Raskaaksi 2024

Tulee kyllä pitkät piinapäivät tällä menolla! Eilen tosiaan oli ovis kivuista päätellen. aamun tekstin jälkeen kipu ailahteli tunnin sisään ensin vasemmalla viivana ja sama oikealta, koko alakerran kivut yltyi iltaa kohden. Ei ollut kyl toivoakaan et ois kyennyt tai jaksanut enää illalla isännän kanssa jumpata.

Mutta tää pahoinvointi.. alko lievänä jo eilen aamuna, mut helpotti kun sai syötyä, tänä aamuna alko jo ennen ku pääsi sängystä ylös ja saa koko ajan olla lähtö valmiudessa, millon tulee ylös asti. Ei toivoakaan et voisin kuvitella syöväni jotain! Ja nyt on vasta dpo1!!! Aaargh, pitkät tuskaset kaks viikkoa tulossa.😫 ja minun tuurilla kuitenkin tää päättyy taas joko kemialliseen tai negaan 😞 että niin vihaan välillä hormonien olemassaoloa..

Yleensä oon yökkäilyn aloittanut kemiallisissa vasta joskus dpo 4-6 paikkeilla, nega kierroissa ollut vain ailahteleva huono olo.. saa nähä mihin tämä menee, jos helpottaa kohti piinapäivien loppua, tietää et toivo menetetty.

Noni!! Kyllä tässä jonkin asteisen paniikin voi kehittää!! 🤯🤯 pitäisikö noiden viivojen olla kehittynyt enemmän? Tänään dpo12 🤔 ainakin tuon PC :n kehitys näyttää aika vaatimattomalle 🙄 help!

Mun mielestä hyvännäköisiä! Jos testaat tai vertaat joka toisen päivän viivoja niin kehityksen näkee paremmin 😊

Huutelen sivusta @Rimpukka ,kun miettii että pitääkö vai peruako ensikäynti.

Meillä oli viime vuoden elokuussa ensikäynti lapsettomuuspuolelle, sillä raskaus ei ollut alkanut vuoden yrittämisen aikana ja vuosi sitten keväällä mulla löytyi toisesta munasarjasta endometriooma. Kävikin sitten niin, että plussasin 2h ennen käynnin alkua 😅 Mentiin silloin toki käynnille, kun ajoitus meni niin täpärälle, mutta lääkäri sanoi silloin että hyvä kun tultiin joka tapauksessa (tietenkin teillä aikaa esim. soittaa ja kysyä miten suositus toimia). Saatiin suunniteltua mahdollinen plan B ja itselle mielenrauhaa, mikäli raskaus ei etenisikään toivotusti. Olin jo ehtinyt käydä etukäteen labrat yms ja lääkäri ultrasi sillä käynnillä.
Teillä on toki vähän pidempi väli käyntiin, mutta itselle se oli tosi tärkeä saada hoitosuhde kuitenkin alkuun JOS jotain kävisikin ja kun taustalla oli tämä endometriooma ja sen tuntematon vaikutus raskautumiseen. Tiesin tarkalleen mitä tehdä, jos raskaus olisikin keskeytynyt.
Nyt laskettuun on enää 2kk aikaa, eli meidän kohdalla hoitoja ei sitten ollut tarve aloittaa 😊

Huutelen sivusta @Rimpukka ,kun miettii että pitääkö vai peruako ensikäynti.

Meillä oli viime vuoden elokuussa ensikäynti lapsettomuuspuolelle, sillä raskaus ei ollut alkanut vuoden yrittämisen aikana ja vuosi sitten keväällä mulla löytyi toisesta munasarjasta endometriooma. Kävikin sitten niin, että plussasin 2h ennen käynnin alkua 😅 Mentiin silloin toki käynnille, kun ajoitus meni niin täpärälle, mutta lääkäri sanoi silloin että hyvä kun tultiin joka tapauksessa (tietenkin teillä aikaa esim. soittaa ja kysyä miten suositus toimia). Saatiin suunniteltua mahdollinen plan B ja itselle mielenrauhaa, mikäli raskaus ei etenisikään toivotusti. Olin jo ehtinyt käydä etukäteen labrat yms ja lääkäri ultrasi sillä käynnillä.
Teillä on toki vähän pidempi väli käyntiin, mutta itselle se oli tosi tärkeä saada hoitosuhde kuitenkin alkuun JOS jotain kävisikin ja kun taustalla oli tämä endometriooma ja sen tuntematon vaikutus raskautumiseen. Tiesin tarkalleen mitä tehdä, jos raskaus olisikin keskeytynyt.
Nyt laskettuun on enää 2kk aikaa, eli meidän kohdalla hoitoja ei sitten ollut tarve aloittaa 😊
kiitos vastauksestasi 😍 taidan tosiaan pitää sen ajan ja katsotaan sitten mitä siellä sovitaan 🙂

Eilinen tiputtelu loppui ja jäi yhteen päivään. Vaaleanpunaisena pysyi ja hiipui alkuiltaa kohden kokonaan pois. Ilmeni päivän mittaan vain pyyhkiessä ja vähän. Selkäkipukin loppui eilen.
Tänään kohdunnapukka on noussut ylös tavoittamattomiin. Pissalla oon tänään ravannut oudon usein. Eilen piti menkkojen alkaa. Huhuu??👀
Jos eilen kiinnittyi, niin millonkohan voisi tehdä ekan testin, että jotain näkyisikin?

Täällä pitäs olla ovis päivä tänään tai huomenna kalenterin ja aiempien kiertojen mukaan, mutta oireet loistaa kyllä poissaolollaan/on todella vähäisiä normaaliin verrattuna, tapahtuispa kumminkin🫠 Yleensä on selkeät oireet☹️ kp 14/27, no ainakin eilen talleteltu🙏🏻
No heti taas kun kirjotin tänne niin kaikki oireet ilmestyi, eli ovis oli eilen, nyt taas jännitetään, eli täällä dpo 1 ja kp 15/27, yk 8🤗 Jos tässä tai ens kuussa ei tärppää niin sit jätän varmaan hetkeksi tauolle palstojen seurailun, maailman isoin toive saada vauva vielä tänä vuonna❤️ Höllään kesän sitten asian suhteen, toki rennolla ”tulee jos on tullakseen” mielellä mennään koko ajan, vaikea vain seurata joka puolelta tulevia raskausuutisia, vaikka onnea sitä tietysti toivoo kaikille vauvaa haluaville🥰

Tulee kyllä pitkät piinapäivät tällä menolla! Eilen tosiaan oli ovis kivuista päätellen. aamun tekstin jälkeen kipu ailahteli tunnin sisään ensin vasemmalla viivana ja sama oikealta, koko alakerran kivut yltyi iltaa kohden. Ei ollut kyl toivoakaan et ois kyennyt tai jaksanut enää illalla isännän kanssa jumpata.

Mutta tää pahoinvointi.. alko lievänä jo eilen aamuna, mut helpotti kun sai syötyä, tänä aamuna alko jo ennen ku pääsi sängystä ylös ja saa koko ajan olla lähtö valmiudessa, millon tulee ylös asti. Ei toivoakaan et voisin kuvitella syöväni jotain! Ja nyt on vasta dpo1!!! Aaargh, pitkät tuskaset kaks viikkoa tulossa.😫 ja minun tuurilla kuitenkin tää päättyy taas joko kemialliseen tai negaan 😞 että niin vihaan välillä hormonien olemassaoloa..

Yleensä oon yökkäilyn aloittanut kemiallisissa vasta joskus dpo 4-6 paikkeilla, nega kierroissa ollut vain ailahteleva huono olo.. saa nähä mihin tämä menee, jos helpottaa kohti piinapäivien loppua, tietää et toivo menetetty.
Mullakin toi viime ovis oli kolme päivää pahoinvointia ja vielä eilen aamulla meinasin mennä halailemaan vessanpönttöä kun oli pala kurkussa. Täyty tehdä r-testikin kun ajattelin jos ovistesti näytti vaan raskautta, mutta ei, kyllä se ovis vaan oli. Tänään ihan normaali olo onneksi ja piinapäivät alkaneet🥱 aiemmin ei koskaan oo ollut tälläsiä oloja oviksesta, varmaan aiempi raskaus vaikuttanut.

Kuinka sitä onkaan ihminen taas onnellinen 100 gramman painonpudotuksesta 🤩 Mulla on ollu oikeasti todella hankalaa aina yrittää pudottaa painoa, ei se vaan putoa. Ja nyt se pieni puolikiloa, mikä on lähtenyt, tuntuu niin hyvältä! (Oikeastaan painavimmista ajoista on tippunut jo 800grammaa, en vaan heti alkanut merkkaileen ylös, niin "virallisesti" puoli kiloa 😅)

Nyt on menossa kp11. Mulla on pitkä kierto, eli ovista ennustelee vasta reilun viikon päähän, mutta taidan tässä parin päivän sisään alkaa jo tikutteleen ja etsimään, kierto kun ei mulla koskaan ole saman mittanen ku edellinen.

Noni!! Kyllä tässä jonkin asteisen paniikin voi kehittää!! 🤯🤯 pitäisikö noiden viivojen olla kehittynyt enemmän? Tänään dpo12 🤔 ainakin tuon PC :n kehitys näyttää aika vaatimattomalle 🙄 help!
Sulla viivat hyvinki samanvahvuisia kun minulla noilla päivillä, eli hyvältä näyttää tännekkin! Ja viivasi on vahvemmat mitä minulla esikoisesta dpo13 ja tässä tämä häärää autoilla leikkiä 😍

En jaksanut selata ihan kaikkia viestejä läpi, kun tuli pidettyä melkein pari viikkoa taukoa täältä. Onnea plussanneille kuitenkin!

Mulla ei ole mitään havaintoa, tapahtuiko ovulaatio vai ei. En yleensäkään tunne mitään kipuja tms. mutta nyt ei oikein näkynyt edes selkeitä ovislimoja. Alkuviikosta rinnat tuntui aralta, mutta nyt PMS-ketutus nostelee päätään, että eiköhän se kp1 siellä jo kohta kolkuttele.

Tuttavapiirissä tuli juuri raskausuutinen ja täytyy sanoa, että säikähdin vähän omaa reaktiotani. Syvä katkeruus oli päällimmäinen tunne. 😳 Toivottavasti tällainen ei jää päälle. Käy henkisesti raskaaksi tuntea näin jokaisen raskausuutisen yhteydessä...

Mullakin toi viime ovis oli kolme päivää pahoinvointia ja vielä eilen aamulla meinasin mennä halailemaan vessanpönttöä kun oli pala kurkussa. Täyty tehdä r-testikin kun ajattelin jos ovistesti näytti vaan raskautta, mutta ei, kyllä se ovis vaan oli. Tänään ihan normaali olo onneksi ja piinapäivät alkaneet🥱 aiemmin ei koskaan oo ollut tälläsiä oloja oviksesta, varmaan aiempi raskaus vaikuttanut.
Mulla tätä tosiaan on joka kierrossa eri vahvuisena ja alkaa eri aikoihin, mutta loppuu aina siihen kun vuoto alkaa. Toisinaan vaan etoo hieman loppukierrosta viikon ja sit on näitä kahden viikon jaksoja kun aamulla et halua herätä kun on niin järkyttävän huono olo, joka ei pysy ku pienellä syömisellä kurissa, jos pystys syömään jotain.🥴 mulla endoa taustalla, ja ikää tullu, enempi ite syytän niitä ja hormonien muutoksia vuosien aikana.

Halaus teille joilla on vaikeaa. ❤️

Täällä kp 8/28, onneksi touhutaapero pitää oikeasti kiireisenä ettei ehdi paljon alkukiertoa laskeskella ja piinailla. Maanantaista alkaen näyttää flo hedelmällisiä päiviä ja ovis pitäis osua perjantaille, mikä on enemmän kuin hyvä jos vaan osuukin! 🤗 Eipä sen suurempia kuulumisia, ovulaation meinaan tikutella liuskoilla ja cbllä. Oli puolison kanssa eilen lapsiasiat taas puheena, ja kuinka hyvälle mielelle voikaan tulla samankaltaisista haaveista. ❤️

Onko kellään kokemusta noista normalin raskuastesteistä? Herkkyys? 🙈
Kiitoa vinkistä. En oo kuullukaan. Tai varmaan oon kuullut, mutta en oo noteerannut, että mikä normaali, normaalejahan mä käytän, enkä mitään erityisiä, mitä häh 🤭 Niin että Normal kaupan. 🤦‍♀️😄Täytyypä käydä hakemassa ja kokeilla, jos on tarve joskus. ✌️👍
Mut tosiaan, mikä herkkyys? Näytti tossa linkissä olevan 10-25. 🤔

Mä en muista mistä luin mut aika parjattuja tuntui Normalin testit olevan, antaa vissiin aika herkästi vääriä positiivisia. Mut toki en oo varma, en oo ite testannut :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Täällä dpo12 ja tiputtelu alkoi eilen ja edelleen jatkuu vaan. Menkkakivut kyllä loistaa poissaolollaan. Alkais nyt vaan niin pääsis uuteen kiertoon..

Takaisin