Raskaaksi 2024

Tänään alkoi kp 1. Pregcheckin ovistestit ostettu ja mietin mikä kp kannattaa aloittaa testaus. Kierron pituus ei ole tiedossa, mutta jos jatkuu samalla lailla kuin ennen pillereitä, niin heittelee 24-30 välillä.

Mulla dpo 10 ja piti tehdä testi aamulla mutta jänistin. 😂 eipä oo kyllä oikeestaan oireitakaan joiden perusteella vielä uskaltaisi testata, eilen illalla alkoi aaltoilevat menkkakivut ja munasarjoja jomottelee välillä, joten oon asennoitunut menkkojen alkamiseen pettymyksen minimoimiseksi. 😁 aamulämpö tänään 36.9 ja lievästi flunssainen olo.

Täällä kp 12 ja flunssan kourissa sängyn pohjalla. Kohta taas piinapäivät kolkuttelee ovelle, saas nähdä miten menee. Tämä yrityskerta on mennyt tähän asti paljon stressittömämmin, kun en ole miettinytkään ovistestailua tai yrittämistä pakkomielteisesti. Onneksi seuraavina kolmena viikkona on paljon ihania asioita tulossa, niin on muutakin ajateltavaa ja asioita mihin keskittyä.

Olen lueskellut, että täällä on paljon henkilöitä, joilla on jonkin verran kemiallisia raskauksia takana. Mulla niitä oli myös, viimeisen vuoden sisällä todistetusti ainakin 3, joista viimeisin joulukuussa 2023. Olin itse myös todella turhautunut jatkuviin pettymyksiin ja uudelleen yrittäminen suorastaan ahdisti ja pelotti, koska aina pelkäsin uudesta kierrosta, että taas tulee plussa joka sitten vain hiipuu. Joulukuun viimeisimmän kemiallisen jälkeen marssin yksityiselle gynelle, joka ultrasi mun kohdun ja munasarjat. Selitin tilanteeni ja gyne oli mun kanssa yhdessä sitä mieltä, että ovulaatiossa ja hedelmöittymisessä ei näyttäisi olevan ongelmaa, vaan raskauden jatkumisessa ja munasolun kiinnittymisessä. Aloitettiin heti tammikuun kierrosta 3 päivää tikutetun oviksen jälkeen Lugesteron 300mg/vrk vaginaalisesti kohdun limakalvoa tukemaan. Heti tuosta tammikuun kierrosta tärppäsi jälleen ja nyt mennään viikoilla 9+5. Maanantaina käyty viimeksi ultrassa, jossa viikkoja vastaava sikiö siellä liikkui vimmatusti ja sydän pompotti paikallaan ❤️. Neuvolan ohjeen mukaan lopetan Luget 10+0, koska silloin keltarauhastukea ei enää tarvita kun istukka hoitaa hormonituotannon ja sikiön ravinnon.
Mun ehdoton neuvoni on, että älkää jääkö yksin kotiin murehtimaan näitä asioita, joskus se ihan pienikin tukihoito tai apu voi olla paikallaan, eikä varsinaisiin lapsettomuushoitoihin tai tutkimuksiin tarvitse ryhtyä 😊.
Tsemppiä jokaiselle kuumeilijalle, toivon sydämestäni että toiveenne toteutuisi mahdollisimman pian 🥰.

Bebetuulia24 täällä täysin sama meininki! Tosin taitaa olla dpo9.🙄 Unet on ihan älyttömiä, aamut yhtä yökkäilyä ja illat närästää. Itellä vaan olo et näinköön on taas kemiallinen kuten niin monesti aiemminkin. Avasin testin kuvan ottoon, kun siinä lasissa oli just testiviiva kohdalla kunnon naarmu, joka teki kunnon varjot ja heijastukset. Äärimmäisen onneton hailurahan tuo taas on, että näinköön vahvistuu. Sorruin tosin eilenkin jo testaamaan ja se oli kyllä blankompi, eli vahvempi tänään versus eiliseen.🥴View attachment 131262
Ihania nää meidän hailurat, kumpa vahvistuisivat🤞❤️

Olen lueskellut, että täällä on paljon henkilöitä, joilla on jonkin verran kemiallisia raskauksia takana. Mulla niitä oli myös, viimeisen vuoden sisällä todistetusti ainakin 3, joista viimeisin joulukuussa 2023. Olin itse myös todella turhautunut jatkuviin pettymyksiin ja uudelleen yrittäminen suorastaan ahdisti ja pelotti, koska aina pelkäsin uudesta kierrosta, että taas tulee plussa joka sitten vain hiipuu. Joulukuun viimeisimmän kemiallisen jälkeen marssin yksityiselle gynelle, joka ultrasi mun kohdun ja munasarjat. Selitin tilanteeni ja gyne oli mun kanssa yhdessä sitä mieltä, että ovulaatiossa ja hedelmöittymisessä ei näyttäisi olevan ongelmaa, vaan raskauden jatkumisessa ja munasolun kiinnittymisessä. Aloitettiin heti tammikuun kierrosta 3 päivää tikutetun oviksen jälkeen Lugesteron 300mg/vrk vaginaalisesti kohdun limakalvoa tukemaan. Heti tuosta tammikuun kierrosta tärppäsi jälleen ja nyt mennään viikoilla 9+5. Maanantaina käyty viimeksi ultrassa, jossa viikkoja vastaava sikiö siellä liikkui vimmatusti ja sydän pompotti paikallaan ❤️. Neuvolan ohjeen mukaan lopetan Luget 10+0, koska silloin keltarauhastukea ei enää tarvita kun istukka hoitaa hormonituotannon ja sikiön ravinnon.
Mun ehdoton neuvoni on, että älkää jääkö yksin kotiin murehtimaan näitä asioita, joskus se ihan pienikin tukihoito tai apu voi olla paikallaan, eikä varsinaisiin lapsettomuushoitoihin tai tutkimuksiin tarvitse ryhtyä 😊.
Tsemppiä jokaiselle kuumeilijalle, toivon sydämestäni että toiveenne toteutuisi mahdollisimman pian 🥰.
Täytyy pitää mielessä toi! Kiitos vinkistä 🥰

Täällä tuli eilen aamusta tasavahvat viivat ovistestiin 🤩 luulen, että ovulaatio tapahtu eilen illalla, sen verran huono ja vatsakipuinen olo oli 🫣 ihanaa oli saada plussat ovistestiin ja päästä nyt oikeasti piinailemaan, viime kierto kun meni ovuloimatta. Silti tosi pessimistinen olo, että tuskinpa taaskaan tärppää. Yk7 taitaa olla menossa.
Mulla oli kyllä tosi paljon ovisoireita: rinnat arat, alavatsan juilimiset ja kivut, turvotus, alakerran vihlomiset ja alakerta turvonnut, päänsärkyä, huono olo, ruokahaluttomuus, selkeet ovislimat. Onko muilla ruokahaluttomuutta oviksen aikoihin? 🤔
Mulla oli jäätävä nälkä ja oksetti viime oviksesta🤣

Kysy siltä sun yksityiseltä gyneltä kantaa tuohon lugen lopettamiseen! Mulla takana myös sekä kkm että selittämätön km. Yksityisen gynen suosituksesta lugetuki aamuin ja illoin 200mg oli käytössä aina rv 35 estämässä kohdun kaulan lyhenemistä/ ennenaikaista avautumista.
Tiesivät asian neuvolassa, eka käynnin terkkari erehtyi ehdottamaan että jos viimeistään rakenneultraan olisin lopettanut, mieluusti jo siihen 10+0. Kuulemma vesistöön tulee niistä hormonikuormaa! Vaihdoin terkkaria! Totesin lääkärin lääkkeen määränneen ja jatkavani sen avulla suunnitellusti turvallisille viikoille! Turvallisuus kannatti, nyt tuettu tuhisee tuolla sängyssään tosin niiden Saimaan norppien kustannuksella.

Kysy siltä sun yksityiseltä gyneltä kantaa tuohon lugen lopettamiseen! Mulla takana myös sekä kkm että selittämätön km. Yksityisen gynen suosituksesta lugetuki aamuin ja illoin 200mg oli käytössä aina rv 35 estämässä kohdun kaulan lyhenemistä/ ennenaikaista avautumista.
Tiesivät asian neuvolassa, eka käynnin terkkari erehtyi ehdottamaan että jos viimeistään rakenneultraan olisin lopettanut, mieluusti jo siihen 10+0. Kuulemma vesistöön tulee niistä hormonikuormaa! Vaihdoin terkkaria! Totesin lääkärin lääkkeen määränneen ja jatkavani sen avulla suunnitellusti turvallisille viikoille! Turvallisuus kannatti, nyt tuettu tuhisee tuolla sängyssään tosin niiden Saimaan norppien kustannuksella.

En lopettaisi rv10+0. Niin monta kertaa olen lukenut käyvän niin että kun tuki lopetettu on keskenmeno tullut. Toki on myös todettu jossain tutkimuksissa että se olisi jotenkin lumetta tuo koko homma eli tuo keltarauhastuki jos ei ole hedelmöityshoidot kyseessä missä vähän kuin pakko tuo tuki.

En lopettaisi rv10+0. Niin monta kertaa olen lukenut käyvän niin että kun tuki lopetettu on keskenmeno tullut. Toki on myös todettu jossain tutkimuksissa että se olisi jotenkin lumetta tuo koko homma eli tuo keltarauhastuki jos ei ole hedelmöityshoidot kyseessä missä vähän kuin pakko tuo tuki.
Lume vai illuusio, ihan se ja sama! Itse yritin "tivata" että mihin se Norppa-suojelija sen vahvan lopettamisen vaateensa perusti. Ei hän oikein osannut vastata, muuta kuin että niin on hänellä tapana ollut ehdottaa...
Jos en olisi tälläinen "jäärä" olisin varmaan siihen neuvolan "määräykseen" suostunut. Vaan neuvola ja etenkään terkka, ei voi niin voi määrätä ja ainakin meillä ne neuvolan raskausajan lääkärit on perus rivi lääkäreitä (ei esim edes lastentautien erikoislääkäreitä) tai vasta "jo" 4vuotta lääkiksessä opiskelleita loman sijaisia.
Oon lukenut noita samoja ankeita kohtaloita... Minun mielestäni kaikille raskautuneilke ja jo raskautta harkitseville pitäisi antaa kaikki keinot käyttöön jotta raskaudet jatkuisivat syliin saakka.

Lume vai illuusio, ihan se ja sama! Itse yritin "tivata" että mihin se Norppa-suojelija sen vahvan lopettamisen vaateensa perusti. Ei hän oikein osannut vastata, muuta kuin että niin on hänellä tapana ollut ehdottaa...
Jos en olisi tälläinen "jäärä" olisin varmaan siihen neuvolan "määräykseen" suostunut. Vaan neuvola ja etenkään terkka, ei voi niin voi määrätä ja ainakin meillä ne neuvolan raskausajan lääkärit on perus rivi lääkäreitä (ei esim edes lastentautien erikoislääkäreitä) tai vasta "jo" 4vuotta lääkiksessä opiskelleita loman sijaisia.
Oon lukenut noita samoja ankeita kohtaloita... Minun mielestäni kaikille raskautuneilke ja jo raskautta harkitseville pitäisi antaa kaikki keinot käyttöön jotta raskaudet jatkuisivat syliin saakka.

Niinpä. Mutta se että on tuki ei takaa että se tuo vauvan syliin tarkoitin että niin olisi voinut käydä ilman tukeakin että mitään näyttöä sille ei ole.

Itse en esim omalla kohdalla usko että tuki olis auttanut tuomaan vauvan syliin asti kun oli Kkm. Kroppa piti kiinni viimeiseen asti ja ei edes näköjään nyt lääkkeillä lähde kunnolla pois että itse luulin olevan vika keltarauhasessa mutta ei kyllä siltä näytä.

Mutta tosiaan eihän siitä pitäisi haittaakaan olla tosin on sanottu että se sitten vain pitkittää jo mahdollisesti keskenmenevää raskautta.

Dpo10, aika hailurainen edelleen mut toki käytössä ei-herkkä testi 😬 nyt kp24/26-31.
20240225_064107.jpg

Tämä se haaveena onkin, että pääsisi gynellä käymään ja saisi lääkkeellisen tuen. Hieman tuo taloudellinen tilanne vain jarruttaa, kun ei ihan edullista ole yksityisellä käydä.😞 julkisen kautta en halua mihinkään hakeutua näissä asioissa, ei ole ollenkaan luottoa. Vielä kun on tuo endo-historia, on yksityinen ainoa reitti johon luotan avun suhteen edes hieman.

Testissä ei muutoksia tänä aamuna, joten eiköhän tässä saa varautua pikkuhiljaa seuraavaan kiertoon, kun peilaa aiempiin..

Mä meen nyt enemmän sillä ajatuksella, että jossain vaiheessa alkaa vuoto. On niin vähän raskausoireita ja se eilinen vaalenpunainen vuoto säikäytti. Jos raskaus sitten jatkuukin, niin olen valtavan onnellinen, mutta jos ei niin selviän siitäkin taas…
Toivotaan että nähdään siellä marraskuisten puolella, vaikka jännitys on täälläkin kova🙈

Kuulostaa taitavalta suhtautumistavalta, iltatähti! Mutta eihän sitä tiedä vaikka raskaus tällä kerralla jatkuisikin, joten vielä ei kannata heittää kirvestä kaivoon.

Mun etovuus-olot on tiessään, ehkä siksi että menin avautumaan asiasta :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:. Pari kertaa olen havahtunut hienoiseen paineen tunteeseen vatsassa mutta se on niin pientä että voi mennä itsesuggestion piikkiin. Lähtö työpaikkakunnalle taas tiistaina, puolittain tekisi mieli testata ennen lähtöä ja puolittain ei - kumppanin kanssa ei todennäköisesti ehdi olemaan rauhallista kahdenkeskistä aikaa ennen lähtöä, joten näyttää testi sitten kumpaa hyvänsä sitä ei ehditä yhdessä purkamaan. (Eihän sitä joka testistä ole pakko kertoa, mutta itseni tuntien en pystyisi plussaa pitämään kovin pitkään salassa.)

Edit: pitihän se nega käydä testaamassa eli todennäköisesti tästä mennään vain kohti uutta kiertoa jos pahoinvoinnin alkaminen oli hyvä indikaattori ovulaatiosta.

Täällä odotellaan ovulaatiota, ehkä ma tai ti luulisi olevan. Vielä oli testit negaa. Peittoa ei ole heiluteltu, ja onkin semmoinen olo ettei jaksa nyt edes kovasti panostaa. Mutta kyllä sen kerran tässä nyt ainakin. Sitten voisi ehkä pitää vähän aikaa taukoa, kun ei se raskaus kuitenkaan ala ilman apuja. Muutama kierto vielä niin sitten pääseekin jo lääkärille.

Takaisin