Raskaaksi 2025

@Haaveilua96 toivotaan että viiva vahvistuu 🤩

Ummikkona kyselen, että eikö dpo lasketa oletetusta ovulaatiopäivästä (eikä hedelmällisen ajan viimeisestä päivästä)? Tänään olisi 6dpo, mutta Flossa näkyy jotenkin "mahdollisesti 4 päivää raskaana " tms. niin jäin ihmettelemään.

Alkaa olemaan jo niin piinaavaa, että ostan kans niitä Clearbluen "varhaistestejä" ja alan tikuttamaan dpo 10 etten sekoa tähän jännitykseen😂 Yritän toppuutella toiveikkuuttani, vaikka kehossa outo olo onkin, mutta voi tosiaan johtua siitä, että mulla oli hormonikierukka 12 vuotta putkeen, ja eka kokonainen kierto nyt ilman.

Kun ovistesti on positiivinen lasketaan se päivä dpo -1, seuraavana päivänä ajatellaan et on ovis (vaikka se aika on siis 24-36h positiivisesta testistä yleensä) eli dpo 0, ovista seuraava päivä dpo1 jne.

Mun oli pakko tehdä raskaustesti, vaikka on vasta yk -1 (ensi kierrossa tarkoitus aloittaa), kun ei menkkoja kuulu ja nyt on kp 32. Normaali kierron pituus mulla siinä 28 pv paikkeilla ja luulin kiertoni jo palautuneen siihen, kun viime kierto oli 29 pv. Ilmeisesti kuitenkin heittelee edelleen (synnytyksen ja imetyksen takia siis). Testi oli negatiivinen. Epäilen, että ovulaatiota ei tullut ollenkaan tässä kierrossa, ainakaan mitään siihen viittaavaa en havainnut 🤔 Saa nähdä mitä seuraavassa kierrossa tapahtuu, kun se joskus alkaa. 🤔

Onnea kaikille plussanneille ja voimia suruun menetyksen tai pettymyksen kokeneille ❤️

Jahas, löydän itseni taas täältä.

Puoliskon kanssa ollaan viritelty kolmannesta ajatusta. Meillä naapurin lapset käyvät leikkimässä meidän lasten kanssa ja jotenkin havahduin siihen, miten kiva se ois kun ois kotona ns. oma jengi 😄

Kesä on saatu viettää mukavasti, niin olisihan siinä taas mukavaa puuhaa ens kesälle jos vaikka kesävauva ois.

Mutta jotenkin kun kuopus on kaksi ja itse alkaa taas päästä vapaasti jo olemaan ja menemään, arvostaa sitä vapautta aika paljon 😄 ja sit vaa pohtii miten yhteiskunta ei oo "suurperheelle" suunniteltu ja meidänkin pitäisi varmaan suurempaa taloa pohtia sit jossain vaiheessa.

Oliko täällä jossain ketju jossa porukka on pohtinut 2->3 lapsiluvun kasvatusta?

Miten sulla kävi tämän kanssa tai mitä lääkärissä oltiin mieltä? Vähän vastaava tilanne itsellä nyt 🤔
Lääkäri totesi ultralla, että ovulaatiota ei ole ollut ja siksi vuoto alkanut heti. Ovulaatiotestien positiviisuys oli vähän outoa, mutta kuulemma huippu voi olla, vaikkek ovulaatiota tapahtuisikaan. Yleensä ovuloimattomuua vissiin pidentää kiertoa, mutta itsellä lyhensi, nyt kuulemma tilanne näytti ihan alkukierrolta ja näkyi 9mm follikkeli.

Toki hyvä, ettei mitään vakavampaa, mutta toivottavasti nyt ei olis niin, että en ovuloi luonnollisesti enää 😩 lääkäri suositteli, että nopeasti ivf vaan, se epäilyttää/pelottaa vaan itseä aika kovin…

@Zebra mä en tässä ekassa kierrossa vielä testaillut ovista, joten meen Flon arviolla asiasta. Laskeskelin, että lauantaina voin tehdä ekan varhaisen raskaustestin (se Clearbluen), tänään dpo 6. Onko noista testeistä kokemuksia?

Tänään ollut jännä tunne kohdussa, ihan kuin kohtu jännittyisi kovaksi ajoittain, myös jotain tuntemuksia vasemmalla puolella, ihan kuin joku tökkisi nuppineuloilla kohdun seinämää :Weary Cat Face:

Nooo, hengittelyä ja kauniita ajatuksia pari päivää 🧘‍♀️

Onnittelut plussaneille, teitä oli useampikin ❤️
Oma tilanne on nyt kovin sekava. Tänään kp42, tähän asti olleet 30-36. Viime torstaista asti tissit tosi kipeät, on huonoa oloa, pissittää jatkuvasti, väsyttää paljon, pari päivää tasaista jomotusta alavatsalla ja tuntuu, että menkat alkaa, vaan ei. Eilen tehty kuitenkin negatesti. Alkaa mielenterveys pettää. Olisko neuvoja tai ihan mitä vaan?

Voisin hypätä mukaan tänne koska piinailut on sen verran kovat tällä hetkellä että pakko päästä johki tätä purkamaan ennen ku seinät kaatuu päälle 😀 Oon tovin tätä keskustelua jo seuraillutkin!

Meillä tosiaan yk2 menossa, ensimmäisessä kierrossa saatiin jo positiivinen mutta valitettavasti päätyi olemaan kemiallinen. Nyt kp28, ton edellisen kemiallisen takia oottelen täs varmaan ainaki sunnuntaihin jos menkkoja ei kuulu niin testaamisen kanssa.

Sattu nää piinaavimmat päivät nyt viel osumaan sillain että puoliso palas jo kesälomiltansa ja oon itse vielä lomalla - alkaa olla kohta lattiasta kattoon puunattu kämppä ja kaapit ku yrittää keksiä tekemistä ettei ihan 24/7 tuijottelis flo:ta ja miettis mikä kiertopäivä menossa 😆

Onnittelut plussaneille, teitä oli useampikin ❤️
Oma tilanne on nyt kovin sekava. Tänään kp42, tähän asti olleet 30-36. Viime torstaista asti tissit tosi kipeät, on huonoa oloa, pissittää jatkuvasti, väsyttää paljon, pari päivää tasaista jomotusta alavatsalla ja tuntuu, että menkat alkaa, vaan ei. Eilen tehty kuitenkin negatesti. Alkaa mielenterveys pettää. Olisko neuvoja tai ihan mitä vaan?
Vertaistukea vain tarjota, kun oli aika kuumottavat muutama päivä kun ei vaan alkanut vuoto. Nyt kuitenkin tuli tuhruvuotoa. Kuukautiset vissiin 2pv yli ja täys valeraskaus oli jo päällä 🤯 Tekoälykin jo antoi kaiken datan valossa raskausmahdollisuudeksi 70%.

Just kun olin vetänyt koko varaston olohuoneen lattialle että aloitan suursiivouksen, ja sainkin hetkeksi kierron vähän pois mielestä, ja sitten käyn vessassa toteamassa, että eipä tarvikkaan enää tätä kiertoa pohtia 😔 Söin varmaan puoli pussia lakuja siihen päälle, eikä sotku keskellä meidän taloa inspiroi sitten yhtään.

Ihanaa että joillain onnistui tässä hellekuussakin tärppi! Onnea! 🤩

Vertaistukea vain tarjota, kun oli aika kuumottavat muutama päivä kun ei vaan alkanut vuoto. Nyt kuitenkin tuli tuhruvuotoa. Kuukautiset vissiin 2pv yli ja täys valeraskaus oli jo päällä 🤯 Tekoälykin jo antoi kaiken datan valossa raskausmahdollisuudeksi 70%.

Just kun olin vetänyt koko varaston olohuoneen lattialle että aloitan suursiivouksen, ja sainkin hetkeksi kierron vähän pois mielestä, ja sitten käyn vessassa toteamassa, että eipä tarvikkaan enää tätä kiertoa pohtia 😔 Söin varmaan puoli pussia lakuja siihen päälle, eikä sotku keskellä meidän taloa inspiroi sitten yhtään.

Ihanaa että joillain onnistui tässä hellekuussakin tärppi! Onnea! 🤩
Kiitos ❤️ Siis jossain kierron puolivälissä tuli pari päivää vaaleanpunaista ja sit ruskeaa vuotoa, vaan sen verran että paperiin jäi. Toivoin, että olis ollu kiinnittymisvuoto mut ei näköjään 😤

@Zebra mä en tässä ekassa kierrossa vielä testaillut ovista, joten meen Flon arviolla asiasta. Laskeskelin, että lauantaina voin tehdä ekan varhaisen raskaustestin (se Clearbluen), tänään dpo 6. Onko noista testeistä kokemuksia?

Tänään ollut jännä tunne kohdussa, ihan kuin kohtu jännittyisi kovaksi ajoittain, myös jotain tuntemuksia vasemmalla puolella, ihan kuin joku tökkisi nuppineuloilla kohdun seinämää :Weary Cat Face:

Nooo, hengittelyä ja kauniita ajatuksia pari päivää 🧘‍♀️

Ok! Ainakin mulla oli nyt tässä kolmannessa kierrossa hormonien lopetuksen jälkeen flo ennustanut ihan oikein ovispäivän ja sain ovisplussan testiin. Tuntui tosiaan et hormonien tasaantuminen kesti pari kk, ekassa kierrossa en varmaan edes ovuloinut kun ei ollut ovisoireita.

Mulla ei ole itsellä kokemusta CB varhaisista testeistä, mut jos en väärin muista, niin ne on aika kovia antamaan viivanpaikkoja, se kantsii muistaa kun testiä tekee ja varmistaa sit jollain toisella testillä vielä jos posi. Korjatkaa jos olen väärässä!

Mä ajattelin tehdä torstaina dpo 10 testin. Mulla on ollut kahdessa viime kierrossa lyhyt luteaali, vain 10 päivää. Toivottavasti ei ala menkat ennen sitä. Olis taas menoa. Ostin gelee royaleita ja alan popsimaan niitä sit ensi kierrossa pari päivää ennen ovista, josko luteaali pitenisi.

Mut ihan lupaavilta sun mahaoireet kuulostaa, pidetään peukkuja! Itselläkin jotain nippailuja ja vähän juilimista oikealla puolella.

Oliko täällä jossain ketju jossa porukka on pohtinut 2->3 lapsiluvun kasvatusta?
Sattumalta tulin tätä ketjua lukemaan, vaikka en oo tämän vuoden yrittäjä 😅 Itse pohtinut lapsilukua tuon kohta 3v:n syntymästä lähtien ja en oo täältä ketjua aiheesta löytänyt. Facebookin parhaasta kantoväline/kestovaippa-ryhmästä kyllä useemmankin ketjun. Siellä kolmen/useamman lapsen äidin mielipiteet tuntuivat jakautuvan vahvasti niin, että osan mielestä muutos kahdesta kolmeen ei ole enää mitään ja osa kokee sen kolmannen muuttavan kaiken 😄

Meillä itsellä se tilanne nyt, että maaliskuulle odotellaan yllätysvauvaa (varmat päivät ei olleetkaan varmoja) 🙈 Hyvin tunnistan nuo ajatukset siitä, että yhtäältä kolmas lapsi olisi tosi kiva, mutta toisaalta myös kiva kun lapset on jo itsenäisempiä ja itselläkin sitä kautta enemmän vapautta. Se siitä vapaudesta sitten (toivottavasti) maaliskuussa, mutta onneks muutama vuosi menee varmasti taas nopeesti ja saa sitä vapautta takaisin 😊

Mulla on jo aikaa siitä kun kolmas syntyi. Hän täytti kesäkuussa 13. En mä ainakaan kokenut sitä mitenkään erityisenä muutoksena kun kolmas tuli. Ehkä isoin muutos oli kun viides tuli ja siinä välissä meni lähes 5,5 vuotta kun taas lähti vauvarumba alusta. Nyt kuumeillaan kahdeksannesta ja menossa on kemiallisen raskauden jälkeen muistaakseni dpo 9 ja toivoisin että pian tulis plussa testiin uusiksi.

Tsemppiä kuumeiluun ja ajatusten harhauttamiseen! Paljon plussia tänne🌈🌈

Itsellä menkat jo taputeltu. Nyt kp. 7 menossa ja kaupasta lähti elämäni eka ovistestipaketti mukaan. Merkkiuskollisena ostin rfsu:n testejä. R-testit ainakin toimineet mulla aina. 😅 En nyt sitten tiedä koska kannattaa ekan kerran testata kun flo ennustaa ovista kp. 22 ja kierron pituudeksi vain 37 päivää. Edellinen kun oli sen +40 pv. No katsotaan. Jos saisin vähän edes vihiä että milloin on ja onko edes kun on käynyt mielessä että mitä jos edellisessä kierrossa ei edes tapahtunut mitään kun normi oireet puuttu lähes kokonaan. En kyllä jotenkin jaksaisi ihan tuhotonta määrää noita testejä tuhota.😅🤷‍♀️
No ens viikolla muutto ja ajatukset siis muualla. Oon myös pitkän tauon jälkeen löytänyt joogan uudelleen ja muistan että se rauhoitti ainakin silloin mieltä.🧘‍♂️ Uudessa asunnossa on ainakin enemmän tilaa kolmelle muksulle eli ainakin se steppi on hoidossa, jos ei vielä se itse raskaus😂.

Tsemppiä kuumeiluun ja ajatusten harhauttamiseen! Paljon plussia tänne🌈🌈

Itsellä menkat jo taputeltu. Nyt kp. 7 menossa ja kaupasta lähti elämäni eka ovistestipaketti mukaan. Merkkiuskollisena ostin rfsu:n testejä. R-testit ainakin toimineet mulla aina. 😅 En nyt sitten tiedä koska kannattaa ekan kerran testata kun flo ennustaa ovista kp. 22 ja kierron pituudeksi vain 37 päivää. Edellinen kun oli sen +40 pv. No katsotaan. Jos saisin vähän edes vihiä että milloin on ja onko edes kun on käynyt mielessä että mitä jos edellisessä kierrossa ei edes tapahtunut mitään kun normi oireet puuttu lähes kokonaan. En kyllä jotenkin jaksaisi ihan tuhotonta määrää noita testejä tuhota.😅🤷‍♀️
No ens viikolla muutto ja ajatukset siis muualla. Oon myös pitkän tauon jälkeen löytänyt joogan uudelleen ja muistan että se rauhoitti ainakin silloin mieltä.🧘‍♂️ Uudessa asunnossa on ainakin enemmän tilaa kolmelle muksulle eli ainakin se steppi on hoidossa, jos ei vielä se itse raskaus😂.
Mulla myös kp7, mutta mulla taitaa ovis tulla kp 12 aikoihin. Huomenna testaan jo varuiksi koska voihan km tehdä aikaisemmin tai sitten myöhemmin niin varuilta.

Heippa!
Tulin nyt tänne jutustelemaan ja lukemaan, kun vauvakuume ollut jo pitkän aikaa. Edelliset lapset 11/2015, 1/2018 ja 10/2023. Mies vihdoinkin valmis yrittämään neljättä ❤️ Tänään kp14 ja ainoa sopivaan aikaan -päivä, jolloin voitiin tässö kierrossa yrittää, kun hän on nyt aika kaukana töissä elokuun loppuun asti. Sinänsö ihan sopiva päivä, kun ovis varmaan 2-4pv sisällä. Toivon niin paljon, et tärppäis helposti ja nopeasti 🤞 Muistan, et ekaa yritettiin varsinaisesti joku pari kuukautta ja toka tuli yhdestä yrityksestä. Kolmatta yritettiin jokunen kuukausi, ehkä 3-6kk. En muista kunnolla 🙈

Onnea kaikille matkaan ❤️

Mulla myös kp7, mutta mulla taitaa ovis tulla kp 12 aikoihin. Huomenna testaan jo varuiksi koska voihan km tehdä aikaisemmin tai sitten myöhemmin niin varuilta.
Olispa hauska jos tärppäis samassa kierrossa ja päästäis taas samaan lasketun ryhmään🌈🤭.
Mäkin varmaan muutaman päivän päästä uitan ekan ihan mielenkiinnosta kun ei tässä kierrossa ole vielä järjen häivää. Eka lyhentyi ja nyt taas pidentyi eli voi olla ihan mitä vaan vielä😅

On kyllä kummallisia noi one stepin rtestit… jotenki tosi huonosti leviää se väri. Ovulaatiotestit sopii mulle, mut noi rtestit ei nyt oikee uppoo… pitää käydä varmaa ostamassa pregcheck

Tuun valittelemaan tänne, kun ehkä täällä on samalla tavoin kuumottelevia… mulla ovulaatiot ja kuukautiset vielä miten sattuu koska imetys, joten mulla oli 8 päivää sit hyvin varmasti ovulaatio (mitattu sylki ovulaatiotestillä ja lämpötilan muutoksella) ja siitä kaks päivää alkoi kuukautiset. Aattelin jo että se siitä sit, ei voi kiinnittyä koska kuukautiset tuli heti.

Eilen illalla kuitenkin väänsi vatsaa ja tänä aamuna yrjöttää ihan huolella. Oon 95% varma etten oo raskaana, mutta nää valeraskausoireet on julmia. Varmaan joku vatsatauti tai jotain mutta miltein itkettää kun haluaisin olla raskaana ja tulee tällaisia oireita.

Takaisin