Raskaaksi 2024

Mulla myös ensi viikolla pikkujoulut ja taitaa olla silloin dpo 8. Siinä mielessä ärsyttävää, kun tiedän spekulointien lähtevän heti siinä kohtaa kun huomataan minun kieltäytyvän alkosta. Onhan toki tässä vielä aikaa keksiä joku hyvä tekosyy :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Menet sinne "migreeni- kohtauksen melkein lääkkeillä jo voittaneena. Niiden kanssa ei alkoa saa ottaa.

Mulla myös ensi viikolla pikkujoulut ja taitaa olla silloin dpo 8. Siinä mielessä ärsyttävää, kun tiedän spekulointien lähtevän heti siinä kohtaa kun huomataan minun kieltäytyvän alkosta. Onhan toki tässä vielä aikaa keksiä joku hyvä tekosyy :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Pääsetkö menemään paikalle autolla? 😁

Kannattaa kokeilla ihan vaan sitä, että tilaa alkoholittomia ja jos joku ihmettelee niin se on "välijuoma" ettei mene liikaa kännin puolelle. Yleensä jos juomassa on pilli ja jäitä tai on lasissa alkoholitonta olutta, viiniä tai siideriä niin kukaan ei edes huomaa ettei juo alkoholia. 😁 Minä oon jo vuosia käyttänyt noita keinoja, jos en ole halunnut juoda alkoholia. Joskus ihmiset ovat jopa kauhistelleet, kun olen lähtenyt autolla, kun eivät ole tajunneet minun tosiaan juoneen alkoholitonta olutta tai siideriä koko illan. 🤭

Ehkä sulla on seuraavana päivänä jokin meno tai anoppi tulossa kylään? Jokin 1-2 annosta on turvallista kuitenkin ottaa.

Mun olis kans keksittävä joku tekosyy parin viikon päästä pikkujouluissa ellei tässä sitten plussa haalistu pois tms.
Ensin ajattelin jättää koko pikkujoulut väliin mutta olishan se kiva päästä kerrankin vähän laittautumaan ja ihanien ruokien äärelle. Meillä kuuluu kuvioon pari kaatoa viiniä, joten ruokailutilanteessa kyllä vieruskaverit huomaa jos en pyydä mitään. Ehkä otan valkkaria lasiin ja ujutan sen jossain vaiheessa avecilleni.
Tiskiltä voisi hakea jotain holitonta kuplivaa, se menee ainakin ihan täydestä.

Mun olis kans keksittävä joku tekosyy parin viikon päästä pikkujouluissa ellei tässä sitten plussa haalistu pois tms.
Ensin ajattelin jättää koko pikkujoulut väliin mutta olishan se kiva päästä kerrankin vähän laittautumaan ja ihanien ruokien äärelle. Meillä kuuluu kuvioon pari kaatoa viiniä, joten ruokailutilanteessa kyllä vieruskaverit huomaa jos en pyydä mitään. Ehkä otan valkkaria lasiin ja ujutan sen jossain vaiheessa avecilleni.
Tiskiltä voisi hakea jotain holitonta kuplivaa, se menee ainakin ihan täydestä.
Olen itse hoitojen takia moneen otteeseen ollut holittomalla ja kun yleensä en sylje lasiin, olen usein ottanut sen ensimmäisen lasin viiniä ja ”juonut” sitä koko illallisen läpi, antanut jopa täydentää ja sitten vain unohtanut sen johonkin pöytään tai baaritiskille ja hakenut tilalle jotain holitonta. Esim vissy jäillä ja karpaloilla on loistava GT! 😆

Täällä tänään ehkä dpo 11 ja eilen illalla vessassa käydessä pönttöön tuli aika reilusti ”hailakkaa” verta 😕 Tänään tullut vähän tuhruvuotoa pyyhkiessä, joten ei oo mitenkään luottavainen olo että ois tärppi tässä kierrossa käynyt 😔 Vaikka ei olekaan kiire raskautua (muiden kuvioiden takia olisi jopa parempi jos plussa tulisi vasta ensi vuoden alussa/kevään mittaan mutta tjot 🤭) niin siitä huolimatta harmittaa 🥺

Pääsetkö menemään paikalle autolla? 😁
Joo, autolla tarkoitus mennä mutta en tiedä katsotaanko riittävän hyväksi tekosyyksi kun varmasti olisi kyyditkin järjestynyt.:Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Esikoisen aikana teinkin yksissä illanistujaisissa tuon että join limsaa koko illan eikä kukaan tajunnut mitään. Nämä tulevat pikkujoulut on osittain ravintolassa, joten ei ole yhtä helppo tapaus kun nenän edessä olevat juomat onkin jatkuvasti muiden nähtävillä. Mutta täällä tulikin jo hyviä ehdotuksia, joten enköhän jotain keksi.:Speak No Evil Monkey:

Joo, autolla tarkoitus mennä mutta en tiedä katsotaanko riittävän hyväksi tekosyyksi kun varmasti olisi kyyditkin järjestynyt.:Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Esikoisen aikana teinkin yksissä illanistujaisissa tuon että join limsaa koko illan eikä kukaan tajunnut mitään. Nämä tulevat pikkujoulut on osittain ravintolassa, joten ei ole yhtä helppo tapaus kun nenän edessä olevat juomat onkin jatkuvasti muiden nähtävillä. Mutta täällä tulikin jo hyviä ehdotuksia, joten enköhän jotain keksi.:Speak No Evil Monkey:
Esikoinen kotona uuden lasten hoitajan kanssa etkä tiedä milloin käy kutsu tulla takaisin kotiin siksipä autolla ja alkoholittomalla. Viineistäkin löytyy holittonia

Yksi hyvä tekosyy on antibioottikuuri! Mulla monesti ollut antabusreaktion aiheuttama antibioottikuuri esim virtsikseen, kun mulle ei sovi yksi siihen yleensä käytetty antibiootti, vaan saan korvaavana sellaisen minkä kanssa alkoholi ei sovi.

Yksi hyvä tekosyy on antibioottikuuri! Mulla monesti ollut antabusreaktion aiheuttama antibioottikuuri esim virtsikseen, kun mulle ei sovi yksi siihen yleensä käytetty antibiootti, vaan saan korvaavana sellaisen minkä kanssa alkoholi ei sovi.
Ei muuten ollut ihan varauksetta mennyt esikoisen kanssa läpi, kun yhdissä isommissa juhlissa olin alkuraskaudessa ja turvauduin paniikissa tuohon antibioottiin. 😅 Oli siis illalliset, joihin olin ilmottautunut jo ennen kuin sain tietää raskaudesta eikä enää viime hetkellä voinut vaihtaa alkoholittomiin viineihin. Mutta ei miulta kukaan alkanut inttämään. 😄 Selvisi sitten muutaman kuukauden kuluttua sen antibioottikuurin todellinen laita. 😁

Toivon, että olisin seuraavan oviksen aikaan taas pelikunnossa. Ainakin aloin varustautumaan ovis- ja raskaustestiarsenaalilla ja totta kai laskemalla todennäköisintä aikaa ovikselle ja suunnittelemalla elämää sen ympärille kuntoon. 😂 Hyvää teki jättää kierto väliin, mutta näköjään en osaa höllätä kyllä yhtään. Sanoisin, että taitaa taas mennä suorittamisen puolelle. 🙈🙊

Te keillä on lapsia ennestään, millä dpo:lla ootte tehneet positiivisen testin? Täällä 13 dpo ja ei hailuran hailuraa testeissä. On kyllä ollut niin varma olo siitä että olis tärpännyt, mutta ei nyt kuitenkaan vaikuta siltä. Viimeks tein positiivisen 15dpo, mutta en kuolemaksenikaan muista että testasinko 10dpo ja 15dpo välissä kertaakaan.

Toivon, että olisin seuraavan oviksen aikaan taas pelikunnossa. Ainakin aloin varustautumaan ovis- ja raskaustestiarsenaalilla ja totta kai laskemalla todennäköisintä aikaa ovikselle ja suunnittelemalla elämää sen ympärille kuntoon. 😂 Hyvää teki jättää kierto väliin, mutta näköjään en osaa höllätä kyllä yhtään. Sanoisin, että taitaa taas mennä suorittamisen puolelle. 🙈🙊
Varmasti tekee hyvää välillä pitää vähän taukoa, sen jälkeen jaksaa taas panostaa täysillä 🤩

Te keillä on lapsia ennestään, millä dpo:lla ootte tehneet positiivisen testin? Täällä 13 dpo ja ei hailuran hailuraa testeissä. On kyllä ollut niin varma olo siitä että olis tärpännyt, mutta ei nyt kuitenkaan vaikuta siltä. Viimeks tein positiivisen 15dpo, mutta en kuolemaksenikaan muista että testasinko 10dpo ja 15dpo välissä kertaakaan.
Dpo12 oli jo näkyvillä haalea, dpo10 testistä ehkä sai hyvällä mielikuvituksella ja kontrasteja säätämällä erotettua lähes olemattoman haamun. Dpo13 vai dpo14 taisin tehdä jo digitestin joka sanoi 2-3vk

Tarkkaa päivää en tiedä, mutta siitä määrityksestä laskeskelin silloin, että olisi ollut se positiivinen noin rv4+4. Ja oli silloin kyllä ihan selkeä positiivinen. Miulla oli siis pillerit käytössä ja vuotoja tuli ihan miten sattuu niin neuroottisena harrastin tuota varmuuden vuoksi testaamista. 😅 Onneksi harrastin, kun onhan se parempi ettei ehdi elämäntavoilla tehdä hallaa sikiölle, jos on tietämättään raskaana tai jos haluaakin tehdä abortin niin tulee äkkiä viikot vastaan, jos ei tiedä.

Varmasti tekee hyvää välillä pitää vähän taukoa, sen jälkeen jaksaa taas panostaa täysillä 🤩

Nokun en näköjään osaa muuta kuin painaa täysillä. 🤣 Toisaalta tässä on kyllä vuorotyöläisenä huomannut, että työvuorot tulevat aika usein tielle ja päälle vielä nämä muut elämän esteet niin pitää tosissaan takoa silloin kun rauta on kuuma. 😂

Täällä dpo 9 ja lugesteron ollut käytössä tosiaan dpo 4 alkaen jatkuen vuotoon tai ekaan ultraan asti 😉

Jotain tuntemuksia on ollut ja merkkejä, joista vois herätä epäilys raskaudesta. Miehelle valitin eilen loppupäivästä pahaa oloa jonka vuoksi jouduin menemään sänkyyn. Heräsin sitten pari tuntia myöhemmin. En tosin nukkunut sitä koko kahta tuntia vaan aina välillä havahduin aaltoilevaan pahaan oloon. Siihen mies totesi, että "olitko jo unohtanut millaista se raskauspahoinvointi on 😃" Tälläkin hetkellä jännästi juilii tuolla jossain alhaalla. Tässähän meinaa toiveikkuus herätä.

No mutta aika näyttää.. En muista milloin viimeksi olisin jättänyt testaamatta ennen vuotoa. Joka kierrossa oon testannut ja pettynyt siihen negaan. Tänään meinasin käydä hakemassa testin mut onneks iltavuoron takia en pääsekään testikaupoille enää 😅 Ja aamupissasta haluisin tehdä eli huomennakaan testailu ei tuu kuuloonkaan. Eli pakostikin menee vähintään dpo 11 testaus. Tai jos malttais olla testaamatta dpo 14 asti.. Se Kuulostaa kyllä pii-nal-li-sel-ta! 🤯 Ja mun toinen nimi on malttamattomuus.

Täällä dpo 9 ja lugesteron ollut käytössä tosiaan dpo 4 alkaen jatkuen vuotoon tai ekaan ultraan asti 😉

Jotain tuntemuksia on ollut ja merkkejä, joista vois herätä epäilys raskaudesta. Miehelle valitin eilen loppupäivästä pahaa oloa jonka vuoksi jouduin menemään sänkyyn. Heräsin sitten pari tuntia myöhemmin. En tosin nukkunut sitä koko kahta tuntia vaan aina välillä havahduin aaltoilevaan pahaan oloon. Siihen mies totesi, että "olitko jo unohtanut millaista se raskauspahoinvointi on 😃" Tälläkin hetkellä jännästi juilii tuolla jossain alhaalla. Tässähän meinaa toiveikkuus herätä.

No mutta aika näyttää.. En muista milloin viimeksi olisin jättänyt testaamatta ennen vuotoa. Joka kierrossa oon testannut ja pettynyt siihen negaan. Tänään meinasin käydä hakemassa testin mut onneks iltavuoron takia en pääsekään testikaupoille enää 😅 Ja aamupissasta haluisin tehdä eli huomennakaan testailu ei tuu kuuloonkaan. Eli pakostikin menee vähintään dpo 11 testaus. Tai jos malttais olla testaamatta dpo 14 asti.. Se Kuulostaa kyllä pii-nal-li-sel-ta! 🤯 Ja mun toinen nimi on malttamattomuus.

Kärsivällisyys ei kuulu kyllä minunkaan hyveisiini. 😅 Taitaa olla ammattitauti täällä palstalla tuo malttamattomuus. 🤭

Joka kuukausi minäkin sanon itselleni, että en kyllä testaa ennen menkkojen oletettua alkua ja ennen sitä on joka kierrossa mennyt useampi testi. 😂

Takaisin