Raskaaksi 2025

Hei omanapaa mutta nyt kysyn teiltä asiasta jotai tietäviltä. Eli mites noi ovistestit. Näkyykö niissä aina joku viiva vai vasta kun hormonit lähtee pikkuhiljaa nousuun? Mielenkiinnosta uitin tänään ekan ja siihen ilmestyi haalea viiva. Tiedän ettei se ole vielä plussa, mutta että näkyykö noissa aina jotain vai voinko olettaa että testailen taas muutaman päivän päästä ja katson että vahvistuuko ja lähestyykö ovis? Mulla siis rfsu:n testejä😅

Mulla näkyy melkeinpä jostain kp10 lähtien haalea viiva, mulla on onestepin apteekista ostetut testit käytössä... Sitten vasta kp16-18 välillä mulle tulee plussa niihin ja sitten taas haalenee.. en oo testannut sitten että meneekö loppukierrosta ollenkaan ihan "puhtaaksi"...
Osalla saattaa jossakin merkissä näkyä kokoajan niin vahvat viivat, että vain merkkiä vaihtamalla erottaa selkeästi plussan.. 🤔

Eli ihan tyypillistä että näkyy haaleaa toista viivaa 👍🏻

Mulla nyt dpo 7 kun ovulaatio tulikin vähän myöhässä. Söin terolutia ja menkat olisi pitänyt alkaa siinä tiistaina tai keskiviikkona. No mulla on ollut kokoajan ”raskausoireita” niin kunnon masennus iski kun aamulla kävin vessassa ja tuli menkkaverta paperiin🥺🥺 ollaan nyt yritetty se 1vuosi ja 4kk. Te ketkä ootte hakenut apua julkiselta tähän yrittämiseen, niin mitä pitää tehdä? Mihin pitää soittaa? En tiedä yhtään mitä pitää tehä😔
Me käytiin vuoden yrittämisen jälkeen yksityisellä ensikäynnillä kun oli just sillon -50% ja sieltä saatiin lähete 💪🏽 sit julkinen otti hoitoonsa. Tsemppiä tilanteeseen 💛

Hei omanapaa mutta nyt kysyn teiltä asiasta jotai tietäviltä. Eli mites noi ovistestit. Näkyykö niissä aina joku viiva vai vasta kun hormonit lähtee pikkuhiljaa nousuun? Mielenkiinnosta uitin tänään ekan ja siihen ilmestyi haalea viiva. Tiedän ettei se ole vielä plussa, mutta että näkyykö noissa aina jotain vai voinko olettaa että testailen taas muutaman päivän päästä ja katson että vahvistuuko ja lähestyykö ovis? Mulla siis rfsu:n testejä😅
Mulla näkyy aina kaksi viivaa ihan sama missä vaiheessa kiertoa olen testannut, ja se haalein mahdollinen tulos minkä oon saanut ei edes ole kovin haalea. 😁 Mutta ovisplussa on aina niin selkee niin siksi en ole vaihtanut toisen merkin testeihin. Mulla itsellä käytössä Pregcheckin testit.

Mä otin nyt gelee royalet käyttöön. Toki mulla jo menossa kp 13 että voi olla turhaa syödä niitä tässä kierrossa. Kokeillaan silti. Flo ennustaa ovista vasta kp 21, mutta siihen en kyllä usko. Mennyt nähtävästi ennustukset sekaisin näistä raskauksista ja tyhjennysvuodosta, mitä merkkailin sinne. Luulen, että ovis osuu viikonlopulle, jolloin tallettelut hieman hankalaa koska ollaan miehen kanssa eri osotteissa. Vähän on sellainen olo, että tämän kierron voisi skipata suoraan ja siirtyä jo seuraavaan. 😅 Yritän nyt edetä rennoin mielin ilman sen kummempaa stressiä. Kuitenkin saatiin tärppi suht nopeasti esikoisen jälkeen, joten miksipäs ei toistakin. Ja oikeastaan kesävauva olis aika kiva…🤞🏻

Onnea plussanneille 😍 täällä on pidetty huokaustauko ja otettu tämä kierto rennommin. Ovista aloin tikuttaa toissa päivänä ja tänää pärähti plussa
1000022712.jpg

Plussasta puoli tuntia niin oltiin jo työn touhussa joten ei pitäs ainakaan tallettamisesta jäädä tässä kierrossa kiinni 😬maanantaina jo aloitettiin kerta päivässä taktiikalla 😅

Näkyykö niissä aina joku viiva vai vasta kun hormonit lähtee pikkuhiljaa nousuun?
Itsellä näkyy lähes aina joku viiva. Yleensä otan sarjan tikkutestejä ovulaation oletettuun aikaan ja koetan päätellä LH huipun sen perusteella milloin oli vahvin. Ohjeistushan olisi että pitäisi aina tikkukohtaisesti tulkita jne jne mutta itse oon vertaillut vähän että milloin tulee se vahvin testi viiva eikä milloin ollaan yhtä vahvoja tai vahvempia kuin kontrolliviiva…

Lisäksi seuraan kehonlämpöä (en tarkasti, vaan mittaan aina herätessä oli mikä tahansa aika vuorokaudesta) ja teen joka aamu sylki ovulaatiotestin. Oon turhautunut hieman tikkuovulaatiotesteihin kun tuntuu etten yksin niillä saa niillä kiinni huippua 😅

Teettekö ovistestejä yli sen LH-huipun niin että on selvää myös milloin huippu alkaa laskea? Vai mistä osaatte sanoa onko ovulatio seuraavana päivänä positiivisesta? Kun jos se on 24-48pv LH-huipun jälkeen. Limat on mulla kyllä aika selkeä merkki, mutta onko muuta tapaa?

Teettekö ovistestejä yli sen LH-huipun niin että on selvää myös milloin huippu alkaa laskea? Vai mistä osaatte sanoa onko ovulatio seuraavana päivänä positiivisesta? Kun jos se on 24-48pv LH-huipun jälkeen. Limat on mulla kyllä aika selkeä merkki, mutta onko muuta tapaa?
Kehon peruslämpötilan noususta näkee milloin munasolu irtosi tai irtosiko lainkaan (oppineemmat korjatkaa mua jos oon vääräuskoinen). BBT - basal body temperature -ryhmässä näkee muiden tuloksia ja kokemuksia.

Itse oon mitannut yhden ovulaation ajan ja kyllä se lämpötila nousi pari päivää myöhemmin, kun oli sylki näyttänyt positiivista ovulaatiolle (estrogeenit siis nousi) ja sit vielä myöhemmin kuukautiset tuli. Mulla aika sekaisin koko kierto kun en oo onnistunut lopettaa imetystä.

Takaisin