja olon, että seksi viimeisenä mielessä 😅 mulla oviksen aikaan nykyään kanssa vatsakipuja ja vatsa vetää ihan turvoksiin ja olo senkin takia tosi epämukava. Siinä sit vaan vaakamamboa 🙈 mut toivotaan, että vahvat ovisoireet olisi hyvä merkki 🌈 tsemppiä myös loppurutistukseen opintojen kanssa 💪

@Valonsäteitä testit on kuitenkin vahvistuneet ja alussa vahvistuminen voi hidasta ollakin. Ja kun verikokeissakin riittävä nousu, niin en olisi huolissani. Toki ymmärrän paremmin kuin hyvin, ettei sitä huolta saa vain unohdettua. Toivottavasti kaikki menee hyvin 🌈

@Moosee onhan raskaus iso muutos, vaikka toivottu onkin ja kaikki tunteet on sallittuja ❤️ hyvä, että saat tänne niitä purettua, eikä tarvitse yksin päässään pyöritellä. Voimia tunnemyrskyyn ja alkaneeseen oireiluun!

On: Mulla alko uudestaan jotkut limat ja mietin, menikö se ovis sittenkään vkl. Ehkä vasta yritti, mutta jos hormonit sekaisin kuitenkin eikä onnistunut. Voisko uus yritys ovikseen tulla nopeasti perään? Testejä taitas olla yks jäljellä, että siitä ei paljon hyötyä 😅

@Moosee Musta tuntuu että joka yrityrkerran lisääntyessä toivo vaan kuolee aiemmin ja aiemmin. 🥴 Tuntuu jotenkin omalla kohdalla väärältä edes toivoa enään mitään... Ja luulen että jos joku suuri ihme tapahtuisi ja nyt tai joskus saan vielä plussan testiin en varmaan uskaltaisi edes sen kuun lasketun ajan ryhmään kirjoittaa, kun olen niin varma että mahdollinen seuraavakin raskaus menee kesken.... 😞

Mutta tsemppiä sinne raskauteen! Hyvä jos oireita alkanut olemaan kun tiedän omalla kohdalla ne varmasti rauhoittaisi mieltä. 💜

Pahoittelut kemiallisesta @Toiveikas odottelija ❤️ otitko yhteyttä mihinkään teiän hoidoista?
En vielä oo soitellu mihinkään. Päätettiin nyt miehen kans et jatketaan yrittämistä ilman turhaa stressaamista ja sellasta väkinäistä yrittämistä. Hommaillaan ku tekee mieli ja tietysti mahdollisen oviksen ympärillä sit enemmän ja vähemmän.

Jos kesä-heinä-elokuuhun mennes ei plussat testiin pärähdä niin oon yhteyksissä.

@Toiveikas odottelija voi että, onpa kurja juttu, jos nyt kemialliseksi kääntyi tuo. <3 Ootko ollu yhteydessä gyneen progesteronituesta? Voiskohan sitä saada ihan yleislääkäriltäkin, jos gyne on budjetin ulkopuolella...? Olitko sä @Kali saanut luget yleislääkärilt, muistanko oikein?
En muuten oo ollu, en tiennykkää et niitä mahdollista saada mistään ”normi” lääkäriltä. Oon vaan aatellu et kaikki noi tollaset on lapsettomuusklinikan kautta. Pitääpä ehkä ottaa yhteyttä. Ja mahdollisesti ehkä käydä gynelläki pitkästä aikaa. (Siitä vähän traumoja jonka takia ei oo ihan mieleinen käyntikohde).

Sammakoista puheen ollen mäkin näin jonkun ystävän päivityksen sammakoista paripäivää sitten😆

Vähän omaanapaa loppuun:
Mulla siis oli tosiaan sitä vuotoa 1.4.-5.4. eli lasketaanko ne nyt sit kuukautisiksi kuitenki?
Tänään siis kp 16, en tiedä onko ovis tullossa vai oliko jo alkuviikosta. Limoja tuli ihan holahtaen useamman kerran alkuviikosta. Nyt aika ”kuivakausi” päällä, vaikka flo-sovelluksen mukaan ”ovisviikko” pitäisi alkaa tänään. Noh ehkä pitää seuraavat päivät sillon tällön heilutella peittoa, niin josko osutaan ees jotenki tähän kiertoon.
Mutta eipä niin väliä osutaanko vaiko ei, ei ihan oo semmosta fiilistäkää, että tästä kierrosta olis mahdollisuus raskautua.

Olo on ollu kyllä pari päivää sellanen, et oon ollu ihan 100 varma, et kohta alkaa menkat uudestaan. Sellasta jumalattoman kipeetä menkkajuilintaa alamahalla. Vatsa on kovalla, mut samaan aikaan tooosi löysällä. Ja ihan sellanen menkkaturvotus päällä koko kropassa. Tai sit mulla vaan on tavallista kivuliaampi ja pahempi ovulaatio, ku ennen. Mut oireet on ihan samanlaisia, ku joskus aikoinaan ennen kuukautisten alkua. Outoa.

Lämmöt mulla on pysyny viimme luteaalista edelleen 37.2°. En tiedä onko se hyvä vai huono merkki ja mistä😳 (norm.lämpö 36.2°)

En tiedä oikeen miten tää mun kroppani tällähetkellä toimii ja mitä täälä niinku tapahtuu. Jos pitkään on tällänen epätietonen olo niin tietysti lähen tsekkaan lääkäriin mikä on!

Juuri nimenomaisella paikalla Viikin pelto-ojassa (tai oikeastaan ojissa, niitä on siellä pitkällä matkalla) todistin myös näitä orgioita toissapäivänä. :tears: Ihan hullu määrä niitä sammakkoja, en yhtään ihmettele että sinne kerääntyy porukkaa ihmettelemään.

Vauvanhuuruiset linssini ne vaan huurustuvat lisää, kun käytiin vaihtamassa kuulumisia miehen kaverin luona. Heille on tulossa vauva syksyllä, hieman yllätyksellisesti, mutta ovat superinnoissaan ja onnellisen oloisia. Voi kun kohta pääsis itsekin suunnittelemaan vauvan tuloa! :smiling face with heart-eyes: Bonuksena se, että kun miehen kaveri heitti puolivitsillä "millos teille on tulossa", mies vastasi siihen että "pian". :Winking Face: Voi kun tulisikin.

Ollaan muuten melko vähän saatu kuulla uteluita vauvasuunnitelmista, vaikka ollaan yli 30-vuotiaita ja lähipiiri varmasti tietää, että molemmat haluamme lapsia. Kyseisen asian utelu kun voi olla todella tökeröä. Tämän kaverin heittämänä "vitsinä" en ottanut sitä pahalla, mutta ehkäpä olo olisi eri jos olisimme jo pidempään yrittäneet. Tosin, jos meillä olisi lapsettomuutta, hän luultavasti tietäisi siitä koska on kuin veli miehelleni. Mutta yleisesti ottaen muuten on tullut tosi vähän ääneen ihmettelijöitä, mistä olen kiitollinen. Ehkä nykypäivänä tiedostetaan paremmin se, miten pahalta tuo kysymys voi tuntua.

@Moosee Kiitos kun kirjoitat tunteistasi, negatiivisetkin ajatukset ja pelot ovat ehdottomasti sallittuja vaikka raskaus olisikin toivottu. On minusta aivan luonnollista, että tilanne saattaa pelottaa kun raskaus lopulta alkoikin odotettua nopeammin. Tsemppiä sinne ja pura ihmeessä kaikenlaisia tunteita täällä jatkossakin. :red-heart:
Viikissä minäkin tänään näin sammakoita. 😄 Siinä oli tosin vain pari sammakkoa, mutta tosi paljon kutua.

Mulla on nyt neljättä päivää tiputellut/tullut tuhrua. Tein kuitenkin tiistaina vielä raskaustestin, joka oli odotetusti nega. Nyt saisi vuoto alkaa kunnolla. 😖

Omia mietteitä vaan: Merkkasin tänään kp 1, koska eilinen vuoto oli lähinnä tiputtelua. On ollut melko kovaa väsymystä eilen ja tänään, varmaan progesteronit romahtavat normaalia lujempaa lugejen vuoksi ja aiheuttavat tän. 😴 Menkkakipuja ja ketutusta on tavalliseen kp 1-tapaan riittänyt.

ON:
kauhee ärsytys päällä koko ajan ihan kaikesta🥱 ihan vituttaa suoraan sanottuna omaki olemassa olo🤣 vituttaa olla aikunen ja tehä aikusten juttuja ja pläääh. Ihan siis niinku periaatteesta vaa vituttaa ja ärsyttää olla, elää ja hengittää🥲🥹 ovistesti oli negatiivinen. Ihan en tiedä ollaanko tulos ovikseen vai ollaanko menty jo ohi. Mutta testaan ehkä vielä ehtoolla ja vaikka parinpäivän päästä.

Tässäpä tämä:
IMG_4712.jpeg

Testasin siis oviksen sen takia, että on ollut tosi outoja kipuja mahassa, että onko oviskipuilua vai esimerkiksi joku tulehdus tms. Ku lämmöt kuitenki koholla. Tosi hassu olo. Mutta ei haittaa mitään oli se ovis sit tulos tai menos. Kuhan kivut ei tästä pahene, eikä olis mitään tulehdusta. Olo jos jatkuu niin hakeudun hoitoon. Odotuksia ei tähän kiertoon oo suuntaan eikä toiseen. En kyllä rehellisesti oikeestaan odota tältä kierrolta yhtikäs mitään.

Möh.. täällä ollaan allapäin.. kp 36/35. Testit tältä aamulta ihan ok tummia ja tummentunut ekoihin viivoihin verrattuna mutta liian vaaleita minusta.
Kaikki oireet löytyy, tissit on kaksin kertaiset ja kipeät, mielialaheittää, työpäivän jälkeen nilkat turvoksissa, etovaa oloa jne.. ei kramppailuja ei mitään. Soitin neuvolaan kun en ole saanut ns paksuja tummia viivoja ja kävin verikokeessa joista hcg vain 128..
Neuvola laitto viestin et vähän matalat et maanantaina uudestaan verikokeet.
Ed. Menkoista laskettuna nyt olisi noin rv 5 menossa. Ovulaatiosta dpo 16.
Taitaa olla tuulimuna, kemiallinen, tai kiinnittynyt huonoon paikkaan tai vain alkava keskenmeno.
Alle vielä kuva tämän aamun testeistä + cb digitaalinen viikkonäyttö näytti viikkoja 1-2.
On vaan tosi surullinen olo mutta eihän näille mitään itse voi

Liitteet

• IMG_7349.jpeg
    IMG_7349.jpeg
    1.1 MB · Katsottu: 40
  • IMG_7350.jpeg
    IMG_7350.jpeg
    1.2 MB · Katsottu: 39
@Haaveilija99 onpa harmi 😒 toivotaan ettö jos nyt kuitenkin olis ollut vähän myöhäisempi ovis tai hidas kiinnittyminen, ja vielä lähtisi nousuun.

@Toiveikas odottelija itse sain normi gyneltä ihan terolutit ja myöhemmin myös letrozolit. Hän laittoi sitten lähetteen lapsettomuuspolille, jos ei alkaisi tapahtua mitään. Kerettiin käydä lapsettomuushoitojen ensikäynnillä, mutta olinkin sillon jo raskaana tietämättäni, oli joku kp22 tms 😃 Ei tosin vielä siellä se selvinnyt, mutta ei tarvinnut siellä sitten enää käydä

Möh.. täällä ollaan allapäin.. kp 36/35. Testit tältä aamulta ihan ok tummia ja tummentunut ekoihin viivoihin verrattuna mutta liian vaaleita minusta.
Kaikki oireet löytyy, tissit on kaksin kertaiset ja kipeät, mielialaheittää, työpäivän jälkeen nilkat turvoksissa, etovaa oloa jne.. ei kramppailuja ei mitään. Soitin neuvolaan kun en ole saanut ns paksuja tummia viivoja ja kävin verikokeessa joista hcg vain 128..
Taitaa olla tuulimuna, kemiallinen, tai kiinnittynyt huonoon paikkaan tai vain alkava keskenmeno.
Alle vielä kuva tämän aamun testeistä + cb digitaalinen viikkonäyttö näytti viikkoja 1-2.
En voi itselleni mitään, mut pakko valaa vähän toivoa tähänkin tilanteeseen. Mun mielestä viivat näyttää oikein hyviltä. Ovis on 2+0, dpo14 on 4+0. Sulla siis dpo16 eli 4+2 eli 5. raskausviikko. Mm. American pregnancy association antaa hcg:stä tällaisia suuntaa-antavia arvoja:
Viikolla 4: 5 – 426 mIU/ml
Viikolla 5: 18 – 7 340 mIU/ml
Ihmettelen vähän tota neuvolan kommenttia, kun hcg 128 on ihan reilusti viitearvojen sisässä. 🧐 Toki hyvä että saat kontrollin, niin saat tilanteeseen varmuutta. Mä ainakin uskon ja toivon parasta. Tsemppiä! 🤞❤️

Heipsan! Neuvolasta tosiaan laskevat yleensä kaiken kuukautisten alusta, mutta jos kyseessä on dpo 16 niin sitten tuo hCG arvo on vielä normaalin rajoissa ja testitkin näyttää hyvältä. Mun mitattu hCG oli dpo 14 vaan 57, niin sun arvot oli tästä päätellen korkeemmat kun mulla oli tuolloin. Nyt olen 8. raskausviikolla 7+6 ja kaikki on mennyt hyvin ja varhaisultrassa tiistaina pieni jonka sydän sykki, oli oikeassa paikassa ja kaikki hyvin. Mulle ei edes tarjottu toista verikoetta tuolloin kuin testattiin vaikka arvo matalahko eivätkä siitä olleet huolissaan.

Älä siis menetä toivoa vielä ❤️

@Toiveikas odottelija niin siis mä en tiedä, voisko saada, joten siks esitin kysymyksenä ton ideani. xD @Kali kertoikin jo saaneensa gyneltä etäyhteyden kautta luget. Ehkä sunkin kannattais kokeilla sitä kautta? Ja ymmärrän, että gynestä voi olla traumoja. Mulla ei onneks oo, vaan on aina sattunut kohdalle empaattisia ja vuorovaikutustaitoisia ihmisiä. Toivottavasti säkin uskaltaisit vielä mennä gynelle.<3

@Moosee joo kyllä varmasti kaikenlaisia tunteita mahtuu, ja voi olla vähän ns. syyllinenkin olo siitä, jos itsellä tärppää pikaisesti, mutta toiset yrittää monta vuotta ja joutuu hoitoihin ja kaikkea – eikä lasta välttämättä silti saa. Sulla on kuitenkin oikeus iloita sun raskaudesta ja oot ansainnut sen ja siihen kuuluvan onnen ihan yhtä paljon kuin kuka tahansa. Oon joskus aikaisemminkin kirjoittanut täällä siitä, että en ainakaan itse näe raskauden yrittämistä minään kilpailuna, jonka kautta omat tunteet tulisi valideiksi vain sen kautta, kuka on yrittänyt pisimpään ja kenellä on ollut raskaampaa kuin muilla. Kyseessä on kuitenkin tosi subjektiivinen asia jo kokemus, jolloin myös siihen liittyvät tunteet on tosi henkilökohtaisia. En esim. minä olisi raskaana siltikään, vaikka teillä ei olisi raskaus alkanut. Eli nauti täydestä sydämestä ja uskalla iloita ja luottaa tulevaan! <3

@Lanaka joo sepäs se! Must täälläkin siitä kirjoiteltu jonkin verran, miten just oviksen aikaan on vähiten yhdintä mielessä. 🥲

@Haaveilija99 must viivat näyttää hyvältä päiviin nähden. Toivotaan, että ei olis tuulimuna tai keskenmeno tai kemiallinen. ❤️

@Haaveilija99 , mun mielestä noi on vahvat viivat dpo 16 viivoiks. Mä luulen, et mul ei edes oo ollut noin vahvoja. Hcg-arvo myös täsmää. Jos neuvola on tosiaan laskenut sun viikot kuukautisista ja käyttää 28 pv:n kiertoa oletusarvona, niin ne on laskeneet sun kierron väärin. Mun mielestä sulla ei ole vielä syytä huoleen, vaan nauti raskaudestasi! Onneksi olkoon! 😍

@Maana Mannila , piti muuten kommentoida tuosta, kun sanoit että toissa kuussa tuli vahvat ovistuntemukset, viime kuussa ei, ja nyt taas tuli... että mulla tulee yleensä joka toinen kuukausi juuri kovemmat kivut, kun ovis on vasemmalla. Toisilla taas on toisinpäin, joillain ei mitään, joillain aina. Mulla ei myös ole aina ollut näin, vaan iän myötä kivut on lisääntyneet. Toki geleelläkin voi olla jotain vaikutuksia. Mulla pitäisi nimittäin olla ovis nyt vasemmalla, mutta vielä ei ollut kovia kipuja... jännä nähdä tuleeko niitä. 🙃

Jossain ketjussa oli muuten puhetta, että raskaus olisi alkanut aina oikean puolen oviksesta. Mä muuten jokunen päivä sit luin jostain, että jostain syystä raskaudet vähän useammin yleensäkin alkaisivat oikealla puolella tapahtuvasta oviksesta. Hassu juttu.

Sit mul oli jotain sanottavaa vielä, mut en muista mitä. 😂 Säästytte siltä toistaiseksi. 🤣

Muokattu viimeksi:
Pakko jatkaa tähän ja kompata edellisiä @Haaveilija99 , minunkin mielestä sun viivat näyttää hyviltä! ❤️ En itekkään saanu ”tuon kummempaa” viivaa vielä dpo16 (itse asiassa vielä vähän haaleampi kuin sinun). Sitten alkoikin tummumaan kivasti ☺️ Luottoa nyt vain alkutaipaleelle! 🫶🏻🤗

Omat dpo14-18 tässä alla

Liitteet

• IMG_0545.jpeg
    IMG_0545.jpeg
    680.1 KB · Katsottu: 47
@Vaaveilija mul kans nyt vasemmalta tulossa ovulaatio! Ja sama juttu myös oireiden kans, että nuorena ei ollut, sit 30 molemmin puolin oli, ja nyt taas ei oo ollu ennen ku aloitin geleet + ubikit. En tiedä, kumpi vaikuttaa, kun molemmat aloitin samassa kierrossa.

Tutkimattomat ovat hedelmällisyyden tiet. 🥲

Nyt sit muistin tän hirveän tärkeän jutun...

Viimeisen kuukauden oon siis melkeinpä joka pv toivonut olevani gynekologi, niin että voisin jatkuvasti tsekata tilannetta. 😂 Ajatelkaa kuinka olis helppoa. 🤩
Paljonkohan sellainen laite maksaa... 🤔
Vau.fi palstalaisille kimppaostos. 🤣

Takaisin