Raskaaksi 2024

Mä syön ne perus vitamiinit ja foolihappoa sen verran mitä noissa raskausvitamiineissa on. Lisäksi rautalisä olemattoman ferritiinin vuoksi (5).
Ohoh no on kyllä hyvin matala arvo, vaikuttaako sulla miten vointiin? mulla viime mittauksessa 10,2. Seurataanko sulla enemmänkin vai käytkö itse kokeilla?

Täällä dpo 9 ja aamulämpö 37. Koko aamun palellut mutta se johtunee puolen tunnin ulkoilusta, kylmä tuuli ja vesisade iski varmaan luihin ja ytimiin kun vielä tunnin päästä sisälläkin paleltaa. 😅

Näin viimeyönä vilkkaita ja kyseenalaisia seksiunia. 😂 aamulla kuitenkin alkoi mahan metelöinti ja meni löysälle, tää on yleensä varma merkki lähestyvistä menkoista joten oon henkisesti valmistautunut niihin. 😞

Vitamiineista ym lisäravinteet ja poppaakonstit..
Mites täällä näitä syötiin...?
Muutamat taisi syödä foolihappoa ja niitä mama vitskuja..?
Itse oon tosiaan jo pidemmän aikaa syönyt foolihappoa ja vuoden alusta aloitettiin miehen kanssa ubikinoni. Lisäksi itsellä Rauta kun sekä ferritiini että hb alhaalla. Nyt tarkoitus mennä testaamaan onko sitä rautaa yhtään varastoitunut.. Mutta te ketkä kyseisiä valmisteita käytätte niin millä annoksilla niitä syötte? Tai ootteko testanneet eri määriä ja onko kropassa tuntunut eroa? Monessa lähteessä tuntuu foolihapon kohdalla olevan että syödään tupla tai tripla määriä suosituksen sijaan. Ja tuo ubikinoni mitä syödään on 100mg vahvuista, suositus 1 tabletti pv. Oli myös 150mg vahvuista välissä ja siinä suositus oli 1-2/pv. Yhdellä on menty ja oma vireys on ollut parempi (onko sitten mielikuvitusta vai totta)😅

Mulla arsenaalissa ollut tästä kierrosta lähtien

- greippi päivässä ovikseen asti
- gelee royale (1-2 tablettia ovkseen asti, oviksen jälkeen 1)
- Ubikinoni 150mg (1x päivässä)
- Mamavitsku (1x päivässä)

Ens kierrosta meen kyllä sit testaamaan se ferritiinin, vaikka en jaksa uskoa että se olisi kovin matala. Mun hb oli tässä kuussa 145 (naisten viiteraja 117–155 g/l), eli aika korkea naiselle. Ja tietysti, mulla ei oo mitään perinteisiä oireita, mut hyvähän se on testata.

Ootteko muut huomannu, et se premomin ovulaatiotestien mittaustarkkuus on jotenkin huonontunut? Vai onko vaan mulla? Viimeks luki ihan hailuroista hailuroimmista viivoista 0,03 ja nyt sit eilen taas kuitenkin omaan silmään selkeästä viivasta 0,00 🫠 en tajua. Viime kierrossa tykästyin siihen ku tulkkas niitä tuloksia mun mielestä niin hyvin, mutta nyt tässä kierrossa tuntuu et se heittää koko ajan vaan tosi alakanttiin.
Esim tää tän kierron testi on vaan 0,13 ja mähän otin samasta testistä siis joku 10 kuvaa tolla sovelluksella aina vaan sama 0,13. Siis onhan toi heikko joo, mut viime kierrossa noi luvut oli aina paljon korkeampia.
1000028524.jpg

Nyt tässä alla viime kierron mun silmään heikko viiva ja silti tulkinnut 0,07.
1000028526.jpg

No, saa sitä ihmetellä kun ei ovulaatiota näy eikä kuulu - uitin äsken hermo pinnassa ovistestin ja raskaustestin, ja r-testissä haamuviiva!! 😍 Ei uskalla edes iloita vielä, mutta pakko lähtä kauppaan hakemaan parempia testejä. 😭❤️

Jotenkin sellanen olo, että voiko pitää paikkaansa. Digitesti jos antaa varmuuden, niin sitten olo helpottuu.

Raskaustesti voi reagoida ovikseen, eikö sulla kuitenkin ole joku Kierron puoliväli?

Ootteko muut huomannu, et se premomin ovulaatiotestien mittaustarkkuus on jotenkin huonontunut? Vai onko vaan mulla? Viimeks luki ihan hailuroista hailuroimmista viivoista 0,03 ja nyt sit eilen taas kuitenkin omaan silmään selkeästä viivasta 0,00 🫠 en tajua. Viime kierrossa tykästyin siihen ku tulkkas niitä tuloksia mun mielestä niin hyvin, mutta nyt tässä kierrossa tuntuu et se heittää koko ajan vaan tosi alakanttiin.
Esim tää tän kierron testi on vaan 0,13 ja mähän otin samasta testistä siis joku 10 kuvaa tolla sovelluksella aina vaan sama 0,13. Siis onhan toi heikko joo, mut viime kierrossa noi luvut oli aina paljon korkeampia.
View attachment 131237
Nyt tässä alla viime kierron mun silmään heikko viiva ja silti tulkinnut 0,07.
View attachment 131239
Mä oon ainakin joutunut niitä vielä käsin muokkaamaan kun muuten näyttää ihan hassuja...

Raskaustesti voi reagoida ovikseen, eikö sulla kuitenkin ole joku Kierron puoliväli?

Jep, cb violetti antaa sitä matalaa hedelmällisyyttä, eikä ole viikkoon vahvistunut viivat tai tullut korkeaa hedelmällisyyttä. Viime kierrossa piti paikkaansa päivät, samoin kuin cb näytti nousevan hedelmällisyyden jo ennen ovishuippua. 😅 Nyt ei ovulaatio-oireita ole ollenkaan, nekin mulla yleensä vahvat. Pitää seurailla, kuten sanoinki niin en usko mitään ennen kuin digitesti sanoo missä mennään.

Ensimmäisestä raskaudesta tuttuja oireita kyllä on ollut, nekin hämmentää tätä tilannetta. 🫠 Saapa nähdä.

Joo en tiedä, ovulaatiotestit näyttää tyhjää edelleen. RFSUn raskaustesti myös tyhjää. Olispa joku kristallipallo että tietäis, mitä tämä keho taas touhuaa. 😬 Onneksi tänne voi avautua (ja panikoida) kun ei lähipiirissä kukaan tiedä vauva-asiasta. Esikoinen syntyi vastaavasta haamusta, mitä aamun raskaustesti antoi.

No, eipä se auta kun odottaa mitä sieltä tulee, ja milloin. 😵‍💫

Oi miten mahtava viiva noilla dpo:lla 😍
Oletko saanut viime Kierron plussan jälkeen negaa testiä ollenkaan? Melko tumma nimittäin ollakseen Dpo 9.

Ei ole mitenkään NS "tumma". Ihan normaali👍toki hyvä viiva mutta itsekin aina saanut tälläsia näillä dpo päivillä oli sit loppuun jatkunut raskaus tai ei. Nyt viimeisin valitettavasti ei tummasta viivasta huolimatti.

Ohoh no on kyllä hyvin matala arvo, vaikuttaako sulla miten vointiin? mulla viime mittauksessa 10,2. Seurataanko sulla enemmänkin vai käytkö itse kokeilla?
Niin... Tää menee siis aina tosi alas ja oon vuosia ollut seurannassa silloin tällöin, mutta aina uutta rautakuuria vaan, kun vähän sillä nousee. Max ollut joskus 23 kun mitattu ja söin silloin 200 mg joka toinen päivä rautalisää. Nyt on maaliskuussa kontrolli taas.

Täällä dpo 9 ja aamulämpö 37. Koko aamun palellut mutta se johtunee puolen tunnin ulkoilusta, kylmä tuuli ja vesisade iski varmaan luihin ja ytimiin kun vielä tunnin päästä sisälläkin paleltaa. 😅

Näin viimeyönä vilkkaita ja kyseenalaisia seksiunia. 😂 aamulla kuitenkin alkoi mahan metelöinti ja meni löysälle, tää on yleensä varma merkki lähestyvistä menkoista joten oon henkisesti valmistautunut niihin. 😞
Mulla sama dpo ja myös aamuyöstä ihme seksiuni🤣 yleensä en näe unia. Mutta testaan huomisaamuna herkällä🫨 oireita nyt ei oikeestaan oo ku joku pahoinvointi, ei mitään vatsatuntemuksia tai muutakaan.

Pyyhkiessä äsken vaaleanpunaista ja Flo ennustaa tänään menkkoja 😪 Tais olla sit taas kemiallinen 😪 Mulla ei onnistuneissa raskauksissa ole tullut tippaakaan verta, mut viime kesänä keskenmenneessä tuli menkkojen aikaan ja sit 10.viikolla huomattiin ultrassa keskeytynyt keskenmeno 😪

Niin... Tää menee siis aina tosi alas ja oon vuosia ollut seurannassa silloin tällöin, mutta aina uutta rautakuuria vaan, kun vähän sillä nousee. Max ollut joskus 23 kun mitattu ja söin silloin 200 mg joka toinen päivä rautalisää. Nyt on maaliskuussa kontrolli taas.
Eikö ole selvitetty ollenkaan, että MIKSI ei imeydy? Siihenkin voi olla useita syitä ja tokihan ne pitää selvittää. Kannattaa alkaa ihan tosissaan vaatimaan, että asia pitää saada kuntoon!

Miulla on ongelmana, että rautavarastot hupenevat runsaiden menkkojen takia, mutta muutaman kuukauden kuuri 100-200mg/päivä nostaa varastoja paljon tuota paremmin. Yleensä 2kk lisärautaa nostaa ferritiiniä noin 30-50 yksikköä.

Teistä voi tuntua, että miten joku voi luovuttaa noin helpolla, mutta ainakin nyt on olo, että käyn ottaa kierukan, jos tää on kemiallinen. En mä osais kuitenkaan mennä sellasella Tulee jos on tullakseen-ajatuksella ja tää vuosi on ollut tosi rankka keskenmenon ja kemiallisten takia 😪 Mies on sen kannalla myös, että jos nyt ei onnistu, niin yritetään joskus myöhemmin uudestaan, jos siltä vielä tuntuu.

Takaisin