Raskaaksi 2024

Hei! Te joka tulitte raskaaksi lähiaikoina, mikä oli ekat oireet?
Mulle pienipieni polttotunne vatsassa, palelu. Ei virtsan haju esim makealle ei mitään.
 
Onnittelut kaikille plussan testiin saaneille! Täällä odotellaan ovista. Nyt menossa kp 14. Jos edellisestä kierrosta mitään suuntaa uskaltaa ottaa, niin tällä viikolla pitäisi olla. Aloitettiin tallettelut eilen ja toivotaan parasta. :No Evil Monkey: Viikonloppuna tulee miehen ystäviä meille, joten toivon mukaan ovis osuisi nyt sitten kp 15-16 kuten viime kierrossa niin osuisi ehkä yritykset kohdilleen.. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Sitten kun on tällainen hätähousu niin sitä miettii kaikenlaista. Esimerkiksi yksi päivä mietin että jos nyt tärppäisi tästä kierrosta, niin joulun aikaan oltaisiin ehkä sellaisilla viikoilla, että uskaltaisi lähipiirille kertoa vauvauutisesta. Koska se että minä vannoutunut graavilohen ystävä jätän joulupöydässä graavilohen ottamatta tulee varmasti herättämään aivan jokaisen pöydässä olijan epäilykset :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat::tears: Kaikkea ihan turhaa ja hassua sitä tuleekin mietiskeltyä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Täällä taas testattu ja varovainen ilo taisi olla ennenaikainen 🥺 Kävin aamuyöstä vessassa ja otin näytteen valmiiksi jäähtymään 😄 Mutta nega tuli, ei mitään väriä enää tikussa 😒 Eli jäädäänpä odottelemaan kuukautisia, joiden pitäisi alkaa tänään. Lähtee sitten nämä alavatsatuntemuksetkin pariksi viikoksi pois, kunnes voi taas alkaa yrittää.
Tänään kp 29/28 (dpo 10) eikä kuukautiset ole vielä alkaneet. Alavatsaa juilii välillä ja etoo, etenkin autossa ja bussissa tai jos ruokailuvälit venähtää. Uskon silti, että kuukautiset on tulossa ja kierto on vain venähtänyt (ehkä tikuttelu ja tallettelu oli niin stressaavaa 😄). Testaan vielä viikonloppuna, jos ei kuukautiset ole alkaneet ennen sitä 🤭
 
Onnittelut kaikille plussan testiin saaneille! Täällä odotellaan ovista. Nyt menossa kp 14. Jos edellisestä kierrosta mitään suuntaa uskaltaa ottaa, niin tällä viikolla pitäisi olla. Aloitettiin tallettelut eilen ja toivotaan parasta. :No Evil Monkey: Viikonloppuna tulee miehen ystäviä meille, joten toivon mukaan ovis osuisi nyt sitten kp 15-16 kuten viime kierrossa niin osuisi ehkä yritykset kohdilleen.. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Sitten kun on tällainen hätähousu niin sitä miettii kaikenlaista. Esimerkiksi yksi päivä mietin että jos nyt tärppäisi tästä kierrosta, niin joulun aikaan oltaisiin ehkä sellaisilla viikoilla, että uskaltaisi lähipiirille kertoa vauvauutisesta. Koska se että minä vannoutunut graavilohen ystävä jätän joulupöydässä graavilohen ottamatta tulee varmasti herättämään aivan jokaisen pöydässä olijan epäilykset :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat::tears: Kaikkea ihan turhaa ja hassua sitä tuleekin mietiskeltyä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Voi ihanaa, mäkin oon miettinyt tuota joulua ja kuinka kiva ajankohta se olis kertoa läheisille! Ja miten sen kertois kenellekin, ainakin miehen vanhemmille olis iso juttu kun eka lapsenlapsi olis kyseessä ☺️ Jos ei tästä kierrosta nappaa niin taitaa joulun osalta juna mennä jos haluan ns. varmoille viikoille odottaa ennen uutisia.

Eipä oo vielä mitään viitteitä raskaudesta, dpo 11 ja testit vaan negaa 😐
 
Voi ihanaa, mäkin oon miettinyt tuota joulua ja kuinka kiva ajankohta se olis kertoa läheisille! Ja miten sen kertois kenellekin, ainakin miehen vanhemmille olis iso juttu kun eka lapsenlapsi olis kyseessä ☺️ Jos ei tästä kierrosta nappaa niin taitaa joulun osalta juna mennä jos haluan ns. varmoille viikoille odottaa ennen uutisia.

Eipä oo vielä mitään viitteitä raskaudesta, dpo 11 ja testit vaan negaa 😐
Aika samoissa mennään ja täällä kanssa herkkä testi nega. 😔 Vielä ei ole menkat alkaneet, mutta menkkajomotuksia on ollut jo useamman päivän eli eiköhän ne sieltä ala.
 
Hei! Te joka tulitte raskaaksi lähiaikoina, mikä oli ekat oireet?
Mulle pienipieni polttotunne vatsassa, palelu. Ei virtsan haju esim makealle ei mitään.
Tässä kakkosraskaudessa .enkkamainen jomotus joka muuttui sitten oudoksi että oli hieman erilaista kun menkkamainen jomotus.

Ekassa raskaudessa eka oire oli rintojen kihelmöinti.
 
Aika samoissa mennään ja täällä kanssa herkkä testi nega. 😔 Vielä ei ole menkat alkaneet, mutta menkkajomotuksia on ollut jo useamman päivän eli eiköhän ne sieltä ala.
Ehkä tässä on vielä toivoa kuitenkin jäljellä ☺️ Kaivoin esiin kuvat mun ekan raskauden testeistä, ja ekan hailakan viivan sain kp29, oliskohan kierto ollut siihen aikaan noin 30/31 päivää.
Näistä keskusteluista vaan saa helposti sen kuvan että plussa näkyy viimeistään dpo 10 tai ei ollenkaan 😅
 
@harsokukka kiitos! 🥰 Ihan uskomatonta! Näinköhän se sitten oli totta, että aukiolotutkimuksen jälkeen jostain syystä helpompi raskautua. Tällaisia keskusteluja luin ja sitä vähän varovaisesti toivoinkin! 🙈

Ilmeisesti näitä testien tekoja kannattaa nyt jatkaa muutaman päivän välein?
Onnea @Emri ! 🤩 Täällä myös saatiin aikoinaan eka plussa aukiolotutkimuksen jälkeisestä kierrosta 1,5vuoden yrittämisen jälkeen ❤️
 
Hei! Te joka tulitte raskaaksi lähiaikoina, mikä oli ekat oireet?
Mulle pienipieni polttotunne vatsassa, palelu. Ei virtsan haju esim makealle ei mitään.
Mulla ei varsinaisesti oo ollut mitään sellaisia oireita joista suoraan tietäisin olevani raskaana. Vähän ehkä samanlaisia oireita ollut kuin jos menkat olis alkamassa/pms-oireita. Rinnatkin ollut jo jostain ovulaatiosta saakka kipeät. Ainoa selkeä merkki oli ehkä se, kun mulla on aina tullut tosi varhaisessa vaiheessa tuhruvuotoja ja nyt niitä ei tullut.
 
Hei! Te joka tulitte raskaaksi lähiaikoina, mikä oli ekat oireet?
Mulle pienipieni polttotunne vatsassa, palelu. Ei virtsan haju esim makealle ei mitään.
Muutamia oireita mitä mulla on ollut: noin dpo7-8 vihlovaa nännikipua, palelu ja jäätävä väsymys, vatsan turvotusta ja ummetusta, ja noin dpo13 alkanut rintojen turvotus ja kipu.

Noista oikeastaan kaikki muut on olleet sellaisia, joita on aiemmissakin kierroissa ollut, mutta rintojen turvotuskipu on ollut erilainen kuin normaalisti.
 
Hei! Te joka tulitte raskaaksi lähiaikoina, mikä oli ekat oireet?
Mulle pienipieni polttotunne vatsassa, palelu. Ei virtsan haju esim makealle ei mitään.
Mulla oli ensin pientä kiinnitysvuotoa jonka luulin liittyvän lähestyviin menkkoihin, ja sit vähän menkkamaista jomotusta (jonka myös luulin liittyvän menkkoihin) sekä etovaa oloa. Etovaa oloa kattelin 2 päivää jonka jälkeen tein plussatestin.
 
Mie oon muuten miettinyt sellaista, kun edellinen raskaushan alkoi minun käyttäessä minipillereitä niin voiko olla, että kun ne eivät ole vaikuttaneet ovulaatioon, mutta olisivat voineet sitten jopa tukea kiinnittymistä, kun joku supersiittiö on edennyt hankalien limojenkin läpi? 😅
Tässä alkaa olla jo aika pitkään tätä kakkosen yritystä niin tekisi mieli kokeilla jotain vippaskonsteja. Kun mietin, että määräävätkö yleislääkärit ollenkaan keltarauhastukea tai saisiko yksityiseltä gyneltä helposti reseptin?
 
Mie oon muuten miettinyt sellaista, kun edellinen raskaushan alkoi minun käyttäessä minipillereitä niin voiko olla, että kun ne eivät ole vaikuttaneet ovulaatioon, mutta olisivat voineet sitten jopa tukea kiinnittymistä, kun joku supersiittiö on edennyt hankalien limojenkin läpi? 😅
Tässä alkaa olla jo aika pitkään tätä kakkosen yritystä niin tekisi mieli kokeilla jotain vippaskonsteja. Kun mietin, että määräävätkö yleislääkärit ollenkaan keltarauhastukea tai saisiko yksityiseltä gyneltä helposti reseptin?
Mä luulen, että saa suht helposti yksityiseltä, jos just selittää tilanteen ja kertoo lyhyestä luteaalista ☺️
 
Hei superpaljon onnea teille muutamalla plussanneelle ja halaukset teille, joilla keskenmeno tai kemiallinen raskaus on osunut kohdalle ❤️

Ajatuksena oli pysyä pidempään poissa täältä, mutta tuntui, että pitää päästä purkamaan vähän ajatuksia jonnekin. Olo on ollut yllättävän kurja edelliskierron kemiallisen raskauden jälkeen.

Vuoto alkoi tosiaan lopulta 5+1 ja sitä kesti yhdeksän päivää. Nyt menossa kp14 ja ovulaation tikuttelut on käynnissä. Ajatukset toukokuisesta on mielessä lähes jatkuvasti. En olisi uskonut, että näin varhainen keskenmeno voisi aiheuttaa näin voimakkaita pettymyksen ja surun tunteita. Toive vauvasta on saanut uudet mittasuhteet ja pelko siitä, että uutta plussaa ei kuulu, on tosi voimakas. Tuntuu, että vapaa-ajalle on vaikea löytää muuta sisältöä kuin murehtia menetettyä toivetta tai miettiä sitä, miten kaikki menee jatkossakin pieleen. Myöskään syksy ja pimenevät illat eivät hirveästi helpota asiaa.

Ollaan oltu puolison kanssa yli 10 vuotta yhdessä ja naimisissakin useampi vuosi ja nyt ajatuksiin on tullut myös se, miksei aloitettu yrittämistä jo aiemmin. Häiden jälkeen elämää kuitenkin varjosti oman vanhempani vakava sairastuminen ja kuolema, ja järkikin sen sanoo, ettei aika silloin ollut oikea. Ennen naimisiinmenoa haluttiin nauttia arjesta kahdestaan ja muun muassa matkustella paljon.

Ei tässä mun viestissä ollut mitään järkeä eikä päätä tai häntää. Jokin tarve oli sanoa asiat vain ääneen. Samalla hävettää, kun ryhmässä on oikeasti lapsettomuudesta kärsiviä ja useita menetyksiä kokeneita. Olen kuitenkin yrittänyt toitottaa itselleni, että nää tunteet ja ajatukset on todellisia, ja mulla on niihin oikeus. Uskon myös, että tähän menetykseen yhdistyy aiempi suru oman vanhemman sairauden etenemisestä, saattohoidosta ja menetyksestä. Eli toisin sanoen siitä, ettei niitä iloisia uutisia ollut vieläkään luvassa, vaan surukuppi täyttyy vain enemmän ja enemmän.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top