Raskaaksi 2025

Pahoittelut kaikille jotka ovat uuteen kiertoon joutuneen❤️ kyllä se joskus tärppi käy tavalla tai toisella🤞🏼

Onko muuten muilla miten kuivaa ovulaation loppumisen ja menkkojen välissä? Mietin vaan ku itsellä ei oo kuivaa🤔 tänään dpo jotain 6-8
Just mietin tätä samaa aamulla, kun itsellä sellaista selkeää kuivaa ei ole missään vaiheessa oviksen jälkeen. Tänään luultavasti dpo 8-9.

Onnea😍 @Unelmakartta

@Hailey Sama homma, olen pahoillani. Yk 4 käyntiin täälläkin.

Oudon runsaat menkat alkoi tänään.🩸Oli odotettavissa, mutta kierto vain 25 päivää? Jännä kierto muutenkin, koska en sitä ovishuippua bongannut. Ilmeisesti tuo 25 päivää vielä normaali kierto Flon mukaan, mutta alkoi huolettaa silti. Mulla hyvin säännöllinen, jopa kellontarkka
kierto ollut ennen joten uutta minulle. Ihanat endokivutkin lisääntyneet, mukavaa yritysaikaa tiedossa siis. Ens kiertoa kohti nyt sitten vaan.🫠

Kahdesta ekasta lapsesta olen raskautunut nopeasti, mutta tää kolmannen yritys näköjään vie aikaa. Jos nyt ylipäätään koskaan tulevaisuudessa raskaudun.

Pahoittelut kaikille jotka ovat uuteen kiertoon joutuneen❤️ kyllä se joskus tärppi käy tavalla tai toisella🤞🏼

Onko muuten muilla miten kuivaa ovulaation loppumisen ja menkkojen välissä? Mietin vaan ku itsellä ei oo kuivaa🤔 tänään dpo jotain 6-8
Dpo 3 ja tänä aamuna vuodan jopa enemmän kuin ovulaation aikana 😂 Tää on mulle epätavallista, en tiedä mistä johtuu. Vähän kuin ovislima, mutta ohuempaa.

Tuun nyt hehkuttamaan vielä kun ehtii. Kp25/26 eikä edes tuhruvuotoa näy 🫢 Edellinen kierto oli vain 25pv. Dpo7 vasta meneillään. Nyt mietin että jos eileniltainen vihlonta olikin kiinnittymistä ja just ehtisi ennenkun vuoto olisi alkanut 🌈 Ei toivo kai ihan helpolla hiivu.

Minä myös ihmetellyt valkovuotoa ovulaation jälkeen. Jospa me kaikki ihmettelijät vaan oltaisiin sittenkin raskaana 🥳 Kai se oikeasti on vaan jotain säähän liittyvää.

Aivothan tässä asioita pyöritellessä pehmenee 🤯

Pitkään olen seuraillut tätä ketjua, mutten liittynyt keskusteluun. Nyt kuitenkin niin outo tilanne, että pakko kysyä, jos jollain olisi ollut vastaavaa.
Olen siis 36v ja esikoinen 6v. Nyt toista lasta yritetty 1,5 v. Inseminaatioita tehtiin 3 kpl vuosi sitten, tuloksetta. Keskeytynyt keskenmeno tammikuussa, siksi jatkohoidotkin lykkääntyneet. Olen syönyt letroja lähes joka kierto keskenmenosta asti, kierto säännöllinen ja joka kierrossa positiivinen ovulaatiotesti(digi). Kuitenkin on selvästi alhainen hedelmällisyys.
Noo nyt sitten itse tilanteeseen. Tässä kierrossa jätin letrot pois, jatkuva lääkkeiden ja hormonien syöminen kun ärsyttää. Ovulaatiotesti positiivinen torstaina (kp 11) ja eilen myös. Mutta eilen illalla alkoi ihan kunnon vuoto… ei mikään pieni ovulaatiovuoto, vaan kuin menkat. Menkat loppui vasta viikko sitten, joten mitä ihmettä? Onko hormonit sekaisin vai miten voi ovistesti olla positiivinen ja sitten alkaakin menkat? Tietysti kaikki pahimmat vaihtoehdotkin käy mielessä ja lääkärim sain vasta maanantaille. Pakko oman mielenrauhankin takia selvittää mistä on kyse.. mutta siis onko jollain ollut vastaavaa? Jotenkin niin outo ajankohta tälle välivuodolle juuri oviksen aikaan, eikä koskaan aiemmin ole ollut tälläistä.

Pitkään olen seuraillut tätä ketjua, mutten liittynyt keskusteluun. Nyt kuitenkin niin outo tilanne, että pakko kysyä, jos jollain olisi ollut vastaavaa.
Olen siis 36v ja esikoinen 6v. Nyt toista lasta yritetty 1,5 v. Inseminaatioita tehtiin 3 kpl vuosi sitten, tuloksetta. Keskeytynyt keskenmeno tammikuussa, siksi jatkohoidotkin lykkääntyneet. Olen syönyt letroja lähes joka kierto keskenmenosta asti, kierto säännöllinen ja joka kierrossa positiivinen ovulaatiotesti(digi). Kuitenkin on selvästi alhainen hedelmällisyys.
Noo nyt sitten itse tilanteeseen. Tässä kierrossa jätin letrot pois, jatkuva lääkkeiden ja hormonien syöminen kun ärsyttää. Ovulaatiotesti positiivinen torstaina (kp 11) ja eilen myös. Mutta eilen illalla alkoi ihan kunnon vuoto… ei mikään pieni ovulaatiovuoto, vaan kuin menkat. Menkat loppui vasta viikko sitten, joten mitä ihmettä? Onko hormonit sekaisin vai miten voi ovistesti olla positiivinen ja sitten alkaakin menkat? Tietysti kaikki pahimmat vaihtoehdotkin käy mielessä ja lääkärim sain vasta maanantaille. Pakko oman mielenrauhankin takia selvittää mistä on kyse.. mutta siis onko jollain ollut vastaavaa? Jotenkin niin outo ajankohta tälle välivuodolle juuri oviksen aikaan, eikä koskaan aiemmin ole ollut tälläistä.
Ei ole itsellä kokemusta ihan tuollaisesta, mutta täällähän on lapsettomuudesta kärsiville salainen puoli missä runtuu olevan yhtä ja toista ongelmatapausta eli sinnekin vaan tervetuloa joukkoon. 🤗

Mutta siis miulla oli minipillerit käytössä, kun raskauduin esikoisesta ja silloin oli tosiaan vuotoja ihan miten sattuu. Miulla oli minimenkat ehkä viikko oletetusta oviksesta (tunsin siis oviskipuja pillereillä ollessanikin) ja sitten ei vaan tullut uusia kuukautisia. Jälkikäteen olen lukenut kiinnittymisvuodosta ja olisiko sitten ollut sitä. 🤷🏼‍♀️

Mä palailen tammikuisista tänne kuumeilemaan. Meille piti siis tulla tammikuinen 2026 mutta maanantaina neuvolassa rv 14+4 ei sikiöltä löytynyt enää sykettä ja torstaina rv 15+1 synnytin pienen kuolleen sikiön. Vielä ei oo syytä keskenmenoon selvinnyt, sillä kaiken piti olla kunnossa nt-ultrassa. Mulla oli aiempien raskauksien takia Prismaspan tukilääkkeenä mutta eipä se tässä auttanut 😢

Nyt odottelen jälkivuodon loppumista ja tänään tilasin lisää ovistestejä että päästään vuodon loputtua uuden yrityksen alkuun. Syyskuussa vasta on jälkitarkastus et ehkä siihen mennessä selviää enemmän sikiön kuolemasta ja keskenmenon syystä.

Mä palailen tammikuisista tänne kuumeilemaan. Meille piti siis tulla tammikuinen 2026 mutta maanantaina neuvolassa rv 14+4 ei sikiöltä löytynyt enää sykettä ja torstaina rv 15+1 synnytin pienen kuolleen sikiön. Vielä ei oo syytä keskenmenoon selvinnyt, sillä kaiken piti olla kunnossa nt-ultrassa. Mulla oli aiempien raskauksien takia Prismaspan tukilääkkeenä mutta eipä se tässä auttanut 😢

Nyt odottelen jälkivuodon loppumista ja tänään tilasin lisää ovistestejä että päästään vuodon loputtua uuden yrityksen alkuun. Syyskuussa vasta on jälkitarkastus et ehkä siihen mennessä selviää enemmän sikiön kuolemasta ja keskenmenon syystä.
Otan osaa:Broken Heart::Broken Heart:

Kyllä ottaa itelläkin koville tällaiset uutiset ja ei kyllä toivois tällaista menetystä kenellekkään💔 otan osaa🫶🏼

Mulla tänään tullu sellanen fiilis että ei kyllä tärppiä käynyt tästäkään kierrosta🥲 rupes jo ihan etukäteen ärsyttää tulevat menkat ja uuteen kiertoon joutuminen..... 💀
Ei haluais ottaa hirveetä stressiä yrittämisestä, kun meillä kuitenkin on jo pian 3v taapero taloudessa. Mutta silti se stressi tulee🙃

Otan osaa 💛 paljon voimaa asian käsittelyyn ja uuteen yritykseen!

Osanotot @Freyja86 🩷

Aloin pohtimaan, että kun usein sanotaan ettei yrittämisen aikana kannattaisi treenata rankasti, niin mitä se rankasti treenaaminen tarkalleen tarkoittaa? Mietin vain omaa salitreenamista, kun joissain liikkeissä tulee käytettyä suht isoja painoja.

Toisena; tulin siihen tulokseen, että jos tästä kierrosta en raskaudu (en kyllä usko et tärppäis ekalla), niin jatkossa ostan niitä ovulaatiotestejä. Tosin jossain luki, että PCOS sairastavilla se saattaisi näyttää väärin? Hypin suurinpiirtein seinille ku mietin et onko tää nyt sittenkin sitä ovislimaa, et olisko pitänyt nyt kummiskin vielä varalta "puuhastella", ja että ovulainko mä edes oikeasti, vaikka oireet on todella vahvat 😅 onneksi kesäloma loppuu, niin ei ole liikaa aikaa miettiä näitä juttuja 🙄

Lämmin osanotto 🥺

Osanotot @Freyja86 🩷

Aloin pohtimaan, että kun usein sanotaan ettei yrittämisen aikana kannattaisi treenata rankasti, niin mitä se rankasti treenaaminen tarkalleen tarkoittaa? Mietin vain omaa salitreenamista, kun joissain liikkeissä tulee käytettyä suht isoja painoja.

Toisena; tulin siihen tulokseen, että jos tästä kierrosta en raskaudu (en kyllä usko et tärppäis ekalla), niin jatkossa ostan niitä ovulaatiotestejä. Tosin jossain luki, että PCOS sairastavilla se saattaisi näyttää väärin? Hypin suurinpiirtein seinille ku mietin et onko tää nyt sittenkin sitä ovislimaa, et olisko pitänyt nyt kummiskin vielä varalta "puuhastella", ja että ovulainko mä edes oikeasti, vaikka oireet on todella vahvat 😅 onneksi kesäloma loppuu, niin ei ole liikaa aikaa miettiä näitä juttuja 🙄
En tiedä onko tuossa sitten sama suositus kuin raskaana oleville eli ettei aktiivisesti yrittäisi parantaa tuloksia. Tai näin mä sen käsitän kun se mikä on toiselle rankkaa liikuntaa on toiselle kevyttä puuhastelua riippuen ihan lähtökunnosta. Eli ehkä suositus meinaa enemmänkin kunnon ylläpitoa. En mene takuuseen mutta näin itse käsittäisin ton🤷‍♀️. Kuitenkin oman kokemuksen mukaan liikunta hyödyttää raskausaikana ja sen jälkeen tosi paljon eli en kyllä jättäisi pois.😅 Plus kyllähän liikunta on myös hyväksi mielelle ja sitä kautta taas omalla tavallaan laskee stressitasoja😊

Paljon voimia suruun😔

Takaisin