Raskaaksi 2024

Täällä dpo10 ja tuntuu jo, että menkat alkaa hetkenä minä hyvänsä. Toivottavasti eivät ala kesken työpäivän, sillä jotenkin taikauskoisena jätin vielä kuukupin kaappiin ajatuksena, että laittamalla sen valmiiksi ne menkat alkaisivat. Vielä pidän selkeästi kiinni siitä pienenpienestä toivonkipinästä, vaikka kaikki muu sotii vastaan. 😅
 
Täällä eletään tylsää alkukiertoa. Ovulaatio on ens viikonloppuna ellei viime kierron kemiallinen tee jtn kummallisuuksia siihen. Mulla on aina tosi selkeät ovisoireet ja ovis ilmottelee tulostaan monta päivää etukäteen. Mut silti mulla on tässä alkukierrosta aina vähän semmonen huoli, että entä jos se ovis pääseekin yllättämään ja ei olle tehty miehen kanssa mitään ja menee kierto hukkaan. 😅Jokaisesta vihlaisusta on pikkusen silleen iik, entä jos ovis onkin nyt!? Jännittääkö muut ikinä tällasta? 😅 No eilen oli actionia, että nyt voi muutaman päivän taas olla huoletta ja odotella niitä oikeita ovisoireita.
 
Täällä eletään tylsää alkukiertoa. Ovulaatio on ens viikonloppuna ellei viime kierron kemiallinen tee jtn kummallisuuksia siihen. Mulla on aina tosi selkeät ovisoireet ja ovis ilmottelee tulostaan monta päivää etukäteen. Mut silti mulla on tässä alkukierrosta aina vähän semmonen huoli, että entä jos se ovis pääseekin yllättämään ja ei olle tehty miehen kanssa mitään ja menee kierto hukkaan. 😅Jokaisesta vihlaisusta on pikkusen silleen iik, entä jos ovis onkin nyt!? Jännittääkö muut ikinä tällasta? 😅 No eilen oli actionia, että nyt voi muutaman päivän taas olla huoletta ja odotella niitä oikeita ovisoireita.
Näin vuorotyöläisenä tulee todellakin jännitettyä, että osuuko se ovulaatio johonkin keskelle tappotyöputkea missä ehtii kotona käydä vain nukkumassa. 🙃
 
Näin vuorotyöläisenä tulee todellakin jännitettyä, että osuuko se ovulaatio johonkin keskelle tappotyöputkea missä ehtii kotona käydä vain nukkumassa. 🙃
Joo toi on kyl kans. Meillä ei kyl oo tollasia ajoitusongelmia töiden tms. puolesta. Mut kattelen kyl aina kalenteria eteenpäin, et minne osuu seuraava ovis ja minne kriittiset olenko vai enkö ole raskaana -päivät, et mitä häppeninkiä sillon on. Ollaanko just jossain kyläilemässä tai onko jtn juhlia, missä pitää miettiä mitä ottaa tai ei ota. Ja jos tulis raskaaksi, niin mitä siin ensi viikkoina on ohjelmassa jne. :No Evil Monkey:
 
Tein tänään taas raskaustestin (päivällä), kun eilen illalla olin yhtäkkiä ihan syväjäässä ja tänään poskia kuumottanut, valkovuoto lisääntynyt ja etovaa oloa. Ajattelin, että menkathan ne sieltä tulossa, mutta raskaustestiin piirtyi hyvin haalea haamuviiva 😍 Tänään kp 27/28. Toivotaan, että viiva lähtee vahvistumaan, jännittää! 🤞
Vau, toivotaan paljon viivan vahvistumista sinne! 🤩 Hyvin samoissa päivissä mennään. 😁
 
Joo toi on kyl kans. Meillä ei kyl oo tollasia ajoitusongelmia töiden tms. puolesta. Mut kattelen kyl aina kalenteria eteenpäin, et minne osuu seuraava ovis ja minne kriittiset olenko vai enkö ole raskaana -päivät, et mitä häppeninkiä sillon on. Ollaanko just jossain kyläilemässä tai onko jtn juhlia, missä pitää miettiä mitä ottaa tai ei ota. Ja jos tulis raskaaksi, niin mitä siin ensi viikkoina on ohjelmassa jne. :No Evil Monkey:
Minä juon niin harvoin alkoholia ja viikonloppuisin meistä on käytännössä aina jompikumpi töissä niin ei vaikuta oikein millään tavalla. Se vahtii lasta joka on kotona niin joka tapauksessa kaikki riekkuminen on pois laskuista. 😅 Enemmän jännittää juuri se, että ehtiikö tallettelemaan ollenkaan. Vielä ei olla lähdetty siihen, että herätettäisiin toista keskellä yötä. 🤪

Enemmän mietin pitkällä aikavälillä kaikkia suunnitelmia. Nyt huomannut, että sekin on aika turhaa, kun tässä projektissa tuntuu kestävän. 🙃
 
@Pilkki24 Tääl kans vuorotyö ja tunnistan tuskan 😅 Mulla kun tää ovulaatio on miten sattuu, niin on kyllä tuskaa, kun se voi olla mulla näköjään miten vaan. Sit muutenkaan tää ajoitettu yritys ja lapsiperhearki eivät kyllä oo ystäviä keskenään 😂 et välil mietin miten tässä hommassa onnistuu kukaan perheellinen 🤣

Mut täällä nyt tallettelut tehty, mut oon melko varma, että ollaan myöhässä ovulaation suhteen. Mulla nousi illasta lämmöt ja kivut jäi eiliseen, et ovulaatio ainakin tapahtui, mut en usko, et tämä on vielä meidän kierto. Osui niin huonoon saumaan nuo parhaimmat hetket..🤔

Piinailut alkakoon siis. Ihmettä odotellessa 😅 Tulee kyl niin pitkät pari viikkoa taas 😅
 
@Pilkki24 Tääl kans vuorotyö ja tunnistan tuskan 😅 Mulla kun tää ovulaatio on miten sattuu, niin on kyllä tuskaa, kun se voi olla mulla näköjään miten vaan. Sit muutenkaan tää ajoitettu yritys ja lapsiperhearki eivät kyllä oo ystäviä keskenään 😂 et välil mietin miten tässä hommassa onnistuu kukaan perheellinen 🤣

Mut täällä nyt tallettelut tehty, mut oon melko varma, että ollaan myöhässä ovulaation suhteen. Mulla nousi illasta lämmöt ja kivut jäi eiliseen, et ovulaatio ainakin tapahtui, mut en usko, et tämä on vielä meidän kierto. Osui niin huonoon saumaan nuo parhaimmat hetket..🤔

Piinailut alkakoon siis. Ihmettä odotellessa 😅 Tulee kyl niin pitkät pari viikkoa taas 😅
Joo tässä on ihan eri näkökulmasta oppinut arvostamaan suurperheellisiä. 😅
 
Täällä taas testattu ja varovainen ilo taisi olla ennenaikainen 🥺 Kävin aamuyöstä vessassa ja otin näytteen valmiiksi jäähtymään 😄 Mutta nega tuli, ei mitään väriä enää tikussa 😒 Eli jäädäänpä odottelemaan kuukautisia, joiden pitäisi alkaa tänään. Lähtee sitten nämä alavatsatuntemuksetkin pariksi viikoksi pois, kunnes voi taas alkaa yrittää.
 
Tein aamulla testin ja se oli aivan selkeä positiivinen. 😳 Meillä oli vähän turhautumista tässä kierrossa yritykseen ja oli tasan yksi tallettelukerta yksi päivä ennen ovulaatiota, joka tällä kertaa riitti.

Nyt vaan vähän ahdistaa, koska pari päivää sen jälkeen 5v ja 4v saivat parvorokon ja myös minä sairastin sen (posket punaisina noin dpo7-11).

Tämän mukaan rv12-24 olis suurin riski sikiölle mut tarvii soitella neuvolaan vielä ja kysyä et täytyykö mennä verikokeille tässä tapauksessa selvittämään onko sikiö voinut saada tautia.
 
Tänään dpo 13. Mulla on yleensä tuhrut alkaneet dpo 9, muutamia kertoja dpo 11. Nyt ei ole tullut yhtikäs mitään, joten uskaltauduin tekemään tänään raskaustestin ja se näytti tältä!! Eka raskaustestini ikinä mikä näyttää jotakin! Tää on pregcheckin tavallinen testi, onkohan kuinka luotettava? En oikein uskalla edes uskoa tähän, niin kauan jo odotettu ja yritetty, enkä osaa vielä edes reagoida mitenkään.

Edit. Tässä kierrossa olis lähdetty inseminaatioon. Toivotaan, ettei nyt tarvitsiskaan!
 

Liitteet

  • IMG_20240923_083524.jpg
    IMG_20240923_083524.jpg
    1.9 MB · Katsottu: 21
Tänään dpo 13. Mulla on yleensä tuhrut alkaneet dpo 9, muutamia kertoja dpo 11. Nyt ei ole tullut yhtikäs mitään, joten uskaltauduin tekemään tänään raskaustestin ja se näytti tältä!! Eka raskaustestini ikinä mikä näyttää jotakin! Tää on pregcheckin tavallinen testi, onkohan kuinka luotettava? En oikein uskalla edes uskoa tähän, niin kauan jo odotettu ja yritetty, enkä osaa vielä edes reagoida mitenkään.
Onnea, tuo on oikein luotettava testi ja hieno viiva noille päiville! 🤩👌🏻
 
Tein aamulla testin ja se oli aivan selkeä positiivinen. 😳 Meillä oli vähän turhautumista tässä kierrossa yritykseen ja oli tasan yksi tallettelukerta yksi päivä ennen ovulaatiota, joka tällä kertaa riitti.

Nyt vaan vähän ahdistaa, koska pari päivää sen jälkeen 5v ja 4v saivat parvorokon ja myös minä sairastin sen (posket punaisina noin dpo7-11).

Tämän mukaan rv12-24 olis suurin riski sikiölle mut tarvii soitella neuvolaan vielä ja kysyä et täytyykö mennä verikokeille tässä tapauksessa selvittämään onko sikiö voinut saada tautia.
Vielähän ei ole yhteistä verenkiertoa niin tuskin on vaaraa. Onnea ja tarrasukkia. 🤗
 
Meillä ois tosiaan alkanut ne inseminaatiot, niin pitäiskö mun nyt heti ilmoittaa sinne tuosta positiivisesta raskaustestistä, vai seurailla vielä muutama päivä kuinka käy? Ja samoin neuvolaan soitto, missä vaiheessa kannattaa olla sinne yhteydessä?
 
Muokattu viimeksi:
Meillä ois tosiaan alkanut ne inseminaatiot, niin pitäiskö mun nyt heti ilmoittaa sinne tuosta positiivisesta raskaustestistä, vai seurailla vielä muutama päivä kuinka käy? Ja samoin neuvolaan soitto, missä vaiheessa kannattaa olla sinne yhteydessä?

Olisiko inseminaatio tehty seuraavassa kierrossa jo? Jos ei vielä, niin voinet muutaman päivän odotella.
Neuvolaan soitolla ei liene kiire, varmaan voi viikon pari odotella?
Onneksi olkoon! 😊

Edit. Tai riippuu varmaan miten ruuhkainen neuvola on, että saako sitten aikoja kuinka.. Ei kai se haittaa nopeastikaan soitella 😅
 
Meillä ois tosiaan alkanut ne inseminaatiot, niin pitäiskö mun nyt heti ilmoittaa sinne tuosta positiivisesta raskaustestistä, vai seurailla vielä muutama päivä kuinka käy? Ja samoin neuvolaan soitto, missä vaiheessa kannattaa olla sinne yhteydessä?
Neuvolajutuissa tuntuu olevan aluekohtaisia eroja… Omalla hyvinvointialueella neuvottiin soittamaan piakkoin positiivisen testin jälkeen, itse odottelin neljä päivää ennen kun soitin. Oon lukenut, että jossain päin Suomea voi ottaa yhteyden neuvolaan vasta viikon 6. jälkeen🤷🏼‍♀️

Jos ei ole mitään erityisiä ohjeistuksia tiedossa, pelaisin itse varman päälle ja lähtisin soittelemaan neuvolaan tämän viikon aikana jotta saa käyntejä oikeisiin aikaikkunoihin😊 Siellähän sitä sitten neuvotaan, mikäli tarvetta soittaa vasta myöhemmin.
 
Meillä ois tosiaan alkanut ne inseminaatiot, niin pitäiskö mun nyt heti ilmoittaa sinne tuosta positiivisesta raskaustestistä, vai seurailla vielä muutama päivä kuinka käy? Ja samoin neuvolaan soitto, missä vaiheessa kannattaa olla sinne yhteydessä?
Itsellä tänään dpo11 ja ajattelin neuvolaan soitella vasta joskus lokakuun puolella. Seurailen ainakin viikon-pari testien tummentumista. Miulla ei mikään kiire, toki toinen lapsi kyseessä niin tutut jutut neuvolassa, ainut hoitaja on pienessä kunnassa tuttu ja aikojakin varmaan saa ihan kohtuullisesti. Meillä hyvinvointialueella ohjeistuksena taitaa olla, että suunnilleen viikolla 6 otetaan yhteyttä neuvolaan. Mutta esikoisesta taisin aika aikaisin jo soittaa eli oman tuntuman mukaan! 😊
 
Olisiko inseminaatio tehty seuraavassa kierrossa jo? Jos ei vielä, niin voinet muutaman päivän odotella.
Neuvolaan soitolla ei liene kiire, varmaan voi viikon pari odotella?
Onneksi olkoon! 😊

Edit. Tai riippuu varmaan miten ruuhkainen neuvola on, että saako sitten aikoja kuinka.. Ei kai se haittaa nopeastikaan soitella 😅
Kiitos! 🥰 Juu nyt tässä seuraavassa/alkavassa kierrossa olisi ollut inseminaatio. Pyydettiin ilmoittamaan heti kun kuukautiset alkaa.
 
Takaisin
Top