Raskaaksi 2024

Adenomyoosi - onko kellään haisua? Tänään polilla tämmöistä väläytettiin, mutta kuluvan kierron jälkeen mietitään sitä lisää.

Kiinnittymisyrityksiä on pari, mutta ei muuta. Lääkärin mielestä muutos oli selkeästi nähtävissä. 🥲

Nyt kp 10, sunnuntaina ovitrellen pisto tähän kiertoon jos ei ovulaatiota tapahdu itsellään ennen sitä.

Mulle sanottiin ekalla lapsettomuustutkimuskäynnillä, että näyttäis olevan adenomyoosia. En ollut ikinä moisesta kuullutkaan. Endometrioosia mulla on jo pari vuotta epäilty, mutta siihen viittaavaa ei oo ikinä ultrassa nähty.
Lääkäri ei ollut löydöksestä huolissaan, ei kuulemma välttämättä vaikuta mitään. Itse oon kuitenkin järkeillyt, että täytyyhän sen vaikuttaa esim. kiinnittymiseen. Ja niin olen lukenut, että nimenomaan siihen vaikuttaa jos johonkin. Itsellä adenomyoosi selittää kipeät ja runsaat vuodot. Luteaalivaihe on ollut 10-12 päivää, luteaalitukea en ole insseihin saanut. Ehkä sitten ivf-hoidoissa?

Muokattu viimeksi:
Mulle sanottiin ekalla lapsettomuustutkimuskäynnillä, että näyttäis olevan adenomyoosia. En ollut ikinä moisesta kuullutkaan. Endometrioosia mulla on jo pari vuotta epäilty, mutta siihen viittaavaa ei oo ikinä ultrassa nähty.
Lääkäri ei ollut löydöksestä huolissaan, ei kuulemma välttämättä vaikuta mitään. Itse oon kuitenkin järkeillyt, että täytyyhän sen vaikuttaa esim. kiinnittymiseen. Ja niin olen lukenut, että nimenomaan siihen vaikuttaa jos johonkin. Itsellä adenomyoosi selittää kipeät ja runsaat vuodot. Luteaalivaihe on ollut 10-12 päivää, joten luteaalitukea en ole insseihin saanut. Ehkä sitten ivf-hoidoissa?
Minä sain terot Luteaaliin tueksi kun luteaali alle 12 päivää. Taitaa olla vähän lääkärikohtaista. Mutta itse järkeilen samalla tavalla. Meillä ollut kaksi kiinnittymisyritystä, mutta ei pysyvää plussaa vuoden aikana.

Dpo9 ja hätähousuna tein jo raskaustestin, koska niitä oli kaapissa jemmassa ja miksipäs ei, vaikka yritin psyykata itseäni odottamaan ensi viikkoon. Kyseessä ihan perus pc. MUTTA sieltä tuli ihan selvä haamu, luonnossa näyttää vielä selvemmältä omasta mielestä. 😍💗 Eihän tää jännityksestä päästä, kun on näin aikaisilla päivillä, mutta silti jesjesjes! 🥳 Ylihuomenna sitten uudelleen ja voisi vaikka ostaa vähän herkemmän testinkin jos raaskii. Oon aiemmissa kierroissa saanut aina vaan ihan selviä negoja, joten toivo elää voimakkaana!

Edit. https://aijaa.com/h9DeiH Tässä siis vielä se kuva todisteeksi! 😊

Muokattu viimeksi:
20240921_104838.jpg

Ei se hailura tainnut mitään merkitä. Täällä tän aamun testi supernega, pitkällä pidätyksellä. Voih.😮‍💨😭

Dpo9 ja hätähousuna tein jo raskaustestin, koska niitä oli kaapissa jemmassa ja miksipäs ei, vaikka yritin psyykata itseäni odottamaan ensi viikkoon. Kyseessä ihan perus pc. MUTTA sieltä tuli ihan selvä haamu, luonnossa näyttää vielä selvemmältä omasta mielestä. 😍💗 Eihän tää jännityksestä päästä, kun on näin aikaisilla päivillä, mutta silti jesjesjes! 🥳 Ylihuomenna sitten uudelleen ja voisi vaikka ostaa vähän herkemmän testinkin jos raaskii. Oon aiemmissa kierroissa saanut aina vaan ihan selviä negoja, joten toivo elää voimakkaana!

Edit. https://aijaa.com/h9DeiH Tässä siis vielä se kuva todisteeksi! 😊
Onnea 🤗❤️

Hätähousuna tein raskaustestin tänä aamuna (kpl 26) ja negatiivistahan se näytti. Vielä pitäisi malttaa 🤪
Täällä dpo9 ja kävin itsekin hakemassa kaupasta rfsu herkän. Negaa näyttää ja kaikki tutut pms oireet alkavat taas nostaa päätään. Eiköhän tämä kierto oöe taputeltu. Ei niinkään sen negan puolesta vaan olojen. 😅

Täällä dpo9 ja kävin itsekin hakemassa kaupasta rfsu herkän. Negaa näyttää ja kaikki tutut pms oireet alkavat taas nostaa päätään. Eiköhän tämä kierto oöe taputeltu. Ei niinkään sen negan puolesta vaan olojen. 😅
Mulla ollut ovulaatiosta lähtien alavatsatuntemuksia ja turvottanut, mutta vielä ei oo tullut sitä "elämä on p*skaa ja haluan kuolla" -fiilistä, josta tietää että kuukautiset alkaa seuraavana päivänä 😂 Ei ole kyllä tunnetta, että olisin raskaana ja toisaalta monesti on ollut, vaikka en ole ollut, että otapa näistä oloista nyt selvää 🤭

Mulla ollut ovulaatiosta lähtien alavatsatuntemuksia ja turvottanut, mutta vielä ei oo tullut sitä "elämä on p*skaa ja haluan kuolla" -fiilistä, josta tietää että kuukautiset alkaa seuraavana päivänä 😂 Ei ole kyllä tunnetta, että olisin raskaana ja toisaalta monesti on ollut, vaikka en ole ollut, että otapa näistä oloista nyt selvää 🤭
Tuossa jo aiemmin sanoin, että mie varmaan oon sitten raskaana, kun kaikki oireet häviää.😅😂 Saattaa olla, että väsymys buustaa turvotusta ja alakuloa. Ollut sen verran ilkeitä rytminkääntöjä töissä ja sitä ennen olin kipeänä melkein pari viikkoa. Urheilu jäänyt vähemmälle ja tosiaan olen nukkunut viimeisen viikon keskiarvolla 5h/yö.... Eli ihan todennäköisiä syitä voimakkaalle oireilulle löytyy.

Ja miulla siis itse ovulaatio oli paljon normaalia oireettomampi, mutta luteaali on ollut aivan järkyttävä oireiden puolesta. Tissioireita ei ole ollut, mutta etovaa oloa, mahannippailua ja hirveä ruoanhimo ja turvotus. Tässä kierrossa oli kyllä tuon väsymyksen ja sairastelun lisäksi ne geleet ja tolit käytössä. 🤔

Kp1 järkyttävien kipujen kera.

Täytyy varmaankin jo lähteä lääkäriin näiden kipujen kanssa. Ovulaatio, sekä kuukautiset ilman pillereitä on todella kivuliaat. Sattuu ihan perärööriin saakka.
Tosi pahoillani kivuista ❤️ toivottavasti lääkäristä voisi löytyä apua kipuihin

Täällä dpo2, eli alussa ollaan, mutta ovitrelle pistos selvästi vaikuttaa huonovointisuutena ja kiipeillä rinnoilla.

Miten muuten muut käsittelette näitä piinapäiviä ja yrittämiseen liittyviä hankintoja? Nyt tuli mun käyttämään kierron-seuranta sovellukseen aika hyvä alennus kolmeksi päiväksi ja mietin onko sitä järkeä ottaa, JOS tulisikin raskaaksi tästä kierrosta 🤪 ja pitäisi ostaa lisää kuningatarhyytelöä, kun samalla toivoo, että ei tarttisi niitä enää, vaan tämä olisi se THE kierto 😅 ja sit jos ootan kierron alkuun, menetän automaattisesti muutaman päivän esim. Vitaaminen syöntiä, kun postituksessa menee oma aikansa ja kans alennukset sovelluksesta on sit kadonneet 😅🫣

Liityn varovasti mukaan tähän keskusteluun. 🫣 Tänään söin viimeisen minipillerin ja sitten operaatio pikkusisarus saa alkaa. Meillä on 3/23 syntynyt esikoinen, jota tehtiin reilu puoli vuotta. Silloin riesana oli pitkät ja epäsäännölliset kierrot. Nyt mulla ei ole ollut yhtään luonnollista kiertoa tytön syntymän jälkeen (eikä menkkoja sitten toukokuun 2022, miten ihanaa 🤭), joten saa nähdä, millaiseksi kierto asettuu. Viimeksi myo-inositoli selvästi järkevöitti kiertoa, joten otan varmaan sen pian käyttöön tässäkin yrityksessä.

Jahas, minulla olikin ovulaatio.
Empä tajunnut 😅 Ovuloin niin harvoin, että en meinaa tunnistaa näitä oireita, mutta tänään sain ovulaatiotestillä selvän posin ja lima oli ihan kun räkäklimppi tai limatulppa. En tiedä miksi toi rfsu testi reagoi minulla ovulaatioon noin 😅
Ostin jatkon kannalta cb.herkkiä ja niillä tulos on onneksi varma, eivät anna turhia viivanpaikkoja. Mulla siis oli oletus aiemmin et kierto jää oudon lyhyeksi tai oon raskaana, kun oli ihmeoireita, siksi tein raskaustestin kun luulin olevani raskaana 😆

Sit se ei niin hyvä homma, mies 39 asteen kuumeessa ja itekin kunnon nuhassa nii ei pystytty tallettelemaan tänään. Huomenna yritys uusi, vaikka voi olla jo myöhäistä. Mutta ne simpathan voi elää sen 5 vrk jopa et kai sitä toivoa on 🤣

Oikeesti oon superonnellinen, että ovuloin luomusti. Sain painoa 9kg pois tiukalla vhh, syön tosi vähän viljoja, jos lainkaan, enkä sokeria (paitsi nyt sorruin tänään 😄) ja sain kierron 32 päivään ja ovulaation järkeville kiertopäiville! Olen iloinen tästä, vaikka tää nyt menisikin ohi sairastelujen vuoksi. 🤩

Täällä dpo2, eli alussa ollaan, mutta ovitrelle pistos selvästi vaikuttaa huonovointisuutena ja kiipeillä rinnoilla.

Miten muuten muut käsittelette näitä piinapäiviä ja yrittämiseen liittyviä hankintoja? Nyt tuli mun käyttämään kierron-seuranta sovellukseen aika hyvä alennus kolmeksi päiväksi ja mietin onko sitä järkeä ottaa, JOS tulisikin raskaaksi tästä kierrosta 🤪 ja pitäisi ostaa lisää kuningatarhyytelöä, kun samalla toivoo, että ei tarttisi niitä enää, vaan tämä olisi se THE kierto 😅 ja sit jos ootan kierron alkuun, menetän automaattisesti muutaman päivän esim. Vitaaminen syöntiä, kun postituksessa menee oma aikansa ja kans alennukset sovelluksesta on sit kadonneet 😅🫣
Nyt, kun alan olla jo siinä pisteessä, että yllättyisin positiivisesti, jos raskautuisin niin ostan ihan normaalisti kaikkea ja ajattelen, että on sitten sen rahanmenon arvoista, jos raskaudunkin. 😁

Nyt, kun alan olla jo siinä pisteessä, että yllättyisin positiivisesti, jos raskautuisin niin ostan ihan normaalisti kaikkea ja ajattelen, että on sitten sen rahanmenon arvoista, jos raskaudunkin. 😁
Mulla vähän sama ollut tähän mennessö kun yritystä takana 2v jo, mutta sitten kans rahanmeno hirvittää 😅🫣 meillä hoidot maksaa myös, kun ei olla julkisella, eli sinnekin saa syöttää joka kuu jotakin, niin kaikki ylimääräinen laittaa aina mietityttämään 😅

Mulla vähän sama ollut tähän mennessö kun yritystä takana 2v jo, mutta sitten kans rahanmeno hirvittää 😅🫣 meillä hoidot maksaa myös, kun ei olla julkisella, eli sinnekin saa syöttää joka kuu jotakin, niin kaikki ylimääräinen laittaa aina mietityttämään 😅
Mie oon miettinyt, että pitäisikö lähteä selvittämään mitä on tapahtunut tässä välissä, kun tosiaan ensimmäinen raskaus alkoi syödessäni minipillereitä ja nyt ei tapahdu mitään. En ole oikein koskaan ajatellut hakeutuvani lapsettomuushoitoihin, kun olen aina ajatellut jotenkin tosi raadollisesti, että tulee, jos on tullakseen. Käyn sellaista sisäistä kamppailua siitä asiasta.

Tein tänään taas raskaustestin (päivällä), kun eilen illalla olin yhtäkkiä ihan syväjäässä ja tänään poskia kuumottanut, valkovuoto lisääntynyt ja etovaa oloa. Ajattelin, että menkathan ne sieltä tulossa, mutta raskaustestiin piirtyi hyvin haalea haamuviiva 😍 Tänään kp 27/28. Toivotaan, että viiva lähtee vahvistumaan, jännittää! 🤞

Muokattu viimeksi:
Takaisin