Raskaaksi 2025

Mä palailen tammikuisista tänne kuumeilemaan. Meille piti siis tulla tammikuinen 2026 mutta maanantaina neuvolassa rv 14+4 ei sikiöltä löytynyt enää sykettä ja torstaina rv 15+1 synnytin pienen kuolleen sikiön. Vielä ei oo syytä keskenmenoon selvinnyt, sillä kaiken piti olla kunnossa nt-ultrassa. Mulla oli aiempien raskauksien takia Prismaspan tukilääkkeenä mutta eipä se tässä auttanut 😢

Nyt odottelen jälkivuodon loppumista ja tänään tilasin lisää ovistestejä että päästään vuodon loputtua uuden yrityksen alkuun. Syyskuussa vasta on jälkitarkastus et ehkä siihen mennessä selviää enemmän sikiön kuolemasta ja keskenmenon syystä.
Otan osaa ja voimia surutyöhön :red-heart:

Täysin omaa piinan purkua vain. Voi skipata.

Tänään kp26/26. Olin jo aivan varma että tämä kierto oli menetetty. Ovulaatio tuli myöhään (kp17), luteaalivaihe vaikutti liian lyhyeltä, viimeinen seksi jäi 2 päivää ennen ovista, ja tämä viikko on ollut kauhean oloista helteen ja stressin takia(siksi piinailukin on vähän jäänyt).

Nyt kun kaikki vieraat (omat sekä maksavat) on häipyneet niin purin fiiliksiä tekoälylle pari tuntia. Ja yllättäen se ei enää pitänyt tilannetta “epätodennäköisenä” vaan sanoi, että oireiden perusteella on enemmän viitteitä siihen että olen raskaana kuin että en olisi. Alussa todennäköisyys oli 15-20%, nyt jo 40-50%, jos huominen menee ilman vuotoa niin 60-70%. 🙉

Kai se on pakko aamulla testata (dpo9, kp27/26). Edellisessä kierrossa pidättelin vessareissuja kun pelkäsin näkeväni punaista, nyt ravaan kokoajan vessassa katsomassa että eikö siellä ole mitään.

Tämä on ihan hullua tämä piinapäivien tunnevuoristorata. Täytyi taas purkautua, jos pystyisi nukkumaan 😵‍💫💛

Osanotot @Freyja86 🩷

Aloin pohtimaan, että kun usein sanotaan ettei yrittämisen aikana kannattaisi treenata rankasti, niin mitä se rankasti treenaaminen tarkalleen tarkoittaa? Mietin vain omaa salitreenamista, kun joissain liikkeissä tulee käytettyä suht isoja painoja.

Toisena; tulin siihen tulokseen, että jos tästä kierrosta en raskaudu (en kyllä usko et tärppäis ekalla), niin jatkossa ostan niitä ovulaatiotestejä. Tosin jossain luki, että PCOS sairastavilla se saattaisi näyttää väärin? Hypin suurinpiirtein seinille ku mietin et onko tää nyt sittenkin sitä ovislimaa, et olisko pitänyt nyt kummiskin vielä varalta "puuhastella", ja että ovulainko mä edes oikeasti, vaikka oireet on todella vahvat 😅 onneksi kesäloma loppuu, niin ei ole liikaa aikaa miettiä näitä juttuja 🙄
Tästä tuli mieleen että esikoisen plussakierrossa tuli yhtenä päivänä käveltyä 30km, ja siis normipäivinäkin mun askeleet jää alle 10k että ihan erikoissuoritus minulle. Mutta ei huvittais tässä yrityksessä enää samanlaista kokeilla :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: .

Täällä on ihan tyystin kesälomailtu ja saunaolusia (holittomia ja holillisia) kyllä mennyt ja syöty mitä huvittaa ja herkuteltu. Nyt jo kp19, mutta jos kierrot jatkaa samalla 40-42 päivää mitalla niin saa vielä ovista ootella. Meille todella tuntuu seksintappajahelteiltä nämä. Mies palaa huomenna töihin ja oon vielä esikoisen kanssa viikon lomalla.

Mä aattelin ostaa myo-inositolin kokeiluun. Onko kellään tietoa onko toi Donaferty ainoa ja oikea? 😂 Onko kokemuksia? Selasin ton aihetta käsittelevän keskustelun kyllä alkuhuumassa.

Mä aattelin ostaa myo-inositolin kokeiluun. Onko kellään tietoa onko toi Donaferty ainoa ja oikea? 😂 Onko kokemuksia? Selasin ton aihetta käsittelevän keskustelun kyllä alkuhuumassa.
Oon syönyt sitä tammikuusta lähtien ja ainakin se katkaisi mun ovuloimattomien kiertojen kierteen joten näyttäisi toimivan! Aiheuttaa vähän ummetusta ja tahmaista ulostetta mutta muuten ei tullut sivuvaikutuksia, sitähän voi esim. ekan viikon syödä puolikasta annosta että tottuu ensin.
Ainakin PCOS:ään suositellaan 4g päivässä, 2g aamulla ja 2g illalla että saanti pysyy tasaisena niin toi Donaferty on siitä kätevä että on valmiit veteen sekoitettavat annospussit, yksi pussillinen on 2g eikä se erityisesti maistu miltään niin menee helposti alas. Oon nähnyt joiltakin merkeiltä esim. kapseleita mutta niissä on niin pieni annostus että niitä pitäis syödä 8 kpl päivässä että saisi saman määrän niin se tuntui vähän hankalalta. Donafertyssä kans alfalaktalbumiinia joka helpottaa sen imeytymistä.

Edit: 2-3kk menee ennen kuin alkaa vaikuttaa eli vaatii vähän kärsivällisyyttä!

Pikainen omanapailu. Kp9 menossa ja ollaan nyt seuraava viikko kotimaan matkalla. Ovistestit jätän tekemättä tässä kierrossa. Mennään fiiliksen mukaan ja katsotaan mitä se tuo tullessaan. Aion syödä ja juoda nyt reissussa ihan mitä mieli tekee 😅 Elokuullevarattu miehelle siemennestenäyte aika ja sitte sen jälkeen mennään yhdessä vielä yksityiselle gynelle keskustelemaan mitäs nyt tehdään..

Täällä jännitän, ku kohta ollaan kotona ja raskaustunne on niin vahva, etten malta odottaa huomiseen testauksen kanssa🙈 joten illalla eka testi tulille ja katotaan miten käy. Tänään dpo10. Voi kyllä olla ettei ihan kauheesti vielä mitään näy jos siellä asukki on ku mahd. kiinnittymis nippailut oli pari päivää sitten, mut toisaalta taas tänään olis pitäny alkaa menkat ja ei oo mitään sellasia tuntemuksia ollu

Mä oon nähnyt nyt monena yönä unta että tehnyt itse positiivisia raskaustestejä. 👀 Nyt en usko voivani olevani raskaana mutta jospa pian. 🤞Toki vähän olot semmoset että väsyttää ihan sikana ja rinnat arat, ja huonoa oloa monena päivänä ollut, ihan oksentanukkin pari kolme kertaa. Mutta luulen enemmän että johtunee lämpötiloista täällä Kreikassa. 😅 No keskiviikkona kotiin... Voi olla että tyhmänä teen varmistukseksi raskaustestin kotona kun olen. 😂 Mutta muuten pitää odotella ainakin ensi viikon viikonloppuun niin pääsee testailee tärppääkö tästä kierrosta. Silloin luultavemmin jotain dpo10 perjantaina.

Oon syönyt sitä tammikuusta lähtien ja ainakin se katkaisi mun ovuloimattomien kiertojen kierteen joten näyttäisi toimivan! Aiheuttaa vähän ummetusta ja tahmaista ulostetta mutta muuten ei tullut sivuvaikutuksia, sitähän voi esim. ekan viikon syödä puolikasta annosta että tottuu ensin.
Ainakin PCOS:ään suositellaan 4g päivässä, 2g aamulla ja 2g illalla että saanti pysyy tasaisena niin toi Donaferty on siitä kätevä että on valmiit veteen sekoitettavat annospussit, yksi pussillinen on 2g eikä se erityisesti maistu miltään niin menee helposti alas. Oon nähnyt joiltakin merkeiltä esim. kapseleita mutta niissä on niin pieni annostus että niitä pitäis syödä 8 kpl päivässä että saisi saman määrän niin se tuntui vähän hankalalta. Donafertyssä kans alfalaktalbumiinia joka helpottaa sen imeytymistä.

Edit: 2-3kk menee ennen kuin alkaa vaikuttaa eli vaatii vähän kärsivällisyyttä!
Hei kiitos hyvistä kommenteista! Mä mietin että jos tästä kierrosta ei tärppää, niin voisin seuraavaksi kokeilla tätä. Onkohan se kuinka tärkeä, että alkaa heti kp 1 syödä, vai riittääkö vaan kierron alussa jos aloittaa? Jos vaikutuksia alkaa tulla vasta 2-3 kuukauden päästä, niin ehkä ei ole niin päivälleen?

Täällä on kaiketi dpo 7 menossa. Olen ollut reissussa, niin ei ole juurikaan tullut tuntemuksiin keskityttyä, mikä on ollut ihanaa! Rinnat on tosi kipeät olleet jo oviksesta alkaen, ja vatsaa välillä jomottelee. Perus luteaalioireita siis. Testasin äsken iltapäivällä herkällä testillä negan, kun huomenna lähden taas reissuun. Mutta on kyllä tosi virkistävää, kun ei kerrankin piinailun aikana ehdi keskittyä omien tuntemuksien seurailuun!

Mä otin tänään ekan annoksen Donafertyä. Olipa vaikeaa saada paketti hyppysiin, kolme apteekkia kävin läpi ja pari luontaistuotekauppaa ennen kun löysin yhden paketin ison apteekin hyllystä. 🙈

Hei kiitos hyvistä kommenteista! Mä mietin että jos tästä kierrosta ei tärppää, niin voisin seuraavaksi kokeilla tätä. Onkohan se kuinka tärkeä, että alkaa heti kp 1 syödä, vai riittääkö vaan kierron alussa jos aloittaa? Jos vaikutuksia alkaa tulla vasta 2-3 kuukauden päästä, niin ehkä ei ole niin päivälleen?

Täällä on kaiketi dpo 7 menossa. Olen ollut reissussa, niin ei ole juurikaan tullut tuntemuksiin keskityttyä, mikä on ollut ihanaa! Rinnat on tosi kipeät olleet jo oviksesta alkaen, ja vatsaa välillä jomottelee. Perus luteaalioireita siis. Testasin äsken iltapäivällä herkällä testillä negan, kun huomenna lähden taas reissuun. Mutta on kyllä tosi virkistävää, kun ei kerrankin piinailun aikana ehdi keskittyä omien tuntemuksien seurailuun!
Ei tarvitse aloittaa kierron alusta, en ainakaan itse muista että mikä päivä aloitin, aloin vaan ottamaan niitä kun käteeni sain!

@Hailey Mä tilaan Yliopiston apteekista yleensä muutaman paketin kerrallaan, odotan että tulee joku alennus ja sit lähtee taas tilaus.

Ja huom kummallekin että jos alkaa jatkuva tiputtelu/verenvuoto eikä meinaa loppua, niin sitten vaan lopettaa käytön heti! Joistakin vastaavista kokemuksista lukenut, kaikille se ei sovi, varmaan silloin keho tuottaa sitä ainetta tarpeeksi itse.

Täysin omaa piinan purkua vain. Voi skipata.

Tänään kp26/26. Olin jo aivan varma että tämä kierto oli menetetty. Ovulaatio tuli myöhään (kp17), luteaalivaihe vaikutti liian lyhyeltä, viimeinen seksi jäi 2 päivää ennen ovista, ja tämä viikko on ollut kauhean oloista helteen ja stressin takia(siksi piinailukin on vähän jäänyt).

Nyt kun kaikki vieraat (omat sekä maksavat) on häipyneet niin purin fiiliksiä tekoälylle pari tuntia. Ja yllättäen se ei enää pitänyt tilannetta “epätodennäköisenä” vaan sanoi, että oireiden perusteella on enemmän viitteitä siihen että olen raskaana kuin että en olisi. Alussa todennäköisyys oli 15-20%, nyt jo 40-50%, jos huominen menee ilman vuotoa niin 60-70%. 🙉

Kai se on pakko aamulla testata (dpo9, kp27/26). Edellisessä kierrossa pidättelin vessareissuja kun pelkäsin näkeväni punaista, nyt ravaan kokoajan vessassa katsomassa että eikö siellä ole mitään.

Tämä on ihan hullua tämä piinapäivien tunnevuoristorata. Täytyi taas purkautua, jos pystyisi nukkumaan 😵‍💫💛
Kp28/dpo10 ja One step -testi negatiivinen. Etoo ja vuodosta ei mitään merkkejä. Hämmentää kun normaali kierron pituus 26, eli kiinnittymisen on pitänyt olla hyvissä ajoin ennen sitä kun kuukautiset ei lähteneet tulemaan. (Oman arvion mukaan oli tuntemuksia dpo6) Niin luulisi jo näkyvän 10mlu testissä dpo10.

Onhan tuo helle voinut venyttää kiertoa ja joku mahapöpö aiheuttaa tuntemuksia.

Pitkään olen seuraillut tätä ketjua, mutten liittynyt keskusteluun. Nyt kuitenkin niin outo tilanne, että pakko kysyä, jos jollain olisi ollut vastaavaa.
Olen siis 36v ja esikoinen 6v. Nyt toista lasta yritetty 1,5 v. Inseminaatioita tehtiin 3 kpl vuosi sitten, tuloksetta. Keskeytynyt keskenmeno tammikuussa, siksi jatkohoidotkin lykkääntyneet. Olen syönyt letroja lähes joka kierto keskenmenosta asti, kierto säännöllinen ja joka kierrossa positiivinen ovulaatiotesti(digi). Kuitenkin on selvästi alhainen hedelmällisyys.
Noo nyt sitten itse tilanteeseen. Tässä kierrossa jätin letrot pois, jatkuva lääkkeiden ja hormonien syöminen kun ärsyttää. Ovulaatiotesti positiivinen torstaina (kp 11) ja eilen myös. Mutta eilen illalla alkoi ihan kunnon vuoto… ei mikään pieni ovulaatiovuoto, vaan kuin menkat. Menkat loppui vasta viikko sitten, joten mitä ihmettä? Onko hormonit sekaisin vai miten voi ovistesti olla positiivinen ja sitten alkaakin menkat? Tietysti kaikki pahimmat vaihtoehdotkin käy mielessä ja lääkärim sain vasta maanantaille. Pakko oman mielenrauhankin takia selvittää mistä on kyse.. mutta siis onko jollain ollut vastaavaa? Jotenkin niin outo ajankohta tälle välivuodolle juuri oviksen aikaan, eikä koskaan aiemmin ole ollut tälläistä.
Miten sulla kävi tämän kanssa tai mitä lääkärissä oltiin mieltä? Vähän vastaava tilanne itsellä nyt 🤔

Mä tein aamulla rtestin ja silmille saan näkymään haamujen haamun ja kameraan, kun vähän muokkasin🙈 nyt kyllä vasta dpo11 niin esikoisestakaa en saanu ton vahvempaa, mut toivotaan, et lähtee vahvistumaan🤭

Liitteet

• IMG_1234.jpeg
    IMG_1234.jpeg
    577.8 KB · Katsottu: 121
@Haaveilua96 toivotaan että viiva vahvistuu 🤩

Ummikkona kyselen, että eikö dpo lasketa oletetusta ovulaatiopäivästä (eikä hedelmällisen ajan viimeisestä päivästä)? Tänään olisi 6dpo, mutta Flossa näkyy jotenkin "mahdollisesti 4 päivää raskaana " tms. niin jäin ihmettelemään.

Alkaa olemaan jo niin piinaavaa, että ostan kans niitä Clearbluen "varhaistestejä" ja alan tikuttamaan dpo 10 etten sekoa tähän jännitykseen😂 Yritän toppuutella toiveikkuuttani, vaikka kehossa outo olo onkin, mutta voi tosiaan johtua siitä, että mulla oli hormonikierukka 12 vuotta putkeen, ja eka kokonainen kierto nyt ilman.

@Haaveilua96 toivotaan että viiva vahvistuu 🤩

Ummikkona kyselen, että eikö dpo lasketa oletetusta ovulaatiopäivästä (eikä hedelmällisen ajan viimeisestä päivästä)? Tänään olisi 6dpo, mutta Flossa näkyy jotenkin "mahdollisesti 4 päivää raskaana " tms. niin jäin ihmettelemään.

Alkaa olemaan jo niin piinaavaa, että ostan kans niitä Clearbluen "varhaistestejä" ja alan tikuttamaan dpo 10 etten sekoa tähän jännitykseen😂 Yritän toppuutella toiveikkuuttani, vaikka kehossa outo olo onkin, mutta voi tosiaan johtua siitä, että mulla oli hormonikierukka 12 vuotta putkeen, ja eka kokonainen kierto nyt ilman.

Olen tuon Flo'n laskutavan mieltänyt niin että laskee kokonaisia "menneitä" päiviä, eli vaikka tiistai-aamuna mieltää että nythän on uusi dpo menossa niin silloinhan vasta on kyseinen päivä alussa ja kokonainen mennyt päivä on edellinen, jolloin olet voinut "mahdollisesti olla raskaana maanantain mutta et vielä tiistaita". Selitinkö selkeästi? :D

Ovulaatioplus päivä on muistaakseni -1 jolloin ovispäivä on seuraava dpo0.

Takaisin