Olen lueskellut, että täällä on paljon henkilöitä, joilla on jonkin verran kemiallisia raskauksia takana. Mulla niitä oli myös, viimeisen vuoden sisällä todistetusti ainakin 3, joista viimeisin joulukuussa 2023. Olin itse myös todella turhautunut jatkuviin pettymyksiin ja uudelleen yrittäminen suorastaan ahdisti ja pelotti, koska aina pelkäsin uudesta kierrosta, että taas tulee plussa joka sitten vain hiipuu. Joulukuun viimeisimmän kemiallisen jälkeen marssin yksityiselle gynelle, joka ultrasi mun kohdun ja munasarjat. Selitin tilanteeni ja gyne oli mun kanssa yhdessä sitä mieltä, että ovulaatiossa ja hedelmöittymisessä ei näyttäisi olevan ongelmaa, vaan raskauden jatkumisessa ja munasolun kiinnittymisessä. Aloitettiin heti tammikuun kierrosta 3 päivää tikutetun oviksen jälkeen Lugesteron 300mg/vrk vaginaalisesti kohdun limakalvoa tukemaan. Heti tuosta tammikuun kierrosta tärppäsi jälleen ja nyt mennään viikoilla 9+5. Maanantaina käyty viimeksi ultrassa, jossa viikkoja vastaava sikiö siellä liikkui vimmatusti ja sydän pompotti paikallaan
. Neuvolan ohjeen mukaan lopetan Luget 10+0, koska silloin keltarauhastukea ei enää tarvita kun istukka hoitaa hormonituotannon ja sikiön ravinnon.
Mun ehdoton neuvoni on, että älkää jääkö yksin kotiin murehtimaan näitä asioita, joskus se ihan pienikin tukihoito tai apu voi olla paikallaan, eikä varsinaisiin lapsettomuushoitoihin tai tutkimuksiin tarvitse ryhtyä
.
Tsemppiä jokaiselle kuumeilijalle, toivon sydämestäni että toiveenne toteutuisi mahdollisimman pian
.