Raskaaksi 2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pilkki24
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
@Haaveilua96 toivotaan ettĂ€ viiva vahvistuu đŸ€©

Ummikkona kyselen, ettÀ eikö dpo lasketa oletetusta ovulaatiopÀivÀstÀ (eikÀ hedelmÀllisen ajan viimeisestÀ pÀivÀstÀ)? TÀnÀÀn olisi 6dpo, mutta Flossa nÀkyy jotenkin "mahdollisesti 4 pÀivÀÀ raskaana " tms. niin jÀin ihmettelemÀÀn.

Alkaa olemaan jo niin piinaavaa, ettĂ€ ostan kans niitĂ€ Clearbluen "varhaistestejĂ€" ja alan tikuttamaan dpo 10 etten sekoa tĂ€hĂ€n jĂ€nnitykseen😂 YritĂ€n toppuutella toiveikkuuttani, vaikka kehossa outo olo onkin, mutta voi tosiaan johtua siitĂ€, ettĂ€ mulla oli hormonikierukka 12 vuotta putkeen, ja eka kokonainen kierto nyt ilman.

Kun ovistesti on positiivinen lasketaan se pÀivÀ dpo -1, seuraavana pÀivÀnÀ ajatellaan et on ovis (vaikka se aika on siis 24-36h positiivisesta testistÀ yleensÀ) eli dpo 0, ovista seuraava pÀivÀ dpo1 jne.

Mun oli pakko tehdĂ€ raskaustesti, vaikka on vasta yk -1 (ensi kierrossa tarkoitus aloittaa), kun ei menkkoja kuulu ja nyt on kp 32. Normaali kierron pituus mulla siinĂ€ 28 pv paikkeilla ja luulin kiertoni jo palautuneen siihen, kun viime kierto oli 29 pv. Ilmeisesti kuitenkin heittelee edelleen (synnytyksen ja imetyksen takia siis). Testi oli negatiivinen. EpĂ€ilen, ettĂ€ ovulaatiota ei tullut ollenkaan tĂ€ssĂ€ kierrossa, ainakaan mitÀÀn siihen viittaavaa en havainnut đŸ€” Saa nĂ€hdĂ€ mitĂ€ seuraavassa kierrossa tapahtuu, kun se joskus alkaa. đŸ€”

Onnea kaikille plussanneille ja voimia suruun menetyksen tai pettymyksen kokeneille ❀

Jahas, löydÀn itseni taas tÀÀltÀ.

Puoliskon kanssa ollaan viritelty kolmannesta ajatusta. MeillĂ€ naapurin lapset kĂ€yvĂ€t leikkimĂ€ssĂ€ meidĂ€n lasten kanssa ja jotenkin havahduin siihen, miten kiva se ois kun ois kotona ns. oma jengi 😄

KesÀ on saatu viettÀÀ mukavasti, niin olisihan siinÀ taas mukavaa puuhaa ens kesÀlle jos vaikka kesÀvauva ois.

Mutta jotenkin kun kuopus on kaksi ja itse alkaa taas pÀÀstĂ€ vapaasti jo olemaan ja menemÀÀn, arvostaa sitĂ€ vapautta aika paljon 😄 ja sit vaa pohtii miten yhteiskunta ei oo "suurperheelle" suunniteltu ja meidĂ€nkin pitĂ€isi varmaan suurempaa taloa pohtia sit jossain vaiheessa.

Oliko tÀÀllÀ jossain ketju jossa porukka on pohtinut 2->3 lapsiluvun kasvatusta?

Miten sulla kĂ€vi tĂ€mĂ€n kanssa tai mitĂ€ lÀÀkĂ€rissĂ€ oltiin mieltĂ€? VĂ€hĂ€n vastaava tilanne itsellĂ€ nyt đŸ€”
LÀÀkÀri totesi ultralla, ettÀ ovulaatiota ei ole ollut ja siksi vuoto alkanut heti. Ovulaatiotestien positiviisuys oli vÀhÀn outoa, mutta kuulemma huippu voi olla, vaikkek ovulaatiota tapahtuisikaan. YleensÀ ovuloimattomuua vissiin pidentÀÀ kiertoa, mutta itsellÀ lyhensi, nyt kuulemma tilanne nÀytti ihan alkukierrolta ja nÀkyi 9mm follikkeli.

Toki hyvĂ€, ettei mitÀÀn vakavampaa, mutta toivottavasti nyt ei olis niin, ettĂ€ en ovuloi luonnollisesti enÀÀ đŸ˜© lÀÀkĂ€ri suositteli, ettĂ€ nopeasti ivf vaan, se epĂ€ilyttÀÀ/pelottaa vaan itseĂ€ aika kovin

@Zebra mÀ en tÀssÀ ekassa kierrossa vielÀ testaillut ovista, joten meen Flon arviolla asiasta. Laskeskelin, ettÀ lauantaina voin tehdÀ ekan varhaisen raskaustestin (se Clearbluen), tÀnÀÀn dpo 6. Onko noista testeistÀ kokemuksia?

TÀnÀÀn ollut jÀnnÀ tunne kohdussa, ihan kuin kohtu jÀnnittyisi kovaksi ajoittain, myös jotain tuntemuksia vasemmalla puolella, ihan kuin joku tökkisi nuppineuloilla kohdun seinÀmÀÀ :Weary Cat Face:

Nooo, hengittelyĂ€ ja kauniita ajatuksia pari pĂ€ivÀÀ đŸ§˜â€â™€ïž

Onnittelut plussaneille, teitĂ€ oli useampikin ❀
Oma tilanne on nyt kovin sekava. TÀnÀÀn kp42, tÀhÀn asti olleet 30-36. Viime torstaista asti tissit tosi kipeÀt, on huonoa oloa, pissittÀÀ jatkuvasti, vÀsyttÀÀ paljon, pari pÀivÀÀ tasaista jomotusta alavatsalla ja tuntuu, ettÀ menkat alkaa, vaan ei. Eilen tehty kuitenkin negatesti. Alkaa mielenterveys pettÀÀ. Olisko neuvoja tai ihan mitÀ vaan?

Voisin hypĂ€tĂ€ mukaan tĂ€nne koska piinailut on sen verran kovat tĂ€llĂ€ hetkellĂ€ ettĂ€ pakko pÀÀstĂ€ johki tĂ€tĂ€ purkamaan ennen ku seinĂ€t kaatuu pÀÀlle 😀 Oon tovin tĂ€tĂ€ keskustelua jo seuraillutkin!

MeillÀ tosiaan yk2 menossa, ensimmÀisessÀ kierrossa saatiin jo positiivinen mutta valitettavasti pÀÀtyi olemaan kemiallinen. Nyt kp28, ton edellisen kemiallisen takia oottelen tÀs varmaan ainaki sunnuntaihin jos menkkoja ei kuulu niin testaamisen kanssa.

Sattu nÀÀ piinaavimmat pĂ€ivĂ€t nyt viel osumaan sillain ettĂ€ puoliso palas jo kesĂ€lomiltansa ja oon itse vielĂ€ lomalla - alkaa olla kohta lattiasta kattoon puunattu kĂ€mppĂ€ ja kaapit ku yrittÀÀ keksiĂ€ tekemistĂ€ ettei ihan 24/7 tuijottelis flo:ta ja miettis mikĂ€ kiertopĂ€ivĂ€ menossa 😆

Onnittelut plussaneille, teitĂ€ oli useampikin ❀
Oma tilanne on nyt kovin sekava. TÀnÀÀn kp42, tÀhÀn asti olleet 30-36. Viime torstaista asti tissit tosi kipeÀt, on huonoa oloa, pissittÀÀ jatkuvasti, vÀsyttÀÀ paljon, pari pÀivÀÀ tasaista jomotusta alavatsalla ja tuntuu, ettÀ menkat alkaa, vaan ei. Eilen tehty kuitenkin negatesti. Alkaa mielenterveys pettÀÀ. Olisko neuvoja tai ihan mitÀ vaan?
Vertaistukea vain tarjota, kun oli aika kuumottavat muutama pĂ€ivĂ€ kun ei vaan alkanut vuoto. Nyt kuitenkin tuli tuhruvuotoa. Kuukautiset vissiin 2pv yli ja tĂ€ys valeraskaus oli jo pÀÀllĂ€ đŸ€Ż TekoĂ€lykin jo antoi kaiken datan valossa raskausmahdollisuudeksi 70%.

Just kun olin vetĂ€nyt koko varaston olohuoneen lattialle ettĂ€ aloitan suursiivouksen, ja sainkin hetkeksi kierron vĂ€hĂ€n pois mielestĂ€, ja sitten kĂ€yn vessassa toteamassa, ettĂ€ eipĂ€ tarvikkaan enÀÀ tĂ€tĂ€ kiertoa pohtia 😔 Söin varmaan puoli pussia lakuja siihen pÀÀlle, eikĂ€ sotku keskellĂ€ meidĂ€n taloa inspiroi sitten yhtÀÀn.

Ihanaa ettĂ€ joillain onnistui tĂ€ssĂ€ hellekuussakin tĂ€rppi! Onnea! đŸ€©

Vertaistukea vain tarjota, kun oli aika kuumottavat muutama pĂ€ivĂ€ kun ei vaan alkanut vuoto. Nyt kuitenkin tuli tuhruvuotoa. Kuukautiset vissiin 2pv yli ja tĂ€ys valeraskaus oli jo pÀÀllĂ€ đŸ€Ż TekoĂ€lykin jo antoi kaiken datan valossa raskausmahdollisuudeksi 70%.

Just kun olin vetĂ€nyt koko varaston olohuoneen lattialle ettĂ€ aloitan suursiivouksen, ja sainkin hetkeksi kierron vĂ€hĂ€n pois mielestĂ€, ja sitten kĂ€yn vessassa toteamassa, ettĂ€ eipĂ€ tarvikkaan enÀÀ tĂ€tĂ€ kiertoa pohtia 😔 Söin varmaan puoli pussia lakuja siihen pÀÀlle, eikĂ€ sotku keskellĂ€ meidĂ€n taloa inspiroi sitten yhtÀÀn.

Ihanaa ettĂ€ joillain onnistui tĂ€ssĂ€ hellekuussakin tĂ€rppi! Onnea! đŸ€©
Kiitos ❀ Siis jossain kierron puolivĂ€lissĂ€ tuli pari pĂ€ivÀÀ vaaleanpunaista ja sit ruskeaa vuotoa, vaan sen verran ettĂ€ paperiin jĂ€i. Toivoin, ettĂ€ olis ollu kiinnittymisvuoto mut ei nĂ€köjÀÀn đŸ˜€

@Zebra mÀ en tÀssÀ ekassa kierrossa vielÀ testaillut ovista, joten meen Flon arviolla asiasta. Laskeskelin, ettÀ lauantaina voin tehdÀ ekan varhaisen raskaustestin (se Clearbluen), tÀnÀÀn dpo 6. Onko noista testeistÀ kokemuksia?

TÀnÀÀn ollut jÀnnÀ tunne kohdussa, ihan kuin kohtu jÀnnittyisi kovaksi ajoittain, myös jotain tuntemuksia vasemmalla puolella, ihan kuin joku tökkisi nuppineuloilla kohdun seinÀmÀÀ :Weary Cat Face:

Nooo, hengittelyĂ€ ja kauniita ajatuksia pari pĂ€ivÀÀ đŸ§˜â€â™€ïž

Ok! Ainakin mulla oli nyt tÀssÀ kolmannessa kierrossa hormonien lopetuksen jÀlkeen flo ennustanut ihan oikein ovispÀivÀn ja sain ovisplussan testiin. Tuntui tosiaan et hormonien tasaantuminen kesti pari kk, ekassa kierrossa en varmaan edes ovuloinut kun ei ollut ovisoireita.

Mulla ei ole itsellÀ kokemusta CB varhaisista testeistÀ, mut jos en vÀÀrin muista, niin ne on aika kovia antamaan viivanpaikkoja, se kantsii muistaa kun testiÀ tekee ja varmistaa sit jollain toisella testillÀ vielÀ jos posi. Korjatkaa jos olen vÀÀrÀssÀ!

MÀ ajattelin tehdÀ torstaina dpo 10 testin. Mulla on ollut kahdessa viime kierrossa lyhyt luteaali, vain 10 pÀivÀÀ. Toivottavasti ei ala menkat ennen sitÀ. Olis taas menoa. Ostin gelee royaleita ja alan popsimaan niitÀ sit ensi kierrossa pari pÀivÀÀ ennen ovista, josko luteaali pitenisi.

Mut ihan lupaavilta sun mahaoireet kuulostaa, pidetÀÀn peukkuja! ItsellÀkin jotain nippailuja ja vÀhÀn juilimista oikealla puolella.

Oliko tÀÀllÀ jossain ketju jossa porukka on pohtinut 2->3 lapsiluvun kasvatusta?
Sattumalta tulin tĂ€tĂ€ ketjua lukemaan, vaikka en oo tĂ€mĂ€n vuoden yrittĂ€jĂ€ 😅 Itse pohtinut lapsilukua tuon kohta 3v:n syntymĂ€stĂ€ lĂ€htien ja en oo tÀÀltĂ€ ketjua aiheesta löytĂ€nyt. Facebookin parhaasta kantovĂ€line/kestovaippa-ryhmĂ€stĂ€ kyllĂ€ useemmankin ketjun. SiellĂ€ kolmen/useamman lapsen Ă€idin mielipiteet tuntuivat jakautuvan vahvasti niin, ettĂ€ osan mielestĂ€ muutos kahdesta kolmeen ei ole enÀÀ mitÀÀn ja osa kokee sen kolmannen muuttavan kaiken 😄

MeillĂ€ itsellĂ€ se tilanne nyt, ettĂ€ maaliskuulle odotellaan yllĂ€tysvauvaa (varmat pĂ€ivĂ€t ei olleetkaan varmoja) 🙈 Hyvin tunnistan nuo ajatukset siitĂ€, ettĂ€ yhtÀÀltĂ€ kolmas lapsi olisi tosi kiva, mutta toisaalta myös kiva kun lapset on jo itsenĂ€isempiĂ€ ja itsellĂ€kin sitĂ€ kautta enemmĂ€n vapautta. Se siitĂ€ vapaudesta sitten (toivottavasti) maaliskuussa, mutta onneks muutama vuosi menee varmasti taas nopeesti ja saa sitĂ€ vapautta takaisin 😊

Mulla on jo aikaa siitÀ kun kolmas syntyi. HÀn tÀytti kesÀkuussa 13. En mÀ ainakaan kokenut sitÀ mitenkÀÀn erityisenÀ muutoksena kun kolmas tuli. EhkÀ isoin muutos oli kun viides tuli ja siinÀ vÀlissÀ meni lÀhes 5,5 vuotta kun taas lÀhti vauvarumba alusta. Nyt kuumeillaan kahdeksannesta ja menossa on kemiallisen raskauden jÀlkeen muistaakseni dpo 9 ja toivoisin ettÀ pian tulis plussa testiin uusiksi.

TsemppiĂ€ kuumeiluun ja ajatusten harhauttamiseen! Paljon plussia tĂ€nne🌈🌈

ItsellĂ€ menkat jo taputeltu. Nyt kp. 7 menossa ja kaupasta lĂ€hti elĂ€mĂ€ni eka ovistestipaketti mukaan. Merkkiuskollisena ostin rfsu:n testejĂ€. R-testit ainakin toimineet mulla aina. 😅 En nyt sitten tiedĂ€ koska kannattaa ekan kerran testata kun flo ennustaa ovista kp. 22 ja kierron pituudeksi vain 37 pĂ€ivÀÀ. Edellinen kun oli sen +40 pv. No katsotaan. Jos saisin vĂ€hĂ€n edes vihiĂ€ ettĂ€ milloin on ja onko edes kun on kĂ€ynyt mielessĂ€ ettĂ€ mitĂ€ jos edellisessĂ€ kierrossa ei edes tapahtunut mitÀÀn kun normi oireet puuttu lĂ€hes kokonaan. En kyllĂ€ jotenkin jaksaisi ihan tuhotonta mÀÀrÀÀ noita testejĂ€ tuhota.đŸ˜…đŸ€·â€â™€ïž
No ens viikolla muutto ja ajatukset siis muualla. Oon myös pitkĂ€n tauon jĂ€lkeen löytĂ€nyt joogan uudelleen ja muistan ettĂ€ se rauhoitti ainakin silloin mieltĂ€.đŸ§˜â€â™‚ïž Uudessa asunnossa on ainakin enemmĂ€n tilaa kolmelle muksulle eli ainakin se steppi on hoidossa, jos ei vielĂ€ se itse raskaus😂.

TsemppiĂ€ kuumeiluun ja ajatusten harhauttamiseen! Paljon plussia tĂ€nne🌈🌈

ItsellĂ€ menkat jo taputeltu. Nyt kp. 7 menossa ja kaupasta lĂ€hti elĂ€mĂ€ni eka ovistestipaketti mukaan. Merkkiuskollisena ostin rfsu:n testejĂ€. R-testit ainakin toimineet mulla aina. 😅 En nyt sitten tiedĂ€ koska kannattaa ekan kerran testata kun flo ennustaa ovista kp. 22 ja kierron pituudeksi vain 37 pĂ€ivÀÀ. Edellinen kun oli sen +40 pv. No katsotaan. Jos saisin vĂ€hĂ€n edes vihiĂ€ ettĂ€ milloin on ja onko edes kun on kĂ€ynyt mielessĂ€ ettĂ€ mitĂ€ jos edellisessĂ€ kierrossa ei edes tapahtunut mitÀÀn kun normi oireet puuttu lĂ€hes kokonaan. En kyllĂ€ jotenkin jaksaisi ihan tuhotonta mÀÀrÀÀ noita testejĂ€ tuhota.đŸ˜…đŸ€·â€â™€ïž
No ens viikolla muutto ja ajatukset siis muualla. Oon myös pitkĂ€n tauon jĂ€lkeen löytĂ€nyt joogan uudelleen ja muistan ettĂ€ se rauhoitti ainakin silloin mieltĂ€.đŸ§˜â€â™‚ïž Uudessa asunnossa on ainakin enemmĂ€n tilaa kolmelle muksulle eli ainakin se steppi on hoidossa, jos ei vielĂ€ se itse raskaus😂.
Mulla myös kp7, mutta mulla taitaa ovis tulla kp 12 aikoihin. Huomenna testaan jo varuiksi koska voihan km tehdÀ aikaisemmin tai sitten myöhemmin niin varuilta.

Heippa!
Tulin nyt tĂ€nne jutustelemaan ja lukemaan, kun vauvakuume ollut jo pitkĂ€n aikaa. Edelliset lapset 11/2015, 1/2018 ja 10/2023. Mies vihdoinkin valmis yrittĂ€mÀÀn neljĂ€ttĂ€ ❀ TĂ€nÀÀn kp14 ja ainoa sopivaan aikaan -pĂ€ivĂ€, jolloin voitiin tĂ€ssö kierrossa yrittÀÀ, kun hĂ€n on nyt aika kaukana töissĂ€ elokuun loppuun asti. SinĂ€nsö ihan sopiva pĂ€ivĂ€, kun ovis varmaan 2-4pv sisĂ€llĂ€. Toivon niin paljon, et tĂ€rppĂ€is helposti ja nopeasti đŸ€ž Muistan, et ekaa yritettiin varsinaisesti joku pari kuukautta ja toka tuli yhdestĂ€ yrityksestĂ€. Kolmatta yritettiin jokunen kuukausi, ehkĂ€ 3-6kk. En muista kunnolla 🙈

Onnea kaikille matkaan ❀

Mulla myös kp7, mutta mulla taitaa ovis tulla kp 12 aikoihin. Huomenna testaan jo varuiksi koska voihan km tehdÀ aikaisemmin tai sitten myöhemmin niin varuilta.
Olispa hauska jos tĂ€rppĂ€is samassa kierrossa ja pÀÀstĂ€is taas samaan lasketun ryhmÀÀnđŸŒˆđŸ€­.
MĂ€kin varmaan muutaman pĂ€ivĂ€n pÀÀstĂ€ uitan ekan ihan mielenkiinnosta kun ei tĂ€ssĂ€ kierrossa ole vielĂ€ jĂ€rjen hĂ€ivÀÀ. Eka lyhentyi ja nyt taas pidentyi eli voi olla ihan mitĂ€ vaan vielĂ€đŸ˜…

On kyllĂ€ kummallisia noi one stepin rtestit
 jotenki tosi huonosti leviÀÀ se vĂ€ri. Ovulaatiotestit sopii mulle, mut noi rtestit ei nyt oikee uppoo
 pitÀÀ kĂ€ydĂ€ varmaa ostamassa pregcheck

Tuun valittelemaan tĂ€nne, kun ehkĂ€ tÀÀllĂ€ on samalla tavoin kuumottelevia
 mulla ovulaatiot ja kuukautiset vielĂ€ miten sattuu koska imetys, joten mulla oli 8 pĂ€ivÀÀ sit hyvin varmasti ovulaatio (mitattu sylki ovulaatiotestillĂ€ ja lĂ€mpötilan muutoksella) ja siitĂ€ kaks pĂ€ivÀÀ alkoi kuukautiset. Aattelin jo ettĂ€ se siitĂ€ sit, ei voi kiinnittyĂ€ koska kuukautiset tuli heti.

Eilen illalla kuitenkin vÀÀnsi vatsaa ja tÀnÀ aamuna yrjöttÀÀ ihan huolella. Oon 95% varma etten oo raskaana, mutta nÀÀ valeraskausoireet on julmia. Varmaan joku vatsatauti tai jotain mutta miltein itkettÀÀ kun haluaisin olla raskaana ja tulee tÀllaisia oireita.

Takaisin