Raskaaksi 2024

Täällä kp1. Kylläpä antoi täti odottaa itseään, 4 pv oli myöhässä. Tän verran ilmeisesti se oviksen aikainen vatsatauti vaikutti. Harmittaa mutta nyt vähemmän kuin ekan testin tehtyäni. Ja pääsen vaikka ensi viikolla rintojen uä:hän tsekkaamaan mistä se tissi kipu johtuu.

Aamulla etsin kaapeista royal geleetä, kun muistan sen purkin nähneeni aiemmin ja päiväystä olevan, mutta nyt ei löydy. Enkä muista mistä sitä ostin tai tilasin aikanaan. 😏

Leposyke palautui normaaliin, joten kyl se oli tässä 😔 Mulla on kaikissa raskauksissa ja jopa kemiallisissa ollut alusta asti leposyke 10 pykälää korkeampi ku normisti.
Voimia ja jaksamista jos oli kemiallinen 🥺 Mä ainakin pidän silti vielä sormet ja varpaat teille ristissä 🤞🏼🩷 Toivottavasti vanhat merkit ei pitäisi tällä kertaa paikkaansa ja jatkuisi sittenkin loppuun saakka. ❤️‍🩹

Voimia ja jaksamista jos oli kemiallinen 🥺 Mä ainakin pidän silti vielä sormet ja varpaat teille ristissä 🤞🏼🩷 Toivottavasti vanhat merkit ei pitäisi tällä kertaa paikkaansa ja jatkuisi sittenkin loppuun saakka. ❤️‍🩹
Mie haluan kans uskoa että raskaus jatkuu ja vuoto oli jotain alkuraskauteen liittyvää 🙏❤️

Viisi tuntia sitten tuli viimeksi vaaleanpunaista vuotoa. Syke nous takas 10 pykälää korkeammaks, mut mä oon menettäny jo toivoni. Toivon vaan, että vuoto alkaisi tänään, eikä myöhemmin.

Varmaan jos ei olis noita aikaisempia pettymyksiä, niin voisin vielä ajatella, että ehkä jotain alkuraskauteen kuuluvaa vuotoa 🫤

@Iltatähti89 toivotaan parasta, tsemppiä ja voimia mitä ikinä sieltä(kin) nyt tulee. ❤️

Omasta tilanteesta oon ihan kujalla. Aamupalat tuli ylös eikä edelleen ovulaatiota, joka on ollut aina ennen ajallaan. Esikoisesta oon plussannu 4+2, eli vissiin kai tässä ootellaan alkaako enskuun alussa menkat vai ei. Esikoisesta myös oli pitkät vuodot ennen plussaa, niin vaikea arvata mitä tulee. 😵‍💫

Oon ihan yks kysymysmerkki.

Muokattu viimeksi:
Eikö ole selvitetty ollenkaan, että MIKSI ei imeydy? Siihenkin voi olla useita syitä ja tokihan ne pitää selvittää. Kannattaa alkaa ihan tosissaan vaatimaan, että asia pitää saada kuntoon!

Miulla on ongelmana, että rautavarastot hupenevat runsaiden menkkojen takia, mutta muutaman kuukauden kuuri 100-200mg/päivä nostaa varastoja paljon tuota paremmin. Yleensä 2kk lisärautaa nostaa ferritiiniä noin 30-50 yksikköä.
Joo keliakiat sun muut on poissuljettu, ja todettu IBS ilman mitään kolonoskopioita tai vastaavia. Nyt raskaus ja imetysaikana ei noussut ikinä mihinkään mut HB nous 88->137 rautalisällä ja lähti sit taas laskuun nii nyt on kuuri päällä🙃 täällä päin on sitä lääkärikoulukuntaa että ferritiini on vaan trendi.

Viisi tuntia sitten tuli viimeksi vaaleanpunaista vuotoa. Syke nous takas 10 pykälää korkeammaks, mut mä oon menettäny jo toivoni. Toivon vaan, että vuoto alkaisi tänään, eikä myöhemmin.

Varmaan jos ei olis noita aikaisempia pettymyksiä, niin voisin vielä ajatella, että ehkä jotain alkuraskauteen kuuluvaa vuotoa 🫤
Toivotaan kuitenkin vielä parasta! ❤️🤞

Mä sain tänään tälläsen aamusta, tää oli noin 3 min kohdalla otettu kuva. Dpo 10 ovisplussasta. Esikoisesta näkyi paljon tummempi haamu dpo 14 ovisplussasta mutta RV 3+5 varhaisultran mukaan. Nyt saa sit jännittää jääkö kemialliseksi niinku marraskuussa vai jatkuuko 🥺 nyt ainakin 3 yötä ihmeellisiä vauhtiunia enkö pitkään aikaan oo nähny unia. Ja paha olo sekä närästää taas enemmän tänään kun eilen. Rsfun varhaistesti.

Liitteet

• IMG_20240224_082804.jpg
    IMG_20240224_082804.jpg
    3 MB · Katsottu: 155
Täällä ei tarvi enää arpoa, uusi kierto alkoi. Mut jos jotain positiivista, ni kierto alkaa oikeasti tasoittua ensimmäistä kertaa sitten pillerien lopettamisen. Söin siis minipilereitä vuosia, vaihdoin ne kuparikierukkaan 9/22. Ja tosiaan sen jälkeen kierto on ollu kaikkea 16 ja 65 päivän väliltä, eniten 35-40 päivän väliltä. Ni nyt oli jo toinen kierto putkeen 28pv.

Bebetuulia24 täällä täysin sama meininki! Tosin taitaa olla dpo9.🙄 Unet on ihan älyttömiä, aamut yhtä yökkäilyä ja illat närästää. Itellä vaan olo et näinköön on taas kemiallinen kuten niin monesti aiemminkin. Avasin testin kuvan ottoon, kun siinä lasissa oli just testiviiva kohdalla kunnon naarmu, joka teki kunnon varjot ja heijastukset. Äärimmäisen onneton hailurahan tuo taas on, että näinköön vahvistuu. Sorruin tosin eilenkin jo testaamaan ja se oli kyllä blankompi, eli vahvempi tänään versus eiliseen.🥴
IMG_20240224_085823~3.jpg

Bebetuulia24 täällä täysin sama meininki! Tosin taitaa olla dpo9.🙄 Unet on ihan älyttömiä, aamut yhtä yökkäilyä ja illat närästää. Itellä vaan olo et näinköön on taas kemiallinen kuten niin monesti aiemminkin. Avasin testin kuvan ottoon, kun siinä lasissa oli just testiviiva kohdalla kunnon naarmu, joka teki kunnon varjot ja heijastukset. Äärimmäisen onneton hailurahan tuo taas on, että näinköön vahvistuu. Sorruin tosin eilenkin jo testaamaan ja se oli kyllä blankompi, eli vahvempi tänään versus eiliseen.🥴View attachment 131262

Kyllä siellä hyvä viivan alku on ja kuitenkin vielä aikaiset dpot! Toivotaan, että lähtee tummenemaan :smiling face with heart-eyes:

@Iltatähti89 paljon tsemppiä sinne! ❤️ Toivottavasti nyt raskaus jatkuu ja oli vaan harmitonta alkuraskauden vuotoa, täällä sormet ja varpaat ristissä 🤞

@Bebetuulia24 ja @Tinttara oi vitsit siellä selkeät haamut näkyy! 😍 Toivottavasti lähtevät hyvin vahvistuu! Ja tinttara mulla oli just tuollanen hailura viiva esikoisesta dpo9. Ja testi ei muistaakseni edes vahvistunut dpo10. Mut sit lähti viivat vahvistuu ja raskaus sujui hyvin.

Täällä tuli eilen aamusta tasavahvat viivat ovistestiin 🤩 luulen, että ovulaatio tapahtu eilen illalla, sen verran huono ja vatsakipuinen olo oli 🫣 ihanaa oli saada plussat ovistestiin ja päästä nyt oikeasti piinailemaan, viime kierto kun meni ovuloimatta. Silti tosi pessimistinen olo, että tuskinpa taaskaan tärppää. Yk7 taitaa olla menossa.
Mulla oli kyllä tosi paljon ovisoireita: rinnat arat, alavatsan juilimiset ja kivut, turvotus, alakerran vihlomiset ja alakerta turvonnut, päänsärkyä, huono olo, ruokahaluttomuus, selkeet ovislimat. Onko muilla ruokahaluttomuutta oviksen aikoihin? 🤔

Liitteet

• 20240224_103721.jpg
    20240224_103721.jpg
    543.6 KB · Katsottu: 39
Osaako joku kertoa mihin flo perustaa sen arvion kk alkamispäivästä? 🤔 viime kierrossa kk alkoi dpo12 ja kp28 mikä on ihan fine. Nyt kuitenkin näyttää et alkais jo huomenna, eli kp24 ja dpo 9-10 😳 en ymmärrä 😅

Osaako joku kertoa mihin flo perustaa sen arvion kk alkamispäivästä? 🤔 viime kierrossa kk alkoi dpo12 ja kp28 mikä on ihan fine. Nyt kuitenkin näyttää et alkais jo huomenna, eli kp24 ja dpo 9-10 😳 en ymmärrä 😅

Mitä se näyttää kierron keskipituudeksi? Oon meinaan miettinyt ihan samaa kun tuntuu että se heittää ihan arvalla välillä 😅 että laskeeko se jotain aiempien kiertojen yhteenvetoo ja päättelee siitä tms..

Mullakin kierron keskipituus 26, silti Flo ennustaa alkavaksi vasta kp 29 vaikka yleensä ei veny kierto sinne asti, luultavasti sekoittunut aiemman kemiallisen takia.

Joo keliakiat sun muut on poissuljettu, ja todettu IBS ilman mitään kolonoskopioita tai vastaavia. Nyt raskaus ja imetysaikana ei noussut ikinä mihinkään mut HB nous 88->137 rautalisällä ja lähti sit taas laskuun nii nyt on kuuri päällä🙃 täällä päin on sitä lääkärikoulukuntaa että ferritiini on vaan trendi.
Hemoglobiinihan nousee yleensä ensin ja varastot alkavat nousta vasta viiveellä. Toki aina ei hemoglobiini kerro kaikkea, sillä siihenkin vaikuttaa moni muukin asia kuin ferritiini. Kannattaa vaihtaa lääkäriä ja etsiä sellainen jota oikeasti kiinnostaa siun hyvinvointi!

Mitä se näyttää kierron keskipituudeksi? Oon meinaan miettinyt ihan samaa kun tuntuu että se heittää ihan arvalla välillä 😅 että laskeeko se jotain aiempien kiertojen yhteenvetoo ja päättelee siitä tms..

Mullakin kierron keskipituus 26, silti Flo ennustaa alkavaksi vasta kp 29 vaikka yleensä ei veny kierto sinne asti, luultavasti sekoittunut aiemman kemiallisen takia.
Näkyykö se jossain siellä suoraan 🤔 tää on vasta 6. kierto viime synnytyksen jälkeen, niin lähes joka kierto ollu eri mittainen 😄 vaihteluväli tosin ollu 26-31 päivää sinä aikana joten en ymmärrä mistä tuo 24 päivän kierto oikein tulisi 🙄

Näkyykö se jossain siellä suoraan 🤔 tää on vasta 6. kierto viime synnytyksen jälkeen, niin lähes joka kierto ollu eri mittainen 😄 vaihteluväli tosin ollu 26-31 päivää sinä aikana joten en ymmärrä mistä tuo 24 päivän kierto oikein tulisi 🙄

Joo mulla on ainakin siellä vasemmalla ylhäällä se oma profiili -pallo ja sieltä klikkaa grafiikat ja raportit > kierron pituus. 🙈

Joo mulla on ainakin siellä vasemmalla ylhäällä se oma profiili -pallo ja sieltä klikkaa grafiikat ja raportit > kierron pituus. 🙈
No tuon perusteella ka kierron pituudelle on 29 päivää 😄 jännityksellä seuraan alkavatko muka huomenna (epäilen suuresti vaikkei oisikaan tärpännyt)....

Takaisin