Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Otan osaa ja voimia surutyöhönMä palailen tammikuisista tänne kuumeilemaan. Meille piti siis tulla tammikuinen 2026 mutta maanantaina neuvolassa rv 14+4 ei sikiöltä löytynyt enää sykettä ja torstaina rv 15+1 synnytin pienen kuolleen sikiön. Vielä ei oo syytä keskenmenoon selvinnyt, sillä kaiken piti olla kunnossa nt-ultrassa. Mulla oli aiempien raskauksien takia Prismaspan tukilääkkeenä mutta eipä se tässä auttanut
Nyt odottelen jälkivuodon loppumista ja tänään tilasin lisää ovistestejä että päästään vuodon loputtua uuden yrityksen alkuun. Syyskuussa vasta on jälkitarkastus et ehkä siihen mennessä selviää enemmän sikiön kuolemasta ja keskenmenon syystä.

Tästä tuli mieleen että esikoisen plussakierrossa tuli yhtenä päivänä käveltyä 30km, ja siis normipäivinäkin mun askeleet jää alle 10k että ihan erikoissuoritus minulle. Mutta ei huvittais tässä yrityksessä enää samanlaista kokeillaOsanotot @Freyja86
Aloin pohtimaan, että kun usein sanotaan ettei yrittämisen aikana kannattaisi treenata rankasti, niin mitä se rankasti treenaaminen tarkalleen tarkoittaa? Mietin vain omaa salitreenamista, kun joissain liikkeissä tulee käytettyä suht isoja painoja.
Toisena; tulin siihen tulokseen, että jos tästä kierrosta en raskaudu (en kyllä usko et tärppäis ekalla), niin jatkossa ostan niitä ovulaatiotestejä. Tosin jossain luki, että PCOS sairastavilla se saattaisi näyttää väärin? Hypin suurinpiirtein seinille ku mietin et onko tää nyt sittenkin sitä ovislimaa, et olisko pitänyt nyt kummiskin vielä varalta "puuhastella", ja että ovulainko mä edes oikeasti, vaikka oireet on todella vahvatonneksi kesäloma loppuu, niin ei ole liikaa aikaa miettiä näitä juttuja
![]()
.Oon syönyt sitä tammikuusta lähtien ja ainakin se katkaisi mun ovuloimattomien kiertojen kierteen joten näyttäisi toimivan! Aiheuttaa vähän ummetusta ja tahmaista ulostetta mutta muuten ei tullut sivuvaikutuksia, sitähän voi esim. ekan viikon syödä puolikasta annosta että tottuu ensin.Mä aattelin ostaa myo-inositolin kokeiluun. Onko kellään tietoa onko toi Donaferty ainoa ja oikea?Onko kokemuksia? Selasin ton aihetta käsittelevän keskustelun kyllä alkuhuumassa.
Selibaattihelteet on aivan loistava sana kuvaamaan tän hetken menoa@Noora992
Täälläkin on selibaattihelteet! Itsellä libido ihan nollissa, ei edes mikään oma kiva huvita.
Hei kiitos hyvistä kommenteista! Mä mietin että jos tästä kierrosta ei tärppää, niin voisin seuraavaksi kokeilla tätä. Onkohan se kuinka tärkeä, että alkaa heti kp 1 syödä, vai riittääkö vaan kierron alussa jos aloittaa? Jos vaikutuksia alkaa tulla vasta 2-3 kuukauden päästä, niin ehkä ei ole niin päivälleen?Oon syönyt sitä tammikuusta lähtien ja ainakin se katkaisi mun ovuloimattomien kiertojen kierteen joten näyttäisi toimivan! Aiheuttaa vähän ummetusta ja tahmaista ulostetta mutta muuten ei tullut sivuvaikutuksia, sitähän voi esim. ekan viikon syödä puolikasta annosta että tottuu ensin.
Ainakin PCOS:ään suositellaan 4g päivässä, 2g aamulla ja 2g illalla että saanti pysyy tasaisena niin toi Donaferty on siitä kätevä että on valmiit veteen sekoitettavat annospussit, yksi pussillinen on 2g eikä se erityisesti maistu miltään niin menee helposti alas. Oon nähnyt joiltakin merkeiltä esim. kapseleita mutta niissä on niin pieni annostus että niitä pitäis syödä 8 kpl päivässä että saisi saman määrän niin se tuntui vähän hankalalta. Donafertyssä kans alfalaktalbumiinia joka helpottaa sen imeytymistä.
Edit: 2-3kk menee ennen kuin alkaa vaikuttaa eli vaatii vähän kärsivällisyyttä!
Ei tarvitse aloittaa kierron alusta, en ainakaan itse muista että mikä päivä aloitin, aloin vaan ottamaan niitä kun käteeni sain!Hei kiitos hyvistä kommenteista! Mä mietin että jos tästä kierrosta ei tärppää, niin voisin seuraavaksi kokeilla tätä. Onkohan se kuinka tärkeä, että alkaa heti kp 1 syödä, vai riittääkö vaan kierron alussa jos aloittaa? Jos vaikutuksia alkaa tulla vasta 2-3 kuukauden päästä, niin ehkä ei ole niin päivälleen?
Täällä on kaiketi dpo 7 menossa. Olen ollut reissussa, niin ei ole juurikaan tullut tuntemuksiin keskityttyä, mikä on ollut ihanaa! Rinnat on tosi kipeät olleet jo oviksesta alkaen, ja vatsaa välillä jomottelee. Perus luteaalioireita siis. Testasin äsken iltapäivällä herkällä testillä negan, kun huomenna lähden taas reissuun. Mutta on kyllä tosi virkistävää, kun ei kerrankin piinailun aikana ehdi keskittyä omien tuntemuksien seurailuun!
Kp28/dpo10 ja One step -testi negatiivinen. Etoo ja vuodosta ei mitään merkkejä. Hämmentää kun normaali kierron pituus 26, eli kiinnittymisen on pitänyt olla hyvissä ajoin ennen sitä kun kuukautiset ei lähteneet tulemaan. (Oman arvion mukaan oli tuntemuksia dpo6) Niin luulisi jo näkyvän 10mlu testissä dpo10.Täysin omaa piinan purkua vain. Voi skipata.
Tänään kp26/26. Olin jo aivan varma että tämä kierto oli menetetty. Ovulaatio tuli myöhään (kp17), luteaalivaihe vaikutti liian lyhyeltä, viimeinen seksi jäi 2 päivää ennen ovista, ja tämä viikko on ollut kauhean oloista helteen ja stressin takia(siksi piinailukin on vähän jäänyt).
Nyt kun kaikki vieraat (omat sekä maksavat) on häipyneet niin purin fiiliksiä tekoälylle pari tuntia. Ja yllättäen se ei enää pitänyt tilannetta “epätodennäköisenä” vaan sanoi, että oireiden perusteella on enemmän viitteitä siihen että olen raskaana kuin että en olisi. Alussa todennäköisyys oli 15-20%, nyt jo 40-50%, jos huominen menee ilman vuotoa niin 60-70%.
Kai se on pakko aamulla testata (dpo9, kp27/26). Edellisessä kierrossa pidättelin vessareissuja kun pelkäsin näkeväni punaista, nyt ravaan kokoajan vessassa katsomassa että eikö siellä ole mitään.
Tämä on ihan hullua tämä piinapäivien tunnevuoristorata. Täytyi taas purkautua, jos pystyisi nukkumaan![]()
Miten sulla kävi tämän kanssa tai mitä lääkärissä oltiin mieltä? Vähän vastaava tilanne itsellä nytPitkään olen seuraillut tätä ketjua, mutten liittynyt keskusteluun. Nyt kuitenkin niin outo tilanne, että pakko kysyä, jos jollain olisi ollut vastaavaa.
Olen siis 36v ja esikoinen 6v. Nyt toista lasta yritetty 1,5 v. Inseminaatioita tehtiin 3 kpl vuosi sitten, tuloksetta. Keskeytynyt keskenmeno tammikuussa, siksi jatkohoidotkin lykkääntyneet. Olen syönyt letroja lähes joka kierto keskenmenosta asti, kierto säännöllinen ja joka kierrossa positiivinen ovulaatiotesti(digi). Kuitenkin on selvästi alhainen hedelmällisyys.
Noo nyt sitten itse tilanteeseen. Tässä kierrossa jätin letrot pois, jatkuva lääkkeiden ja hormonien syöminen kun ärsyttää. Ovulaatiotesti positiivinen torstaina (kp 11) ja eilen myös. Mutta eilen illalla alkoi ihan kunnon vuoto… ei mikään pieni ovulaatiovuoto, vaan kuin menkat. Menkat loppui vasta viikko sitten, joten mitä ihmettä? Onko hormonit sekaisin vai miten voi ovistesti olla positiivinen ja sitten alkaakin menkat? Tietysti kaikki pahimmat vaihtoehdotkin käy mielessä ja lääkärim sain vasta maanantaille. Pakko oman mielenrauhankin takia selvittää mistä on kyse.. mutta siis onko jollain ollut vastaavaa? Jotenkin niin outo ajankohta tälle välivuodolle juuri oviksen aikaan, eikä koskaan aiemmin ole ollut tälläistä.
@Haaveilua96 toivotaan että viiva vahvistuu
Ummikkona kyselen, että eikö dpo lasketa oletetusta ovulaatiopäivästä (eikä hedelmällisen ajan viimeisestä päivästä)? Tänään olisi 6dpo, mutta Flossa näkyy jotenkin "mahdollisesti 4 päivää raskaana " tms. niin jäin ihmettelemään.
Alkaa olemaan jo niin piinaavaa, että ostan kans niitä Clearbluen "varhaistestejä" ja alan tikuttamaan dpo 10 etten sekoa tähän jännitykseenYritän toppuutella toiveikkuuttani, vaikka kehossa outo olo onkin, mutta voi tosiaan johtua siitä, että mulla oli hormonikierukka 12 vuotta putkeen, ja eka kokonainen kierto nyt ilman.