Raskaaksi 2024

20240919_210940.jpg

Omg. Joku hailura näkyy. Valossa selkeämpi, ei ole viivanpaikka. Menkat pitäis alkaa näillä näppäimillä, mut tein aamulla testin ennen töihin lähtöä, eikä ollut aikaa jäädä odottelemaan ja silloin en mielestäni mitään nähnyt, kuivana tuli tuollainen hailura, jossa on väriäkin.🫢🤔 ei pitäs tulkita kuivana mut...Iik! Rupesi ihan jänskättää. Mulla ei oo herkkiä enempää, pitää lähtee testikaupoille huomenna 😅

Mä tälleen varovaisesti oon lueskellut täällä ja yrittänyt aktivoitua, katotaan nyt mitkä fiilikset on 😄 olin aatellut etten kirjoittele ehkä ite hetkeen, mutta pakko nyt vähän jonnekin avautua kun en halua miehen tai läheisten toiveita herätellä. Epäilin että täällä dpo 5 tai 6, ja ensimmäisen kerran oli toissapäivänä jtn lievää alavatsatuntemusta, tosin ei kyl varmaan oikein niin varhain voisi raskaudesta johtua. Eilen sitten vähän selkeämpää, pohdiskelin keltarauhasta. Mutta nyt tänä aamuna heräsin aivan itsestään aikaisin ennen koiraa tai miestä (jotka edelleen kuorsaa tuolla makkarissa), vaikka menin nukkumaan vasta kahdelta yöllä ja unirytmi ollut sekaisin niin että oon herännyt vasta kympin jälkeen nyt monta päivää.
Tää aamu-unettomuus oli mulla viimeksi selvä oire, ainakin pari kolme ekaa viikkoa. Tosin piinapäiväseurannasta katselin että oon vasta pari päivää myöhemmin sen silloin kirjannut, mutta en oo varma kiinnitinkö niin huomiota parilla ekaa kertaa tai oliko esim aikainen työaamu just silloin.
Mutta! Nyt kun sain tän purettua tähän niin totean että tosi aikaista kyllä edelleen, että ehkä tää ois jtn muuta. Tai sit vaan luteaalivaiheen oireilua johon en oo aiemmin kiinnittänyt huomiota. Eli enköhän nyt keskity muihin juttuihin ja piinaile rauhassa vielä ens viikkoon.
Keskenmenosta siis edelleen toivun, ei ole menkkoja tullut välissä.
Heti auttoi kun sai tänne purettua😄

@zar_ Piti vähän aikaa tihrustella, mutta kyllä siinä tosiaan joku hentoinen haamu tai viivanpaikka näkyy miustakin. Toivotaan, että vahvistuu. 🥰
Ja @Kaarna llekin tsempit, toivo elää! 💞

Täällä dpo8 ja oon ihan tulisilla hiilillä, kun odotan, että tulisi alkuviikko niin voisi testailla. Vähän skeptinen olo kyllä, kun esikoisen raskaudesta alkoi jo joskus viikolla 2 suht tuntuvat vatsajomotukset, jotka jatkuivat monta viikkoa. Ja nyt ei ole ollut mitään sellaista, vaan välillä vaan hyvin mietoja alavatsatuntemuksia, jotka nekin voi olla oman toiveikkaan mielen kuvitteluja osaksi... 🥲 Mutta ei voi kun haaveilla, että jos sittenkin olisi vaan erilaiset oireet toisella kierroksella. Mies kysyi eilen, että oonko raskaana ja olin ihan toiveikkaana jo että "näkyykö se jostain???", mutta taisi olla vaan viaton kysymys. 🤣

Kiva @Kaarna että tulit jakamaan ajatuksia 🥰 mulla menossa kp12 ja oletan, että viimeistään tänään ovulaatio. Tässä nyt pupuiltu lähes joka päivä, ja on kiva kun mieskin on aika kartalla minun kierrosta ja haluaa kans, että käytetään hedelmällinen aika hyödyksi. Itsellä vaan on aika alhanen libido, mikä harmittaa, kun seksi menee sitten täysin vaan vauvan teoksi. Onneks mies on es tyytyväinen 😆 jos tänään vielä ja sitten tarvin ehkä tauon 😅

View attachment 137035

Omg. Joku hailura näkyy. Valossa selkeämpi, ei ole viivanpaikka. Menkat pitäis alkaa näillä näppäimillä, mut tein aamulla testin ennen töihin lähtöä, eikä ollut aikaa jäädä odottelemaan ja silloin en mielestäni mitään nähnyt, kuivana tuli tuollainen hailura, jossa on väriäkin.🫢🤔 ei pitäs tulkita kuivana mut...Iik! Rupesi ihan jänskättää. Mulla ei oo herkkiä enempää, pitää lähtee testikaupoille huomenna 😅
Jotain siinä näkyy🤩🌈 joko teit uusia testejä?😄

En olisi vielä huolissaan laisinkaan. 🙏
Kannattaa testata vasta parin päivän päästä, samalla testillä ja samanlaisella vessavälillä/juomisella.
Toivotaan todella et hcg lisääntyy lähiaikoina.. ja kaikki olisi ok.. nyt .. en osaa sanoa.. 😔

Nyt alkaa vähän masentaa..

Viiva alkaa haalenee... Kaikki ei olekaan hyvin..
Minäkään en vielä heittäisi kirvestä kaivoon, jatka testailua vielä🩷

Täällä moni menee piinapäivissä! Toivotaan, että tulisi plussa-aalto nyt syyskuulle 🤩

Mulla kp8, eli ovista tikuttelemaan ensiviikolla. Saas nähdä vaikuttaako viimeviikolla otettu burana😅 Nyt on kivan ajoissa tullut ovikset. Ja sain tiedon HUSista että meidän lähete on hyväksytty 🥳 siinä meni 1päivä lähetteen teon jälkeen että tuli se hyväksyntä. Nyt sit odotellaan kutsua ensikäynnille. Siinä vissiin voi mennä se 3kk, et katsotaan päästäänkö edes tänä vuonna 😅

Nyt alkaa vähän masentaa..

Viiva alkaa haalenee... Kaikki ei olekaan hyvin..
Täältä sivusta huhuilen, kun itselläni oli samanlainen tilanne. Olin aivan maani myynyt, kun raskaustestin viiva olikin yllättäen haalistunut. Jatkoin maanista testailua ja testejä meni parhaimmillaan monta päivässä. Välillä viivat olivat vahvemmat, välillä hailakammat. Pitkässä juoksussa viiva kuitenkin vahvistui, raskaus eteni normaalisti ja saatiin syliin ihana, terve vauva❤️

Eli älä vielä menetä toivoa🙏 Pidetään peukut pystyssä, että kaikki olisi hyvin❤️

Täällä dpo 12 ja testi negatiivinen. Mulla on ollu maanantaista (dpo8) asti todella kipeät rinnat ja menkkajomotuksia. Tämä on vasta neljäs kierto pillereiden jälkeen, joten en tiedä mikä on normaalia ja mikä ei. Tänä aamuna todella kipeää kuukautis/ovulaatiomaista kipua alavatsalla ja säikähdin kivun kovuutta. Katosi aamupäivään mennessä.

En tiedä mitä ajatella. Alkaako kuukautiset ylihuomenna kuten nyt viimeisen kahden kierron ajan ollut kierto 27 päivää, vai olenko raskaana vaikkei näy testeissä.

Millaisia oireita teillä on ennen kuukautisia? Onko rinnat ja nännien alue oikeasti todella kipeä ja tuleeko kuukautiskipuja jo viikkoa ennen kuukautisia?

Olen syönyt 9 vuotta pillereitä, enkä ole varmaankaan tietoinen kaikesta normaalista kierrossa. Kaksi lasta on joista nuorempi 9 vuotias. Esikoisesta ei ollut mitään oireita muistaakseni ennen plussaa ja kuopuksesta oli rinnat todella arat yhtäkkiä, josta tiesin tehdä testinkin. Nyt on kuitenkin +10vuotta ikää enemmän, joten varmasti vähän kaikki on kehossa muuttunut.

Täällä dpo 12 ja testi negatiivinen. Mulla on ollu maanantaista (dpo8) asti todella kipeät rinnat ja menkkajomotuksia. Tämä on vasta neljäs kierto pillereiden jälkeen, joten en tiedä mikä on normaalia ja mikä ei. Tänä aamuna todella kipeää kuukautis/ovulaatiomaista kipua alavatsalla ja säikähdin kivun kovuutta. Katosi aamupäivään mennessä.

En tiedä mitä ajatella. Alkaako kuukautiset ylihuomenna kuten nyt viimeisen kahden kierron ajan ollut kierto 27 päivää, vai olenko raskaana vaikkei näy testeissä.

Millaisia oireita teillä on ennen kuukautisia? Onko rinnat ja nännien alue oikeasti todella kipeä ja tuleeko kuukautiskipuja jo viikkoa ennen kuukautisia?

Olen syönyt 9 vuotta pillereitä, enkä ole varmaankaan tietoinen kaikesta normaalista kierrossa. Kaksi lasta on joista nuorempi 9 vuotias. Esikoisesta ei ollut mitään oireita muistaakseni ennen plussaa ja kuopuksesta oli rinnat todella arat yhtäkkiä, josta tiesin tehdä testinkin. Nyt on kuitenkin +10vuotta ikää enemmän, joten varmasti vähän kaikki on kehossa muuttunut.
Miulla ainakin on koko luteaalivaihe aina yhtä oiretta toisen perään. On tissit pinkeenä, jomottelee vatsalla, turvottaa, viluttaa, etovaa oloa, ummetusta yms... Mie luulen, että itse olen raskaana sitten jos kaikki nämä oireet häviävät. 😅😂

Jotain siinä näkyy🤩🌈 joko teit uusia testejä?😄

En oo uskaltanut!!🥲🫢😬😬😅
Pelkään, että petyn taas niin paljon 😅 Edellinen onnistunut raskaus alkoi tismalleen tommoisesta hailurasta. 🙈
Testaan huomenna uudestaan, hain testejä varastoon. Mulla rinnat poikkeuksellisen kipeät mut muuten ok olo. Jotkut ruuat maistuu suussa oudolle, tai tosi moni. Mutta ei juuri muita oireita turvotusta lukuunottamatta.🤔 Jos en oo raskaana, nii ainakin olen ovuloinut, sillä rinnat ei oo koskaan olleet kipeät muutoin kuin raskaana tai niissä kierroissa kun ovuloin.

Adenomyoosi - onko kellään haisua? Tänään polilla tämmöistä väläytettiin, mutta kuluvan kierron jälkeen mietitään sitä lisää.

Kiinnittymisyrityksiä on pari, mutta ei muuta. Lääkärin mielestä muutos oli selkeästi nähtävissä. 🥲

Nyt kp 10, sunnuntaina ovitrellen pisto tähän kiertoon jos ei ovulaatiota tapahdu itsellään ennen sitä.

Adenomyoosi - onko kellään haisua? Tänään polilla tämmöistä väläytettiin, mutta kuluvan kierron jälkeen mietitään sitä lisää.

Kiinnittymisyrityksiä on pari, mutta ei muuta. Lääkärin mielestä muutos oli selkeästi nähtävissä. 🥲

Nyt kp 10, sunnuntaina ovitrellen pisto tähän kiertoon jos ei ovulaatiota tapahdu itsellään ennen sitä.
Mulla julkiselta epäiltiin sitä mutta meidän yksityinen lääkäri totesi että mulla ei oo sitä, ja näytti mulle ihan ultrassa että miltä pitäisi näyttää jos on adenomyoosi. Mä kerkesin sitä silloin vähän huutelemaan eri ryhmissä mutta vähän löytyi mitään. Uskoakseni kunnon progetuke olisi tarpeen kiinnittymisessä jos on adeno.

Mulla julkiselta epäiltiin sitä mutta meidän yksityinen lääkäri totesi että mulla ei oo sitä, ja näytti mulle ihan ultrassa että miltä pitäisi näyttää jos on adenomyoosi. Mä kerkesin sitä silloin vähän huutelemaan eri ryhmissä mutta vähän löytyi mitään. Uskoakseni kunnon progetuke olisi tarpeen kiinnittymisessä jos on adeno.
Joo. Monta kertaa olen gynellä käynyt, tää oli nyt neljäs eri gyne (oma oli sairas) vuoden aikana. Näytti kyllä mistä ja miksi epäilee. Mutta tämä kierto näin, seuraavaan mietitään jos ei tärppää.

Mulla ei yleensäkään kierrossa ole rinnoissa tuntemuksia, mutta menkkamaiset jomotukset yleensä alkaa jo n. viikko ennen kuukautisten alkua. Joskus niitä on enemmän tai vähemmän koko kierron ajan. Eivät ole kovia, mutta tuntuvia kuitenkin. Noi oireet on toki yksilöllisiä ja sen oman kehon toiminnan oppinee tuntemaan vaan ajan kanssa. Raskautta yrittäessä kyllä itse ainakin alan ylianalysoimaan kaikkea, vaikka miten luulisin tietäväni miten homma toimii. 😅

Takaisin