Raskaaksi 2024

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kuuttituutti
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
MĂ€ vaan vielĂ€ki kuvittelen nĂ€kevĂ€ni jotaki. MieheltĂ€ sain "no ehkĂ€" 😄 Sekin varmaan siksi ettei mulle tulis niin paha mieli taas đŸ€­
IMG_20240219_074055.jpg

KP 25/28 ja dpo 11, ei plussaa. Ei tĂ€stĂ€kÀÀn kierrosta siis tĂ€rppiĂ€. 😭 Kuinka paljon se sattuukaan keskenmenon kokeneena.
Jospa ei vielĂ€ vaan nĂ€y, mulla nĂ€kyi esikon kohdalla haalea plussa vasta oletettuna kk alkamispĂ€ivĂ€nĂ€ (kp28/28). Toivoa on niin kauan kun tĂ€tiĂ€ ei nĂ€y 🙏

voi ei @MiiMii93 😓 tiedĂ€n niin tuon tunteen! ❀

Mulla on tuolla kaapissa kolme (!) digi r-testiĂ€ mutten uskalla tehdĂ€ yhtĂ€kÀÀn kun jos se nĂ€yttÀÀ tyyliin "1-2" niin romahdan đŸ˜„ kai se nyt jo pitĂ€isi nĂ€yttÀÀ "2-3".. tĂ€nÀÀn dpo15.

Paljon vahvistumisia Sandra84 ja IltatĂ€hti89 💗💗 Olisi niin teidĂ€n aika jo!!

MĂ€ en jaksanutkaan alkaa vielĂ€ yrittÀÀ 😞 Olin niin henkisesti loppu siitĂ€ vkm ja vuotokin niin kauan ja kipeÀÀ.. Mietittiin ettĂ€ tĂ€hdĂ€tÀÀn laskettuun aikaan tammikuu 2025 ja siitĂ€ eteenpĂ€in. Eli nyt pari kk rauhaa ja taukoa. Tuntuu oikealta pÀÀtökseltĂ€. Vaan nauttia mahd paljon miehenkin kaa nyt kahdenkeskisestĂ€ ajasta. Oli hyvĂ€ yhteinen vkl 💗

Dpo4 ja aika matelee, onneksi tĂ€lle viikolle on paljon ohjelmaa niin ehkĂ€ yht Ă€kkiĂ€ on ensi viikko😀 Aina tĂ€ssĂ€ kohtaa piinapĂ€iviĂ€ ihmettelen kalenteria ja lasken ettĂ€ missĂ€ vaiheessa esim kesÀÀ olisin millĂ€kin viikolla, milloin alkaisi raskausvapaat ym🙈

TÀÀllĂ€ oletettu dpo 9, kp 26/27-28. Alavatsalla samanlaista painon tunnetta kuin ennen ovulaatiota ja rinnat turvonneet. Ei oo testejĂ€ kaapissa houkuttelemassa, mutta Ă€kkiĂ€hĂ€n sitĂ€ ruokiksella kipaisis kauppaan... Haaveilen mielessĂ€ni ettĂ€ mitĂ€ jos torstaina esikoisen synttĂ€riaamuna olis tilaisuus tehdĂ€ testi ja olis vielĂ€ positiivinen. đŸ„Č Mutta, pidetÀÀn hepat vielĂ€ tallissa, voi meidĂ€n iĂ€llĂ€ olla taas pitempi prosessi.

LÀÀkÀri juuri soitti kilpirauhaskokeiden tuloksia ja tyroksiini tulee kehiin. Arvot normaalin viitteissÀ, mutta raskautta ajatellen TSH himpan liian korkea.

TÀÀllĂ€ oletettu dpo 9, kp 26/27-28. Alavatsalla samanlaista painon tunnetta kuin ennen ovulaatiota ja rinnat turvonneet. Ei oo testejĂ€ kaapissa houkuttelemassa, mutta Ă€kkiĂ€hĂ€n sitĂ€ ruokiksella kipaisis kauppaan... Haaveilen mielessĂ€ni ettĂ€ mitĂ€ jos torstaina esikoisen synttĂ€riaamuna olis tilaisuus tehdĂ€ testi ja olis vielĂ€ positiivinen. đŸ„Č Mutta, pidetÀÀn hepat vielĂ€ tallissa, voi meidĂ€n iĂ€llĂ€ olla taas pitempi prosessi.

LÀÀkÀri juuri soitti kilpirauhaskokeiden tuloksia ja tyroksiini tulee kehiin. Arvot normaalin viitteissÀ, mutta raskautta ajatellen TSH himpan liian korkea.
MikÀ sun TSH arvo nyt oli?

TÀÀllĂ€ kp10, aiemmissa kierroissa ovikset kp13 ja 14 joten tĂ€llĂ€ kieppeillĂ€ lienee nytkin. Testailen kerran pĂ€ivĂ€ssĂ€ toistaiseksi, ja ehkĂ€ tuhlaan noi viimeiset digit

Oliko jollain varmaa tietoa noista CB dual (violetti) ettĂ€ antaako nekin sen LH huipun eli pysyvĂ€n hymyn vaikka ekalla testauksella jos sopiva aika vai antaako aina ensin sen tyhjĂ€n ympyrĂ€n? En oo pÀÀssy tĂ€stĂ€ kĂ€rryille vielĂ€ 😅 ennen vilkuttavaa tulee aina tyhjĂ€ mutta mites se varsinainen plussa
 đŸ€”

TÀÀllĂ€ kp10, aiemmissa kierroissa ovikset kp13 ja 14 joten tĂ€llĂ€ kieppeillĂ€ lienee nytkin. Testailen kerran pĂ€ivĂ€ssĂ€ toistaiseksi, ja ehkĂ€ tuhlaan noi viimeiset digit

Oliko jollain varmaa tietoa noista CB dual (violetti) ettĂ€ antaako nekin sen LH huipun eli pysyvĂ€n hymyn vaikka ekalla testauksella jos sopiva aika vai antaako aina ensin sen tyhjĂ€n ympyrĂ€n? En oo pÀÀssy tĂ€stĂ€ kĂ€rryille vielĂ€ 😅 ennen vilkuttavaa tulee aina tyhjĂ€ mutta mites se varsinainen plussa
 đŸ€”

KyllÀ, ovisplussa tulee vaikka ekasta testauskerrasta. MikÀli sitÀ estron nousua haluaa seurata niin pitÀÀ aloittaa tarpeeksi ajoissa ja siinÀ se ensimmÀinen on aina tyhjÀ (ellei sattuisi olemaan just ovisplussa).

MikÀ sun TSH arvo nyt oli?
TSH oli 2,6 eli nÀtisti keskellÀ viitearvoja, mutta gyne sanoi ettÀ hedelmöittymistÀ ajatellen 1,5 - 2 on parhaat. Mulla oli myös edellisessÀ yrityksessÀ ja raskauden ajan thyroxin kÀytössÀ. LÀhisuvussa on kuitenkin myös vajaatoimintaa, joten en ihmettelisi vaikka se joskus puhkeaisi "oikeastikin".

Tuli haamu myös rfsu puikkoon nyt pĂ€ivĂ€llĂ€ 1,5h pidĂ€tyksen jĂ€lkeen 😯 Mulla jostain syystĂ€ rfsu toi herkkĂ€kÀÀn ei oo ennen nĂ€yttĂ€ny edes haamua nĂ€in aikasin. PitĂ€kÀÀ mulle peukkuja, ettĂ€ tĂ€llĂ€ kertaa onnistais ❀

TÀÀllĂ€ dpo 11. Tein r-testin ja siihen tuli ehkĂ€ jotain aavistuksen viivaa, jota ei eilen aamulla tehtyyn testiin tullut. Itseasiassa sen nĂ€kee aika helposti sen viivan. đŸ˜©
Testaan ehkÀ huomenna tai ylihuomenna uudelleen.

Pelottavaa tĂ€ssĂ€ on se, ettĂ€ mun mies lĂ€hti kĂ€velemÀÀn viikko sitten ja eilen sitten lopullisesti haki kaikki vĂ€hĂ€iset kamansa tÀÀltĂ€. Mulla on 2 alle kouluikĂ€stĂ€ omaa lasta aikaisemmista suhteista. Oon tajunnu miten paljon mun mies mua haukku ja epĂ€ili mua(mustasukkainen) suhteemme aikana pettĂ€jĂ€ksi. EikĂ€ koskaan ole pyytĂ€nyt mitÀÀn anteeksi. Haukkui mua yhĂ€ lisÀÀ, jos sanoin loukkaantuneeni mistÀÀn. đŸ˜© EpĂ€ili viimeiseen hetkeen asti mua pettĂ€jĂ€ksi ja sitten sanoi eroavansa ja esti minut puhelimessaan. Erottiin niin absurdiin tilanteeseen missĂ€ minua epĂ€iltiin jostain mitĂ€ en koskaan ole osoittanutkaan tehdĂ€. Hulluutta.

En saanut omaa aikaa ilman tÀtÀ pettÀmis epÀilystÀ niskaani, enkÀ solmia ystÀvyyssuhteitakaan rauhassa, ilman hÀn epÀili ettÀ etsin rakastajaa ja sotki sitÀ hommaa.
HÀn on omalle isommalle lapselleen tunnekylmÀ ja moittii. Palvelee kyllÀ lapsen kÀytÀnnössÀ jos lapsi jotain haluaa kaupasta, esim herkkuja kaksin kÀsin. Mutta muuten kylmÀ, etÀinen ja sÀÀnnötön kasvatusmetodi. Ei ole arkirytmiÀ, ei sÀÀntöjÀ, ei itsenÀistymiseen tukemista, ei mitÀÀn syvÀllistÀ kontaktia lapseen, eikÀ hellyyttÀ, ei haleja, ei hymyilyjÀ, ei rakkaussanoja KOSKAAN.

Mies halusi meille lapsen, koska lapsesta tulisi a-luokan kansalainen, kaunis ja Ă€lykĂ€s. Voi ei đŸ˜©đŸ˜© miksi nĂ€en tĂ€mĂ€n kaiken vasta nyt? Nyt kun testikin...nĂ€yttÀÀ..
Miten ihmeessÀ voisin tÀn lapsen pitÀÀ? SelviÀisin kyllÀ kolmenkin lapsen kanssa. Olen monessa liemessÀ keitetty. Mutta miten ihmeessÀ kestÀn lapsen isÀÀ elÀmÀssÀni? Miten mun lapsi sen kestÀÀ, ettÀ hÀnellÀ olisi tuollainen isÀ? Miten ihmeessÀ suojelisin lastani?

ByÀÀÀÀÀh. đŸ˜©đŸ˜­

TÀÀllĂ€ dpo 11. Tein r-testin ja siihen tuli ehkĂ€ jotain aavistuksen viivaa, jota ei eilen aamulla tehtyyn testiin tullut. Itseasiassa sen nĂ€kee aika helposti sen viivan. đŸ˜©
Testaan ehkÀ huomenna tai ylihuomenna uudelleen.

Pelottavaa tĂ€ssĂ€ on se, ettĂ€ mun mies lĂ€hti kĂ€velemÀÀn viikko sitten ja eilen sitten lopullisesti haki kaikki vĂ€hĂ€iset kamansa tÀÀltĂ€. Mulla on 2 alle kouluikĂ€stĂ€ omaa lasta aikaisemmista suhteista. Oon tajunnu miten paljon mun mies mua haukku ja epĂ€ili mua(mustasukkainen) suhteemme aikana pettĂ€jĂ€ksi. EikĂ€ koskaan ole pyytĂ€nyt mitÀÀn anteeksi. Haukkui mua yhĂ€ lisÀÀ, jos sanoin loukkaantuneeni mistÀÀn. đŸ˜© EpĂ€ili viimeiseen hetkeen asti mua pettĂ€jĂ€ksi ja sitten sanoi eroavansa ja esti minut puhelimessaan. Erottiin niin absurdiin tilanteeseen missĂ€ minua epĂ€iltiin jostain mitĂ€ en koskaan ole osoittanutkaan tehdĂ€. Hulluutta.

En saanut omaa aikaa ilman tÀtÀ pettÀmis epÀilystÀ niskaani, enkÀ solmia ystÀvyyssuhteitakaan rauhassa, ilman hÀn epÀili ettÀ etsin rakastajaa ja sotki sitÀ hommaa.
HÀn on omalle isommalle lapselleen tunnekylmÀ ja moittii. Palvelee kyllÀ lapsen kÀytÀnnössÀ jos lapsi jotain haluaa kaupasta, esim herkkuja kaksin kÀsin. Mutta muuten kylmÀ, etÀinen ja sÀÀnnötön kasvatusmetodi. Ei ole arkirytmiÀ, ei sÀÀntöjÀ, ei itsenÀistymiseen tukemista, ei mitÀÀn syvÀllistÀ kontaktia lapseen, eikÀ hellyyttÀ, ei haleja, ei hymyilyjÀ, ei rakkaussanoja KOSKAAN.

Mies halusi meille lapsen, koska lapsesta tulisi a-luokan kansalainen, kaunis ja Ă€lykĂ€s. Voi ei đŸ˜©đŸ˜© miksi nĂ€en tĂ€mĂ€n kaiken vasta nyt? Nyt kun testikin...nĂ€yttÀÀ..
Miten ihmeessÀ voisin tÀn lapsen pitÀÀ? SelviÀisin kyllÀ kolmenkin lapsen kanssa. Olen monessa liemessÀ keitetty. Mutta miten ihmeessÀ kestÀn lapsen isÀÀ elÀmÀssÀni? Miten mun lapsi sen kestÀÀ, ettÀ hÀnellÀ olisi tuollainen isÀ? Miten ihmeessÀ suojelisin lastani?

ByÀÀÀÀÀh. đŸ˜©đŸ˜­

Sanomalla ettet tiedÀ kuka lapsen isÀ on, yhden yön juttu tms.

Eilen puhuttiin miehen kanssa lasten ikÀerosta, koska jo ennen esikoista on puhuttu asiasta ja kumpikin haluaisi pienellÀ ikÀerolla. No, kyselin mikÀ tÀÀ miehen "pieni ikÀero" olis ja hÀn sanoi, ettei mitÀÀn tarkkaa ole, muuta kuin ettÀ tyyliin maksimissaan 4 vuotta. Se on mulle jo semi iso ikÀero, kun mulla ikÀero vanhimpaan pikkusisarukseen on se 4v.

No, mÀÀ mainihin, ettĂ€ tykkĂ€isin 1,5-2v ikĂ€erosta, ettĂ€ se on sellainen pieni, ja sanoin myös, ettĂ€ "jos esimerkiksi syyskuussa raskautuisi, niin Aava olisi jo kaksi, kun kakkonen syntyy". Huh!! đŸ«Ł Mihin tÀÀ aika menee???

Ja sit mainitsin myös, ettĂ€ olisin mielellĂ€ni huhti-lokakuun vĂ€lillĂ€ jo raskaana. Ei kuulemma ollut asiasta juuri nyt mitÀÀn mieltĂ€, mutta kĂ€skin laittaa mietintĂ€myssyĂ€ pÀÀhĂ€n. Jospa itsekin vielĂ€ tĂ€mĂ€n vuoden aikana pÀÀsee tikuttelemaan ja raskaaksi asti đŸ« 

TSH oli 2,6 eli nÀtisti keskellÀ viitearvoja, mutta gyne sanoi ettÀ hedelmöittymistÀ ajatellen 1,5 - 2 on parhaat. Mulla oli myös edellisessÀ yrityksessÀ ja raskauden ajan thyroxin kÀytössÀ. LÀhisuvussa on kuitenkin myös vajaatoimintaa, joten en ihmettelisi vaikka se joskus puhkeaisi "oikeastikin".
Kiitos, tuo valaisikin paljon tÀmÀn "pikkusisaruksella lupatulla" -vaiheen ko lÀÀkkeen tuen tarvetta. Mulla arvo oli joulukuussa tuotakin sun arvoa korkeampi. PitÀÀpÀ pistÀÀ viestiÀ luottogynelle reseptin saamiseksi.

Takaisin