Raskaaksi 2024

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kuuttituutti
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
Onnea!!đŸ€©đŸ˜ hyvĂ€t viivat leffaviivat
Ihania tĂ€llaiset yllĂ€riplussat 💕 Tuli ihan mieleen se ”jĂ€rkytys” kun tein samaan tapaan plussatestin 2 vuotta sitten kun olin raskaana đŸ«ą Se ihmetys kun nĂ€ki sen viivan siinĂ€..
Ihmetys on kyllĂ€ kuvaava sana aamuiselle tunteelle. Hetken jo mietin unenpöpperössĂ€, ettĂ€ nĂ€enköhĂ€n vielĂ€ unta ja herÀÀn kohta omasta sĂ€ngystĂ€. 😅 Olin vielĂ€ nĂ€hnyt just ennen herÀÀmistĂ€ aika elĂ€vĂ€isiĂ€ unia.

EihĂ€n tÀÀ tĂ€ysin totta oo ku on testiajan ulkopuolella otettu tÀÀ kuva, mut kyllĂ€ tosta nĂ€kee viivan tummenemisen hyvin â˜șïžđŸ‘đŸ»

Harmi ku oli pc liuskat loppunu kaupasta đŸ„Ž TĂ€ytyy ostaa viikonlopuks. TĂ€nÀÀn, huomenna tai lauantaina pitĂ€is alkaa menkat, mut toivon koko sydĂ€mestĂ€ni, ettĂ€ ei ala ❀
Mun oli pakko kans nyt tehĂ€ testi ku tĂ€nÀÀ oksettanut tosi paljon aamupĂ€ivĂ€stĂ€ asti eikĂ€ oo mikÀÀn vatsatauti alkanut. NĂ€yttÀÀ nyt toi rsfuniltatesti tollasta valkoista viivanpaikkaa mitĂ€ nÀÀn tossa sun dpo10🙃 ois varmaan pitĂ€nyt ostaa kaks testiĂ€ ku pyörĂ€hdin sitĂ€ varten kaupassa😅

Tein tĂ€nĂ€ aamuna Pregcheckin testin (25 mIU/ml) ja tulos oli lievĂ€ jĂ€rkytys. Luulin menkkojen alkaneen/olevan alkamassa, mutta eilen vuotoa ei ollut tullutkaan kuukuppiin yhtÀÀn. PÀÀtin vĂ€hĂ€n lĂ€pĂ€llĂ€ testata, kun yksi testi kaapista löytyi. Kolmena pĂ€ivĂ€nĂ€ oli tuhrua/tiputtelua/pientĂ€ rusehtavaa vuotoa. ViimeisenĂ€ pĂ€ivĂ€nĂ€ jo ihan kirkkaan punaista. TĂ€mĂ€ on ihan tyypillistĂ€ mulle. Join eilen saunasiiderinkin ja viikonloppuna lasin viiniĂ€, kun luulin, ettĂ€ kuukautiset oli alkaneet. 😣

Koko kierron oli jotenkin lievĂ€sti alakuloinen olo ja viime viikon lopulla oli PMS:ÀÀn viittaavaa Ă€rtymystĂ€. TĂ€llĂ€ hetkellĂ€ ei mitÀÀn fyysisiĂ€ tai psyykkisiĂ€ tuntemuksia. Olen lievĂ€sti sanottuna hĂ€mmentynyt. đŸ€”
Onnittelut! Ja ei pari alkoholijuomaa haittaa vielĂ€ tossa vaiheessa đŸ„°đŸ„°

• TykkÀÀn
Reaktiot: Mem
Mun oli pakko kans nyt tehĂ€ testi ku tĂ€nÀÀ oksettanut tosi paljon aamupĂ€ivĂ€stĂ€ asti eikĂ€ oo mikÀÀn vatsatauti alkanut. NĂ€yttÀÀ nyt toi rsfuniltatesti tollasta valkoista viivanpaikkaa mitĂ€ nÀÀn tossa sun dpo10🙃 ois varmaan pitĂ€nyt ostaa kaks testiĂ€ ku pyörĂ€hdin sitĂ€ varten kaupassa😅

KĂ€y ostaa aamuks testi? 😍

TÀÀllĂ€ dpo 8 menossa, nÀÀ piinapĂ€ivĂ€t on kyllĂ€ ihan hirveitĂ€. 😁

Dpo 6 aamulla hetken pistÀvÀÀ/tökkivÀÀ tuikkimista kohdussa + pari repÀisykipua kun kÀÀnnyin sÀngyssÀ mahalleni.
Dpo 7 ei juuri mitÀÀn, muutama vihlaisu pÀivÀn aikana ja lÀmmöt putosi normaaliin 36,4.
TĂ€nÀÀn dpo 8 aamulĂ€mpö 37 ja tÀÀ nosti vĂ€hĂ€n toiveita, kuten nuo dpo 6 repĂ€isykivut kun niitĂ€ mulla ei normaalisti ole, mutta siihen ne sitten jĂ€i eikĂ€ ole ilmaantunut ainakaan vielĂ€ uudelleen. ElĂ€ttelen toiveita, ettĂ€ olis ollut kiinnittymisoireita nÀÀ nyt. 🙈

Jos jotain muuta pitĂ€isi mainita niin eilen toista hĂ€pyhuulta jomotti 😂 niin hauska ja epĂ€mÀÀrĂ€inen ”oire” ettĂ€ pakko mainita. Oviksen jĂ€lkeistĂ€ kuivaa kautta ei oikeastaan ole ollut, dpo 4 & 6 pyyhkiessĂ€ vessakĂ€ynnillĂ€ ovismaista limaa. TisseissĂ€ ei juuri muita tuntemuksia, kuin ettĂ€ ovat sivuilta ja alta kipeĂ€t vaihtelevasti, kuin olisi mustelmilla. 😅
Unet muuttunut tĂ€llĂ€ viikolla elĂ€vĂ€isiksi ja selkeiksi, lisĂ€ksi olen herĂ€nnyt joka aamuyö n. klo 4 ilman syytĂ€. TĂ€tĂ€ kirjoittaessa nyt kuitenkin ihan oireeton olo, ei palele, ei vessassa ramppausta, ei flunssaa, ei pahoinvointia eikĂ€ mitÀÀn muutakaan klassista mikĂ€ puhuisi raskauden puolesta. VĂ€lillĂ€ tosi toiveikas olo ja sitten taas seuraavassa hetkessĂ€ tĂ€ydellinen epĂ€usko tĂ€rppiin. Saas nĂ€hdĂ€ mitĂ€ loppuviikko tuo tullessaan. 😄

Mites muut? TÀÀllĂ€ vissiin ainakin muutama joilla suht samat dpo:t menossa? 🙈

EiköhĂ€n se sieltĂ€ oo tulossa đŸ€© Nyt vaan testailuja kunnes plussa pĂ€rĂ€htÀÀ! Onko sulla kuinka pitkĂ€ kierto yleensĂ€?
Mulla on vÀhÀn ollu kierto ongelmia tÀssÀ, mutta normi kierrot on 25-28 pÀivÀÀ! Ovikset tullut normisti kp12-14, jos olen ovuloinut.

Nyt illasta testi nĂ€ytti tĂ€ltĂ€! Et kyl mĂ€ luulen et se ovis sieltĂ€ nyt kovasti on tulossa toivottavasti! Rinnat ollut aremmat ja alavatsaa varsinkin vasemmalle tuikkii ja vihloo đŸ€ž

Liitteet

• 20240222_191228.jpg
    20240222_191228.jpg
    597.6 KB · Katsottu: 45

Dpo 6 aamulla hetken pistÀvÀÀ/tökkivÀÀ tuikkimista kohdussa + pari repÀisykipua kun kÀÀnnyin sÀngyssÀ mahalleni.
Dpo 7 ei juuri mitÀÀn, muutama vihlaisu pÀivÀn aikana ja lÀmmöt putosi normaaliin 36,4.
TĂ€nÀÀn dpo 8 aamulĂ€mpö 37 ja tÀÀ nosti vĂ€hĂ€n toiveita, kuten nuo dpo 6 repĂ€isykivut kun niitĂ€ mulla ei normaalisti ole, mutta siihen ne sitten jĂ€i eikĂ€ ole ilmaantunut ainakaan vielĂ€ uudelleen. ElĂ€ttelen toiveita, ettĂ€ olis ollut kiinnittymisoireita nÀÀ nyt. 🙈

Jos jotain muuta pitĂ€isi mainita niin eilen toista hĂ€pyhuulta jomotti 😂 niin hauska ja epĂ€mÀÀrĂ€inen ”oire” ettĂ€ pakko mainita. Oviksen jĂ€lkeistĂ€ kuivaa kautta ei oikeastaan ole ollut, dpo 4 & 6 pyyhkiessĂ€ vessakĂ€ynnillĂ€ ovismaista limaa. TisseissĂ€ ei juuri muita tuntemuksia, kuin ettĂ€ ovat sivuilta ja alta kipeĂ€t vaihtelevasti, kuin olisi mustelmilla. 😅
Unet muuttunut tĂ€llĂ€ viikolla elĂ€vĂ€isiksi ja selkeiksi, lisĂ€ksi olen herĂ€nnyt joka aamuyö n. klo 4 ilman syytĂ€. TĂ€tĂ€ kirjoittaessa nyt kuitenkin ihan oireeton olo, ei palele, ei vessassa ramppausta, ei flunssaa, ei pahoinvointia eikĂ€ mitÀÀn muutakaan klassista mikĂ€ puhuisi raskauden puolesta. VĂ€lillĂ€ tosi toiveikas olo ja sitten taas seuraavassa hetkessĂ€ tĂ€ydellinen epĂ€usko tĂ€rppiin. Saas nĂ€hdĂ€ mitĂ€ loppuviikko tuo tullessaan. 😄

No tÀÀllĂ€ dpo7 tĂ€llĂ€ hetkellĂ€ menossa, dpo5 tuli pyyhkiessĂ€ vĂ€hĂ€n verta paperiin mikĂ€ antaa hiukan toivoa. Muuten on suht oireetonta ollu. Joka toinen pĂ€ivĂ€ ihan varma siitĂ€ ettĂ€ nyt tĂ€rppĂ€si ja joka toinen pĂ€ivĂ€ sitĂ€ mieltĂ€ ettĂ€ harakoille meni tĂ€mĂ€kin kierto 😄🙈

Jep samoissa piinaillaanđŸ„°

TÀÀllĂ€ dpo 4 nyt. Oviksesta asti nĂ€nnit olleet enemmĂ€n ja vĂ€hemmĂ€n arat. TĂ€nÀÀn aamulla vessassa kĂ€ydessĂ€ paksuhkoa valkovuotoa tuli runsaasti?? Ei vaikuta kyllĂ€ ainakaan hiivalta. YleensĂ€ ollut ihan kuivaa... ja jotenkin levollinen olo ettei tĂ€mĂ€ piinailu nyt yhtÀÀn stressaa. Eikai kuitenkaan raskautta nĂ€in aikaisin voi tuntea tai tulla siitĂ€ mitÀÀn oireita jos tĂ€rppi olisi kĂ€ynytkin đŸ€š

Onko teillÀ pillereiden jÀlkeinen vuoto (tyhjennysvuoto/menkat?) olleet kuin menkat vai esimerkiksi niukemmat?

Ei tÀssÀ vielÀ ole kunnolla alkanut vaikka verta tulee.

Onko ne kotitestin Sofi? Testit parempia kuin Raskauskeijun liuskat? Oviksen testaamiseen siis. Oli aavistuksen halvemmat noi Raskauskeijun mutta ilmeisesti ne ei oo ihan hyviÀ?

NÀinköhÀn tÀmÀ kierto oli tÀssÀ, kp 29 ja todennÀköisesti dpo 13. Aamulla testattu tÀysin nega pc:llÀ. Varmaan vielÀ viikonloppuna testailen, mut sit jos pysyy negana ni jÀÀn odottamaan seuraavaa kiertoa..

Edit. Just ku kerkesin tuon kirjoittamaan ni vessassa kÀydessÀ jÀi vÀhÀn vaaleanpunaista paperiin. Eli eiköhÀn se kp 1 ole joko tÀnÀÀn tai huomenna. Voi vitsi miten voikaan olla pettynyt olo..

Muokattu viimeksi:
TĂ€nÀÀn piti olla ovulaatio, vaan ei ole. Vaikuttaa mielialaan ja huomaa, ettĂ€ Ă€rsyttÀÀ ja harmittaa. Ei voi mitÀÀn, kai se sieltĂ€ tulee tai sitten se oli ja meni maanantaina. đŸ˜©đŸ˜źâ€đŸ’š

VielĂ€ nĂ€ihin liuskatesteihin, mĂ€ oon kĂ€yttĂ€ny monta vuotta raskauskeijuja, ovulaatiotestejĂ€ ja raskaustestejĂ€ eikĂ€ niissĂ€ ole ollut mitÀÀn moitittavaa. Ei oo tullu virheellisiĂ€ testejĂ€ tai vÀÀriĂ€ positiivisia, liekkö sit hyvÀÀ tuuria mutta ainakin mulla ne toimii. Nyt toki on sit kaupan hyllyltĂ€ pregchekkejĂ€ ja olikohan rfsu testejĂ€, ite miellĂ€n ettĂ€ samaa kamaa kaikki, tai edelleen, mulla on toiminu merkki ku merkki. 😁 Sit kun nuo loppuu niin edelleen meinaan raskauskeijulta tilata isommat satsit taas kaappiin, kun vĂ€hĂ€n nĂ€yttÀÀ ettĂ€ ei tĂ€stĂ€kÀÀn kierrosta tuu yhtÀÀn mitÀÀn.

Vitamiineista ym lisÀravinteet ja poppaakonstit..
Mites tÀÀllÀ nÀitÀ syötiin...?
Muutamat taisi syödÀ foolihappoa ja niitÀ mama vitskuja..?
Itse oon tosiaan jo pidemmĂ€n aikaa syönyt foolihappoa ja vuoden alusta aloitettiin miehen kanssa ubikinoni. LisĂ€ksi itsellĂ€ Rauta kun sekĂ€ ferritiini ettĂ€ hb alhaalla. Nyt tarkoitus mennĂ€ testaamaan onko sitĂ€ rautaa yhtÀÀn varastoitunut.. Mutta te ketkĂ€ kyseisiĂ€ valmisteita kĂ€ytĂ€tte niin millĂ€ annoksilla niitĂ€ syötte? Tai ootteko testanneet eri mÀÀriĂ€ ja onko kropassa tuntunut eroa? Monessa lĂ€hteessĂ€ tuntuu foolihapon kohdalla olevan ettĂ€ syödÀÀn tupla tai tripla mÀÀriĂ€ suosituksen sijaan. Ja tuo ubikinoni mitĂ€ syödÀÀn on 100mg vahvuista, suositus 1 tabletti pv. Oli myös 150mg vahvuista vĂ€lissĂ€ ja siinĂ€ suositus oli 1-2/pv. YhdellĂ€ on menty ja oma vireys on ollut parempi (onko sitten mielikuvitusta vai totta)😅

TÀÀllĂ€ dpo8 ja pakkohan se puhdas nega oli jo testata 🙄 Flo ennustaa jo ylihuomiselle kp1. Kierron pituus olis sillo vaan 25 pĂ€ivÀÀ. Tosin viime kierrossa kk alkoikin jo dpo11 đŸ„Č
TÀÀllÀkin dpo 9 ja se eilinen pahoinvointi on lÀhtenyt kokonaan, jos ei sit tuu myöhemmin tÀnÀÀn. Ei alkanut vatsatauti mut ei mikÀÀn pahempi raskausoireilukaan. Katellaan kans jÀÀkö luteaali siihen 11 pÀivÀÀn niiku viime kierrossa (vaikka kierto oli 32 pÀivÀÀ). Nyt jos luteaali jÀÀ 11 pÀivÀÀn niin kierto ois 33 pvÀÀ.

Vitamiineista ym lisÀravinteet ja poppaakonstit..
Mites tÀÀllÀ nÀitÀ syötiin...?
Muutamat taisi syödÀ foolihappoa ja niitÀ mama vitskuja..?
Itse oon tosiaan jo pidemmĂ€n aikaa syönyt foolihappoa ja vuoden alusta aloitettiin miehen kanssa ubikinoni. LisĂ€ksi itsellĂ€ Rauta kun sekĂ€ ferritiini ettĂ€ hb alhaalla. Nyt tarkoitus mennĂ€ testaamaan onko sitĂ€ rautaa yhtÀÀn varastoitunut.. Mutta te ketkĂ€ kyseisiĂ€ valmisteita kĂ€ytĂ€tte niin millĂ€ annoksilla niitĂ€ syötte? Tai ootteko testanneet eri mÀÀriĂ€ ja onko kropassa tuntunut eroa? Monessa lĂ€hteessĂ€ tuntuu foolihapon kohdalla olevan ettĂ€ syödÀÀn tupla tai tripla mÀÀriĂ€ suosituksen sijaan. Ja tuo ubikinoni mitĂ€ syödÀÀn on 100mg vahvuista, suositus 1 tabletti pv. Oli myös 150mg vahvuista vĂ€lissĂ€ ja siinĂ€ suositus oli 1-2/pv. YhdellĂ€ on menty ja oma vireys on ollut parempi (onko sitten mielikuvitusta vai totta)😅
MÀ syön ne perus vitamiinit ja foolihappoa sen verran mitÀ noissa raskausvitamiineissa on. LisÀksi rautalisÀ olemattoman ferritiinin vuoksi (5).

Onko teillÀ pillereiden jÀlkeinen vuoto (tyhjennysvuoto/menkat?) olleet kuin menkat vai esimerkiksi niukemmat?

Ei tÀssÀ vielÀ ole kunnolla alkanut vaikka verta tulee.

Onko ne kotitestin Sofi? Testit parempia kuin Raskauskeijun liuskat? Oviksen testaamiseen siis. Oli aavistuksen halvemmat noi Raskauskeijun mutta ilmeisesti ne ei oo ihan hyviÀ.
TÀhÀn voin vastata ettÀ itellÀ ku lopetin pillerit esikoista yrittÀessÀ, alkoi menkat vasta 8 vkon pÀÀstÀ ja oli aika runsaat. Toki ennen pillereitÀ vuosin aina ku Niagara menkkojen aikaan.

Ja mÀ oon nyt pari kiertoa kokeillut Sofia sekÀ tÀssÀ kierrossa oli myös rsfu. Molemmissa kyllÀ selkeesti nÀki kun oli ovis, kontrolliviivaa tummeni ja tuli ovisoireita. Raskauskeijusta en osaa sanoa.

Takaisin